Retsudvalget 2016-17
REU Alm.del Bilag 104
Offentligt
1706904_0001.png
Til politikere og jurister ang. ulovlig færdselslov.
Du som politiker og jurist er forpligtet til at overholde loven, både som myndighed men også som
menneske og dansk borger.
Du er forpligtet til at reagere og rette fejlen.
Du er forpligtet til at stoppe ulovlige handlinger.
Hvis der findes lov som overholder ikke grundloven – er den så lovlig? Du er forpligtet til at stoppe
ulovlighed.
Hvis der findes lov som overholder ikke straffeloven – er den så lovlig? Du er forpligtet til at stoppe
ulovlighed.
Hvordan kan det så være at du tillader at færdselsloven overholder ikke straffelovens principper og
bestemmelser.
Hvordan kan det være at en morder kan få afkortet sin straffe eller foranstaltning men ikke
spritbilist?
Hvordan kan det så være at du som politiker/jurist reagerer ikke på dette? Du er forpligtet til at
stoppe ulovlighed.
Straffeloven
tager i kapitel 16 højde for magtmisbrug
§ 156. Når nogen, som virker i offentlig tjeneste eller hverv
nægter eller undlader
at opfylde
pligt, som tjenesten eller hvervet medfører, eller at efterkomme lovlig tjenstlig befaling [love,
regler, bekendtgørelser, vejledninger], straffes han med bøde eller fængsel indtil 4 måneder.
§ 157. Når nogen, som virker i offentlig tjeneste eller hverv, gør sig skyldig i
grov eller
oftere gentagen forsømmelse eller skødesløshed
i tjenestens eller hvervets udførelse
eller i overholdelsen af de pligter, som tjenesten eller hvervet medfører, straffes den
pågældende med bøde eller fængsel indtil 4 måneder.
Du som politikere bliver ikke straffet, men du skal stadig værne samfundet mod myndigheders
magtmisbrug samt misbrug af og monopolisering af økonomisk og politisk indflydelse.
Gør du det? Eller misbruger du magten?
Færdselsloven
er diskriminerende og ulovligt i forhold til straffelovens regler og
principper.
Du som politiker/jurist er forpligtet til at stoppe ulovlighed.
Ligesom at alle love skal overholde grundlovens regler og principper, ligesom færdelsloven skal
overholde straffelovens principper.
Spritbilister ligesom alle andre danske borger er omfatter af de regler og principper som er
beskrevet i straffelovens almindelige del §§1-97c. Straffeloven laver ikke undtagelser for nogle
grupper f.eks spritbilister.
Straffeloven diskriminerer ikke spritbilister – det gør politikere og jurister via færdselsloven.
REU, Alm.del - 2016-17 - Bilag 104: Henvendelse af 22/12-16 fra Maria Jensen om straffelovens regler og principper
1706904_0002.png
Da straffelovens regler er ikke overholdt må færdselsloven være ugyldig og min straf må være
ugyldig også.
Færdselsloven bryder som minimum:
§16, §38, §68, §72, §83, §89a af straffeloven.
og følgende principper :
At bevist overtrædelse af loven straffes hårdere end ubevist.
Beskyttelse af de enkeltes rettigheder.
Alle skal behandles lige i forhold til loven – ingen diskriminering.
Lighedsgrundsætning, at ensartede forhold skal behandles lige.
Proportionalitetsprincippet.
At bevisbyrden ligger hos anklager.
Myndigheder har pligt til at overholde følgende princip :Hvis
myndighederne begår fejl –
eksempelvis anvender en forkert lovbestemmelse eller varetager usaglige hensyn –
træder retssystemets beskyttelse af den enkelte borgers retssikkerhed frem ved
læren om afgørelsers ugyldighed.
Den princip er tilsidesat. ”Retssystem” beskytter sig selv og sine intersser (Kejserens nye
klæder)
Enten
- Myndigheder på det tidspunkt, hvor færdselsloven var vedtaget, var ikke klar over at
straffelovens regler er brudt, at proportionalitetsprincipper er brudt, at
lighedsgrundsætning er brudt, at gruppe personer er diskrimineret… I så fald skal
fejlen rettes hurtigst muligt.
Eller
-
Myndigheden bevidst overtræder loven, anvender magtfordrejning og tager
usaglige hensyn i brug. I så fald bryder myndigheder bevidst retssikkerheden.
