Transport- og Bygningsudvalget 2015-16
B 14 Bilag 10
Offentligt
1648600_0001.png
Høring om Ring 5 transportkorridoren
Folketinget 9. Jun-16
Transportkorridorer og planlægning
i Hovedstadsområdet
Niels Buus Kristensen
B 14 - 2015-16 - Bilag 10: Præsentationer høringen den 9. juni 2016 om perspektiverne i en Ring 5-motorvej og en ophævelse af transportkorridoren, fra transport- og bygningsministeren
1648600_0002.png
Urbaniseringen
– en af de vigtigste faktorer bag økonomisk vækst og velstand
Agglomerationsfordelene afhænger af mobilitet
B 14 - 2015-16 - Bilag 10: Præsentationer høringen den 9. juni 2016 om perspektiverne i en Ring 5-motorvej og en ophævelse af transportkorridoren, fra transport- og bygningsministeren
1648600_0003.png
Commisssioners’ plan 1811
30% ar arealet reserveret og i dag udlagt til gader og fortov.
Paul Romer, New York University, at ITF Summit 2014
B 14 - 2015-16 - Bilag 10: Præsentationer høringen den 9. juni 2016 om perspektiverne i en Ring 5-motorvej og en ophævelse af transportkorridoren, fra transport- og bygningsministeren
1648600_0004.png
Haussmann's renovering af Paris
1853-1870
24 millioner francs blev rejst til finansiering af
Rue de Rivoli
itil gengæld for retten til at udvikle
ejendommene langs gaden.Det blev modellen for
alle Haussmann's boulevarder.
[Wikipedia]
B 14 - 2015-16 - Bilag 10: Præsentationer høringen den 9. juni 2016 om perspektiverne i en Ring 5-motorvej og en ophævelse af transportkorridoren, fra transport- og bygningsministeren
1648600_0005.png
Sao Paolo
B 14 - 2015-16 - Bilag 10: Præsentationer høringen den 9. juni 2016 om perspektiverne i en Ring 5-motorvej og en ophævelse af transportkorridoren, fra transport- og bygningsministeren
1648600_0006.png
Urban Sprawl
” - Los Angeles
Store transportafstande
Øget trængsel
Ineffektiv kollektiv trafikbetjening
B 14 - 2015-16 - Bilag 10: Præsentationer høringen den 9. juni 2016 om perspektiverne i en Ring 5-motorvej og en ophævelse af transportkorridoren, fra transport- og bygningsministeren
1648600_0007.png
Fingerplanen
Håndfladen
(Det indre storbyområde)
Fingrene
(Det ydre storbyområde)
De grønne kiler
Landområderne
Transportkorridorer
B 14 - 2015-16 - Bilag 10: Præsentationer høringen den 9. juni 2016 om perspektiverne i en Ring 5-motorvej og en ophævelse af transportkorridoren, fra transport- og bygningsministeren
1648600_0008.png
Oprindeligt fokus på den radiale trafik
Trængsel!
B 14 - 2015-16 - Bilag 10: Præsentationer høringen den 9. juni 2016 om perspektiverne i en Ring 5-motorvej og en ophævelse af transportkorridoren, fra transport- og bygningsministeren
1648600_0009.png
Ring 5?
Jo længere inde
jo større aflastning af M3 og M4
Ring 5�½
Uden
om Natura 2000 Øvre Mølleådal
÷
Større anlægsomkostninger
÷
Mindre aflastning af trængslen
på indre ringveje
Ring 5�½
Ring 5
B 14 - 2015-16 - Bilag 10: Præsentationer høringen den 9. juni 2016 om perspektiverne i en Ring 5-motorvej og en ophævelse af transportkorridoren, fra transport- og bygningsministeren
1648600_0010.png
Niels Buus Kristensen
@outlook.com
Tak for opmærksomheden!