Oversigt over rådgivningsforløb støttet af Økologisk Fødevarerådgivning 2014 – 2015 (okto-
ber)
Formålet med Økologisk Fødevarerådgivning er via rådgivning om produktudvikling, markedsføring
og afsætningsmuligheder at styrke økologiske iværksættere og virksomheders omsætning på det
økologiske marked i Danmark og i udlandet.
Økologisk Fødevarerådgivning har i perioden 2014 til 2015 iværksat 42 rådgivningsforløb til økologi-
ske fødevareproducenter i hele Danmark med et samlet støttebeløb på i alt 3,8 mio. kr.
Nedenfor præsenteres de 42 rådgivningsforløb:
Engmark Is
Forretningsudvikling, samt udvikling af afsætning og markedsføring af is.
Euro Poultry
Udvikling af forarbejdede kyllingeprodukter til dagligvarehandlen
Foodsolution
Udvikling af en glutenfri produktserie til dagligvarehandlen
Friland A/S
Forbrugertest af nye kødemballager
Funkis Food
Udvikling af grødserie til dagligvarehandlen (Netto)
Ganefryd
Udvikling af emballage til serie af ny daddelkonfekt til dagligvarehandlen.
Halkær Ådal
Udvikling af måltidsløsninger og produktionsoptimering samt alternative afsætningskanaler
Il Fornaio
Udvikling af nyt koncept for frisk brød til dagligvarehandlen
JuicOrganic
Udvikling af nye økologiske sundhedsdrikke og logo + emballage
Kai’s Calva – Kernegården
Udvikling af markedsføringsmaterialer for dansk økologisk calvados
Kirk+Maarbjerg