Sundheds- og Ældreudvalget 2015-16
SUU Alm.del
Offentligt
1647190_0001.png
t
Brugerundersøgelse om
hjemmehjælp i eget hjem og i
plejebolig/plejehjem
Sundheds- og Ældreministeriet
December 2015
AARHUS
COPENHAGEN
MALMÖ
OSLO
SAIGON
STAVANGER
1
VIENNA
SUU, Alm.del - 2015-16 - Endeligt svar på spørgsmål 617: Spm. om oversendelse af den nationale bruger- og tilfredshedsundersøgelse, ministeren nævnte under samrådet i Sundheds- og Ældreudvalget den 17. maj 2016, til sundheds- og ældreministeren
1647190_0002.png
INDHOLDSFORTEGNELSE
1.
1.1
1.2
1.3
1.4
Baggrund .............................................................................................................................................. 5
Datasæt og metode ................................................................................................................................................................... 5
Repræsentativitet ...................................................................................................................................................................... 8
Læsevejledning ....................................................................................................................................................................... 11
Stikprøven (67 år og derover) ..................................................................................................................................................... 5
2.
2.1
2.2
Fleksibilitet......................................................................................................................................... 14
Kendskab til ordningen om fleksibilitet blandt hjemmehjælpsmodtagere ........................................................................................ 14
Holdningen om vigtighed af ordningen om fleksibel hjemmehjælp ................................................................................................. 18
3.
3.1
3.2
3.3
Frit valg af leverandør ........................................................................................................................ 19
Kendskab til ordningen om frit valg af leverandør af hjemmehjælp ................................................................................................ 19
Hvorfra kendes til ordningen om frit valg af leverandør af hjemmehjælp? ....................................................................................... 24
Holdningen om vigtighed af ordningen om frit valg af leverandør af hjemmehjælp........................................................................... 26
4.
4.1
4.2
Tilfredshed med antallet af medarbejdere .......................................................................................... 30
Tilfredshed med antallet af medarbejdere hos hjemmehjælpsmodtagere ........................................................................................ 30
Tilfredshed med antallet af medarbejdere hos beboere i plejehjem/-bolig ....................................................................................... 35
5.
5.1
5.2
5.3
Tilfredshed med stabilitet ................................................................................................................... 39
Tilfredshed med ensartethed i praktiske hjælp blandt hjemmehjælpsmodtagere .............................................................................. 39
Tilfredshed med ensartethed i den personlige pleje blandt hjemmehjælpsmodtagere ....................................................................... 43
Tilfredshed med hjælpens ensartethed i plejehjem/-bolig ............................................................................................................. 45
2
SUU, Alm.del - 2015-16 - Endeligt svar på spørgsmål 617: Spm. om oversendelse af den nationale bruger- og tilfredshedsundersøgelse, ministeren nævnte under samrådet i Sundheds- og Ældreudvalget den 17. maj 2016, til sundheds- og ældreministeren
1647190_0003.png
5.4
5.5
5.6
Tilfredshed med overholdelse af aftalte tidspunkter for praktisk hjælp blandt hjemmehjælpsmodtagere ............................................. 47
Tilfredshed med overholdelse af aftalte tidspunkter for personlig pleje blandt hjemmehjælpsmodtagere ............................................ 51
Praktisk hjælp i plejehjem/-bolig og tilfredshed med overholdelse af aftalte tidspunkter ................................................................... 52
6.
6.1
6.2
6.3
Den samlede tilfredshed med den praktiske hjælp og personlige pleje .............................................. 54
Samlet tilfredshed med praktisk hjælp blandt hjemmehjælpsmodtagere ........................................................................................ 54
Samlet tilfredshed med personlig pleje blandt hjemmehjælpsmodtagere ........................................................................................ 59
Samlet tilfredshed med praktisk hjælp og personlig pleje i plejehjem/-bolig ................................................................................... 62
7.
7.1
7.2
Hverdagsrehabilitering ....................................................................................................................... 65
Tilfredshed med hverdagsrehabilitering blandt beboere i plejebolig/plejehjem ................................................................................. 65
Tilfredshed med hverdagsrehabilitering blandt borgere i eget hjem ............................................................................................... 68
3
SUU, Alm.del - 2015-16 - Endeligt svar på spørgsmål 617: Spm. om oversendelse af den nationale bruger- og tilfredshedsundersøgelse, ministeren nævnte under samrådet i Sundheds- og Ældreudvalget den 17. maj 2016, til sundheds- og ældreministeren
1647190_0004.png
Kort om Epinion
Epinions kerneforretning har gennem mere end 10 år været
faktabaserede konsulentydelser. Vi analyserer og rådgiver på
baggrund af input fra organisationens stakeholdere – medarbejdere,
borgere, medlemmer, kunder, samarbejdspartnere. Vi tilfører vores
kunder værdi, fordi vores analyser og konklusioner er systematiske
og veldokumenterede.
Vi leverer beslutningsgrundlag
Vi analyserer, strukturerer og beskriver “virkeligheden” i en
handlingsanvisende form, så den kan understøtte evidensbaseret
udvikling og skabe grundlaget for konstruktive
beslutningsprocesser.
Vi fokuserer på metode
Fordi korrekt metodisk design og godt analysemæssigt håndværk er
forudsætningen for at nå frem til holdbare konklusioner.
Vi skræddersyr gerne
Vores erfaring er, at mange kunder har nogle helt særlige behov.
Derfor skræddersyr vi oftest vores ydelser til den enkelte
problemstilling.
Vores ydelsespalet indeholder
Udvikling af analyse- og evalueringsdesign
Dataindsamling og dataanalyse
Statistisk analyse og kvalitativ analyse
Kundetilfredshed og markedsanalyse
Kommunikations- og medieanalyse
Medarbejderundersøgelser
Meningsmålinger og holdningsanalyse
Læs mere på
www.epinion.dk
4
SUU, Alm.del - 2015-16 - Endeligt svar på spørgsmål 617: Spm. om oversendelse af den nationale bruger- og tilfredshedsundersøgelse, ministeren nævnte under samrådet i Sundheds- og Ældreudvalget den 17. maj 2016, til sundheds- og ældreministeren
1647190_0005.png
1. BAGGRUND
1.1 Datasæt og metode
Respondenterne i denne undersøgelse er danskere på 65 år og
derover, der er tilfældigt udtrukket fra Sundhedsstyrelsens CPR-
register. 43.221 tilfældige individer i aldersgruppen blev
indledningsvist udtrukket. Undersøgelsen blev herefter gennemført
som to delundersøgelser:
Ældre som bor på plejehjem/plejebolig
Ældre som ikke bor på plejehjem eller i plejebolig med
formål at identificere hjemmeplejebrugere
Resultat af nettostikprøve
Indledningsvist frascreenet af
forstandere (meddelt)
Frascreenet efter telefoniske
rykkerrunder til forstandere
Død
Telefoninterview
Spørgeskemabesvarelse
Besøgsinterview
Ingen besvarelse (uddelt men ikke
besvaret, ikke uddelt, forkert
adresse)
I alt
Antal
206
145
10
139
163
21
Om undersøgelsen i plejebolig/plejehjem
Til at identificere hvilke personer fra stikprøven i
plejebolig/plejehjem, leverede styrelsen en liste til Epinion med
adresser på plejeboliger/plejehjem i Danmark. Epinion undersøgte
herefter hvilke personer fra det tilfældige udtræk, der havde en
adresse, der matchede med adresserne på plejeboliger/plejehjem i
Danmark. 1.054 af personerne fra udtrækket blev identificeret som
boende på en matchende adresse. (Væsentligt mindre end
forventning i forhold til kendt populationsstørrelse).
De 1.054 identificerede (nettostikprøve) plejehjems-
/plejeboligbeboere blev herefter søgt kontaktet om deltagelse med
et formidlende brev til deres forstandere.
366
1054
Via introduktionsbrev, spørgeskemaer og svarkuverter blev
forstanderen på de enkelte plejehjem/plejeboliger anmodet om at
formidle spørgeskemaer hvis det vurderedes forsvarligt.
Forstanderen blev således bedt om at vurdere beboerens helbred
(herunder demens) og tage stilling til om, og hvordan,
5
SUU, Alm.del - 2015-16 - Endeligt svar på spørgsmål 617: Spm. om oversendelse af den nationale bruger- og tilfredshedsundersøgelse, ministeren nævnte under samrådet i Sundheds- og Ældreudvalget den 17. maj 2016, til sundheds- og ældreministeren
1647190_0006.png
undersøgelsen bedst muligt kunne gennemføres for den
pågældende tilfældigt udtrukne borger: 1) Vurderes ikke forsvarligt
at kunne besvare. 2) Spørgeskema og svarkuvert uddeles. 3)
Anbefales telefoninterviewet. 4) Anbefales besøgsinterviewet.
Som det fremgår af skema ovenfor resultererede undersøgelsen i alt
327 besvarelser og således en gennemførelsesprocent for denne
delundersøgelse er på 31,0 % af nettostikprøven.
Dataindsamlingen for denne delundersøgelse er foregået i perioden
8. august til 13. november 2015.
Om hjemmeplejeundersøgelsen
Borgerne fra udtrækket, som ikke havde en adresse, der kunne
tilknyttes et plejehjem eller plejebolig blev telefonnummerberiget,
så de kunne kontaktes telefonisk. Denne delundersøgelse blev
således udelukkende gennemført som telefoninterview uden
forudgående brevintroduktion.
Det var muligt at nummerberige 37.447 af personerne fra
bruttostikprøveudtrækket.
Formålet var således en repræsentativ stikprøve på køn, alder og
geografi i forhold til populationen i Danmark på 65 år og derover.
Stikprøven for delundersøgelsen blev derfor indledningsvist opdelt i
25 forskellige kvoter, hvor hver gruppe repræsenterede en
kombination af ”aldersgruppe” og ”region” (Den samlede stikprøves
repræsentativitet fremgår af tabel 2, 3 og 4).
Epinion har kontaktet 37.447 personer telefonisk. Undervejs har der
været et frafald på 15.013 personer hvilket giver en
gennemførselsprocent for denne delundersøgelse på 59,8 %.
Årsagerne til frafald kan ses i tabel 1.
Dataindsamlingen for denne delundersøge er foregået i perioden 29.
juli til 5. november 2015.
