L 125 - spørgsmål 1
|
Spm. om, hvordan karakterkrav på 6 kan forventes at påvirke de små fag som f.eks. polsk og tyrkisk på Københavns Universitet, til uddannelses- og forskningsministeren
|
L 125 - spørgsmål 2
|
Spm., om det er fagligt relevant på alle uddannelser med et generelt karakterkrav på 6, til uddannelses- og forskningsministeren
|
L 125 - spørgsmål 3
|
Spm., om der kan ses en tendens til, at der samlet set er flere studerende fra en ikke-akademisk baggrund, der er kommet ind på universitetet med et karaktergennemsnit under 6, til uddannelses- og forskningsministeren
|
L 125 - spørgsmål 4
|
Spm. om ministeren kan bekræfte, at der er en klar tendens til at unge fra en akademisk baggrund gennemsnitligt opnår højere karakterer end andre unge, til uddannelses- og forskningsministeren
|
L 125 - spørgsmål 5
|
Spm. om ministeren vil sikre, at oplysninger om universiteternes optag og afslag af bachelorer, til uddannelses- og forskningsministeren
|
L 125 - spørgsmål 6
|
Spm. om ministeren vil sørge for at skabe overskuelighed over universiteternes faktiske krav om gennemførsel af supplerende uddannelsesaktiviteter for at starte på en kandidatuddannelse, til uddannelses- og forskningsministeren
|
L 125 - spørgsmål 7
|
Spm. om ministeren kan bekræfte, at kandidatuddannelse på deltid, uden deltagerbetaling og SU, kan være relevant for både universitetsbachelorer og professionsbachelorer, der ønsker at kombinere kandidatuddannelse med relevant erhvervsarbejde, til uddannelses- og forskningsministeren
|
L 125 - spørgsmål 8
|
Spm. om ministeren kan oplyse, hvornår ministeren vil tage initiativ til drøftelser om deltidskandidatuddannelser, til uddannelses- og forskningsministeren
|
L 125 - spørgsmål 9
|
Spm. om, i forlængelse af svar på UFU 2015-16, L 125- spørgsmål 5, at oplyse, hvorfor hun ikke vil arbejde for, at denne statistik etableres, til uddannelses- og forskningsministeren
|
L 125 - spørgsmål 10
|
Spm. om ministeren agter at følge op på tilsagn om at ville drøfte udviklingen i optaget af professionsbachelorer på kandidatuddannelser med universiteterne for at afdække, hvor langt universiteterne er i deres arbejde med at skabe flere og bedre overgange for professionsbachelorer, til uddannelses- og forskningsministeren
|
L 125 - spørgsmål 11
|
Spm., om ministeren vil sikre at universiteterne indberetter oplysninger om omfanget af suppleringsaktivitet og deltagerbetaling på en måde, som gør det muligt at følge det enkelte universitets praksis på uddannelsesniveau, til uddannelses- og forskningsministeren
|
L 125 - spørgsmål 12
|
Spm. om, i forlængelse af svar på UFU 2015-16, L 125 spørgsmål 6, at oplyse, hvornår hun vil indlede drøftelser med universiteterne, professionshøjskolerne og erhvervsakademierne om, hvordan der skabes bedre faglige overgange fra bachelor- og professionsbachelor til kandidatuddannelser, til uddannelses- og forskningsministeren
|