Kirkeudvalget 2015-16
KIU Alm.del
Offentligt
1600442_0001.png
Oversigt over ansøgende kommuner fordelt på regioner
Nedenfor fremgår, hvilke kommuner der har ansøgt om at deltage i rammeforsøg med konfirmationsforberedelse samt begrundelsen for hen-
holdsvis godkendelse, forhåndstilkendegivelse eller afslag. En række kommuner fik ikke en forsøgsgodkendelse i første omgang. Disse kommu-
ner blev opfordret til at sende revideret ansøgning. I boksen ”Begrundelse for afslag/behov for udfoldelse af ansøgningen” er der indsat be-
grundelserne, som de fremgik af brevene til kommunerne. En række kommuner valgte at trække deres ansøgning, da de ikke fik en godkendelse
i første omgang. Hvis der ud for den enkelte kommune ikke er angivet, at ansøgningen enten er godkendt i 1. eller 2. runde eller efter indsendel-
se af ny/revideret ansøgning, indebærer det, at den pågældende kommune ikke har fået godkendelse til at iværksætte forsøget.
Region Nordjylland
Kommuner der har an- Skoler, der indgår i forsøgsan-
søgt om at deltage i
søgningen
rammeforsøg i regionen
Brønderslev Kommune
Hedegårdsskolen, Søndergades
Skole, Skolegades Skole, Hjallerup
Skole, Dronninglund Skole, Tofte-
gårdsskolen, Klokkerholm Skole,
Asaa Skole, Heldagsskolen
Godkendt i 1. eller 2.
ansøgningsrunde
Godkendt efter ind-
sendelse af
ny/revideret ansøg-
ning
Ministeriet kan på det
Ansøgningen er god-
foreliggende grundlag
kendt, da ansøgningen
ikke godkende forsøgsan- vurderes at være inden
søgningen, da den ikke
for forsøgets formål og
vurderes at være tilstræk- indeholder en forsøgsbe-
kelig pædagogisk begrun- skrivelse, der redegør for
det. Der er behov for en forsøgsindsatser og be-
yderligere udfoldelse af,
grunder, hvorfor for-
hvordan forsøget tænkes søgsindsatsen forventes
at medvirke til at under- at bidrage til elevernes
støtte elevernes faglige og alsidige og faglige udvik-
alsidige udvikling.
ling
Ministeriet kan på det
Ansøgningen er god-
foreliggende grundlag
kendt, da ansøgningen
ikke godkende forsøgsan- vurderes at være inden
1
Begrundelse for af-
slag/behov for udfol-
delse af ansøgningen
Frederikshavn Kommune Skoledistrikt øst, vest, nord og syd
KIU, Alm.del - 2015-16 - Endeligt svar på spørgsmål 8: Spm. om at redegøre for rammeforsøget med konfirmationsforberedelse i skoletiden, til kirkeministeren
1600442_0002.png
søgningen, da det af af-
søgningen fremstår som
om, at der sker en sam-
menblanding af kirke og
skole, hvilket ikke er i
overensstemmelse med
folkeskoleloven. Der er
behov for en yderligere
præcisering af denne rela-
tion heraf samt en udfol-
delse af, hvordan forsøget
tænkes at medvirke til at
understøtte elevernes
faglige og alsidige udvik-
ling.
Hjørring Kommune
Ansøgningen er god-
kendt, da ansøgningen
vurderes at være inden
for forsøgets formål og
indeholder en forsøgs-
beskrivelse, der redegør
for forsøgsindsatser og
begrunder, hvorfor for-
søgsindsatsen forventes
at bidrage til elevernes
alsidige og faglige udvik-
ling.
Fjerritslev Skole, Skovsgård Tra-
Ansøgningen er god-
num Skole, Brovst Skole, Aabybro kendt, da ansøgningen
Skole, Biersted Skole, Skolecenter vurderes at være inden
Jetsmark, Saltum Skole
for forsøgets formål og
Undervisningssteder i hhv. Tårs,
Vrå, Løkken, Bagterp, Muldbjerg,
Lundergaard, Højene, Sindal og
Hirtshals, Hjørring Skole
for forsøgets formål og
indeholder en forsøgsbe-
skrivelse, der redegør for
forsøgsindsatser og be-
grunder, hvorfor for-
søgsindsatsen forventes
at bidrage til elevernes
alsidige og faglige udvik-
ling.
Jammerbugt Kommune
2
KIU, Alm.del - 2015-16 - Endeligt svar på spørgsmål 8: Spm. om at redegøre for rammeforsøget med konfirmationsforberedelse i skoletiden, til kirkeministeren
1600442_0003.png
indeholder en forsøgs-
beskrivelse, der redegør
for forsøgsindsatser og
begrunder, hvorfor for-
søgsindsatsen forventes
at bidrage til elevernes
alsidige og faglige udvik-
ling.
Mariagerfjord Kommune
Arden Skole, Astrup Specialskole,
Assens Skole, Hadskund Skole,
Havbakkeskolen, Søndre Skole,
Mariager Skole, Rosendalskolen
Det er ministeriets vurde-
ring, at den pædagogiske
begrundelse i ansøgnin-
gen skal udfoldes nærme-
re, før ansøgningen kan
godkendes. Ministeriet
kan derfor ikke godkende
forsøget på det forelig-
gende grundlag.
Ansøgningen er god-
kendt, da ansøgningen
vurderes at være inden
for forsøgets formål og
indeholder en forsøgsbe-
skrivelse, der redegør for
forsøgsindsatser og be-
grunder, hvorfor for-
søgsindsatsen forventes
at bidrage til elevernes
alsidige og faglige udvik-
ling.
Morsø Kommune
Dueholmskolen, Erslev Skole
Ministeriet kan på det
foreliggende grundlag
ikke godkende forsøgsan-
søgningen, da det af af-
søgningen fremstår som
om, at der sker en sam-
menblanding af kirke og
skole, hvilket ikke er i
overensstemmelse med
folkeskoleloven. Der er
behov for en yderligere
3
KIU, Alm.del - 2015-16 - Endeligt svar på spørgsmål 8: Spm. om at redegøre for rammeforsøget med konfirmationsforberedelse i skoletiden, til kirkeministeren
1600442_0004.png
præcisering af denne rela-
tion heraf samt en udfol-
delse af, hvordan forsøget
tænkes at medvirke til at
understøtte elevernes
faglige og alsidige udvik-
ling.
Rebild Kommune
Sundrup Skole
Ansøgningen er god-
kendt, da ansøgningen
vurderes at være inden
for forsøgets formål og
indeholder en forsøgs-
beskrivelse, der redegør
for forsøgsindsatser og
begrunder, hvorfor for-
søgsindsatsen forventes
at bidrage til elevernes
alsidige og faglige udvik-
ling.
Ministeriet kan på det
foreliggende grundlag
ikke godkende forsøgsan-
søgningen, da den ikke
vurderes at være tilstræk-
kelig pædagogisk begrun-
det. Der er behov for en
yderligere udfoldelse af,
hvordan forsøget tænkes
at medvirke til at under-
støtte elevernes faglige og
alsidige udvikling.
Ansøgningen er god-
kendt, da ansøgningen
vurderes at være inden
for forsøgets formål og
indeholder en forsøgsbe-
skrivelse, der redegør for
forsøgsindsatser og be-
grunder, hvorfor for-
søgsindsatsen forventes
at bidrage til elevernes
alsidige og faglige udvik-
ling.