6
SUU, Alm.del - 2015-16 - Endeligt svar på spørgsmål 617: Spm. om oversendelse af den nationale bruger- og tilfredshedsundersøgelse, ministeren nævnte under samrådet i Sundheds- og Ældreudvalget den 17. maj 2016, til sundheds- og ældreministeren
1647190_0007.png
Tabel 1: Årsager til frafald: Hjemmeplejeundersøgelsen
Telefoninterviews
Død
Nægter eller syg
Aftale
Fejlnummer eller flyttet
Intet svar eller stoppet
Frascreenet
Ikke tilgængelig i perioden
Total
0,1 %
(43)
10,1 %
(3786)
0,0 %
(1)
3,2 %
(1216)
19,0 %
(7127)
6,8 %
(2550)
0,7 %
(256)
40,1%
(15.013)
7
SUU, Alm.del - 2015-16 - Endeligt svar på spørgsmål 617: Spm. om oversendelse af den nationale bruger- og tilfredshedsundersøgelse, ministeren nævnte under samrådet i Sundheds- og Ældreudvalget den 17. maj 2016, til sundheds- og ældreministeren
1647190_0008.png
1.2 Repræsentativitet
Tabel 2: Kønsfordeling
Kønsfordeling i populationen*
45,6%
(485.541)
54,4%
(578.338)
100 %
(1.063.879)
Alle interviewede
45,5%
(10.329)
54,5%
(12.360)
100 %
(22.689)
Modtagere af hjælp
31,1%
(720)
68,9%
(1.592)
100 %
(2.312)
Mand
Kvinde
Total
*Kilde: Danmarks Statistik (FOLK1), 3. kvartal 2015
8
SUU, Alm.del - 2015-16 - Endeligt svar på spørgsmål 617: Spm. om oversendelse af den nationale bruger- og tilfredshedsundersøgelse, ministeren nævnte under samrådet i Sundheds- og Ældreudvalget den 17. maj 2016, til sundheds- og ældreministeren
1647190_0009.png
Tabel 3: Regionsfordeling
Fordeling i populationen*
27,8%
(295.710)
16,5%
(175.654)
22,8%
(242.801)
21,7%
(231.373)
11,1%
(118.341)
100 %
(1.063.879)
Alle interviewede
26,8%
(6.083)
15,6%
(3.545)
22,3%
(5.065)
23,8%
(5.402)
11,4%
(2.594)
100 %
(22.689)
Modtagere af hjælp
28,7%
(664)
13,4%
(310)
21,5%
(497)
22,2%
(513)
14,2%
(328)
100 %
(2.312)
Hovedstaden
Sjælland
Syddanmark
Midtjylland
Nordjylland
Total
*Kilde: Danmarks Statistik (FOLK1), 3. kvartal 2015
9
SUU, Alm.del - 2015-16 - Endeligt svar på spørgsmål 617: Spm. om oversendelse af den nationale bruger- og tilfredshedsundersøgelse, ministeren nævnte under samrådet i Sundheds- og Ældreudvalget den 17. maj 2016, til sundheds- og ældreministeren
1647190_0010.png
Tabel 4: Aldersfordeling
Aldersfordeling i populationen*
12,6%
(133.562)
37,8%
(402.134)
23,9%
(254.266)
12,8%
(135.921)
8,9%
(95.012)
4,0%
(42.984)
100 %
(1.063.879)
Alle interviewede
6,7%
(1.520)
41,1%
(9.323)
27,1%
(6.158)
13,8%
(3.120)
8,5 %
(1.919)
2,9%
(649)
100 %
(22.689)
Modtagere af hjælp
1,1%
(26)
13,5%
(313)
20,2%
(467)
23,1%
(535)
27,2%
(628)
14,8%
(343)
100 %
(2.312)
65 – 66 år
67 – 72 år
73 – 78 år
79 – 83 år
84 – 89 år
90 år og derover
Total
*Kilde: Danmarks Statistik (FOLK1), 3. kvartal 2015
10
SUU, Alm.del - 2015-16 - Endeligt svar på spørgsmål 617: Spm. om oversendelse af den nationale bruger- og tilfredshedsundersøgelse, ministeren nævnte under samrådet i Sundheds- og Ældreudvalget den 17. maj 2016, til sundheds- og ældreministeren
1647190_0011.png
1.3 Læsevejledning
Tabellerne i den resterende del af rapporten er baseret på
besvarelser fra respondenter i alderen 67 år og derover. Som
beskrevet i afsnit 1.1 Datasæt og metode, består stikprøven
imidlertid af personer i alderen 65 år og derover. Årsagen til at
tabellerne i den resterende del af rapporten er baseret på
respondenter på 67 år og derover er, at sikre sammenlignelighed
med tidligere års undersøgelser (baseret på samme spørgeskemaer
som denne) som blev foretaget i populationen 67 år og derover.
Rapportering og tabeller er således baseret på samme
aldersgrupperinger og spørgsmål som i tidligere rapporteringer,
hvilket muliggør at sammenligne og følge udviklinger i brugernes
vurderinger.
Sundheds- og Ældreministeriet har modtaget data på alle
besvarelserne i undersøgelsen, herunder respondenter i alderen 65
til 67 år.
11
SUU, Alm.del - 2015-16 - Endeligt svar på spørgsmål 617: Spm. om oversendelse af den nationale bruger- og tilfredshedsundersøgelse, ministeren nævnte under samrådet i Sundheds- og Ældreudvalget den 17. maj 2016, til sundheds- og ældreministeren
1647190_0012.png
1.4 Stikprøven (67 år og derover)
Tabel 5: Type af hjælp blandt de adspurgte borgere
Procentandel
Praktisk hjælp
60.3 %
(1377)
14.3 %
(327)
25.5 %
(582)
100 %
(2286)
Personlig pleje
Både praktisk hjælp og personlig pleje
Total
12
SUU, Alm.del - 2015-16 - Endeligt svar på spørgsmål 617: Spm. om oversendelse af den nationale bruger- og tilfredshedsundersøgelse, ministeren nævnte under samrådet i Sundheds- og Ældreudvalget den 17. maj 2016, til sundheds- og ældreministeren
1647190_0013.png
Tabel 6: Fordeling af respondenter på hjemmehjælp og plejehjem/plejebolig
Praktisk hjælp
66.2 %
(1271)
29.0 %
(106)
60,2 %
(1377)
Personlig pleje
15.1 %
(291)
9.9 %
(36)
14,3 %
(327)
Både praktisk hjælp og personlig
pleje
18.7 %
(359)
61.1 %
(223)
25.5 %
(582)
Total
100 %
(1921)
100 %
(365)
100 %
(2286)
Hjemmepleje
Plejehjem/plejebolig
Total
13
SUU, Alm.del - 2015-16 - Endeligt svar på spørgsmål 617: Spm. om oversendelse af den nationale bruger- og tilfredshedsundersøgelse, ministeren nævnte under samrådet i Sundheds- og Ældreudvalget den 17. maj 2016, til sundheds- og ældreministeren
1647190_0014.png
2. FLEKSIBILITET
2.1 Kendskab til ordningen om fleksibilitet blandt hjemmehjælpsmodtagere
Tabel 7: Kendskab til muligheden for fleksibel hjemmehjælp blandt hjemmehjælpsmodtagere
Procentandel
Kender til fleksibel hjemmehjælp
28.4 %
(546)
71.6 %
(1375)
100 %
(1921)
Kender ikke til fleksibel hjemmehjælp
Total
14
SUU, Alm.del - 2015-16 - Endeligt svar på spørgsmål 617: Spm. om oversendelse af den nationale bruger- og tilfredshedsundersøgelse, ministeren nævnte under samrådet i Sundheds- og Ældreudvalget den 17. maj 2016, til sundheds- og ældreministeren
1647190_0015.png
Tabel 8: Kendskab til ordningen for fleksibel hjemmehjælp, fordelt på køn, blandt hjemmehjælpsmodtagere
Kender til fleksibel hjemmehjælp
Mand
24.7 %
(145)
30.0 %
(401)
28.4 %
(546)
Kender ikke til fleksibel hjemmehjælp
75.3 %
(441)
70.0 %
(934)
71.6 %
(1375)
Total
100 %
(586)
100 %
(1335)
100 %
(1921)
Kvinde
Total
Tabel 9: Kendskab til ordningen for fleksibel hjemmehjælp, fordelt på alder, blandt
hjemmehjælpsmodtagere
Kender til fleksibel hjemmehjælp
67 - 79 år
32.5 %
(254)
23.0 %
(106)
27.4 %
(186)
28.4 %
(546)
Kender ikke til fleksibel hjemmehjælp
67.5 %
(527)
77.0 %
(355)
72.6 %
(493)
71.6 %
(1375)
Total
100 %
(781)
100 %
(461)
100 %
(679)
100 %
(1921)
80 - 84 år
85 år og derover
Total
15
SUU, Alm.del - 2015-16 - Endeligt svar på spørgsmål 617: Spm. om oversendelse af den nationale bruger- og tilfredshedsundersøgelse, ministeren nævnte under samrådet i Sundheds- og Ældreudvalget den 17. maj 2016, til sundheds- og ældreministeren
1647190_0016.png
Tabel 10: Kendskab til ordningen om fleksibel hjemmehjælp blandt hjemmehjælpsmodtagere
Procentandel
Fra pressen (TV, radio, lokal- eller dagblade)
13.2 %
(72)
6.6 %
(36)
19.2 %
(105)
25.8 %
(141)
23.6 %
(129)
8.4 %
(46)
16.3 %
(89)
113.2 %
(546)
Fra pårørende, bekendte eller naboer (netværk)
Fra brev eller informationsmateriale fra kommunen
