Skatteudvalget (SAU) Alm. del

Samling: 2015-16

Spørgsmål 500

Ifølge svaret på TRU alm. del – spørgsmål 389 vil de samfundsøkonomiske gevinster ved lavere partikeludledning, lavere CO2-udledning og mindre støj være 22.917 kr., hvis en ny dieselbus udskiftes med en elbus i 2016. CO2-priserne forventes at stige fra 82 kr. pr. ton i 2016 til 311 kr. pr. ton i 2032. Hvor stor vil de årlige samfundsøkonomiske gevinster være, hvis der tages højde for, at elbusser indfases gradvist over 15 år fra 2018, samt at elbusser kun er driftsmæssigt realistisk på de ca. 40 pct. af de danske buskilometer, der kører på kortere byruter?
Dato: 06-06-2016
Status: Endeligt besvaret
Emne: energiafgifter , motorkøretøjer
Dokumentdato: 30-06-2016
Modtaget: 30-06-2016
Omdelt: 01-07-2016

SAU alm. del - svar på spm. 500 om, hvor stor de årlige samfundsøkonomiske gevinster vil være, hvis der tages højde for, at elbusser indfases gradvist over 15 år fra 2018, samt at elbusser kun er driftsmæssigt realistisk på de ca. 40 pct. af de danske buskilometer, der kører på kortere byruter, fra skatteministeren

Svar på spm. 500 (pdf-version)
Html-version
16-29230 Bilag til SAU alm. del spm 500 - TRU alm. del spm 389.PDF 1651704_1_0 (pdf-version)
Html-version
Dokumentdato: 06-06-2016
Modtaget: 06-06-2016
Omdelt: 06-06-2016

Spm. om, hvor stor de årlige samfundsøkonomiske gevinster vil være, hvis der tages højde for, at elbusser indfases gradvist over 15 år fra 2018, samt at elbusser kun er driftsmæssigt realistisk på de ca. 40 pct. af de danske buskilometer, der kører på kortere byruter, til skatteministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version