4
Thisted Kommune
Alle kommunens skoler
KIU, Alm.del - 2015-16 - Endeligt svar på spørgsmål 8: Spm. om at redegøre for rammeforsøget med konfirmationsforberedelse i skoletiden, til kirkeministeren
1600442_0005.png
Vesthimmerlands Kom-
mune
Hornum Skole, Østermarkskolen,
Vester Hornum Skole, Ranum
Skole, Løgstør Skole, Farsø Skole,
Aars Skole, Toppedalskolen, Aale-
strup Realskole
Ministeriet kan på det
foreliggende grundlag
ikke godkende forsøgsan-
søgningen, da det af af-
søgningen fremstår som
om, at der sker en sam-
menblanding af kirke og
skole, hvilket ikke er i
overensstemmelse med
folkeskoleloven. Der er
behov for en yderligere
præcisering af denne rela-
tion heraf samt en udfol-
delse af, hvordan forsøget
tænkes at medvirke til at
understøtte elevernes
faglige og alsidige udvik-
ling.
Ansøgningen er god-
kendt, da ansøgningen
vurderes at være inden
for forsøgets formål og
indeholder en forsøgs-
beskrivelse, der redegør
for forsøgsindsatser og
begrunder, hvorfor for-
søgsindsatsen forventes
at bidrage til elevernes
alsidige og faglige udvik-
ling.
Ansøgningen er god-
kendt, da ansøgningen
vurderes at være inden
for forsøgets formål og
indeholder en forsøgsbe-
skrivelse, der redegør for
forsøgsindsatser og be-
grunder, hvorfor for-
søgsindsatsen forventes
at bidrage til elevernes
alsidige og faglige udvik-
ling.
Aalborg Kommune
Gistrup Skole, Gug Skole, Høj-
vangskolen, Klarup Skole, Mou
Skole, Nibe Skole, Stolpedalssko-
len, Sønderholm Skole, Tofthøj-
skolen, Vadum Skole, Vejgaard
Østre Skole, Vester Mariendal
Skole, Vodskov Skole, Skanseve-
jens Skole, Farstrup Skole, Nr.
Utterup Skole, Filstedvejens Skole
5
KIU, Alm.del - 2015-16 - Endeligt svar på spørgsmål 8: Spm. om at redegøre for rammeforsøget med konfirmationsforberedelse i skoletiden, til kirkeministeren
1600442_0006.png
Region Midtjylland
Favrskov
Hadbjerg Skole, Hadsten Skole,
Haldum-Hinnerup Skolen, Røn-
bækskolen, Ulstrup Skole, Tunge-
lundskolen, Østervangskolen,
Ministeriet kan på det
foreliggende grundlag
ikke godkende forsøgsan-
søgningen, da den ikke
vurderes at være tilstræk-
kelig pædagogisk begrun-
det. Der er behov for en
yderligere udfoldelse af,
hvordan forsøget tænkes
at medvirke til at under-
støtte elevernes faglige og
alsidige udvikling.
Det er ministeriets vurde-
ring, at den pædagogiske
begrundelse i ansøgnin-
gen skal udfoldes nærme-
re, før ansøgningen kan
godkendes. Ministeriet
kan derfor ikke godkende
forsøget på det forelig-
gende grundlag.
Ansøgningen er god-
kendt, da ansøgningen
vurderes at være inden
for forsøgets formål og
indeholder en forsøgsbe-
skrivelse, der redegør for
forsøgsindsatser og be-
grunder, hvorfor for-
søgsindsatsen forventes
at bidrage til elevernes
alsidige og faglige udvik-
ling.
Ansøgningen er god-
kendt, da ansøgningen
vurderes at være inden
for forsøgets formål og
indeholder en forsøgsbe-
skrivelse, der redegør for
forsøgsindsatser og be-
grunder, hvorfor for-
søgsindsatsen forventes
at bidrage til elevernes
alsidige og faglige udvik-
ling.
Hedensted Kommune
Hedensted Skole, Juelsminde Sko-
le, Lindved Skole, Løsning Skole,
Skolen i Midten, Stjernevejskolen,
Tørring Skole
Herning Kommune
Alle skoler med overbygning.
Ansøgningen er god-
kendt, da ansøgningen
vurderes at være inden
for forsøgets formål og
6
KIU, Alm.del - 2015-16 - Endeligt svar på spørgsmål 8: Spm. om at redegøre for rammeforsøget med konfirmationsforberedelse i skoletiden, til kirkeministeren
1600442_0007.png
Holstebro Kommune
Horsens Kommune
indeholder en forsøgs-
beskrivelse, der redegør
for forsøgsindsatser og
begrunder, hvorfor for-
søgsindsatsen forventes
at bidrage til elevernes
alsidige og faglige udvik-
ling.
Birkelundskolen, Borbjerg Skole, Ansøgningen er god-
Ellebækskolen, Halgård Skole,
kendt, da ansøgningen
Idom-Råsted Skole, Mejrup Skole, vurderes at være inden
Naur-Sir Skole, Nr. Felding Skole, for forsøgets formål og
Rolf Krake Skole, Sct. Jørgens
indeholder en forsøgs-
Skole, Sevel Skole, Skave Skole
beskrivelse, der redegør
for forsøgsindsatser og
begrunder, hvorfor for-
søgsindsatsen forventes
at bidrage til elevernes
alsidige og faglige udvik-
ling.
Bankagerskolen, Bræstrup Skole,
Dagnæsskolen, Endelave Skole,
Egebjerskolen, Gedved Skole,
Horsens Byskole, Hovedgård Sko-
le, Højvangsskolen, Langmarksko-
len, Lundskolen, Stensballeskolen,
Østbirk Skole, Østerhåbskolen
Ministeriet kan på det
foreliggende grundlag
ikke godkende forsøgsan-
søgningen, da det af af-
søgningen fremstår som
om, at der sker en sam-
menblanding af kirke og
skole, hvilket ikke er i
overensstemmelse med
folkeskoleloven. Der er
behov for en yderligere
Ansøgningen er god-
kendt, da ansøgningen
vurderes at være inden
for forsøgets formål og
indeholder en forsøgsbe-
skrivelse, der redegør for
forsøgsindsatser og be-
grunder, hvorfor for-
søgsindsatsen forventes
at bidrage til elevernes
alsidige og faglige udvik-
7
KIU, Alm.del - 2015-16 - Endeligt svar på spørgsmål 8: Spm. om at redegøre for rammeforsøget med konfirmationsforberedelse i skoletiden, til kirkeministeren
1600442_0008.png
Ikast-Brande Kommune
Præstelundskolen, Nørre Snede
Skole, Ejstrupholm Skole, Enges-
vang Skole, Bording Skole, Østre
Skole, Vestre Skole, Nordre Skole,
Hyldgårdsskolen
Lemvig Kommune
Christinelystskolen, Harboøre
Skole, Lemtorpskolen, Nørre Nis-
sum Skole, Tangsø Skolen, Thybo-
røn Skole
præcisering af denne rela-
tion heraf samt en udfol-
delse af, hvordan forsøget
tænkes at medvirke til at
understøtte elevernes
faglige og alsidige udvik-
ling.
Ministeriet kan på det
foreliggende grundlag
ikke godkende forsøgsan-
søgningen, da det af af-
søgningen fremstår som
om, at der sker en sam-
menblanding af kirke og
skole, hvilket ikke er i
overensstemmelse med
folkeskoleloven. Der er
behov for en yderligere
præcisering af denne rela-
tion heraf samt en udfol-
delse af, hvordan forsøget
tænkes at medvirke til at
understøtte elevernes
faglige og alsidige udvik-
ling.
Ministeriet kan på det
foreliggende grundlag
ikke godkende forsøgsan-
søgningen, da den ikke
vurderes at være tilstræk-
kelig pædagogisk begrun-
ling.
Ansøgningen er god-
kendt, da ansøgningen
vurderes at være inden
for forsøgets formål og
indeholder en forsøgsbe-
skrivelse, der redegør for
forsøgsindsatser og be-
grunder, hvorfor for-
søgsindsatsen forventes
at bidrage til elevernes
alsidige og faglige udvik-
ling.