Fra kommunens visitator
Fra medarbejderen som udfører hjemmeplejen
Andre steder fra
Husker ikke
Total
Note: Da spørgsmålet er multipelt (respondenterne kan vælge flere af svarmulighederne samtidigt) summerer procenterne ikke til 100
16
SUU, Alm.del - 2015-16 - Endeligt svar på spørgsmål 617: Spm. om oversendelse af den nationale bruger- og tilfredshedsundersøgelse, ministeren nævnte under samrådet i Sundheds- og Ældreudvalget den 17. maj 2016, til sundheds- og ældreministeren
1647190_0017.png
Tabel 11: Antal informationskilder for kendskab til ordningen om fleksibel hjemmehjælp blandt
hjemmehjælpsmodtagere
Procentandel
1 informationskilde
88.1 %
(481)
10.6 %
(58)
1.3 %
(7)
0.0 %
(0)
0.0 %
(0)
0.0 %
(0)
100 %
(546)
2 informationskilder
3 informationskilder
4 informationskilder
5 informationskilder
6 informationskilder
Total
17
SUU, Alm.del - 2015-16 - Endeligt svar på spørgsmål 617: Spm. om oversendelse af den nationale bruger- og tilfredshedsundersøgelse, ministeren nævnte under samrådet i Sundheds- og Ældreudvalget den 17. maj 2016, til sundheds- og ældreministeren
1647190_0018.png
2.2 Holdningen om vigtighed af ordningen om fleksibel hjemmehjælp
Tabel 12: Holdningen til ordningen om fleksibel hjemmehjælp blandt hjemmehjælpsmodtagere
Procentandel
Slet ikke vigtigt
2.3 %
(11)
5.7 %
(28)
11.3 %
(55)
47.8 %
(233)
32.9 %
(160)
100 %
(487)
(59)
Ikke vigtigt
Hverken vigtigt eller ikke vigtigt
Vigtigt
Meget vigtigt
Total
Ved ikke
18
SUU, Alm.del - 2015-16 - Endeligt svar på spørgsmål 617: Spm. om oversendelse af den nationale bruger- og tilfredshedsundersøgelse, ministeren nævnte under samrådet i Sundheds- og Ældreudvalget den 17. maj 2016, til sundheds- og ældreministeren
1647190_0019.png
3. FRIT VALG AF LEVERANDØR
3.1 Kendskab til ordningen om frit valg af leverandør af hjemmehjælp
Tabel 13: Kendskab til ordningen om frit valg af leverandør blandt hjemmehjælpsmodtagere
Procentandel
Kender til frit valg af leverandør
69.9 %
(1342)
30.1 %
(579)
100 %
(1921)
Kender ikke til frit valg af leverandør
Total
19
SUU, Alm.del - 2015-16 - Endeligt svar på spørgsmål 617: Spm. om oversendelse af den nationale bruger- og tilfredshedsundersøgelse, ministeren nævnte under samrådet i Sundheds- og Ældreudvalget den 17. maj 2016, til sundheds- og ældreministeren
1647190_0020.png
Tabel 14: Kendskab til ordningen om frit valg af leverandør, fordelt på alder, blandt
hjemmehjælpsmodtagere
Kender til frit valg af leverandør
67 - 79 år
73.4 %
(573)
68.8 %
(317)
66.6 %
(452)
69.9 %
(1342)
Kender ikke til frit valg af leverandør
26.6 %
(208)
31.2 %
(144)
33.4 %
(227)
30.1 %
(579)
Total
100 %
(781)
100 %
(461)
100 %
(679)
100 %
(1921)
80 - 84 år
85 år og derover
Total
20
SUU, Alm.del - 2015-16 - Endeligt svar på spørgsmål 617: Spm. om oversendelse af den nationale bruger- og tilfredshedsundersøgelse, ministeren nævnte under samrådet i Sundheds- og Ældreudvalget den 17. maj 2016, til sundheds- og ældreministeren
1647190_0021.png
Tabel 15: Kendskab til ordningen om frit valg af leverandør, fordelt på type af hjælp, blandt
hjemmehjælpsmodtagere
Kender til frit valg af leverandør
Praktisk hjælp
71.7 %
(911)
60.5 %
(176)
71.0 %
(255)
69.9 %
(1342)
Kender ikke til frit valg af leverandør
28.3 %
(360)
39.5 %
(115)
29.0 %
(104)
30.1 %
(579)
Total
100 %
(1271)
100 %
(291)
100 %
(359)
100 %
(1921)
Personlig pleje
Både praktisk hjælp og personlig pleje
Total
21
SUU, Alm.del - 2015-16 - Endeligt svar på spørgsmål 617: Spm. om oversendelse af den nationale bruger- og tilfredshedsundersøgelse, ministeren nævnte under samrådet i Sundheds- og Ældreudvalget den 17. maj 2016, til sundheds- og ældreministeren
1647190_0022.png
Tabel 16: Kendskab til ordningen om frit valg af leverandør, fordelt på type af leverandør, blandt
hjemmehjælpsmodtagere (praktisk hjælp)
Kender til frit valg af leverandør
Kommunal leverandør
66.7 %
(768)
87.5 %
(336)
81.2 %
(56)
72.3 %
(1160)
(6)
Kender ikke til frit valg af leverandør
33.3 %
(383)
12.5 %
(48)
18.8 %
(13)
27.7 %
(444)
(20)
Total
100 %
(1151)
100 %
(384)
100 %
(69)
100 %
(1604)
Privat leverandør
Både kommunal og privat leverandør
Total
Ved ikke
22
SUU, Alm.del - 2015-16 - Endeligt svar på spørgsmål 617: Spm. om oversendelse af den nationale bruger- og tilfredshedsundersøgelse, ministeren nævnte under samrådet i Sundheds- og Ældreudvalget den 17. maj 2016, til sundheds- og ældreministeren
1647190_0023.png
Tabel 17: Kendskab til ordningen om frit valg af leverandør, fordelt på type af leverandør, blandt
hjemmehjælpsmodtagere (personlig pleje)
Kender til frit valg af leverandør
Kommunal leverandør
65.4 %
(372)
84.3 %
(43)
100 %
(12)
67.6 %
(427)
(4)
Kender ikke til frit valg af leverandør
34.6 %
(197)
15.7 %
(8)
0.0 %
(0)
32.4 %
(205)
(14)
Total
100 %
(569)
100 %
(51)
100 %
(12)
100 %
(632)
Privat leverandør
Både kommunal og privat leverandør
Total
Ved ikke
23
SUU, Alm.del - 2015-16 - Endeligt svar på spørgsmål 617: Spm. om oversendelse af den nationale bruger- og tilfredshedsundersøgelse, ministeren nævnte under samrådet i Sundheds- og Ældreudvalget den 17. maj 2016, til sundheds- og ældreministeren
1647190_0024.png
3.2 Hvorfra kendes til ordningen om frit valg af leverandør af hjemmehjælp?
Tabel 18: Kendskab ordningen om frit valg af leverandør blandt hjemmehjælpsmodtagere
Procentandel
Fra pressen (TV, radio, lokal- eller dagblade)
12.9 %
(173)
11.8 %
(159)
26.2 %
(351)
36.7 %
(492)
4.2 %
(57)
9.6 %
(129)
13.7 %
(184)
115.1 %
(1342)
Fra pårørende, bekendte eller naboer (netværk)
Fra brev eller informationsmateriale fra kommunen
Fra kommunens visitator
Fra medarbejderen som udfører hjemmeplejen
Andre steder fra
Husker ikke
Total
Note: Da spørgsmålet er multipelt (respondenterne kan vælge flere af svarmulighederne samtidigt) summerer procenterne ikke til 100
24
SUU, Alm.del - 2015-16 - Endeligt svar på spørgsmål 617: Spm. om oversendelse af den nationale bruger- og tilfredshedsundersøgelse, ministeren nævnte under samrådet i Sundheds- og Ældreudvalget den 17. maj 2016, til sundheds- og ældreministeren
1647190_0025.png
Tabel 19: Antal informationskilder for kendskab til ordningen om frit valg af leverandør blandt
hjemmehjælpsmodtagere
Procentandel
1 informationskilde
86.7 %
(1163)
11.8 %
(158)
1.3 %
(18)
0.2 %
(3)
0.0 %
(0)
0.0 %
(0)
100 %
(1342)
2 informationskilder
3 informationskilder
4 informationskilder
5 informationskilder
6 informationskilder
Total
25
SUU, Alm.del - 2015-16 - Endeligt svar på spørgsmål 617: Spm. om oversendelse af den nationale bruger- og tilfredshedsundersøgelse, ministeren nævnte under samrådet i Sundheds- og Ældreudvalget den 17. maj 2016, til sundheds- og ældreministeren
1647190_0026.png
3.3 Holdningen om vigtighed af ordningen om frit valg af leverandør af
hjemmehjælp
Tabel 20: Holdning til ordningen om frit valg til leverandør af hjemmehjælp blandt
hjemmehjælpsmodtagere
Procentandel
Slet ikke vigtigt
4.3 %
(49)
9.6 %
(110)
15.9 %
(182)
38.7 %
(444)
31.5 %
(361)
100 %
(1146)
(196)
Ikke vigtigt
Hverken vigtigt eller ikke vigtigt
Vigtigt
Meget vigtigt
Total
Ved ikke
26