Straffeloven, af 1930 med senere ændringer er inddelt i en almindelig del, §§ 1-97c, og en
speciel del, §§ 98-306. Den almindelige del behandler de almindelige
strafbarhedsbetingelser og sanktionerne; disse regler gælder også ved anvendelsen af
straffebestemmelser i andre love, fx Færdselsloven og skattelovene. Den specielle del
beskriver de alvorligste forbrydelser, fx drab, brandstiftelse, vold og tyveri.
Straffeloven
almindelig del,
§§ 1-97c
Straffeloven
speciel del, §§
98-306
Færdselsloven
Skattelovene
Færdselsloven er underlagt straffeloven og skal overholde regler fra straffelovens
almindelig del §§ 1-97c.
REU, Alm.del - 2016-17 - Bilag 104: Henvendelse af 22/12-16 fra Maria Jensen om straffelovens regler og principper
1706904_0003.png
Hvis andre love ikke overholder straffelovens regler, må de betragtes for ugyldige.
Færdselsloven bryder straffelovens regler:
-
Færdselsloven bryder §16 af straffeloven.
- Personer, der på gerningstiden var
utilregnelige på grund af sindssygdom eller tilstande, der må ligestilles hermed,
straffes ikke.
I færdselsloven er det omvendt. Dem som viste ikke hvad de har gjort i
gerningsøjeblikket, blev straffet minimum 6 GANGE hårdere end dem som
bevist overtræder loven.
Dem som bevist overtræder færdselsloven bliver enten slet ikke straffet,
deres bøder er mindre, samt fratagelse af kørekortet (såkaldte
”foranstaltning” i form af fjernelse fra arbejdsmarked) bliver kortere end for
dem som var utilregnelige.
Dem som bevist overtræder færdselsloven og er årsag til 80% af alle ulykker,
bliver ikke straffet i strid med grundlæggende princip og §16 af straffeloven.
Dem som bevist overtræder loven, dræber bevist - bliver ikke straffet f.eks
Kun 6 mdr ubetinget frakendelse, for gentagende overskridelse af loven.
http://www.domstol.dk/lyngby/nyheder/domsresumeer/Pages/Hastigheds.asp
x
bøde og betinget frakendelse for 3 x trafikdrab.
http://www.fyens.dk/article/2390694:Indland-Fyn--Tre-boern-doede--39-aarig-
faar-boede-for-trafikdrab
Færdselsloven overholder ikke straffelovens regler og derfor spritbilist som
udgangspunkt bliver straffet:
- min 6 gange højere end dem som bevist bryder loven – i form af ubetinget
fratagelse af kørekort.
- min 3 gange højere bøde
- betinget fængsel
- kan ikke søge om tidligere erhvervelse af kørekort.
- som eneste skal gennemføre
Alkohol- og Trafikkurset.
- bliver udsat for andre foranstaltninger som f.eks behandling….
Dette er diskriminerende og ulovligt i forhold til straffelovens regler og
principper.
-
Færdselsloven bryder §38 af straffeloven.
- Når to tredjedele af straffetiden, dog
mindst 2 måneder, er udstået, afgør justitsministeren eller den, han bemyndiger
dertil, om den dømte skal løslades på prøve.
REU, Alm.del - 2016-17 - Bilag 104: Henvendelse af 22/12-16 fra Maria Jensen om straffelovens regler og principper
1706904_0004.png
Færdselsloven fratager den mulighed på forhånd.
Iflg §53 færdselsloven spritbilister skal straffes – ergo er de omfattet af §38 af
straffeloven, ergo kan de søge om tidligere generhvervelse af kørekort.
I domsafgørelser betragter man fratagelse af kørekort som foranstaltning,
selvom det i virkeligheden er et åbnet fængsel med ca 15 km radius.
Deltagelse i arbejde, sociale begivenheder… er som regel udelukket.
I straffeloven kan man søge om nedsættelse af straf som berøver frihed.
I færdselsloven, må dem som på gerningstiden var utilregnelige, ikke søge
om nedsættelse af straffen i strid med §38, 72, 82, 83.
Dette er diskriminerende og ulovligt i forhold til straffelovens regler og
principper.
Foranstaltning må ikke opretholdes i længere tid og videre omfang end
nødvendigt og myndigheder skal føre kontrol med dette.