Ansøgningen er god-
kendt, da ansøgningen
vurderes at være inden
for forsøgets formål og
indeholder en forsøgsbe-
skrivelse, der redegør for
8
KIU, Alm.del - 2015-16 - Endeligt svar på spørgsmål 8: Spm. om at redegøre for rammeforsøget med konfirmationsforberedelse i skoletiden, til kirkeministeren
1600442_0009.png
Odder Kommune
Skovbakkeskolen, Parkvejens Sko-
le
Randers Kommune
Blicherskolen, Fårup Skole, Horn-
bæk Skole, Munkholmskolen,
Nørrevangsskolen, Rismøllersko-
len, Grønhøjskolen, Tirsdalen
Skole, Vestervangsskolen
det. Der er behov for en
yderligere udfoldelse af,
hvordan forsøget tænkes
at medvirke til at under-
støtte elevernes faglige og
alsidige udvikling.
Ministeriet kan på det
foreliggende grundlag
ikke godkende forsøgsan-
søgningen, da den ikke
vurderes at være tilstræk-
kelig pædagogisk begrun-
det. Der er behov for en
yderligere udfoldelse af,
hvordan forsøget tænkes
at medvirke til at under-
støtte elevernes faglige og
alsidige udvikling.
Det er ministeriets vurde-
ring, at den pædagogiske
begrundelse i ansøgnin-
gen skal udfoldes nærme-
re, før ansøgningen kan
godkendes. Ministeriet
kan derfor ikke godkende
forsøget på det forelig-
gende grundlag.
forsøgsindsatser og be-
grunder, hvorfor for-
søgsindsatsen forventes
at bidrage til elevernes
alsidige og faglige udvik-
ling.
Ansøgningen er god-
kendt, da ansøgningen
vurderes at være inden
for forsøgets formål og
indeholder en forsøgsbe-
skrivelse, der redegør for
forsøgsindsatser og be-
grunder, hvorfor for-
søgsindsatsen forventes
at bidrage til elevernes
alsidige og faglige udvik-
ling.
Ansøgningen er god-
kendt, da ansøgningen
vurderes at være inden
for forsøgets formål og
indeholder en forsøgsbe-
skrivelse, der redegør for
forsøgsindsatser og be-
grunder, hvorfor for-
søgsindsatsen forventes
at bidrage til elevernes
alsidige og faglige udvik-
ling.
9
KIU, Alm.del - 2015-16 - Endeligt svar på spørgsmål 8: Spm. om at redegøre for rammeforsøget med konfirmationsforberedelse i skoletiden, til kirkeministeren
1600442_0010.png
Ringkøbing-Skjern
Kommune
Amagerskolen, Kirkeskolen, Tarm
Skole, Lem Stationsskole, Ringkø-
bing Skole, Tim Skole, Spjalt Sko-
le, Videbæk Skole, Hvide Sande
Skole
Det er ministeriets vurde-
ring, at den pædagogiske
begrundelse i ansøgnin-
gen skal udfoldes nærme-
re, før ansøgningen kan
godkendes. Ministeriet
kan derfor ikke godkende
forsøget på det forelig-
gende grundlag.
Silkeborg Kommune
Samtlige skoler dvs. 16 skoler
Skanderborg Kommune
Bakkeskolen, Gyvelhøjskolen,
Herskind Skole, Højboskolen,
Hørningskolen, Låsby Skole, Mor-
ten Børup Skolen, Mølleskolen,
Niels Ebbesen Skolen, Skovbysko-
len, Stilling Skole, Stjærskolen,
Virring Skole
Ansøgningen er god-
kendt, da ansøgningen
vurderes at være inden
for forsøgets formål og
indeholder en forsøgsbe-
skrivelse, der redegør for
forsøgsindsatser og be-
grunder, hvorfor for-
søgsindsatsen forventes
at bidrage til elevernes
alsidige og faglige udvik-
ling.
Ministeriet kan på det
Ansøgningen er god-
foreliggende grundlag
kendt, da ansøgningen
ikke godkende forsøgsan- vurderes at være inden
søgningen, da den ikke
for forsøgets formål og
vurderes at være tilstræk- indeholder en forsøgsbe-
kelig pædagogisk begrun- skrivelse, der redegør for
det. Der er behov for en forsøgsindsatser og be-
yderligere udfoldelse af,
grunder, hvorfor for-
hvordan forsøget tænkes søgsindsatsen forventes
at medvirke til at under- at bidrage til elevernes
støtte elevernes faglige og alsidige og faglige udvik-
alsidige udvikling.
ling.
Ministeriet kan på det
Ansøgningen er god-
foreliggende grundlag
kendt, da ansøgningen
ikke godkende forsøgsan- vurderes at være inden
søgningen, da det af af-
for forsøgets formål og
søgningen fremstår som indeholder en forsøgsbe-
om, at der sker en sam-
skrivelse, der redegør for
menblanding af kirke og forsøgsindsatser og be-
10
KIU, Alm.del - 2015-16 - Endeligt svar på spørgsmål 8: Spm. om at redegøre for rammeforsøget med konfirmationsforberedelse i skoletiden, til kirkeministeren
1600442_0011.png
Skive Kommune
Breum Skole, Brårup Skole, Høj-
slev Skole, Resen Skole, Roslev
Skole, Skivehus Skole, Vestsalling
Skole og dagtilbud, Krabbeshus
Heldagsskole
skole, hvilket ikke er i
overensstemmelse med
folkeskoleloven. Der er
behov for en yderligere
præcisering af denne rela-
tion heraf samt en udfol-
delse af, hvordan forsøget
tænkes at medvirke til at
understøtte elevernes
faglige og alsidige udvik-
ling.
Det er ministeriets vurde-
ring, at den pædagogiske
begrundelse i ansøgnin-
gen skal udfoldes nærme-
re, før ansøgningen kan
godkendes. Ministeriet
kan derfor ikke godkende
forsøget på det forelig-
gende grundlag.
grunder, hvorfor for-
søgsindsatsen forventes
at bidrage til elevernes
alsidige og faglige udvik-
ling.
Ansøgningen er god-
kendt, da ansøgningen
vurderes at være inden
for forsøgets formål og
indeholder en forsøgsbe-
skrivelse, der redegør for
forsøgsindsatser og be-
grunder, hvorfor for-
søgsindsatsen forventes
at bidrage til elevernes
alsidige og faglige udvik-
ling.
Struer Kommune
Limfjordsskolen, Thyholm Skole,
Parkskolen, Langhøjskolen
Ansøgningen er god-
kendt, da ansøgningen
vurderes at være inden
for forsøgets formål og
indeholder en forsøgs-
beskrivelse, der redegør
for forsøgsindsatser og
begrunder, hvorfor for-
11
KIU, Alm.del - 2015-16 - Endeligt svar på spørgsmål 8: Spm. om at redegøre for rammeforsøget med konfirmationsforberedelse i skoletiden, til kirkeministeren
1600442_0012.png
søgsindsatsen forventes
at bidrage til elevernes
alsidige og faglige udvik-
ling.
Syddjurs Kommune
Ebeltoft Skole, Hornslet Skole,
Kolind Centralskole, Marienhoff-
skolen, Molsskolen, Mørke Skole,
Pindstrupskolen, Rosmus Skole,
Rønde Skole, Ådalsskolen
Ansøgningen er god-
kendt, da ansøgningen
vurderes at være inden
for forsøgets formål og
indeholder en forsøgsbe-
skrivelse, der redegør for
forsøgsindsatser og be-
grunder, hvorfor for-
søgsindsatsen forventes
at bidrage til elevernes
alsidige og faglige udvik-
ling.
Ministeriet kan på det
Ansøgningen er god-
foreliggende grundlag
kendt, da ansøgningen
ikke godkende forsøgsan- vurderes at være inden
søgningen, da den ikke
for forsøgets formål og
vurderes at være tilstræk- indeholder en forsøgsbe-
kelig pædagogisk begrun- skrivelse, der redegør for
det. Der er behov for en forsøgsindsatser og be-
yderligere udfoldelse af,
grunder, hvorfor for-
hvordan forsøget tænkes søgsindsatsen forventes
at medvirke til at under- at bidrage til elevernes
støtte elevernes læring og alsidige og faglige udvik-
trivsel.
ling.