SUU, Alm.del - 2015-16 - Endeligt svar på spørgsmål 617: Spm. om oversendelse af den nationale bruger- og tilfredshedsundersøgelse, ministeren nævnte under samrådet i Sundheds- og Ældreudvalget den 17. maj 2016, til sundheds- og ældreministeren
1647190_0027.png
Tabel 21: Holdning til ordningen om frit valg til leverandør af hjemmehjælp, fordelt på typen af hjælp
Hverken vigtigt
eller ikke vigtigt
Slet ikke vigtigt
Ikke vigtigt
Vigtigt
Meget vigtigt
Total
Ved ikke
Praktisk hjælp
3.7 %
(29)
8.8 %
(69)
15.0 %
(118)
38.2 %
(300)
34.3 %
(269)
100 %
(785)
(126)
Personlig pleje
5.4 %
(8)
14.8 %
(22)
20.8 %
(31)
37.6 %
(56)
21.5 %
(32)
100 %
(149)
(27)
Både praktisk hjælp og personlig pleje
5.7 %
(12)
9.0 %
(19)
15.6 %
(33)
41.5 %
(88)
28.3 %
(60)
100 %
(212)
(43)
Total
4.3 %
(49)
9.6 %
(110)
15.9 %
(182)
38.7 %
(444)
31.5 %
(361)
100 %
(1146)
27
SUU, Alm.del - 2015-16 - Endeligt svar på spørgsmål 617: Spm. om oversendelse af den nationale bruger- og tilfredshedsundersøgelse, ministeren nævnte under samrådet i Sundheds- og Ældreudvalget den 17. maj 2016, til sundheds- og ældreministeren
1647190_0028.png
Tabel 22: Holdning til ordningen om frit valg til leverandør af hjemmehjælp, fordelt på type af leverandør af
hjemmehjælp (praktisk hjælp)
Hverken vigtigt
eller ikke vigtigt
Slet ikke vigtigt
Ikke vigtigt
Vigtigt
Meget vigtigt
Total
Ved ikke
Kommunal leverandør
5.5 %
(35)
11.5 %
(73)
19.0 %
(120)
42.8 %
(271)
21.2 %
(134)
100 %
(633)
(135)
Privat leverandør
1.6 %
(5)
3.9 %
(12)
8.0 %
(25)
31.8 %
(99)
54.7 %
(170)
100 %
(311)
(25)
Både kommunal og privat leverandør
0.0 %
(0)
4.1 %
(2)
12.2 %
(6)
32.7 %
(16)
51.0 %
(25)
100 %
(49)
(7)
Total
4.0 %
(40)
8.8 %
(87)
15.2 %
(151)
38.9 %
(386)
33.1 %
(329)
100 %
(993)
Ved ikke
(1)
(1)
(0)
(2)
(0)
(2)
28
SUU, Alm.del - 2015-16 - Endeligt svar på spørgsmål 617: Spm. om oversendelse af den nationale bruger- og tilfredshedsundersøgelse, ministeren nævnte under samrådet i Sundheds- og Ældreudvalget den 17. maj 2016, til sundheds- og ældreministeren
1647190_0029.png
Tabel 23: Holdning til ordningen om frit valg til leverandør af hjemmehjælp, fordelt på type af leverandør af
hjemmehjælp (personlig pleje)
Slet ikke vigtigt
Kommunal
leverandør
Privat leverandør
Både kommunal og
privat leverandør
Total
Ved ikke
5.9 %
(18)
2.4 %
(1)
0.0 %
(0)
5.3 %
(19)
(1)
Ikke vigtigt
13.4 %
(41)
0.0 %
(0)
0.0 %
(0)
11.5 %
(41)
(0)
Hverken vigtigt eller
ikke vigtigt
20.3 %
(62)
2.4 %
(1)
10.0 %
(1)
17.9 %
(64)
(0)
Vigtigt
39.5 %
(121)
42.9 %
(18)
30.0 %
(3)
39.7 %
(142)
(2)
Meget vigtigt
20.9 %
(64)
52.4 %
(22)
60.0 %
(6)
25.7 %
(92)
(0)
Total
100 %
(306)
100 %
(42)
100 %
(10)
100 %
(358)
(1)
Ved ikke
(66)
(1)
(2)
29
SUU, Alm.del - 2015-16 - Endeligt svar på spørgsmål 617: Spm. om oversendelse af den nationale bruger- og tilfredshedsundersøgelse, ministeren nævnte under samrådet i Sundheds- og Ældreudvalget den 17. maj 2016, til sundheds- og ældreministeren
1647190_0030.png
4. TILFREDSHED MED ANTALLET AF MEDARBEJDERE
4.1 Tilfredshed med antallet af medarbejdere hos hjemmehjælpsmodtagere
Tabel 24: Tilfredshed med antallet af medarbejdere, som udfører praktisk hjælp, blandt
hjemmehjælpsmodtagere
Procentandel
Meget utilfreds
6.9 %
(103)
13.1 %
(195)
9.0 %
(135)
37.9 %
(566)
33.0 %
(493)
100 %
(1492)
(26)
Utilfreds
Hverken tilfreds eller utilfreds
Tilfreds
Meget tilfreds
Total
Ved ikke
30
SUU, Alm.del - 2015-16 - Endeligt svar på spørgsmål 617: Spm. om oversendelse af den nationale bruger- og tilfredshedsundersøgelse, ministeren nævnte under samrådet i Sundheds- og Ældreudvalget den 17. maj 2016, til sundheds- og ældreministeren
1647190_0031.png
Irrelevant
(112)
Tabel 25: Tilfredshed med antallet af medarbejdere, som udfører personlig pleje, blandt
hjemmehjælpsmodtagere
Procentandel
Meget utilfreds
10.3 %
(63)
14.3 %
(88)
10.1 %
(62)
39.4 %
(242)
25.9 %
(159)
100 %
(614)
(7)
(29)
Utilfreds
Hverken tilfreds eller utilfreds
Tilfreds
Meget tilfreds
Total
Ved ikke
Irrelevant
31
SUU, Alm.del - 2015-16 - Endeligt svar på spørgsmål 617: Spm. om oversendelse af den nationale bruger- og tilfredshedsundersøgelse, ministeren nævnte under samrådet i Sundheds- og Ældreudvalget den 17. maj 2016, til sundheds- og ældreministeren
1647190_0032.png
Tabel 26: Tilfredshed med antallet af medarbejdere, fordelt på til type af hjælp, blandt
hjemmehjælpsmodtagere
Hverken
tilfreds eller
utilfreds
8.7 %
(100)
10.1 %
(35)
9.0 %
(135)
Meget utilfreds
Utilfreds
Tilfreds
Meget tilfreds
Total
Ved ikke
Irrelevant
Praktisk hjælp
6.2 %
(71)
9.2 %
(32)
6.9 %
(103)
11.8 %
(135)
17.3 %
(60)
13.1 %
(195)
37.8 %
(433)
38.4 %
(133)
37.9 %
(566)
35.5 %
(407)
24.9 %
(86)
33 %
(493)
100 %
(1146)
100 %
(346)
100 %
(1492)
(21)
(104)
Både praktisk hjælp og personlig pleje
(5)
(8)
Total
32
SUU, Alm.del - 2015-16 - Endeligt svar på spørgsmål 617: Spm. om oversendelse af den nationale bruger- og tilfredshedsundersøgelse, ministeren nævnte under samrådet i Sundheds- og Ældreudvalget den 17. maj 2016, til sundheds- og ældreministeren
1647190_0033.png
Tabel 27: Tilfredshed med antallet af medarbejdere, fordelt på typen af leverandør af praktisk hjælp i
hjemmehjælpen
Hverken
tilfreds eller
utilfreds
9.9 %
(106)
6.9 %
(23)
5.0 %
(3)
9.0 %
(132)
(3)
Meget utilfreds
Utilfreds
Tilfreds
Meget tilfreds
Total
Ved ikke
Irrelevant
Kommunal leverandør
7.9 %
(85)
3.9 %
(13)
8.3 %
(5)
7%
(103)
(0)
14.2 %
(153)
9.0 %
(30)
11.7 %
(7)
12.9 %
(190)
(5)
40.6 %
(436)
28.7 %
(96)
41.7 %
(25)
37.9 %
(557)
(9)
27.4 %
(294)
51.5 %
(172)
33.3 %
(20)
33.1 %
(486)
(7)
100 %
(1074)
100 %
(334)
100 %
(60)
100 %
(1468)
(18)
(59)
Privat leverandør
(4)
(46)
Både kommunal og privat leverandør
(3)
(6)
Total
Ved ikke
(1)
(1)
33
SUU, Alm.del - 2015-16 - Endeligt svar på spørgsmål 617: Spm. om oversendelse af den nationale bruger- og tilfredshedsundersøgelse, ministeren nævnte under samrådet i Sundheds- og Ældreudvalget den 17. maj 2016, til sundheds- og ældreministeren
1647190_0034.png
Tabel 28: Tilfredshed med antallet af medarbejdere, fordelt på hjælpens timeomfang pr. uge i
hjemmeplejen
Meget utilfreds
9.9 %
(25)
11.5 %
(15)
12.5 %
(11)
0.0 %
(0)
12.5 %
(2)
0.0 %
(0)
10.4 %
(53)
(10)
Utilfreds
15.4 %
(39)
14.6 %
(19)
13.6 %
(12)
0.0 %
(0)
0.0 %
(0)
33.3 %
(3)
14.3 %
(73)
(15)
Hverken tilfreds
eller utilfreds
8.3 %
(21)
6.9 %
(9)
12.5 %
(11)
28.6 %
(4)
25.0 %
(4)
11.1 %
(1)
9.8 %
(50)
(12)
Tilfreds
41.5 %
(105)
36.9 %
(48)
33.0 %
(29)
28.6 %
(4)
37.5 %
(6)
33.3 %
(3)
38.2 %
(195)
(47)
Meget tilfreds
24.9 %
(63)
30.0 %
(39)
28.4 %
(25)
42.9 %
(6)
25.0 %
(4)
22.2 %
(2)
27.3 %
(139)
(20)
Total
100 %
(253)
100 %
(130)
100 %
(88)
100 %
(14)
100 %
(16)
100 %
(9)
100 %
(510)
(4)
(3)
Ved ikke
Irrelevant
Under to timer
(1)
(17)
2 - 3,9 timer
(1)
(8)
4 - 7,9 timer
(1)
(0)
8 - 11,9 timer
(0)
(0)
12 - 20 timer
(0)
(0)
Over 20 timer
(0)
(1)
Total
Ved ikke
34
SUU, Alm.del - 2015-16 - Endeligt svar på spørgsmål 617: Spm. om oversendelse af den nationale bruger- og tilfredshedsundersøgelse, ministeren nævnte under samrådet i Sundheds- og Ældreudvalget den 17. maj 2016, til sundheds- og ældreministeren