Automatisk fratagelse af kørekort i min 3 år er i strid med denne
bestemmelse.
Dette er diskriminerende og ulovligt i forhold til
straffelovens regler og principper.
-
Færdselsloven bryder §68 af straffeloven
-
Hvis en tiltalt frifindes for straf i
medfør af § 16, kan retten træffe bestemmelse om anvendelse af andre
foranstaltninger, der findes formålstjenlige for at forebygge yderligere
lovovertrædelser. Såfremt mindre indgribende foranstaltninger som tilsyn,
bestemmelser vedrørende opholdssted eller arbejde, afvænningsbehandling,
psykiatrisk behandling m.v. ikke findes tilstrækkelige, kan det bestemmes, at den
pågældende skal anbringes i hospital for sindslidende…
Spritbilister er også omfattet af §16 og skal dømmes ud fra det.
Spritbilist bliver idømt op til flere foranstaltninger – er det i sig selv lovligt?
Normalt bliver man straffet kun én gang. Man får ikke flere fængselstraffe i
samme dom. Er det så lovligt at give flere foranstaltninger:
AT
kursus
– foranstaltning
Tilsyn
– foranstaltning
Alkohol behandling
– foranstaltning
3 år ubetinget fratagelse af kørekort
– foranstaltning som er i
virkeligheden åbnet fængsel.
Betinget fængsel
Frakendelse af kørekortet er ikke mindre indgribende, tværtimod har det
voldsomme konsekvenser og er i virkeligheden tilsvarende åbnet fængsel på
ca 15 km radius – det er frihedsberøvelse.
Straffeloven i §68 siger udtrykkeligt at foranstaltninger skal for så vidt muligt
være formålstjente og mindre indgribende. Det er hverken formålstjent eller
mindre indgribende at fjerne personer fra arbejdsmarked og sende dem i
alkoholisme.
Foranstaltning må ikke opretholdes i længere tid og videre omfang end
nødvendigt og myndigheder skal føre kontrol med dette.
Automatisk fratagelse af kørekort i minimum 3 år er i strid med dette
bestemmelse
REU, Alm.del - 2016-17 - Bilag 104: Henvendelse af 22/12-16 fra Maria Jensen om straffelovens regler og principper
1706904_0005.png
Dem som bevist overtræder færdselsloven bliver slet ikke straffet retmæssigt
i forhold til deres ugerning, deres bøder er mindre, samt såkaldte
”foranstaltning” i form af fjernelse fra arbejdsmarked bliver kortere, end for
dem som var utilregnelige.
Dem som bevidst overtræder færdselsloven skal slet ikke have foranstaltning
– de skal straffes, men det bliver de ikke.
Dette er diskriminerende og ulovligt i forhold til straffelovens regler og
principper.
o
Færdselsloven bryder §72 af straffeloven
-
Det påhviler
anklagemyndigheden at påse, at en foranstaltning efter §§ 68, 69 eller 70
ikke opretholdes i længere tid og videre omfang end nødvendigt.
Anklagemyndigheden tager slet ikke individuelle hensyn. Man kan ikke sige
på forhånd at efter alle som har kørt spirituskørsel er ædru efter 3 år.
Det er evt behandler som kan udtale sig om hvornår er man klar til at køre
igen, men ikke dommeren.
Dommeren på ingen måde tager stilling til at en foranstaltning efter §§ 68, 69
eller 70 skal opretholdes i så kort tid som muligt.
Det er magtfordrejning, hvis myndigheder ved afgørelser varetager usaglige
hensyn.
Myndighederne på ingen måde fører kontrol med, om foranstaltning ikke
opretholdes i længere tid og videre omfang end nødvendigt – dette er brudt
på loven.
Dette er diskriminerende og ulovligt i forhold til straffelovens regler og
principper.
o
Færdselsloven bryder §82 af straffeloven
-
Det skal ved straffens
fastsættelse i almindelighed indgå som formildende omstændighed,
7) at gerningen er begået under indflydelse af stærk medfølelse eller
sindsbevægelse, eller der foreligger andre særlige oplysninger om
gerningsmandens sindstilstand eller omstændighederne ved gerningen,
Normalt i alle sager det at man er utilregnelig p.g.a
tilstande, der må
ligestilles med sindssygdom
er formidlende omstændighed og straffen er
mindre end ved bevist handling.
