Til lovforslag nr.
L 84
Folketinget 2015-16
Tilføjelse til betænkning afgivet af Transport- og Bygningsudvalget den 00. marts 2016
Udkast
til
Tilføjelse til betænkning
over
Forslag til lov om ændring af færdselsloven og lov om godkendelse og syn af
køretøjer
(Forhøjelse af hastighedsgrænsen for campingvogne og andre registreringspligtige påhængskøretøjer, for traktorer og for
motorredskaber)
[af transport- og bygningsministeren (Hans Christian Schmidt)]
1. Ændringsforslag
Venstres medlemmer af udvalget har i tilføjelse til be-
tænkning stillet 2 ændringsforslag til lovforslaget.
2. Udvalgsarbejdet
Lovforslaget blev fremsat den 10. december 2015 og var
til 1. behandling den 15. januar 2016. Lovforslaget blev ef-
ter 1. behandling henvist til behandling i Transport- og Byg-
ningsudvalget. Udvalget afgav betænkning den 25. februar
2016. Lovforslaget var den 17. marts 2016 til 2. behandling ,
hvorunder behandlingen blev afbrudt og lovforslaget henvist
til fornyet behandling i Transport- og Bygningsudvalget.
Møder
Udvalget har, efter at lovforslaget blev henvist til fornyet
udvalgsbehandling, behandlet lovforslaget i <> møder.
Spørgsmål
Udvalget har, efter afgivelse af betænkning, stillet 1
spørgsmål til transport- og bygningsministeren til skriftlig
besvarelse, [som denne har besvaret. ]
3. Indstillinger <og politiske bemærkninger>
<>
Inuit Ataqatigiit, Siumut, Tjóðveldi og Javnaðarflokkurin
var på tidspunktet for afgivelse af tilføjelsen til betænknin-
gens ikke repræsenteret med medlemmer i udvalget og hav-
de dermed ikke adgang til at komme med indstillinger eller
politiske udtalelser i tilføjelsen til betænkningen.
En oversigt over Folketingets sammensætning er optrykt
i tilføjelsen til betænkningen. Der gøres opmærksom på, at
et flertal eller et mindretal i udvalget ikke altid vil afspejle et
flertal/mindretal ved afstemning i Folketingssalen.
4. Ændringsforslag med bemærkninger
Ændringsforslag
Af et
mindretal
(V), tiltrådt af <>:
Til titlen
10)
I
undertitlen
indsættes efter »motorredskaber«: »samt
ophævelse af den køretøjsbestemte hastighedsgrænse for
lastbiler og tunge vogntog i tættere bebygget område«.
[Konsekvens af ændringsforslag nr. 11]
Til § 1
11)
Før nr. 1 indsættes som nyt nummer:
»01.
§ 43, stk. 2, 2. pkt.
ophæves.«
[Ophævelse af den køretøjsbestemte hastighedsbegrænsning
for lastbiler og tunge vogntog i tættere bebygget område]
Bemærkninger
Til nr. 10
Der er tale om en konsekvensændring som følge af den
foreslåede ophævelse af § 42, stk. 2, 2. pkt.
DokumentId
Journalnummer