1647190_0035.png
4.2 Tilfredshed med antallet af medarbejdere hos beboere i plejehjem/-bolig
Tabel 29: Tilfredshed med antallet af medarbejdere hos modtagere af praktisk hjælp i plejehjem/-bolig
Procentandel
Meget utilfreds
3.0 %
(9)
10.7 %
(32)
11.4 %
(34)
42.8 %
(128)
32.1 %
(96)
100 %
(299)
(10)
(18)
Utilfreds
Hverken tilfreds eller utilfreds
Tilfreds
Meget tilfreds
Total
Ved ikke
Irrelevant
35
SUU, Alm.del - 2015-16 - Endeligt svar på spørgsmål 617: Spm. om oversendelse af den nationale bruger- og tilfredshedsundersøgelse, ministeren nævnte under samrådet i Sundheds- og Ældreudvalget den 17. maj 2016, til sundheds- og ældreministeren
1647190_0036.png
Tabel 30: Tilfredshed med antallet af medarbejdere hos modtagere af personlig pleje i plejehjem/-bolig
Procentandel
Meget utilfreds
4.3 %
(10)
11.5 %
(27)
11.9 %
(28)
44.3 %
(104)
28.1 %
(66)
100 %
(235)
(11)
(10)
Utilfreds
Hverken tilfreds eller utilfreds
Tilfreds
Meget tilfreds
Total
Ved ikke
Irrelevant
36
SUU, Alm.del - 2015-16 - Endeligt svar på spørgsmål 617: Spm. om oversendelse af den nationale bruger- og tilfredshedsundersøgelse, ministeren nævnte under samrådet i Sundheds- og Ældreudvalget den 17. maj 2016, til sundheds- og ældreministeren
1647190_0037.png
Tabel 31: Tilfredshed med antallet af medarbejdere, fordelt på timeomfanget af praktisk hjælp pr. uge i
plejehjem/-bolig
Meget utilfreds
4.2 %
(4)
3.1 %
(1)
5.1 %
(2)
0.0 %
(0)
4.5 %
(1)
9.1 %
(1)
4.2 %
(9)
(0)
Utilfreds
9.4 %
(9)
18.8 %
(6)
12.8 %
(5)
23.1 %
(3)
9.1 %
(2)
0.0 %
(0)
11.7 %
(25)
(7)
Hverken tilfreds
eller utilfreds
11.5 %
(11)
9.4 %
(3)
7.7 %
(3)
30.8 %
(4)
13.6 %
(3)
9.1 %
(1)
11.7 %
(25)
(7)
Tilfreds
49.0 %
(47)
43.8 %
(14)
43.6 %
(17)
15.4 %
(2)
22.7 %
(5)
72.7 %
(8)
43.7 %
(93)
(23)
Meget tilfreds
26.0 %
(25)
25.0 %
(8)
30.8 %
(12)
30.8 %
(4)
50.0 %
(11)
9.1 %
(1)
28.6 %
(61)
(27)
Total
100 %
(96)
100 %
(32)
100 %
(39)
100 %
(13)
100 %
(22)
100 %
(11)
100 %
(213)
(3)
(7)
Ved ikke
Irrelevant
Under to timer
(5)
(5)
2 - 3,9 timer
(1)
(2)
4 - 7,9 timer
(0)
(0)
8 - 11,9 timer
(0)
(0)
12 - 20 timer
(1)
(1)
Over 20 timer
(0)
(1)
Total
Ved ikke
37
SUU, Alm.del - 2015-16 - Endeligt svar på spørgsmål 617: Spm. om oversendelse af den nationale bruger- og tilfredshedsundersøgelse, ministeren nævnte under samrådet i Sundheds- og Ældreudvalget den 17. maj 2016, til sundheds- og ældreministeren
1647190_0038.png
Tabel 32: Tilfredshed med antallet af medarbejdere, fordelt på timeomfanget af personlig pleje pr. uge i
plejehjem/-bolig
Meget utilfreds
7.5 %
(3)
0.0 %
(0)
8.6 %
(3)
0.0 %
(0)
3.8 %
(1)
8.3 %
(1)
5.0 %
(8)
(2)
Utilfreds
12.5 %
(5)
14.7 %
(5)
11.4 %
(4)
23.1 %
(3)
11.5 %
(3)
8.3 %
(1)
13.1 %
(21)
(4)
Hverken tilfreds
eller utilfreds
17.5 %
(7)
2.9 %
(1)
8.6 %
(3)
23.1 %
(3)
19.2 %
(5)
8.3 %
(1)
12.5 %
(20)
(5)
Tilfreds
35.0 %
(14)
52.9 %
(18)
51.4 %
(18)
30.8 %
(4)
30.8 %
(8)
66.7 %
(8)
43.8 %
(70)
(23)
Meget tilfreds
27.5 %
(11)
29.4 %
(10)
20.0 %
(7)
23.1 %
(3)
34.6 %
(9)
8.3 %
(1)
25.6 %
(41)
(21)
Total
100 %
(40)
100 %
(34)
100 %
(35)
100 %
(13)
100 %
(26)
100 %
(12)
100 %
(160)
(2)
(4)
Ved ikke
Irrelevant
Under to timer
(3)
(5)
2 - 3,9 timer
(0)
(0)
4 - 7,9 timer
(4)
(1)
8 - 11,9 timer
(0)
(0)
12 - 20 timer
(0)
(0)
Over 20 timer
(1)
(0)
Total
Ved ikke
38
SUU, Alm.del - 2015-16 - Endeligt svar på spørgsmål 617: Spm. om oversendelse af den nationale bruger- og tilfredshedsundersøgelse, ministeren nævnte under samrådet i Sundheds- og Ældreudvalget den 17. maj 2016, til sundheds- og ældreministeren
1647190_0039.png
5.
TILFREDSHED MED STABILITET
5.1 Tilfredshed med ensartethed i praktiske hjælp blandt
hjemmehjælpsmodtagere
Tabel 33: Tilfredshed med ensartethed i den praktiske hjælp blandt hjemmehjælpsmodtagere
Procentandel
Meget utilfreds
Utilfreds
Hverken tilfreds eller utilfreds
Tilfreds
Meget tilfreds
Total
Ved ikke
Irrelevant
3.4 %
(49)
9.7 %
(141)
11.9 %
(173)
41.6 %
(606)
33.4 %
(487)
100 %
(1456)
(45)
(129)
39
SUU, Alm.del - 2015-16 - Endeligt svar på spørgsmål 617: Spm. om oversendelse af den nationale bruger- og tilfredshedsundersøgelse, ministeren nævnte under samrådet i Sundheds- og Ældreudvalget den 17. maj 2016, til sundheds- og ældreministeren
1647190_0040.png
Tabel 34: Tilfredshed med hjælpens ensartethed i den praktiske hjælp, fordelt på hjælpens timeomfang pr.
uge, blandt hjemmehjælpsmodtagere
Meget utilfreds
2.9 %
(33)
4.3 %
(5)
5.6 %
(4)
0.0 %
(0)
8.3 %
(1)
0.0 %
(0)
3.2 %
(43)
(6)
Utilfreds
10.0 %
(112)
8.7 %
(10)
8.5 %
(6)
11.1 %
(1)
16.7 %
(2)
0.0 %
(0)
9.8 %
(131)
(10)
Hverken tilfreds
eller utilfreds
11.7 %
(131)
13.0 %
(15)
16.9 %
(12)
11.1 %
(1)
16.7 %
(2)
0.0 %
(0)
12.1 %
(161)
(12)
Tilfreds
40.5 %
(454)
40.0 %
(46)
46.5 %
(33)
33.3 %
(3)
41.7 %
(5)
50.0 %
(2)
40.8 %
(543)
(63)
Meget tilfreds
34.9 %
(391)
33.9 %
(39)
22.5 %
(16)
44.4 %
(4)
16.7 %
(2)
50.0 %
(2)
34.1 %
(454)
(33)
Total
100 %
(1121)
100 %
(115)
100 %
(71)
100 %
(9)
100 %
(12)
100 %
(4)
100 %
(1332)
(10)
(7)
Ved ikke
Irrelevant
Under to timer
(33)
(106)
2 - 3,9 timer
(1)
(8)
4 - 7,9 timer
(1)
(5)
8 - 11,9 timer
(0)
(1)
12 - 20 timer
(0)
(1)
Over 20 timer
(0)
(1)
Total
Ved ikke
40
SUU, Alm.del - 2015-16 - Endeligt svar på spørgsmål 617: Spm. om oversendelse af den nationale bruger- og tilfredshedsundersøgelse, ministeren nævnte under samrådet i Sundheds- og Ældreudvalget den 17. maj 2016, til sundheds- og ældreministeren
1647190_0041.png
Tabel 35: Tilfredshed med ensartethed i den praktiske hjælp, fordelt på typen af hjælp, blandt
hjemmehjælps-modtagere
Hverken
tilfreds eller
utilfreds
11.7 %
(131)
12.3 %
(42)
11.9 %
(173)
Meget utilfreds
Utilfreds
Tilfreds
Meget tilfreds
Total
Ved ikke
Irrelevant
Praktisk hjælp
3.0 %
(34)
4.4 %
(15)
3.4 %
(49)
9.1 %
(102)
11.4 %
(39)
9.7 %
(141)
41.3 %
(461)
42.5 %
(145)
41.6 %
(606)
34.7 %
(387)
29.3 %
(100)
33.4 %
(487)
100 %
(1115)
100 %
(341)
100 %
(1456)
(38)
(118)
Både praktisk hjælp og personlig pleje
(7)
(11)
Total
41
SUU, Alm.del - 2015-16 - Endeligt svar på spørgsmål 617: Spm. om oversendelse af den nationale bruger- og tilfredshedsundersøgelse, ministeren nævnte under samrådet i Sundheds- og Ældreudvalget den 17. maj 2016, til sundheds- og ældreministeren
1647190_0042.png
Tabel 36: Tilfredshed med ensartethed i den praktiske hjælp fordelt på typen af leverandør af hjælp blandt
hjemmehjælpsmodtagere
Hverken
tilfreds eller
utilfreds
13.3 %
(140)
7.1 %
(23)
8.5 %
(5)
11.7 %
(168)
(5)
Meget utilfreds
Utilfreds
Tilfreds
Meget tilfreds
Total
Ved ikke
Irrelevant
Kommunal leverandør
3.4 %
(36)
2.5 %
(8)
6.8 %
(4)
3.3 %
(48)
(1)
10.1 %
(106)
9.8 %
(32)
5.1 %
(3)
9.8 %
(141)
(0)
42.6 %
(448)
37.8 %
(123)
40.7 %
(24)
41.5 %
(595)
(11)
30.5 %
(321)
42.8 %
(139)
39.0 %
(23)
33.7 %
(483)
(4)
100 %
(1051)
100 %
(325)
100 %
(59)
100 %
(1435)
(32)
(68)
Privat leverandør
(9)
(50)
Både kommunal og privat leverandør
(3)
(7)
Total
Ved ikke
(1)
(4)
42
SUU, Alm.del - 2015-16 - Endeligt svar på spørgsmål 617: Spm. om oversendelse af den nationale bruger- og tilfredshedsundersøgelse, ministeren nævnte under samrådet i Sundheds- og Ældreudvalget den 17. maj 2016, til sundheds- og ældreministeren
