Udlændinge-, Integrations- og Boligudvalget 2015-16
UUI Alm.del
Offentligt
1569943_0001.png
Ministeren
Udlændinge-, Integrations- og Boligudvalget
Folketinget
Christiansborg
1240 København K
18. november 2015
Medlem af Folketinget Dan Jørgensen (S) har den 21. oktober 2015 stillet følgende
spørgsmål nr. 42 (alm. del) til udlændinge-, integrations- og boligministeren, som hermed
besvares.
Spørgsmål nr. 42:
Ministeren bedes - som opfølgning på samråd i Udlændinge-, Integrations- og Boligudval-
get den 20. oktober 2015 om regeringens flygtningeannoncekampagne - oplyse, om mini-
steren generelt er opmærksom på, at man uforvarende kan komme til at støtte terroror-
ganisationer, når man giver penge til medievirksomheder i Mellemøsten?
Udlændinge-, Integrations- og
Boligministeriet
Slotsholmsgade 10
Post
1216 København K
Tel.
7226 8400
Mail
[email protected]
Web
www.uibm.dk
CVR-nr.
Sagsnr.
36977191
2015 - 801
Svar:
Som tidligere oplyst indgik ministeriet en aftale med det libanesiske kommunikationsbu-
reau S2C Strategic Communication Consultancy, der har forestået annonceringen i aviser-
ne An-Nahar, As-Safir, Al-Mustaqbal´ og Daily Star og annonceringen på Google og Face-
book.
Valget af aviser i forbindelse med annonceringen om ændringer i regler for ophold i Dan-
mark er baseret på anbefalinger fra det libanesiske kommunikationsbureau, og vurderes
at være det rette valg netop med henblik på at nå en bred læserskare, herunder menne-
skesmuglere, mellemhandlere, transportører mv, der formidler rejser til potentielle asyl-
ansøgere.
Valget er ikke udtryk for, at regeringen støtter avisernes redaktionelle linje.
Inger Støjberg
/
Karen-Lise Johansen
Karman
Side
1/1