Ansøgningen er god-
kendt, da ansøgningen
vurderes at være inden
12
Det er ministeriets vurde-
ring, at den pædagogiske
begrundelse i ansøgnin-
gen skal udfoldes nærme-
re, før ansøgningen kan
godkendes. Ministeriet
kan derfor ikke godkende
forsøget på det forelig-
gende grundlag.
Viborg Kommune
Bøgeskovskolen, Søndre Skole,
Nordre Skole, Vestfjendsskolen,
Rødkærsbro Skole, Vestre Skole,
Hammershøj Skole, Karup Skole,
Ørum Skole, Fredriks Skole, Skals
Skole, Hald Ege Skole, Overlund
Skole, Stoholm Skole, Møldrup
Skole, Sødalskolen, Løgstrup Sko-
le, Egeskovskolen, Finderuphøj
Skole, Vestervang Skole
Aarhus Kommune
Højvangskolen, Kragelundskolen,
Skåde Skole, Solbjergskolen, Sø-
lystskolen, Ellevangskolen, Ris-
KIU, Alm.del - 2015-16 - Endeligt svar på spørgsmål 8: Spm. om at redegøre for rammeforsøget med konfirmationsforberedelse i skoletiden, til kirkeministeren
1600442_0013.png
skov Skole, Rosenvangskolen,
Næshøjskolen, Malling Skole,
Bavnehøj Skole, Skødstrup Skole,
Vestergårdsskolen, Lystrup Skole,
Engdalskolen, Beder Skole, Vi-
rupskolen, Gammelgaardsskolen,
Strandskolen, Skovvangskolen,
Bakkegårdsskolen, Hårup Skole,
Samsøgades Skole, Vorrevangsko-
len
for forsøgets formål og
indeholder en forsøgs-
beskrivelse, der redegør
for forsøgsindsatser og
begrunder, hvorfor for-
søgsindsatsen forventes
at bidrage til elevernes
alsidige og faglige udvik-
ling.
Region Syddanmark
Assens Kommune
Assensskolen, Pilehaveskolen,
Haarby Skole, Vissenbjerg Skole,
Aarup Skolen, Ebberup Skolen,
Glamsbjergskolen, Tommerup
Skole, Tallerupskolen
Ansøgningen er god-
kendt, da ansøgningen
vurderes at være inden
for forsøgets formål og
indeholder en forsøgsbe-
skrivelse, der redegør for
forsøgsindsatser og be-
grunder, hvorfor for-
søgsindsatsen forventes
at bidrage til elevernes
alsidige og faglige udvik-
ling.
Det er ministeriets vurde- Ansøgningen er god-
ring, at den pædagogiske kendt, da ansøgningen
begrundelse i ansøgnin-
vurderes at være inden
gen skal udfoldes nærme- for forsøgets formål og
re, før ansøgningen kan
indeholder en forsøgsbe-
godkendes. Ministeriet
skrivelse, der redegør for
13
Det er ministeriets vurde-
ring, at den pædagogiske
begrundelse i ansøgnin-
gen skal udfoldes nærme-
re, før ansøgningen kan
godkendes. Ministeriet
kan derfor ikke godkende
forsøget på det forelig-
gende.
Billund Kommune
Billundskolen, Hejnsvig Skole, Sdr.
Omme Skole, Søndre Skole, Ve-
stre Skole, Vorbasse Skole
KIU, Alm.del - 2015-16 - Endeligt svar på spørgsmål 8: Spm. om at redegøre for rammeforsøget med konfirmationsforberedelse i skoletiden, til kirkeministeren
1600442_0014.png
Esbjerg Kommune
Auraskolen, Fortunaskolen, Ur-
banskolen, Bohrskolen, Signatur-
skolen, Vadehavsskolen, Cosmos-
skolen
Fredericia Kommune
Ullerup Bæk Skole, Kirstinebjerg-
skolen, Erritsø Fællesskole, Fjord-
bakke Skolen, Fredriksodder Skole
kan derfor ikke godkende forsøgsindsatser og be-
forsøget på det forelig-
grunder, hvorfor for-
gende grundlag.
søgsindsatsen forventes
at bidrage til elevernes
alsidige og faglige udvik-
ling.
Ministeriet kan på det
Ansøgningen er god-
foreliggende grundlag
kendt, da ansøgningen
ikke godkende forsøgsan- vurderes at være inden
søgningen, da den ikke
for forsøgets formål og
vurderes at være tilstræk- indeholder en forsøgsbe-
kelig pædagogisk begrun- skrivelse, der redegør for
det. Der er behov for en forsøgsindsatser og be-
yderligere udfoldelse af,
grunder, hvorfor for-
hvordan forsøget tænkes søgsindsatsen forventes
at medvirke til at under- at bidrage til elevernes
støtte elevernes faglige og alsidige og faglige udvik-
alsidige udvikling.
ling.
Det er ministeriets vurde- Ansøgningen er god-
ring, at den pædagogiske kendt, da ansøgningen
begrundelse i ansøgnin-
vurderes at være inden
gen skal udfoldes nærme- for forsøgets formål og
re, før ansøgningen kan
indeholder en forsøgsbe-
godkendes. Ministeriet
skrivelse, der redegør for
kan derfor ikke godkende forsøgsindsatser og be-
forsøget på det forelig-
grunder, hvorfor for-
gende grundlag.
søgsindsatsen forventes
at bidrage til elevernes
alsidige og faglige udvik-
ling.
14
KIU, Alm.del - 2015-16 - Endeligt svar på spørgsmål 8: Spm. om at redegøre for rammeforsøget med konfirmationsforberedelse i skoletiden, til kirkeministeren
1600442_0015.png
Faaborg-Midtfyn Kom-
mune
Broskolen, Nordagerskolen, Faa-
borg Sundskole/Toftegårdsskolen
Det er ministeriets vurde-
ring, at den pædagogiske
begrundelse i ansøgnin-
gen skal udfoldes nærme-
re, før ansøgningen kan
godkendes. Ministeriet
kan derfor ikke godkende
forsøget på det forelig-
gende grundlag.
Ansøgningen er god-
kendt, da ansøgningen
vurderes at være inden
for forsøgets formål og
indeholder en forsøgsbe-
skrivelse, der redegør for
forsøgsindsatser og be-
grunder, hvorfor for-
søgsindsatsen forventes
at bidrage til elevernes
alsidige og faglige udvik-
ling.
Haderslev Kommune
Kerteminde Kommune
Gram Skole, Lagoniskolen, Sønder Ansøgningen er god-
Otting Skole, Fællesskolen Favrdal kendt, da ansøgningen
Fjelstrup
vurderes at være inden
for forsøgets formål og
indeholder en forsøgs-
beskrivelse, der redegør
for forsøgsindsatser og
begrunder, hvorfor for-
søgsindsatsen forventes
at bidrage til elevernes
alsidige og faglige udvik-
ling.
Kerteminde Byskole, Hindsholm-
skolen, Langeskov Skolen, Mun-
kebo Skole, Nymark Skole & Bør-
nehus
Ministeriet kan på det
foreliggende grundlag
ikke godkende forsøgsan-
søgningen, da det af af-
søgningen fremstår som
om, at der sker en sam-
menblanding af kirke og
Ansøgningen er god-
kendt, da ansøgningen
vurderes at være inden
for forsøgets formål og
indeholder en forsøgsbe-
skrivelse, der redegør for
forsøgsindsatser og be-
15
KIU, Alm.del - 2015-16 - Endeligt svar på spørgsmål 8: Spm. om at redegøre for rammeforsøget med konfirmationsforberedelse i skoletiden, til kirkeministeren
1600442_0016.png
Kolding Kommune
Alminde-Vieuf Fællesskole, Bak-
keskolen, Bramdrup Skole,
Brændkjærskolen, Christianfeld
Skole, Kongsbjergskolen, Lyshøj-
skolen, Munkevængets skole,
Parksolen, Sdr. Bjert Centralskole,
Sdr. Vang Skole, Taps Skole,
Vamdrup Skole, Aalykkeskolen
skole, hvilket ikke er i
overensstemmelse med
folkeskoleloven. Der er
behov for en yderligere
præcisering af denne rela-
tion heraf samt en udfol-
delse af, hvordan forsøget
tænkes at medvirke til at
understøtte elevernes
faglige og alsidige udvik-
ling.
