Retsudvalget 2016-17
REU Alm.del Bilag 377
Offentligt
1785396_0001.png
Fra:
Jesper Ravn [mailto:[email protected]]
Sendt:
1. september 2017 08:03
Til:
[email protected]
Emne:
Hvornår holdt Politi og Statsadvokat op med, at efterforske forbrydelser?
Prioritet:
Høj
Kære Justitsminister
Jeg fremsender følgende afgørelser fra hhv. Statsadvokat Lise-Lotte Niras og Advokaturchef Henrik Helmer Steen
ØIK Journal 0100-70585-00003-16
SAK Journal 2015-331-0019
SAK Journal 2016-331-0020
Der er flere fælles træk ved disse afgørelser:
De frikender alle ansatte ved Banedanmark
Der er ikke foretaget afhøring af undertegnede ved nogen af sagerne, til trods for en meget kompleks
sag
Der er ikke foretaget vidneafhøringer til trods for, at selv pressen har fundet insidervidner som
dokumenterer og understreger anklagerne
Man benytter sig af usaglige og direkte forkerte konklusioner hvor alene omsætningstal benyttes til, at
vurdere om der er tab eller gevinst.
Da sigtede Michael Borre er fra Banedanmark er det meget underligt, at netop den usaglige konklusion
som frikender Michale Borre kommer fra Banedanmark og Transportministeriet
I denne sammenhæng er dette både en klage over ovenstående punkter samt en aktindsigt i den rapport Politiet
har udfærdiget jf Retsplejelovens §744.
Jeg ønsker Justitsministeriets bemærkninger til tekst markeret med
rød
samt, at spørgsmål markeret med
rød
besvaret fyldestgørende!
Retsplejeloven
§741e
Politiet og anklagemyndigheden vejleder i fornødent omfang den forurettede eller, hvis den forurettede er
afgået ved døden, den forurettedes nære pårørende om vedkommendes retsstilling og om sagens forventede
forløb. Politiet og
anklagemyndigheden informerer endvidere vedkommende om sagens gang.
I forhold til sagens kompleksitet har der ikke været tilstrækkelig vejledning.
§742 Anmeldelser om strafbare forhold indgives til politiet.
Stk. 2.
Politiet iværksætter efter anmeldelse eller af egen drift efterforskning, når der er rimelig formodning om,
at et strafbart forhold, som forfølges af det offentlige, er begået.
Da man ikke har afhørt forurettede eller vidner, så har der ikke været foretaget en egentlig efterforskning.
§ 744 Politiet udfærdiger snarest rapport om de afhøringer, der foretages, og om andre efterforskningsskridt,
medmindre oplysning herom foreligger på anden måde.
Denne rapport ønsker jeg udleveret via aktindsigt!
Jeg er ikke klar over hvorfor Politi og Anklagemyndighed undlader, at efterforske denne sag.
Men ser man på hvorledes Transportministeriet, Banedanmark, Kammeradvokat og tre forskellige
Transportministre gør alt i deres magt for, at denne sag skal dø ud, så kan man tænke sit om den drivende
agenda bag denne manglende efterforskning.
For nærværende har jeg tre problemstillinger:
REU, Alm.del - 2016-17 - Bilag 377: Henvendelse af 1/9-17 vedrørende Banedanmark, fra Jesper Ravn
1785396_0002.png
1: forliget er lavet under forudsætning af, at tab kan dokumenteres, men de kan og vil ikke dokumentere de
201.233,13 kr det er forliget til.
Desuden er Kurators medarbejdere forundret over, at han 3 uger før retssagen skræmte SKAT væk. De havde
indtil dette finansieret retssagen.
Dernæst ignorerede han 2 insidervidner som dokumenterede sortlistning af undertegnede siden 2011, og han
var meget ivrig for, at Kammeradvokaten ikke skulle trække interessen tilbage.
2: I forsvaret af egne handlinger har Banedanmark hele tiden sagt, at der er begået fejl hvilket de beklager men,
at det ikke har kostet mig noget.
Og de har alene brugt Omsætningstal!
Det er helt uhørt, at staten regner på tab ud fra omsætning.
Og denne latterlige påstand har også fundet vej til Statsadvokatens afgørelse SAK-2015-331-0019 hvor han
frafalder sigtelsen om embedsmisbrug imod Produktionsdirektør Michael Borre FRA Banedanmark.
Hvorledes er Statsadvokaten kompetent til, at udlede hvorvidt der har været skadevirkning uden en
fyldestgørende efterforskning?
Hvorledes er Statsadvokaten kompetent til, at udlede hvorvidt der har været tab når der alene henvises til
omsætningstal man har fået af Transportministeriet?
Hvorfor ignorerer Statsadvokaten det helt åbenlyse, at undertegnede havde mistet både RAVN Banesikkerhed
ApS med 12 ansatte i 2012 og RAVN Bane ApS med 45 ansatte i 2016?
Hvorfor koncentrerer Statsadvokaten sig om perioden 2013-2014 når 2015 også var klar?
Kan det hænge sammen med, at overgangen fra 2013-2014 viser vækst fra ca 6 mio kr til ca 12 mio kr man, at
overgangen fra 2014-2015 viser kraftig tilbagegang fra ca 12 mio kr til bare 2,6 mio kr?
3: Banedanmark nægter, at rense mig ved, at skrive ud til hele organisationen. Adm Direktør Per Jacobsen siger,
at så diskriminerer ham mig positivt.
De siger også at jeg ikke er sortlistet, men jeg har måtte fyre min Sikringsmontør til trods for, at han har den
mest eftertragtede kompetence, han er markant billigere at leje af mig end af vores konkurrenter, og han har
haft 0 arbejde som Sikringsmontør i de seneste 18 måneder.
Det er endda højsæson.
Seneste aktindsigt imødekom de med løfte om en svartid på højst 2 måneder. Dette var den 23.06.2017 og
underskriver var Adm. Direktør Per Jacobsen.
Den 27.08.2017 bad de om yderligere 2 måneders svartid!
Det er utroligt som statens forskellige instanser bruger alle midler ulovlige som lovlige for, at begrave en sag som
min, og så begrave undertegnede og familie i samme kiste.
Jeg ønsker denne henvendelse omdelt til Retsudvalgets og Transportudvalgets medlemmer.
Med venlig hilsen
Kind regards
Mit Freundlichen Grüßen
Jesper Ravn
Adm. Direktør
RA
V
N Bane 2016 ApS
Roholmsvej 12F
2620 Albertslund
REU, Alm.del - 2016-17 - Bilag 377: Henvendelse af 1/9-17 vedrørende Banedanmark, fra Jesper Ravn
1785396_0003.png
Tel: +45 3111 6660
Dir: +45 3111 6666
www.ravn-bane.dk
[email protected]