Uddannelses- og Forskningsudvalget 2015-16
UFU Alm.del
Offentligt
1582769_0001.png
Ministeren
Uddannelses- og Forskningsudvalget
Folketinget
Christiansborg
1240 København K
I brev af 3. december 2015 har udvalget efter ønske fra Eva Flyvholm (EL) stillet
mig følgende spørgsmål:
Spørgsmål nr. 50 (Alm. del)
Vil ministeren redegøre for, hvor mange gæster på uddannelseszoom.dk der er
blevet omdirigeret til ug.dk, hvor hjemmesidens indhold ligger, fordelt på måne-
derne maj-oktober 2015?
Svar
Uddannelseszoom drives rent teknisk i regi af ug.dk hos Styrelsen for It og Læring
(STIL). Der er derfor indhentet bidrag om besøgsstatistik på Uddannelseszoom hos
STIL i forbindelse med besvarelsen.
Styrelsen for Videregående Uddannelser tolker spørgsmålet således, at spørgeren
ønsker oplyst, hvor mange gange Uddannelseszoom er åbnet ved at tilgå domænet
www.uddannelseszoom.dk
og derfra er omdirigeret til Uddannelseszoom på ug.dk.
Dette er jf. tabel 1 nedenfor sket godt 5.000 gange i perioden fra 18. maj 2015 til og
med oktober 2015.
Tabel 1 – visninger af Uddannelseszoom via. www.uddannelseszoom.dk
Antal visninger åbnet direkte via. www.uddannelseszoom.dk
Maj (18. maj-
31.maj)
Juni
Juli
August
September
Oktober
Samlet
Kilde: Data er hentet fra Google Analytics den 11. december 2015 af Styrelsen for It og Læring.
18. december 2015
Uddannelses- og
Forskningsministeriet
Børsgade 4
Post
Postboks 2135
1015 København K
Tel.
3392 9700
Fax
3332 3501
Mail
[email protected]
Web
www.ufm.dk
CVR-nr.
Ref.-nr.
1680 5408
15/033867-02
948
1.467
497
619
739
787
5.057
Ovenstående betyder, jf. svar på UFU alm del spm. 7 af 2. november 2015, at stør-
stedelen af aktiviteten på Uddannelseszoom initieres andre steder fra, f.eks. fra
ug.dk.
Side
1/2
UFU, Alm.del - 2015-16 - Endeligt svar på spørgsmål 50: Spm. om ministeren kan redegøre for, hvor mange gæster på uddannelseszoom.dk der er blevet omdirigeret til ug.dk, til uddannelses- og forskningsministeren
1582769_0002.png
Med venlig hilsen
Esben Lunde Larsen
Uddannelses- og
Forskningsministeriet
Side
2/2