Redegørelse for udviklingen af solariebrugeres alder i perioden 2007 til 2016
Tabel 1 og 2 viser det samme – den procentvise udvikling af solariebrugeres alder siden
Solkampagnens opstart i 2007 og frem til 2016. Begge tabeller er med for at illustrere udviklingen på
forskellig vis. I 2012 blev solarievaner blandt 26-64-årige – og ikke 15-64-årige – belyst. Derfor er der
ikke angivet tal for de to yngste aldersgrupper (15-19-årige og 20-29-årige) for år 2012.
Sidst viser tabel 3 viser den overordnede udvikling i andelen af solariebrugere i perioden.
Tabel 1:Udviklingen i solariebrugeres alder i perioden 2007-2015 (opgjort i procent).
100
%-angivelser
48
44
33
18
15
12 1314
45
38
32
22
17 15
1314
31
28
22
1415
1110 10
8
222323
1715
11131112
141313
10 9 8 9
5 6
0
15-19 år
2007 (n=3.927)
2012 (n=2.195)
20-29 år
2008 (n=4.277)
2013 (n=4.022)
30-39 år
2009 (n=4.186)
2014 (n=2.047)
40-49 år
2010 (n=4.156)
2015 (n=3.999)
50-64 år
2011 (n=4.130)
Tabel 2: Udviklingen i solariebrugeres alder i perioden 2007-2015 (opgjort i procent).
100%
48%
45%
44%
38%
33%
32%
28%
23%
13%
23%
22%
13%
22%
18%
17%
14%
10%
31%
22%
14%
17%
15%
12%
9%
11%
8%
2012
(n=2.195)
15%
13%
10%
9%
14%
13%
11%
8%
5%
2014
(n=2.047)
50-64 år
15%
14%
12%
10%
6%
2015
(n=3.999)
0%
2007
(n=3.927)
2008
(n=4.277)
15-19 år
2009
(n=4.186)
2010
(n=4.156)
2011
(n=4130)
30-39 år
2013
(n=4.022)
20-29 år
40-49 år