Færdselsloven og domstole giver ikke mulighed for individuelle straffe ved
spirituskørsel.
Men alle straffes ens uden undtagelse, der tages ikke hensyn til formidlende
omstændigheder.
Iflg straffeloven er det, at man har været utilregnelig en formidlende
omstændighed og iflg færdselsloven bliver straffen højere jo mere man er
utilregnelig p.g.a tilstande, der må ligestilles med sindssygdom.
Til gengæld dem som bevist overtræder loven p.g.a hastighed, chikane
kørsel osv… forbliver ustraffet.
80% af ulykker begås af dem som bevist overtræder loven – uden
konsekvenser.
REU, Alm.del - 2016-17 - Bilag 104: Henvendelse af 22/12-16 fra Maria Jensen om straffelovens regler og principper
1706904_0006.png
Dette er diskriminerende og ulovligt i forhold til straffelovens regler og
principper.
-
Færdselsloven bryder §83 af straffeloven
-
Straffen kan nedsættes under den
foreskrevne strafferamme, når oplysninger om gerningen, gerningsmandens person
eller andre forhold afgørende taler herfor. Under i øvrigt formildende
omstændigheder kan straffen bortfalde.
Færdselsloven og domstole giver ikke mulighed for individuelle straffe. Alle
straffes ens uden undtagelse, der tages ikke hensyn til formidlende
omstændigheder.
I straffeloven bliver alle behandlet individuelt og får forskellige straffe
afhængig af situationen. Ingen forbryder få automatisk 3 års fængsel.
I færdselsloven straffen er automatisk - 3 års fængsel (fratagelse af kørekort
begrænser friheden).
Under fastsættelse af straffen tager man ikke højde for formidlende
omstændigheder.
Dette er diskriminerende og ulovligt i forhold til straffelovens regler og
principper.
-
Færdselsloven bryder §89a af straffeloven
-
I forbindelse med en dom, hvorved
en person idømmes foranstaltning efter §§ 68-70 eller § 74 a, kan retten træffe
bestemmelse om bortfald af en tidligere idømt straf, som ikke er fuldbyrdet.
Stk. 2. Idømmes en person, der er undergivet foranstaltning efter §§ 68-70
eller § 74 a, straf, kan retten træffe bestemmelse om bortfald af den tidligere
idømte foranstaltning.
Afgørelser i spirituskørsel tager slet ikke hensyn til §89a.
Færdselsloven, domstole og anklagemyndigheden afskærer bevidst alle som
har kørt spirituskørsel muligheden for at bortfald af tidligere idømt straf eller
foranstaltning, bevist tager usaglige hensyn i brug. Det er magtfordrejning,
hvis myndigheder ved afgørelser varetager usaglige hensyn.
Ansøgninger om forkortelse af straffen bliver afvist i henhold til §137 af
færdselsloven. En paragraf som er underlagt §89a og derfor er ugyldig i den
sammenhæng.
En udtalelse fra politimester i henhold til§137 færdselsloven er ugyldig i
forhold til §89s af straffeloven.
Dette er diskriminerende og ulovligt i forhold til straffelovens regler og
principper.
-
Færdselsloven bryder grundlæggende princip at bevist overtrædelse af loven
straffes hårdere end ubevist.
I færdselsloven er det omvendt. Dem som ikke ved hvad de har gjort i
gerningsøjeblikket bliver straffet min 6 GANGE hårdere end dem som bevist
overtræder loven.
REU, Alm.del - 2016-17 - Bilag 104: Henvendelse af 22/12-16 fra Maria Jensen om straffelovens regler og principper
1706904_0007.png
Kun spritbilister skal straffes ifølge §10, samt kun dem skal i fængsel ifølge §117,
selv om
de på gerningstiden var utilregnelige på grund af sindssygdom eller
tilstande, der må ligestilles hermed.
Som udgangspunkt straffer straffeloven kun spritbilister – kun den gruppe er nævnt
at den skal straffes se §10, samt kun dem skal i fængsel ifølge §117, selv om
de på
gerningstiden var utilregnelige på grund af sindssygdom eller tilstande, der må
ligestilles hermed.
Dette er diskriminerende og ulovligt i forhold til straffelovens regler og
principper.
-
Færdselsloven bryder grundlæggende princip at bevisbyrden ligger hos
anklager.