Det er ministeriets vurde-
ring, at den pædagogiske
begrundelse i ansøgnin-
gen skal udfoldes nærme-
re, før ansøgningen kan
godkendes. Ministeriet
kan derfor ikke godkende
forsøget på det forelig-
gende grundlag.
grunder, hvorfor for-
søgsindsatsen forventes
at bidrage til elevernes
alsidige og faglige udvik-
ling.
Ansøgningen er god-
kendt, da ansøgningen
vurderes at være inden
for forsøgets formål og
indeholder en forsøgsbe-
skrivelse, der redegør for
forsøgsindsatser og be-
grunder, hvorfor for-
søgsindsatsen forventes
at bidrage til elevernes
alsidige og faglige udvik-
ling.
Middelfart Kommune
Østre Skole, Vestre Skole, Strib
Skole, Lillebæltskolen, Hyllehøj-
skolen, Nørre Aaby Skole, Ejby
Skole
Ansøgningen er god-
kendt, da ansøgningen
vurderes at være inden
for forsøgets formål og
indeholder en forsøgs-
beskrivelse, der redegør
for forsøgsindsatser og
begrunder, hvorfor for-
16
KIU, Alm.del - 2015-16 - Endeligt svar på spørgsmål 8: Spm. om at redegøre for rammeforsøget med konfirmationsforberedelse i skoletiden, til kirkeministeren
1600442_0017.png
søgsindsatsen forventes
at bidrage til elevernes
alsidige og faglige udvik-
ling.
Nordfyns Kommune
Bogense Skole, Særslev-Hårslev-
skolen, Søndersøskolen, Kystsko-
len, Havreshedskolen, Sletten Sko-
le
Ministeriet kan på det
foreliggende grundlag
ikke godkende forsøgsan-
søgningen, da det af af-
søgningen fremstår som
om, at der sker en sam-
menblanding af kirke og
skole, hvilket ikke er i
overensstemmelse med
folkeskoleloven. Der er
behov for en yderligere
præcisering af denne rela-
tion heraf samt en udfol-
delse af, hvordan forsøget
tænkes at medvirke til at
understøtte elevernes
faglige og alsidige udvik-
ling.
Det er ministeriets vurde-
ring, at den pædagogiske
begrundelse i ansøgnin-
gen skal udfoldes nærme-
re, før ansøgningen kan
godkendes. Ministeriet
kan derfor ikke godkende
forsøget på det forelig-
gende grundlag.
Ansøgningen er god-
kendt, da ansøgningen
vurderes at være inden
for forsøgets formål og
indeholder en forsøgsbe-
skrivelse, der redegør for
forsøgsindsatser og be-
grunder, hvorfor for-
søgsindsatsen forventes
at bidrage til elevernes
alsidige og faglige udvik-
ling.
Nyborg Kommune
Birkhovedsskolen, Vibeskolen,
4kløverskolen
17
KIU, Alm.del - 2015-16 - Endeligt svar på spørgsmål 8: Spm. om at redegøre for rammeforsøget med konfirmationsforberedelse i skoletiden, til kirkeministeren
1600442_0018.png
Odense Kommune
Vestre skole, Sct. Hans skole, Ro-
sengårdsskolen, Paarup Skole,
Dalumskole, Søhusskole, Holluf
Skole, Kroggårdsskole
Det er ministeriets vurde-
ring, at den pædagogiske
begrundelse i ansøgnin-
gen skal udfoldes nærme-
re, før ansøgningen kan
godkendes. Ministeriet
kan derfor ikke godkende
forsøget på det forelig-
gende grundlag.
Svendborg Kommune
Issø-skole, Nymarkskolen, Rant-
zausminde Skole, Skårup Skole,
Stokkebækskolen, Tåsingeskolen
Det er ministeriets vurde-
ring, at den pædagogiske
begrundelse i ansøgnin-
gen skal udfoldes nærme-
re, før ansøgningen kan
godkendes. Ministeriet
kan derfor ikke godkende
forsøget på det forelig-
gende grundlag.
Sønderborg Kommune
Ahlmann-Skolen (kun specialklas-
ser), Augustenborg Skole, Broager
Skole, Dybbøl-Skolen, Gråsten
Skole, Humlehøj-Skole, Hørup
Centralskole, Kløver-Skolen (spe-
cialskole), Nordals Skolen, Ny-
damskolen, Nørreskov-Skolen
Ministeriet kan på det
foreliggende grundlag
ikke godkende forsøgsan-
søgningen, da den ikke
vurderes at være tilstræk-
kelig pædagogisk begrun-
det. Der er behov for en
Ansøgningen er god-
kendt, da ansøgningen
vurderes at være inden
for forsøgets formål og
indeholder en forsøgsbe-
skrivelse, der redegør for
forsøgsindsatser og be-
grunder, hvorfor for-
søgsindsatsen forventes
at bidrage til elevernes
alsidige og faglige udvik-
ling.
Ansøgningen er god-
kendt, da ansøgningen
vurderes at være inden
for forsøgets formål og
indeholder en forsøgsbe-
skrivelse, der redegør for
forsøgsindsatser og be-
grunder, hvorfor for-
søgsindsatsen forventes
at bidrage til elevernes
alsidige og faglige udvik-
ling.
Ansøgningen er god-
kendt, da ansøgningen
vurderes at være inden
for forsøgets formål og
indeholder en forsøgsbe-
skrivelse, der redegør for
forsøgsindsatser og be-
18
KIU, Alm.del - 2015-16 - Endeligt svar på spørgsmål 8: Spm. om at redegøre for rammeforsøget med konfirmationsforberedelse i skoletiden, til kirkeministeren
1600442_0019.png
Tønder Kommune
Tønder Overbygningsskole, Toft-
lundskolen, Distriktsskolen i Lø-
gumkloster, Skærbæk Distriktssko-
le
yderligere udfoldelse af,
hvordan forsøget tænkes
at medvirke til at under-
støtte elevernes faglige og
alsidige udvikling.
Det er ministeriets vurde-
ring, at den pædagogiske
begrundelse i ansøgnin-
gen skal udfoldes nærme-
re, før ansøgningen kan
godkendes. Ministeriet
kan derfor ikke godkende
forsøget på det forelig-
gende grundlag.
grunder, hvorfor for-
søgsindsatsen forventes
at bidrage til elevernes
alsidige og faglige udvik-
ling.
Ansøgningen er god-
kendt, da ansøgningen
vurderes at være inden
for forsøgets formål og
indeholder en forsøgsbe-
skrivelse, der redegør for
forsøgsindsatser og be-
grunder, hvorfor for-
søgsindsatsen forventes
at bidrage til elevernes
alsidige og faglige udvik-
ling.
Varde Kommune
Agerbæk Skole, Ansager Skole,
Blåvandshug Skole, Brorsonsko-
len, Lykkegårdskolen, Næsbjerg
Skole, Nørre Nebel Skole, Sct.
Jacobi Skole, Tistrup Skole, Ølgod
Skole
Vejen Kommune
Samtlige kommunens skoler
Ansøgningen er god-
kendt, da ansøgningen
vurderes at være inden
for forsøgets formål og
indeholder en forsøgs-
beskrivelse, der redegør
for forsøgsindsatser og
begrunder, hvorfor for-
søgsindsatsen forventes
at bidrage til elevernes
alsidige og faglige udvik-
ling.
