Bilag med oversigt over spørgsmålene til indeks, der ligger til grund for bilagsfigurerne for såvel 2014 og
2015.
Spørgsmål i indeks om ro og klasseledelse 2014 og 2015 (spørgsmål til lærere):
Hvor enig eller uenig er du i følgende udsagn om dine elever i [dansk/matematik] i [klasse-
betegnelse 1]? (Benyttede svarkategorier: Meget uenig, Uenig, Enig, Meget enig)
Når timen begynder, varer det længe, før eleverne falder til ro
Jeg må ofte afbryde undervisningen for at løse konflikter blandt eleverne
Spørgsmål i indeks om brug af Fælles Mål (spørgsmål til lærere):
Hvor enig eller uenig er du i nedenstående udsagn? (Benyttede svarkategorier: Helt enig,
Delvis enig, Hverken enig eller uenig, Delvis uenig, Helt uenig)
Jeg nedbryder målbeskrivelsen i Fælles Mål til konkrete mål for eleverne
Jeg gennemfører min undervisning med udgangspunkt i Fælles Mål
Spørgsmål i indeks om variation i undervisningsformer samt udregning af variationen i under-
visningsformer:
Angiv hvor stor en procentdel af undervisningstiden i en typisk [dansk/matematik]time i
[klassebetegnelse 1], du organiserer undervisningen som: (Benyttede svarkategorier: %)
Tavleundervisning
Gruppeopdelt undervisning
Undervisning i makkerpar
Individuel undervisning
Andet
Spørgsmål i indeks om brug af it:
At bruge it til at understøtte undervisningen (benyttede svarkategorier: Meget stor vægt,
Stor vægt, Nogen vægt, Lille vægt, Ingen vægt)
Hvor ofte bruger du apps, digitale bøger eller andre digitale læremidler i din
[dansk/matematik]undervisning i [klassebetegnelse1]?
Hvor ofte tilrettelægger du [dansk/matematik]undervisningen i [klassebetegnelse1], så
eleverne skal bruge internettet til at søge informationer?
1