Det er spritbilist som skal bevise at han ville ikke køre bilen, bare fordi
nøglen sidder i – ikke anklagen.
-
Princip om beskyttelse af den enkeltes rettigheder er brudt.
Se straffelovens
§16 §38, §68, §72, §82, §83, §89a. Myndigheder bruger alle mulige regler for at
stoppe sagen i stedet for at behandle den retfærdigt. Anklagemyndigheder
anvender magtfordrejning, anvender forkerte lovbestemmelser og tager usaglige
hensyn i brug.
Dette er diskriminerende og ulovligt i forhold til straffelovens regler og
principper.
-
Færdselsloven diskriminerer en helt gruppe mennesker
så de kan ikke
anvende straffelovens regler og principper – selv om færdselsloven er underlagt
straffeloven. Kun spritbilister må ikke anvende §16 §38, §68, §72, §82, §83, §89a.
Kun spritbilist bliver undtaget straffelovens principper, f.eks at dem som i
gerningstiden var utilregnelige straffes ikke.
Dette er diskriminerende og ulovligt i forhold til straffelovens regler og
principper.
-
Afgørelser bryder borgens retssikkerhed
da anklagemyndigheder anvender
magtfordrejning, anvender forkerte lovbestemmelser og tager usaglige hensyn i
brug. (14 dags regel for klager selv om loven er overtrådt).
Dette er diskriminerende og ulovligt i forhold til straffelovens regler og
principper.
-
Lighedsgrundsætning, at ensartede forhold skal behandles lige, er brudt.
Dem som f.eks kører for hurtigt, eller skriver sms-er under kørsel er i allerhøjeste
grad til fare for andre trafikanter. 80% af trafik ulykker er forårsaget af andre end
spritbilister men kun spritbilister straffes så voldsomt per definition. – se straffe i
færdselsloven.
Dette er diskriminerende og ulovligt i forhold til straffelovens regler og
principper.
REU, Alm.del - 2016-17 - Bilag 104: Henvendelse af 22/12-16 fra Maria Jensen om straffelovens regler og principper
1706904_0008.png
-
Straffen og afgørelsen bryder proportionalitetsprincippet.
Ifølge
proportionalitetsprincippet må et indgreb ikke være mere vidtgående, end formålet
tilsiger. – Hvis det ikke er formålstjent at straffe 90% af dem som bevist overtræder
loven, 90% af dem som bevist udsætter andre for fare så hvorfor skal det være
formålstjent at straffe 10% af dem som
på gerningstiden var utilregnelige på grund
af sindssygdom eller tilstande, der må ligestilles hermed.
Dette er diskriminerende og ulovligt i forhold til straffelovens regler og
principper.
Der er tvivl om habilitet/upartiskhed hos myndigheden
– den beskytter ulovlige
bestemmelser og tilsidesætter borgens rettigheder.
Dette er diskriminerende og ulovligt i forhold til straffelovens regler og
principper.
-
-
Færdselsloven udfører forskel behandling
10% af dem som ubevidst udsætter
andre i fare og lader 90% blive ustraffet. Lovens regler bliver ikke overholdt for
spiritus bilister.
Dette er diskriminerende og ulovligt i forhold til straffelovens regler og
principper.
Færdselsloven bryder
Europarådets resolution om betinget dom, tilsyn og andre
foranstaltninger, der træder i stedet for frihedsstraf - regeringerne skal træffe enhver
mulig foranstaltning for at sikre og udvide anvendelsen af tilsyn eller lignende
foranstaltninger, som er af særlig værdi på dette område, og som indebærer den
fordel, at lovovertræderen for bistand og holdes under tilsyn i den fastsatte tid,
således at hans resocialisering fremmes, og hans adfærd kontrolleres
(https://www.retsinformation.dk/eli/ltc/1965/77). Fratagelse af kørekortet er ikke en
foranstaltning som sikrer at man få tilsyn, at resocialisering fremmes. Tværtimod.
Den sikrer at man mister arbejde, hus, at mange drikker mere end før.
Færdselsloven
er i strid med artikel 2 stk 1 af Bekendtgørelse af international
konvention af 16. december 1966 om borgerlige og politiske rettigheder – dette er
ulovligt. Borger må ikke diskrimineres – spritbilister er diskrimineret i aller højeste
grad.