Ansøgningen er god-
kendt, da ansøgningen
19
KIU, Alm.del - 2015-16 - Endeligt svar på spørgsmål 8: Spm. om at redegøre for rammeforsøget med konfirmationsforberedelse i skoletiden, til kirkeministeren
1600442_0020.png
vurderes at være inden
for forsøgets formål og
indeholder en forsøgs-
beskrivelse, der redegør
for forsøgsindsatser og
begrunder, hvorfor for-
søgsindsatsen forventes
at bidrage til elevernes
alsidige og faglige udvik-
ling.
Vejle Kommune
Vejle Midtbyskole, Firehøjskolen,
NOVA skolen, Bredagerskolen
Det er ministeriets vurde-
ring, at den pædagogiske
begrundelse i ansøgnin-
gen skal udfoldes nærme-
re, før ansøgningen kan
godkendes. Ministeriet
kan derfor ikke godkende
forsøget på det forelig-
gende grundlag.
Ansøgningen er god-
kendt, da ansøgningen
vurderes at være inden
for forsøgets formål og
indeholder en forsøgsbe-
skrivelse, der redegør for
forsøgsindsatser og be-
grunder, hvorfor for-
søgsindsatsen forventes
at bidrage til elevernes
alsidige og faglige udvik-
ling.
Ministeriet kan på det
Ansøgningen er god-
foreliggende grundlag
kendt, da ansøgningen
ikke godkende forsøgsan- vurderes at være inden
søgningen, da det af af-
for forsøgets formål og
søgningen fremstår som indeholder en forsøgsbe-
om, at der sker en sam-
skrivelse, der redegør for
menblanding af kirke og forsøgsindsatser og be-
skole, hvilket ikke er i
grunder, hvorfor for-
overensstemmelse med
søgsindsatsen forventes
20
Aabenraa Kommune
Høje Kolstrup Skole, Stubbæk
Skole, Hærvejskolen, Kongehøj-
skolen, Bylderup Skole, Løjt Skole,
Lyreskovskolen, Felsted Skole og
Tinglev Skole.
KIU, Alm.del - 2015-16 - Endeligt svar på spørgsmål 8: Spm. om at redegøre for rammeforsøget med konfirmationsforberedelse i skoletiden, til kirkeministeren
1600442_0021.png
folkeskoleloven. Der er
at bidrage til elevernes
behov for en yderligere
alsidige og faglige udvik-
præcisering af denne rela- ling.
tion heraf samt en udfol-
delse af, hvordan forsøget
tænkes at medvirke til at
understøtte elevernes
faglige og alsidige udvik-
ling.
Region Sjælland
Faxe Kommune
Østskolen, Midtskolen, Vestskolen
Ansøgningen er god-
kendt, da ansøgningen
vurderes at være inden
for forsøgets formål og
indeholder en forsøgsbe-
skrivelse, der redegør for
forsøgsindsatser og be-
grunder, hvorfor for-
søgsindsatsen forventes
at bidrage til elevernes
alsidige og faglige udvik-
ling.
Ministeriet kan på det
Ansøgningen er god-
foreliggende grundlag
kendt, da ansøgningen
ikke godkende forsøgsan- vurderes at være inden
søgningen, da det af af-
for forsøgets formål og
søgningen fremstår som indeholder en forsøgsbe-
om, at der sker en sam-
skrivelse, der redegør for
menblanding af kirke og forsøgsindsatser og be-
21
Det er ministeriets vurde-
ring, at den pædagogiske
begrundelse i ansøgnin-
gen skal udfoldes nærme-
re, før ansøgningen kan
godkendes. Ministeriet
kan derfor ikke godkende
forsøget på det forelig-
gende grundlag.
Greve Kommune
Holmeagerskolen, Karlslunde Sko-
le
KIU, Alm.del - 2015-16 - Endeligt svar på spørgsmål 8: Spm. om at redegøre for rammeforsøget med konfirmationsforberedelse i skoletiden, til kirkeministeren
1600442_0022.png
skole, hvilket ikke er i
overensstemmelse med
folkeskoleloven. Der er
behov for en yderligere
præcisering af denne rela-
tion heraf samt en udfol-
delse af, hvordan forsøget
tænkes at medvirke til at
understøtte elevernes
faglige og alsidige udvik-
ling.
Guldborgsund Kommune Nysted Skole, SUNDskolen, Syd-
falster Skole, Østre Skole, Fjord-
skolen, Nordbyskolen, Møllebak-
keskolen, Eskilstrup Skole, Nr.
Alslev Skole, Stubbekøbing Skole,
Sakskøbing Skole og Nr. Vedby
Skole.
Ansøgningen er god-
kendt, da ansøgningen
vurderes at være inden
for forsøgets formål og
indeholder en forsøgs-
beskrivelse, der redegør
for forsøgsindsatser og
begrunder, hvorfor for-
søgsindsatsen forventes
at bidrage til elevernes
alsidige og faglige udvik-
ling.
Ministeriet kan på det
foreliggende grundlag
ikke godkende forsøgsan-
søgningen, da det af af-
søgningen fremstår som
om, at der sker en sam-
menblanding af kirke og
skole, hvilket ikke er i
grunder, hvorfor for-
søgsindsatsen forventes
at bidrage til elevernes
alsidige og faglige udvik-
ling.
Holbæk Kommune
Katrinedalskolen, Skolen ved Tuse
Næs, Enghaveskolen, Kildevan-
gens Skole, Elverdamsskolen,
Tornvedskolen, Sofielundskolen,
Isefjordskolen, Hjortholmskolen,
Ladegårdskolen
22
KIU, Alm.del - 2015-16 - Endeligt svar på spørgsmål 8: Spm. om at redegøre for rammeforsøget med konfirmationsforberedelse i skoletiden, til kirkeministeren
1600442_0023.png
overensstemmelse med
folkeskoleloven. Der er
behov for en yderligere
præcisering af denne rela-
tion heraf samt en udfol-
delse af, hvordan forsøget
tænkes at medvirke til at
understøtte elevernes
faglige og alsidige udvik-
ling.
Ministeriet er efterfølgen-
de blevet opmærksomt
på, at der ikke var taget
kommunalpolitisk stilling
til ansøgningen, hvorfor
den ikke skulle have været
behandlet.
Det er ministeriets vurde-
ring, at den pædagogiske
begrundelse i ansøgnin-
gen skal udfoldes nærme-
re, før ansøgningen kan
godkendes. Ministeriet
kan derfor ikke godkende
forsøget på det forelig-
gende grundlag
Kalundborg Kommune
Firhøjskolen, Sejerø Skole, Svebøl-
le Skole, Gørlev Skole, Kr. Helsin-
ge, Hvidbækskolen, Høng Skole,
Nyrupskolen, Rynkevangskolen,
Skolen på Herredsåsen, Kathøj,
Specialcenter Sigrid Undset
Ansøgningen er god-
kendt, da ansøgningen
vurderes at være inden
for forsøgets formål og
indeholder en forsøgsbe-
skrivelse, der redegør for
forsøgsindsatser og be-
grunder, hvorfor for-
søgsindsatsen forventes
at bidrage til elevernes
alsidige og faglige udvik-
ling.
23
KIU, Alm.del - 2015-16 - Endeligt svar på spørgsmål 8: Spm. om at redegøre for rammeforsøget med konfirmationsforberedelse i skoletiden, til kirkeministeren
1600442_0024.png
Køge Kommune
Borup Skole, Ejby Skole, Elle-
marksskolen, Herfølge Skole og
Søndre Skole.
Det er ministeriets vurde-
ring, at den pædagogiske
begrundelse i ansøgnin-
gen skal udfoldes nærme-
re, før ansøgningen kan
godkendes. Ministeriet
kan derfor ikke godkende
forsøget på det forelig-
gende grundlag.