1647190_0043.png
5.2 Tilfredshed med ensartethed i den personlige pleje blandt
hjemmehjælpsmodtagere
Tabel 37: Tilfredshed med ensartethed i den personlige pleje blandt hjemmehjælpsmodtagere
Procentandel
Meget utilfreds
4.2 %
(26)
7.3 %
(45)
10.3 %
(63)
42.9 %
(263)
35.2 %
(216)
100 %
(613)
(8)
(29)
Utilfreds
Hverken tilfreds eller utilfreds
Tilfreds
Meget tilfreds
Total
Ved ikke
Irrelevant
43
SUU, Alm.del - 2015-16 - Endeligt svar på spørgsmål 617: Spm. om oversendelse af den nationale bruger- og tilfredshedsundersøgelse, ministeren nævnte under samrådet i Sundheds- og Ældreudvalget den 17. maj 2016, til sundheds- og ældreministeren
1647190_0044.png
Tabel 38: Tilfredshed med ensartethed i den personlige pleje, fordelt på hjælpens timeomfang pr. uge,
blandt hjemmehjælpsmodtagere
Meget utilfreds
4.4 %
(11)
5.3 %
(7)
4.6 %
(4)
0.0 %
(0)
0.0 %
(0)
0.0 %
(0)
4.3 %
(22)
(4)
Utilfreds
6.4 %
(16)
8.3 %
(11)
6.9 %
(6)
0.0 %
(0)
6.3 %
(1)
11.1 %
(1)
6.9 %
(35)
(10)
Hverken tilfreds
eller utilfreds
10.8 %
(27)
6.8 %
(9)
13.8 %
(12)
21.4 %
(3)
6.3 %
(1)
22.2 %
(2)
10.6 %
(54)
(9)
Tilfreds
42.8 %
(107)
36.4 %
(48)
37.9 %
(33)
42.9 %
(6)
62.5 %
(10)
33.3 %
(3)
40.7 %
(207)
(56)
Meget tilfreds
35.6 %
(89)
43.2 %
(57)
36.8 %
(32)
35.7 %
(5)
25.0 %
(4)
33.3 %
(3)
37.4 %
(190)
(26)
Total
100 %
(250)
100 %
(132)
100 %
(87)
100 %
(14)
100 %
(16)
100 %
(9)
100 %
(508)
(3)
(3)
Ved ikke
Irrelevant
Under to timer
(2)
(19)
2 - 3,9 timer
(2)
(5)
4 - 7,9 timer
(1)
(1)
8 - 11,9 timer
(0)
(0)
12 - 20 timer
(0)
(0)
Over 20 timer
(0)
(1)
Total
Ved ikke
44
SUU, Alm.del - 2015-16 - Endeligt svar på spørgsmål 617: Spm. om oversendelse af den nationale bruger- og tilfredshedsundersøgelse, ministeren nævnte under samrådet i Sundheds- og Ældreudvalget den 17. maj 2016, til sundheds- og ældreministeren
1647190_0045.png
5.3 Tilfredshed med hjælpens ensartethed i plejehjem/-bolig
Tabel 39: Tilfredshed med ensartethed i den praktiske hjælp i plejehjem/-bolig
Procentandel
Meget utilfreds
2.3 %
(7)
8.3 %
(25)
12.9 %
(39)
43.7 %
(132)
32.8 %
(99)
100 %
(302)
(12)
(13)
Utilfreds
Hverken tilfreds eller utilfreds
Tilfreds
Meget tilfreds
Total
Ved ikke
Irrelevant
45
SUU, Alm.del - 2015-16 - Endeligt svar på spørgsmål 617: Spm. om oversendelse af den nationale bruger- og tilfredshedsundersøgelse, ministeren nævnte under samrådet i Sundheds- og Ældreudvalget den 17. maj 2016, til sundheds- og ældreministeren
1647190_0046.png
Tabel 40: Tilfredshed med ensartethed i den personlige pleje i plejehjem/-bolig
Procentandel
Meget utilfreds
3.1 %
(7)
5.7 %
(13)
13.6 %
(31)
48.2 %
(110)
29.4 %
(67)
100 %
(228)
(13)
(17)
Utilfreds
Hverken tilfreds eller utilfreds
Tilfreds
Meget tilfreds
Total
Ved ikke
Irrelevant
46
SUU, Alm.del - 2015-16 - Endeligt svar på spørgsmål 617: Spm. om oversendelse af den nationale bruger- og tilfredshedsundersøgelse, ministeren nævnte under samrådet i Sundheds- og Ældreudvalget den 17. maj 2016, til sundheds- og ældreministeren
1647190_0047.png
5.4 Tilfredshed med overholdelse af aftalte tidspunkter for praktisk hjælp
blandt hjemmehjælpsmodtagere
Tabel 41: Tilfredshed med overholdelse af aftalte tidspunkter for praktisk hjælp blandt
hjemmehjælpsmodtagere
Procentandel
Meget utilfreds
2.8 %
(43)
5.5 %
(86)
9.2 %
(143)
38.0 %
(592)
44.5 %
(694)
100 %
(1558)
(25)
(47)
Utilfreds
Hverken tilfreds eller utilfreds
Tilfreds
Meget tilfreds
Total
Ved ikke
Irrelevant
47
SUU, Alm.del - 2015-16 - Endeligt svar på spørgsmål 617: Spm. om oversendelse af den nationale bruger- og tilfredshedsundersøgelse, ministeren nævnte under samrådet i Sundheds- og Ældreudvalget den 17. maj 2016, til sundheds- og ældreministeren
1647190_0048.png
Tabel 42: Tilfredshed med overholdelse af aftalte tidspunkter for praktisk hjælp, fordelt på hjælpens
timeomfang pr. uge, blandt hjemmehjælpsmodtagere
Meget utilfreds
2.4 %
(29)
5.1 %
(6)
6.8 %
(5)
0.0 %
(0)
0.0 %
(0)
0.0 %
(0)
2.8 %
(40)
(3)
Utilfreds
5.2 %
(63)
7.6 %
(9)
8.1 %
(6)
0.0 %
(0)
15.4 %
(2)
0.0 %
(0)
5.6 %
(80)
(6)
Hverken tilfreds
eller utilfreds
8.6 %
(104)
11.9 %
(14)
14.9 %
(11)
10.0 %
(1)
0.0 %
(0)
50.0 %
(2)
9.2 %
(132)
(11)
Tilfreds
37.9 %
(459)
32.2 %
(38)
36.5 %
(27)
20.0 %
(2)
30.8 %
(4)
50.0 %
(2)
37.2 %
(532)
(60)
Meget tilfreds
45.9 %
(556)
43.2 %
(51)
33.8 %
(25)
70.0 %
(7)
53.8 %
(7)
0.0 %
(0)
45.2 %
(646)
(48)
Total
100 %
(1211)
100 %
(118)
100 %
(74)
100 %
(10)
100 %
(13)
100 %
(4)
100 %
(1430)
(5)
(8)
Ved ikke
Irrelevant
Under to timer
(19)
(30)
2 - 3,9 timer
(1)
(5)
4 - 7,9 timer
(0)
(3)
8 - 11,9 timer
(0)
(0)
12 - 20 timer
(0)
(0)
Over 20 timer
(0)
(1)
Total
Ved ikke
48
SUU, Alm.del - 2015-16 - Endeligt svar på spørgsmål 617: Spm. om oversendelse af den nationale bruger- og tilfredshedsundersøgelse, ministeren nævnte under samrådet i Sundheds- og Ældreudvalget den 17. maj 2016, til sundheds- og ældreministeren
1647190_0049.png
Tabel 43: Tilfredshed med overholdelse af aftalte tidspunkter for praktisk hjælp og for både praktisk hjælp
og personlig pleje blandt hjemmehjælpsmodtagere
Hverken
tilfreds eller
utilfreds
8.6 %
(104)
11.3 %
(39)
9.2 %
(143)
Meget utilfreds
Utilfreds
Tilfreds
Meget tilfreds
Total
Ved ikke
Irrelevant
Praktisk hjælp
2.4 %
(29)
4.0 %
(14)
2.8 %
(43)
5.0 %
(61)
7.2 %
(25)
5.5 %
(86)
37.9 %
(459)
38.4 %
(133)
38 %
(592)
46.1 %
(559)
39 %
(135)
44.5 %
(694)
100 %
(1212)
100 %
(346)
100 %
(1558)
(20)
(39)
Både praktisk hjælp og personlig pleje
(5)
(8)
Total
49
SUU, Alm.del - 2015-16 - Endeligt svar på spørgsmål 617: Spm. om oversendelse af den nationale bruger- og tilfredshedsundersøgelse, ministeren nævnte under samrådet i Sundheds- og Ældreudvalget den 17. maj 2016, til sundheds- og ældreministeren
1647190_0050.png
Tabel 44: Tilfredshed med overholdelse af aftalte tidspunkter for praktisk hjælp fordelt på typen af
leverandør af hjemmehjælp blandt hjemmehjælpsmodtagere
Hverken
tilfreds eller
utilfreds
9.4 %
(103)
7.7 %
(29)
14.5 %
(9)
9.2 %
(141)
(2)
Meget utilfreds
Utilfreds
Tilfreds
Meget tilfreds
Total
Ved ikke
Irrelevant
Kommunal leverandør
3.0 %
(33)
1.1 %
(4)
9.7 %
(6)
2.8 %
(43)
(0)
5.9 %
(65)
5.1 %
(19)
1.6 %
(1)
5.5 %
(85)
(1)
40.1 %
(439)
33.8 %
(127)
27.4 %
(17)
38.0 %
(583)
(9)
41.6 %
(455)
52.4 %
(197)
46.8 %
(29)
44.4 %
(681)
(13)
100 %
(1095)
100 %
(376)
100 %
(62)
100 %
(1533)
(20)
(36)
Privat leverandør
(2)
(6)
Både kommunal og privat leverandør
(3)
(4)
Total
Ved ikke
(0)
(1)
50
SUU, Alm.del - 2015-16 - Endeligt svar på spørgsmål 617: Spm. om oversendelse af den nationale bruger- og tilfredshedsundersøgelse, ministeren nævnte under samrådet i Sundheds- og Ældreudvalget den 17. maj 2016, til sundheds- og ældreministeren
1647190_0051.png
5.5 Tilfredshed med overholdelse af aftalte tidspunkter for personlig pleje
blandt hjemmehjælpsmodtagere
Tabel 45: Tilfredshed med overholdelse af aftalte tidspunkter for personlig pleje blandt
hjemmehjælpsmodtagere
Procentandel
Meget utilfreds
4.8 %
(29)
6.9 %
(42)
12.0 %
(73)
39.2 %
(239)
37.1 %
(226)
100 %
(609)