Dette er diskriminerende og ulovligt i forhold til straffelovens regler og
principper.
-
-
-
Enhver i denne konvention deltagende stat forpligter sig til at respektere og
tilsikre alle personer, der befinder sig inden for dens område og er
undergivet dens jurisdiktion, de i denne konvention
anerkendte rettigheder
uden forskelsbehandling af nogen art,
herunder som følge af race,
REU, Alm.del - 2016-17 - Bilag 104: Henvendelse af 22/12-16 fra Maria Jensen om straffelovens regler og principper
hudfarve, køn, sprog, religion, politisk eller anden anskuelse, national eller
social herkomst, formueforhold, fødsel eller anden stilling.
2. Enhver i denne konvention deltagende stat forpligter sig til i
overensstemmelse med sin forfatning og med denne konventions
bestemmelser at træffe de fornødne foranstaltninger
til ad lovgivningens
vej eller på anden måde at tilsikre de i denne konvention anerkendte
rettigheder, dersom disse ikke allerede er gennemført.
3. Enhver i denne konvention deltagende stat forpligter sig til:
-
-
a) at sikre enhver, hvis rettigheder eller friheder efter denne konvention
krænkes, adgang til effektive retsmidler herimod, uanset om de personer,
der har begået krænkelsen, har handlet i embeds medfør;
b) at sikre enhver, der gør krav på sådanne retsmidler, adgang til at få sin
ret til disse afgjort af kompetente judicielle, administrative eller lovgivende
myndigheder eller af anden i henhold til den pågældende stats retsordning
kompetent myndighed samt at videreudvikle mulighederne for at anvende
judicielle retsmidler;
c) at sikre, at de kompetente myndigheder tager en klage til følge, når den
er fundet berettiget
Artikel 26
Alle mennesker er lige for loven og er berettigede til lovens ligelige
beskyttelse uden nogen forskelsbehandling. I denne henseende skal
loven forbyde enhver forskelsbehandling og sikre alle ligelig og
effektiv beskyttelse imod forskelsbehandling af nogen grund,
herunder
race, hudfarve, køn, sprog, religion, politisk eller anden anskuelse, national
eller social herkomst, formueforhold, fødsel eller anden stilling.
-
-
Alle mennesker i Danmark er lige i straffeloven og er berettigede til lovens
ligelige beskyttelse uden nogen forskelsbehandling. I denne henseende skal
loven forbyde enhver forskelsbehandling og sikre alle ligelig og effektiv
beskyttelse imod forskelsbehandling af nogen grund.
Spritbilister har krav om at deres sag bliver behandlet efter
§16, §38, §68, §72, §83, §89a af straffeloven.
og følgende principper :
At bevist overtrædelse af loven straffes hårdere end ubevist.
Beskyttelse af deres rettigheder.
At de skal behandles lige i forhold til loven – ingen diskriminering.
Lighedsgrundsætning, at ensartede forhold skal behandles lige.
Proportionalitetsprincippet.
REU, Alm.del - 2016-17 - Bilag 104: Henvendelse af 22/12-16 fra Maria Jensen om straffelovens regler og principper
1706904_0010.png
Dødsulykker 2014
http://vejdirektoratet.dk/DA/viden_og_data/publikationer/Lists/Publikationer/Attachments/877/DUS%20
%C3%A5rsrapport%202014_final.pdf
Hastighed er ulykkes- eller skadesfaktor i 85 dødsulykker. Det svarer til 51 % af dødsulykkerne i 2014, hvor
andelen var 58 % blandt dødsulykkerne i 2010. I 2013 var andelen af dødsulykker som havde en ulykkes-
eller skadesfaktor omhandlende høj hastighed, helt nede på 41 %.
Andelen af spirituspåvirkede førere og fodgængere udgjorde 10 % i dødsulykkerne i 2014 mod 11 % i 2013,
8 % i 2012 og 13 % i både 2010 og 2011.
Selvom fartbilister står for 51% af ulykker bliver de ikke straffet.
Dette er diskrimination af spritbilister og brud på blandt
proportionalitetsprincip og Lighedsgrundsætning.
andet
Dette er diskriminerende og ulovligt i forhold til grundloven
og straffelovens regler og principper.
Når færdselsloven overholder ikke straffelovens regler, så må den antages
for ulovligt og politianmeldes.
Maria Jensen