Lolland Kommune
Fjordskolen, Maribo Skole, Nord-
vestskolen, Søndre Skole
Det er ministeriets vurde-
ring, at den pædagogiske
begrundelse i ansøgnin-
gen skal udfoldes nærme-
re, før ansøgningen kan
godkendes. Ministeriet
kan derfor ikke godkende
forsøget på det forelig-
gende grundlag.
Næstved Kommune
Samtlige 12 skoler i kommunen
Det er ministeriets vurde-
ring, at den pædagogiske
begrundelse i ansøgnin-
gen skal udfoldes nærme-
re, før ansøgningen kan
godkendes. Ministeriet
kan derfor ikke godkende
Ansøgningen er god-
kendt, da ansøgningen
vurderes at være inden
for forsøgets formål og
indeholder en forsøgsbe-
skrivelse, der redegør for
forsøgsindsatser og be-
grunder, hvorfor for-
søgsindsatsen forventes
at bidrage til elevernes
alsidige og faglige udvik-
ling.
Ansøgningen er god-
kendt, da ansøgningen
vurderes at være inden
for forsøgets formål og
indeholder en forsøgsbe-
skrivelse, der redegør for
forsøgsindsatser og be-
grunder, hvorfor for-
søgsindsatsen forventes
at bidrage til elevernes
alsidige og faglige udvik-
ling.
Ansøgningen er god-
kendt, da ansøgningen
vurderes at være inden
for forsøgets formål og
indeholder en forsøgsbe-
skrivelse, der redegør for
forsøgsindsatser og be-
24
KIU, Alm.del - 2015-16 - Endeligt svar på spørgsmål 8: Spm. om at redegøre for rammeforsøget med konfirmationsforberedelse i skoletiden, til kirkeministeren
1600442_0025.png
forsøget på det forelig-
gende grundlag.
grunder, hvorfor for-
søgsindsatsen forventes
at bidrage til elevernes
alsidige og faglige udvik-
ling.
Odsherred Kommune
Nordskolen, Sydskolen
Ringsted Kommune
Campusskolen
Det er ministeriets vurde-
ring, at den pædagogiske
begrundelse i ansøgnin-
gen skal udfoldes nærme-
re, før ansøgningen kan
godkendes. Ministeriet
kan derfor ikke godkende
forsøget på det forelig-
gende grundlag.
Det er ministeriets vurde-
ring, at den pædagogiske
begrundelse i ansøgnin-
gen skal udfoldes nærme-
re, før ansøgningen kan
godkendes. Ministeriet
kan derfor ikke godkende
forsøget på det forelig-
gende grundlag.
Slagelse Kommune
Storebæltskolen, Marievangsskolen
Ansøgningen er god-
kendt, da ansøgningen
vurderes at være inden
for forsøgets formål og
indeholder en forsøgsbe-
skrivelse, der redegør for
forsøgsindsatser og be-
grunder, hvorfor for-
søgsindsatsen forventes
at bidrage til elevernes
alsidige og faglige udvik-
ling.
Det er ministeriets vurde- Ansøgningen er god-
ring, at den pædagogiske kendt, da ansøgningen
begrundelse i ansøgnin-
vurderes at være inden
gen skal udfoldes nærme- for forsøgets formål og
re, før ansøgningen kan
indeholder en forsøgsbe-
25
KIU, Alm.del - 2015-16 - Endeligt svar på spørgsmål 8: Spm. om at redegøre for rammeforsøget med konfirmationsforberedelse i skoletiden, til kirkeministeren
1600442_0026.png
godkendes. Ministeriet
kan derfor ikke godkende
forsøget på det forelig-
gende grundlag.
Sorø Kommune
Frederiksberg Skole, Holbergsko-
len, Pedersborg Skole, Ruds Ved-
by Skole, Sorø Borgerskole, Sten-
lille Skole
Det er ministeriets vurde-
ring, at den pædagogiske
begrundelse i ansøgnin-
gen skal udfoldes nærme-
re, før ansøgningen kan
godkendes. Ministeriet
kan derfor ikke godkende
forsøget på det forelig-
gende grundlag.
Stevns Kommune
Hotherskolen, Stor Heddinge Sko-
le, Strøbyskolen
Det er ministeriets vurde-
ring, at den pædagogiske
begrundelse i ansøgnin-
gen skal udfoldes nærme-
re, før ansøgningen kan
godkendes. Ministeriet
kan derfor ikke godkende
forsøget på det forelig-
gende grundlag.
skrivelse, der redegør for
forsøgsindsatser og be-
grunder, hvorfor for-
søgsindsatsen forventes
at bidrage til elevernes
alsidige og faglige udvik-
ling.
Ansøgningen er god-
kendt, da ansøgningen
vurderes at være inden
for forsøgets formål og
indeholder en forsøgsbe-
skrivelse, der redegør for
forsøgsindsatser og be-
grunder, hvorfor for-
søgsindsatsen forventes
at bidrage til elevernes
alsidige og faglige udvik-
ling.
Ansøgningen er god-
kendt, da ansøgningen
vurderes at være inden
for forsøgets formål og
indeholder en forsøgsbe-
skrivelse, der redegør for
forsøgsindsatser og be-
grunder, hvorfor for-
søgsindsatsen forventes
at bidrage til elevernes
alsidige og faglige udvik-
ling.
26
KIU, Alm.del - 2015-16 - Endeligt svar på spørgsmål 8: Spm. om at redegøre for rammeforsøget med konfirmationsforberedelse i skoletiden, til kirkeministeren
1600442_0027.png
Vordingborg Kommune
Gåsetårnskolen, Kulsbjerg Skole, Ansøgningen er god-
Svend Gønge-Skolen, Præstø Sko- kendt, da ansøgningen
le, Møn Skole
vurderes at være inden
for forsøgets formål og
indeholder en forsøgs-
beskrivelse, der redegør
for forsøgsindsatser og
begrunder, hvorfor for-
søgsindsatsen forventes
at bidrage til elevernes
alsidige og faglige udvik-
ling.
Region Hovedstaden
Allerød Kommune
Blovstrup Skole, Engholmskolen,
Lillerød Skole, Lynge Skole, Skov-
vangskolen, Ravnsholtskolen
Det er ministeriets vurde-
ring, at den pædagogiske
begrundelse i ansøgnin-
gen skal udfoldes nærme-
re, før ansøgningen kan
godkendes. Ministeriet
kan derfor ikke godkende
forsøget på det forelig-
gende grundlag.
Ansøgningen er god-
kendt, da ansøgningen
vurderes at være inden
for forsøgets formål og
indeholder en forsøgsbe-
skrivelse, der redegør for
forsøgsindsatser og be-
grunder, hvorfor for-
søgsindsatsen forventes
at bidrage til elevernes
alsidige og faglige udvik-
ling.
Fredensborg Kommune
Nivå Skole, Endrupskolen
Humlebæk Skole
Ministeriet kan på det
foreliggende grundlag
ikke godkende forsøgsan-
søgningen, da den ikke
27
KIU, Alm.del - 2015-16 - Endeligt svar på spørgsmål 8: Spm. om at redegøre for rammeforsøget med konfirmationsforberedelse i skoletiden, til kirkeministeren
1600442_0028.png
vurderes at være tilstræk-
kelig pædagogisk begrun-
det. Der er behov for en
yderligere udfoldelse af,
hvordan forsøget tænkes
at medvirke til at under-
støtte elevernes faglige og
alsidige udvikling.
Frederikssund Kommune Jægerspris Skole, Fjordlandssko-
len, Trekløverskolen, Ådalens Sko-
le, Slangerup Skole, Kærholm Sko-
le
Ansøgningen er god-
kendt, da ansøgningen
vurderes at være inden
for forsøgets formål og
indeholder en forsøgs-
beskrivelse, der redegør
for forsøgsindsatser og
begrunder, hvorfor for-
søgsindsatsen forventes
at bidrage til elevernes
alsidige og faglige udvik-
ling.
