Tak.
Vi har jo lavet det her sammen.
Vi har lavet linjeføringen sammen, og ministeren har jo sagt, at det nu bare er et spørgsmål om at få det prioriteret og finde penge til det og så finde ud af, hvordan en anlægslov kan laves.
Det er jo det, der er interessant.
Jeg hørte jo ministeren sige i forbindelse med, at man aflyste letbanen i Aalborg, at der var meget mere ræson i at lave en tredje Limfjordsforbindelse.
Når nu ministeren og ministerens parti var meget optaget af at få fastlagt linjeføringen, hvor ligger prioriteringen så henne her?
Hvornår ser ministeren for sig, at det her projekt kan blive virkelighed?
Man har jo udnyttet den kapacitet, især i forbindelse med fjordkrydsningen, ved at lave ekstra spor osv., så der er ikke rigtig flere muligheder for at udbygge kapaciteten i Limfjordstunnellen.
Derfor er det jo, som både samtlige byråd, som regionsråd og som arbejdsgivere og lønmodtagere har peget på, en fælles samlet løsning.
Det har jo stor betydning både for bosætningen og for virksomhederne i Vendsyssel, at man kan komme frem og tilbage på hovedfærdselsårerne, som er statens ansvar.
Det, man derfor har fundet ud af, er, at det, der giver den bedste aflastning af hovedvej E45, er en ny vestlig forbindelse over Egholm.
Nu, hvor vi er enige om det, hvornår foreligger prioriteringen så, således at ministeren kan gå i gang?
Jeg går ud fra, at ministeren som en af sine første handlinger gerne vil være med til at klippe snoren, så nu, hvor vi er enige om alt det der, og der er fuldstændig opbakning lokalt, hvorfor er det så, at det her ikke kan lade sig gøre?