Udlændinge-, Integrations- og Boligudvalget 2015-16
UUI Alm.del
Offentligt
1570037_0001.png
Ministeren
Udlændinge-, Integrations- og Boligudvalget
Folketinget
Christiansborg
1240 København K
18. november 2015
Medlem af Folketinget Astrid Krag (S) har den 22. oktober 2015 stillet følgende spørgsmål
nr. 52 (alm. del) til udlændinge-, integrations- og boligministeren, som hermed besvares.
Spørgsmål nr. 52:
Ministeren forklarede på samrådet i Udlændinge-, Integrations- og Boligudvalget
den 20. oktober 2015 om regeringens flygtningeannoncekampagne, at hun politisk
alene godkendte det konkrete indhold i annoncerne, at annoncerne skulle trykkes i
libanesiske aviser, samt at der skulle bruges penge på avis-annoncering og
annoncering på Social Medier. Ministeren bedes forklare, hvilke kriterier
embedsmændene efterfølgende skulle lægge til grund for det videre arbejde, og
var disse kriterier ikke fastlagt politisk, når nu der ikke var nogen
ministergodkendelse af de aviser, der for danske skatteborgere bragte
annoncerne i Libanon?
Svar:
Det var politisk godkendt, at annonceringen i de libanesiske medier skulle tilrettelægges
således, at der blev sikret en stor spredningseffekt i forhold til målgruppen.
De enkelte aviser blev ikke udvalgt på grund af deres politiske og organisatoriske tilhørs-
forhold, men på grund af vurdering, at annonceringen i de fire valgte aviser tilsammen
ville nå ud til en bred læserskare og derudover sikre en bred spredning på de sociale me-
dier.
Jeg kan endvidere henvise til besvarelse af udvalgsspørgsmål UUI alm. del 50.
Udlændinge-, Integrations- og
Boligministeriet
Slotsholmsgade 10
Post
1216 København K
Tel.
7226 8400
Mail
[email protected]
Web
www.uibm.dk
CVR-nr.
Sagsnr.
36977191
2015 - 800
Inger Støjberg
/
Karen-Lise Johansen
Karman
Side
1/1