(11)
(30)
Utilfreds
Hverken tilfreds eller utilfreds
Tilfreds
Meget tilfreds
Total
Ved ikke
Irrelevant
51
SUU, Alm.del - 2015-16 - Endeligt svar på spørgsmål 617: Spm. om oversendelse af den nationale bruger- og tilfredshedsundersøgelse, ministeren nævnte under samrådet i Sundheds- og Ældreudvalget den 17. maj 2016, til sundheds- og ældreministeren
1647190_0052.png
5.6 Praktisk hjælp i plejehjem/-bolig og tilfredshed med overholdelse af aftalte
tidspunkter
Tabel 46: Tilfredshed med overholdelse af aftalte tidspunkter for praktisk hjælp i plejehjem/-bolig
Procentandel
Meget utilfreds
1.3 %
(4)
6.3 %
(19)
7.6 %
(23)
46.2 %
(139)
38.5 %
(116)
100 %
(301)
(11)
(14)
Utilfreds
Hverken tilfreds eller utilfreds
Tilfreds
Meget tilfreds
Total
Ved ikke
Irrelevant
52
SUU, Alm.del - 2015-16 - Endeligt svar på spørgsmål 617: Spm. om oversendelse af den nationale bruger- og tilfredshedsundersøgelse, ministeren nævnte under samrådet i Sundheds- og Ældreudvalget den 17. maj 2016, til sundheds- og ældreministeren
1647190_0053.png
Tabel 47: Tilfredshed med overholdelse af aftalte tidspunkter for praktisk hjælp i plejehjem/-bolig, fordelt
på hjælpens timeomfang pr. uge
Meget utilfreds
1.0 %
(1)
2.9 %
(1)
0.0 %
(0)
7.7 %
(1)
0.0 %
(0)
8.3 %
(1)
1.8 %
(4)
(0)
Utilfreds
10.1 %
(10)
8.8 %
(3)
7.9 %
(3)
7.7 %
(1)
0.0 %
(0)
0.0 %
(0)
7.8 %
(17)
(1)
Hverken tilfreds
eller utilfreds
6.1 %
(6)
8.8 %
(3)
2.6 %
(1)
7.7 %
(1)
14.3 %
(3)
16.7 %
(2)
7.4 %
(16)
(6)
Tilfreds
48.5 %
(48)
52.9 %
(18)
57.9 %
(22)
30.8 %
(4)
38.1 %
(8)
50.0 %
(6)
48.8 %
(106)
(21)
Meget tilfreds
34.3 %
(34)
26.5 %
(9)
31.6 %
(12)
46.2 %
(6)
47.6 %
(10)
25.0 %
(3)
34.1 %
(74)
(35)
Total
100 %
(99)
100 %
(34)
100 %
(38)
100 %
(13)
100 %
(21)
100 %
(12)
100 %
(217)
(3)
(8)
Ved ikke
Irrelevant
Under to timer
(5)
(2)
2 - 3,9 timer
(0)
(1)
4 - 7,9 timer
(0)
(0)
8 - 11,9 timer
(0)
(0)
12 - 20 timer
(2)
(1)
Over 20 timer
(0)
(0)
Total
Ved ikke
53
SUU, Alm.del - 2015-16 - Endeligt svar på spørgsmål 617: Spm. om oversendelse af den nationale bruger- og tilfredshedsundersøgelse, ministeren nævnte under samrådet i Sundheds- og Ældreudvalget den 17. maj 2016, til sundheds- og ældreministeren
1647190_0054.png
6. DEN SAMLEDE TILFREDSHED MED DEN PRAKTISKE HJÆLP
OG PERSONLIGE PLEJE
6.1 Samlet tilfredshed med praktisk hjælp blandt hjemmehjælpsmodtagere
Tabel 48: Samlet tilfredshed med den praktiske hjælp blandt hjemmehjælpsmodtagere
Procentandel
Meget utilfreds
Utilfreds
Hverken tilfreds eller utilfreds
Tilfreds
Meget tilfreds
Total
Ved ikke
2.4 %
(38)
4.7 %
(75)
9.9 %
(159)
42.1 %
(673)
40.9 %
(653)
100 %
(1598)
(14)
54
SUU, Alm.del - 2015-16 - Endeligt svar på spørgsmål 617: Spm. om oversendelse af den nationale bruger- og tilfredshedsundersøgelse, ministeren nævnte under samrådet i Sundheds- og Ældreudvalget den 17. maj 2016, til sundheds- og ældreministeren
1647190_0055.png
Irrelevant
(18)
Tabel 49: Samlet tilfredshed med den praktiske hjælp, fordelt på køn, blandt hjemmehjælpsmodtagere
Meget utilfreds
1.6 %
(7)
2.7 %
(31)
2.4 %
(38)
Utilfreds
4.7 %
(21)
4.7 %
(54)
4.7 %
(75)
Hverken tilfreds
eller utilfreds
9.0 %
(40)
10.3 %
(119)
9.9 %
(159)
Tilfreds
43.1 %
(192)
41.7 %
(481)
42.1 %
(673)
Meget tilfreds
41.6 %
(185)
40.6 %
(468)
40.9 %
(653)
Total
100 %
(445)
100 %
(1153)
100 %
(1598)
Ved ikke
Irrelevant
Mand
(2)
(6)
Kvinde
(12)
(12)
Total
55
SUU, Alm.del - 2015-16 - Endeligt svar på spørgsmål 617: Spm. om oversendelse af den nationale bruger- og tilfredshedsundersøgelse, ministeren nævnte under samrådet i Sundheds- og Ældreudvalget den 17. maj 2016, til sundheds- og ældreministeren
1647190_0056.png
Tabel 50: Samlet tilfredshed blandt modtagere af den praktiske hjælp alene og blandt modtagere af både
praktisk hjælp og personlig pleje
Hverken
tilfreds eller
utilfreds
10.3 %
(128)
8.8 %
(31)
9.9 %
(159)
Meget utilfreds
Utilfreds
Tilfreds
Meget tilfreds
Total
Ved ikke
Irrelevant
Praktisk hjælp
2.0 %
(25)
3.7 %
(13)
2.4 %
(38)
4.1 %
(51)
6.8 %
(24)
4.7 %
(75)
41.5 %
(517)
44.2 %
(156)
42.1 %
(673)
42.1 %
(524)
36.5 %
(129)
40.9 %
(653)
100 %
(1245)
100 %
(353)
100 %
(1598)
(11)
(15)
Både praktisk hjælp og personlig pleje
(3)
(3)
Total
56
SUU, Alm.del - 2015-16 - Endeligt svar på spørgsmål 617: Spm. om oversendelse af den nationale bruger- og tilfredshedsundersøgelse, ministeren nævnte under samrådet i Sundheds- og Ældreudvalget den 17. maj 2016, til sundheds- og ældreministeren
1647190_0057.png
Tabel 51: Samlet tilfredshed med den praktiske hjælp fordelt på typen af leverandør af hjemmehjælp
Hverken
tilfreds eller
utilfreds
10.4 %
(118)
9.3 %
(35)
7.6 %
(5)
10.0 %
(158)
(1)
Meget utilfreds
Utilfreds
Tilfreds
Meget tilfreds
Total
Ved ikke
Irrelevant
Kommunal leverandør
2.7 %
(31)
1.1 %
(4)
4.5 %
(3)
2.4 %
(38)
(0)
5.0 %
(57)
3.4 %
(13)
3.0 %
(2)
4.6 %
(72)
(3)
43.2 %
(489)
38.7 %
(146)
40.9 %
(27)
42.1 %
(662)
(11)
38.5 %
(436)
47.5 %
(179)
43.9 %
(29)
40.9 %
(644)
(9)
100 %
(1131)
100 %
(377)
100 %
(66)
100 %
(1574)
(8)
(12)
Privat leverandør
(4)
(3)
Både kommunal og privat leverandør
(2)
(1)
Total
Ved ikke
(0)
(2)
57
SUU, Alm.del - 2015-16 - Endeligt svar på spørgsmål 617: Spm. om oversendelse af den nationale bruger- og tilfredshedsundersøgelse, ministeren nævnte under samrådet i Sundheds- og Ældreudvalget den 17. maj 2016, til sundheds- og ældreministeren
1647190_0058.png
Tabel 52: Samlet tilfredshed med den praktiske hjælp blandt hjemmehjælpsmodtagere fordelt på region
Meget utilfreds
2.3 %
(11)
2.1 %
(7)
1.2 %
(3)
2.9 %
(6)
3.3 %
(11)
2.4 %
(38)
Utilfreds
5.4 %
(26)
7.1 %
(24)
4.1 %
(10)
2.9 %
(6)
2.7 %
(9)
4.7 %
(75)
Hverken tilfreds
eller utilfreds
12.1 %
(58)
8.9 %
(30)
5.8 %
(14)
13.2 %
(27)
9.0 %
(30)
9.9 %
(159)
Tilfreds
39.9 %
(191)
43.5 %
(147)
44.8 %
(108)
43.9 %
(90)
40.9 %
(137)
42.1 %
(673)
Meget tilfreds
40.3 %
(193)
38.5 %
(130)
44.0 %
(106)
37.1 %
(76)
44.2 %
(148)
40.9 %
(653)
Total
100 %
(479)
100 %
(338)
100 %
(241)
100 %
(205)
100 %
(335)
100 %
(1598)
Ved ikke
Irrelevant
Hovedstaden
(6)
(5)
Midtjylland
(2)
(1)
Nordjylland
(1)
(3)
Sjælland
(1)
(4)
Syddanmark
(4)
(5)
Total
58
SUU, Alm.del - 2015-16 - Endeligt svar på spørgsmål 617: Spm. om oversendelse af den nationale bruger- og tilfredshedsundersøgelse, ministeren nævnte under samrådet i Sundheds- og Ældreudvalget den 17. maj 2016, til sundheds- og ældreministeren
1647190_0059.png
6.2 Samlet tilfredshed med personlig pleje blandt hjemmehjælpsmodtagere
Tabel 53: Samlet tilfredshed med den personlige pleje blandt hjemmehjælpsmodtagere
Procentandel
Meget utilfreds
2.4 %
(15)
2.4 %
(15)
7.3 %
(46)
45.7 %
(287)
42.2 %
(265)
100 %
(628)
(5)
(17)
Utilfreds
Hverken tilfreds eller utilfreds
Tilfreds
Meget tilfreds
Total
Ved ikke
Irrelevant
59
SUU, Alm.del - 2015-16 - Endeligt svar på spørgsmål 617: Spm. om oversendelse af den nationale bruger- og tilfredshedsundersøgelse, ministeren nævnte under samrådet i Sundheds- og Ældreudvalget den 17. maj 2016, til sundheds- og ældreministeren
1647190_0060.png
Tabel 54: Samlet tilfredshed blandt modtagere af den personlige pleje alene og blandt modtagere af både