Ministeriet kan på det
foreliggende grundlag
ikke godkende forsøgsan-
søgningen, da det af af-
søgningen fremstår som
om, at der sker en sam-
menblanding af kirke og
skole, hvilket ikke er i
overensstemmelse med
folkeskoleloven. Der er
behov for en yderligere
Ansøgningen er god-
kendt, da ansøgningen
vurderes at være inden
for forsøgets formål og
indeholder en forsøgsbe-
skrivelse, der redegør for
forsøgsindsatser og be-
grunder, hvorfor for-
søgsindsatsen forventes
at bidrage til elevernes
alsidige og faglige udvik-
28
Gentofte Kommune
Bakkegårdsskolen, Dyssegårdssko-
len, Gentofte Skole, Hellerup Sko-
le, Maglegårdsskolen, Munke-
gårdsskolen, Ordrup Skole, Skov-
gårdsskolen, Skovshoved Skole,
Tjørnegårdsskolen, Tranegårds-
skolen
KIU, Alm.del - 2015-16 - Endeligt svar på spørgsmål 8: Spm. om at redegøre for rammeforsøget med konfirmationsforberedelse i skoletiden, til kirkeministeren
1600442_0029.png
præcisering af denne rela- ling.
tion heraf samt en udfol-
delse af, hvordan forsøget
tænkes at medvirke til at
understøtte elevernes
faglige og alsidige udvik-
ling.
Halsnæs Kommune
Hundested Skole, Arresø Skole,
Frederiksværk Skole
Ansøgningen er god-
kendt, da ansøgningen
vurderes at være inden
for forsøgets formål og
indeholder en forsøgs-
beskrivelse, der redegør
for forsøgsindsatser og
begrunder, hvorfor for-
søgsindsatsen forventes
at bidrage til elevernes
alsidige og faglige udvik-
ling.
Det er ministeriets vurde-
ring, at den pædagogiske
begrundelse i ansøgnin-
gen skal udfoldes nærme-
re, før ansøgningen kan
godkendes. Ministeriet
kan derfor ikke godkende
forsøget på det forelig-
gende grundlag.
Ansøgningen er god-
kendt, da ansøgningen
vurderes at være inden
for forsøgets formål og
indeholder en forsøgsbe-
skrivelse, der redegør for
forsøgsindsatser og be-
grunder, hvorfor for-
søgsindsatsen forventes
at bidrage til elevernes
alsidige og faglige udvik-
ling.
29
Helsingør Kommune
Espergærde Skole, Hellebæksko-
len, Helsingør Skole, Hornbæk
Skole, Snekkersten Skole
KIU, Alm.del - 2015-16 - Endeligt svar på spørgsmål 8: Spm. om at redegøre for rammeforsøget med konfirmationsforberedelse i skoletiden, til kirkeministeren
1600442_0030.png
Hillerød Kommune
Hanebjerg Skole, Hillerødsholm-
skolen, Frederiksborg Byskole
Det er ministeriets vurde-
ring, at den pædagogiske
begrundelse i ansøgnin-
gen skal udfoldes nærme-
re, før ansøgningen kan
godkendes. Ministeriet
kan derfor ikke godkende
forsøget på det forelig-
gende grundlag.
Ansøgningen er god-
kendt, da ansøgningen
vurderes at være inden
for forsøgets formål og
indeholder en forsøgsbe-
skrivelse, der redegør for
forsøgsindsatser og be-
grunder, hvorfor for-
søgsindsatsen forventes
at bidrage til elevernes
alsidige og faglige udvik-
ling.
Hvidovre Kommune
Avedøre Skole, Dansborgskolen,
Engstrandskolen, Frydenhøjsko-
len, Gungehusskolen, Holme-
gårdsskolen, Langhøjskolen, Præ-
stemoseskolen, Sporet, Ungdoms-
skolen
Det fremgår af ansøgnin-
gen, at den ikke har været
forelagt det kommunalpo-
litiske niveau, hvorfor
ansøgningen ikke er be-
handlet i ministeriet. An-
søgningen kan som følge
heraf ikke godkendes.
Høje-Taastrup Kommune Sengeløse Skole, Hedehusene Sko- Ansøgningen er god-
le, Borgerskolen, Charlotteskolen, kendt, da ansøgningen
Fløng Skole, Torstrop Skole
vurderes at være inden
for forsøgets formål og
indeholder en forsøgs-
beskrivelse, der redegør
for forsøgsindsatser og
begrunder, hvorfor for-
søgsindsatsen forventes
at bidrage til elevernes
alsidige og faglige udvik-
30
KIU, Alm.del - 2015-16 - Endeligt svar på spørgsmål 8: Spm. om at redegøre for rammeforsøget med konfirmationsforberedelse i skoletiden, til kirkeministeren
1600442_0031.png
Hørsholm Kommune
Hørsholm Skole, Rungsted Skole,
Vallerødskolen, Usserød Skole
ling.
Ansøgningen er god-
kendt, da ansøgningen
vurderes at være inden
for forsøgets formål og
indeholder en forsøgs-
beskrivelse, der redegør
for forsøgsindsatser og
begrunder, hvorfor for-
søgsindsatsen forventes
at bidrage til elevernes
alsidige og faglige udvik-
ling.
Det fremgår af ansøgnin-
gen, at den ikke har været
forelagt det kommunalpo-
litiske niveau, hvorfor
ansøgningen ikke er be-
handlet videre i ministeri-
et. Ansøgningen kan som
følge heraf ikke godken-
des.
Ansøgningen er god-
kendt, da ansøgningen
vurderes at være inden
for forsøgets formål og
indeholder en forsøgsbe-
skrivelse, der redegør for
forsøgsindsatser og be-
grunder, hvorfor for-
søgsindsatsen forventes
at bidrage til elevernes
alsidige og faglige udvik-
ling.
Det er ministeriets vurde- Ansøgningen er god-
ring, at den pædagogiske kendt, da ansøgningen
begrundelse i ansøgnin-
vurderes at være inden
gen skal udfoldes nærme- for forsøgets formål og
re, før ansøgningen kan
indeholder en forsøgsbe-
godkendes. Ministeriet
skrivelse, der redegør for
31
Lyngby-Taarbæk Kom-
mune
Engelsborgskolen, Fulgsanggårds-
skolen, Hummeltofteskolen, Kon-
gevejens Skole, Lindgårdsskolen,
Lundtofte Skole, Trongårdsskolen,
Virum Skole
Rudersdal Kommune
Dronninggårdskolen, Birkerød
Skole, Ny Holte Skole, Nærum
Skole, Vedbæk Skole, Sjælsøsko-
len, Skovlystskolen, Toftevangsko-
len, Trørødskolen, Bistrupskolen,
Vaneboskolen
KIU, Alm.del - 2015-16 - Endeligt svar på spørgsmål 8: Spm. om at redegøre for rammeforsøget med konfirmationsforberedelse i skoletiden, til kirkeministeren
1600442_0032.png
Tårnby Kommune
Korsvejens Skole, Løjtegårdssko-
len, Skelgårdsskolen, Tårnbygårds-
skolen, Skottegårdsskolen
kan derfor ikke godkende forsøgsindsatser og be-
forsøget på det forelig-
grunder, hvorfor for-
gende grundlag.
søgsindsatsen forventes
at bidrage til elevernes
alsidige og faglige udvik-
ling.
Det er ministeriets vurde- Ansøgningen er god-
ring, at den pædagogiske kendt, da ansøgningen
begrundelse i ansøgnin-
vurderes at være inden
gen skal udfoldes nærme- for forsøgets formål og
re, før ansøgningen kan
indeholder en forsøgsbe-
godkendes. Ministeriet
skrivelse, der redegør for
kan derfor ikke godkende forsøgsindsatser og be-
forsøget på det forelig-
grunder, hvorfor for-
gende grundlag.
søgsindsatsen forventes
at bidrage til elevernes
alsidige og faglige udvik-
ling.
32