personlig pleje og praktisk hjælp
Hverken tilfreds
eller utilfreds
Meget utilfreds
Utilfreds
Tilfreds
Meget tilfreds
Total
Ved ikke
Irrelevant
Personlig pleje
1.8 %
(5)
1.4 %
(4)
7.0 %
(20)
47.4 %
(135)
42.5 %
(121)
100 %
(285)
(2)
(4)
Både praktisk hjælp og personlig pleje
2.9 %
(10)
3.2 %
(11)
7.6 %
(26)
44.3 %
(152)
42.0 %
(144)
100 %
(343)
(3)
(13)
Total
2.4 %
(15)
2.4 %
(15)
7.3 %
(46)
45.7 %
(287)
42.2 %
(265)
100 %
(628)
60
SUU, Alm.del - 2015-16 - Endeligt svar på spørgsmål 617: Spm. om oversendelse af den nationale bruger- og tilfredshedsundersøgelse, ministeren nævnte under samrådet i Sundheds- og Ældreudvalget den 17. maj 2016, til sundheds- og ældreministeren
1647190_0061.png
Tabel 55: Samlet tilfredshed med den personlige pleje fordelt på typen af leverandør af hjemmehjælp
Hverken tilfreds
eller utilfreds
Meget utilfreds
Utilfreds
Tilfreds
Meget tilfreds
Total
Ved ikke
Irrelevant
Kommunal leverandør
2.3 %
(13)
2.7 %
(15)
6.7 %
(37)
46.5 %
(258)
41.8 %
(232)
100 %
(555)
(4)
(10)
Privat leverandør
4.2 %
(2)
0.0 %
(0)
14.6 %
(7)
33.3 %
(16)
47.9 %
(23)
100 %
(48)
(1)
(2)
Både kommunal og privat leverandør
0.0 %
(0)
0.0 %
(0)
16.7 %
(2)
33.3 %
(4)
50.0 %
(6)
100 %
(12)
(0)
(0)
Total
2.4 %
(15)
2.4 %
(15)
7.5 %
(46)
45.2 %
(278)
42.4 %
(261)
100 %
(615)
Ved ikke
(0)
(0)
(0)
(9)
(4)
(0)
(5)
61
SUU, Alm.del - 2015-16 - Endeligt svar på spørgsmål 617: Spm. om oversendelse af den nationale bruger- og tilfredshedsundersøgelse, ministeren nævnte under samrådet i Sundheds- og Ældreudvalget den 17. maj 2016, til sundheds- og ældreministeren
1647190_0062.png
6.3 Samlet tilfredshed med praktisk hjælp og personlig pleje i plejehjem/-bolig
Tabel 56: Samlet tilfredshed med den praktiske hjælp i plejehjem/-bolig
Procentandel
Meget utilfreds
3.2 %
(10)
3.5 %
(11)
8.2 %
(26)
46.5 %
(147)
38.6 %
(122)
100 %
(316)
(6)
(3)
Utilfreds
Hverken tilfreds eller utilfreds
Tilfreds
Meget tilfreds
Total
Ved ikke
Irrelevant
62
SUU, Alm.del - 2015-16 - Endeligt svar på spørgsmål 617: Spm. om oversendelse af den nationale bruger- og tilfredshedsundersøgelse, ministeren nævnte under samrådet i Sundheds- og Ældreudvalget den 17. maj 2016, til sundheds- og ældreministeren
1647190_0063.png
Tabel 57: Samlet tilfredshed med den personlige pleje i plejehjem/-bolig
Procentandel
Meget utilfreds
5.3 %
(13)
3.7 %
(9)
4.9 %
(12)
51.4 %
(125)
34.6 %
(84)
100 %
(243)
(8)
(7)
Utilfreds
Hverken tilfreds eller utilfreds
Tilfreds
Meget tilfreds
Total
Ved ikke
Irrelevant
63
SUU, Alm.del - 2015-16 - Endeligt svar på spørgsmål 617: Spm. om oversendelse af den nationale bruger- og tilfredshedsundersøgelse, ministeren nævnte under samrådet i Sundheds- og Ældreudvalget den 17. maj 2016, til sundheds- og ældreministeren
1647190_0064.png
Tabel 58: Samlet tilfredshed med boligen, omgivelser og service i plejehjem/-bolig
Procentandel
Meget utilfreds
0.9 %
(3)
2.0 %
(7)
4.4 %
(15)
47.4 %
(162)
45.3 %
(155)
100 %
(342)
(7)
(12)
Utilfreds
Hverken tilfreds eller utilfreds
Tilfreds
Meget tilfreds
Total
Ved ikke
Irrelevant
64
SUU, Alm.del - 2015-16 - Endeligt svar på spørgsmål 617: Spm. om oversendelse af den nationale bruger- og tilfredshedsundersøgelse, ministeren nævnte under samrådet i Sundheds- og Ældreudvalget den 17. maj 2016, til sundheds- og ældreministeren
1647190_0065.png
7. HVERDAGSREHABILITERING
7.1 Tilfredshed med hverdagsrehabilitering blandt beboere i
plejebolig/plejehjem
Tabel 59: Tilfredshed blandt beboere i plejebolig/plejehjem med medarbejdernes støtte til at gøre
vedkommende så selvhjulpen som mulig i forhold til personlig pleje
Procentandel
Meget utilfreds
Utilfreds
Hverken tilfreds eller utilfreds
Tilfreds
Meget tilfreds
Total
Ved ikke
3.8 %
(7)
1.1 %
(2)
4.3 %
(8)
55.1 %
(102)
35.7 %
(66)
100 %
(185)
(27)
65
SUU, Alm.del - 2015-16 - Endeligt svar på spørgsmål 617: Spm. om oversendelse af den nationale bruger- og tilfredshedsundersøgelse, ministeren nævnte under samrådet i Sundheds- og Ældreudvalget den 17. maj 2016, til sundheds- og ældreministeren
1647190_0066.png
Irrelevant
(50)
Tabel 60: Tilfredshed blandt beboere i plejebolig/plejehjem med medarbejdernes støtte til at gøre
vedkommende så selvhjulpen som mulig i forhold til praktiske gøremål
Procentandel
Meget utilfreds
3.7 %
(8)
4.1 %
(9)
8.3 %
(18)
45.9 %
(100)
38.1 %
(83)
100 %
(218)
(41)
(65)
Utilfreds
Hverken tilfreds eller utilfreds
Tilfreds
Meget tilfreds
Total
Ved ikke
Irrelevant
66
SUU, Alm.del - 2015-16 - Endeligt svar på spørgsmål 617: Spm. om oversendelse af den nationale bruger- og tilfredshedsundersøgelse, ministeren nævnte under samrådet i Sundheds- og Ældreudvalget den 17. maj 2016, til sundheds- og ældreministeren
1647190_0067.png
Tabel 61: Vurdering blandt beboere i plejebolig/plejehjem af, hvordan beboerens egen evne til at klare sig
selv i de daglige gøremål har udviklet sig under hjemmehjælpsindsatsen
Procentandel
Meget mindre selvhjulpen
3.0 %
(8)
12.9 %
(35)
38.7 %
(105)
30.6 %
(83)
14.8 %
(40)
100 %
(271)
(77)
Mindre selvhjulpen
Uændret
Mere selvhjulpen
Meget mere selvhjulpen
Total
Ved ikke
67
SUU, Alm.del - 2015-16 - Endeligt svar på spørgsmål 617: Spm. om oversendelse af den nationale bruger- og tilfredshedsundersøgelse, ministeren nævnte under samrådet i Sundheds- og Ældreudvalget den 17. maj 2016, til sundheds- og ældreministeren
1647190_0068.png
7.2 Tilfredshed med hverdagsrehabilitering blandt borgere i eget hjem
Tabel 62: Tilfredshed blandt borgere i eget hjem med medarbejdernes støtte til at gøre vedkommende så
selvhjulpen som mulig i forhold til personlig pleje
Procentandel
Meget utilfreds
4.9 %
(25)
5.3 %
(27)
15.1 %
(77)
43.2 %
(220)
31.4 %
(160)
100 %
(509)
(51)
(90)
Utilfreds
Hverken tilfreds eller utilfreds
Tilfreds
Meget tilfreds
Total
Ved ikke
Irrelevant
68
SUU, Alm.del - 2015-16 - Endeligt svar på spørgsmål 617: Spm. om oversendelse af den nationale bruger- og tilfredshedsundersøgelse, ministeren nævnte under samrådet i Sundheds- og Ældreudvalget den 17. maj 2016, til sundheds- og ældreministeren
1647190_0069.png
Tabel 63: Tilfredshed blandt borgere i eget hjem med medarbejdernes støtte til at gøre vedkommende så
selvhjulpen som mulig i forhold til praktiske gøremål
Procentandel
Meget utilfreds
4.1 %
(48)
5.4 %
(63)
19 %
(220)
45.3 %
(526)
26.1 %
(303)
100 %
(1160)
(174)
(296)
Utilfreds
Hverken tilfreds eller utilfreds
Tilfreds
Meget tilfreds
Total
Ved ikke
Irrelevant
69
SUU, Alm.del - 2015-16 - Endeligt svar på spørgsmål 617: Spm. om oversendelse af den nationale bruger- og tilfredshedsundersøgelse, ministeren nævnte under samrådet i Sundheds- og Ældreudvalget den 17. maj 2016, til sundheds- og ældreministeren
1647190_0070.png
Tabel 64: Vurdering blandt borgere i eget hjem af, hvordan borgerens egen evne til at klare sig selv i de
daglige gøremål har udviklet sig under hjemmehjælpsindsatsen
Procentandel
Meget mindre selvhjulpen
2.2 %
(38)
12.9 %
(223)
57.4 %
(991)
22.5 %
(388)
5.0 %
(87)
100 %
(1727)
(194)
Mindre selvhjulpen
Uændret
Mere selvhjulpen
Meget mere selvhjulpen
Total
Ved ikke
70