Uddannelses- og Forskningsudvalget 2015-16
UFU Alm.del Bilag 117
Offentligt
1610681_0001.png
Ministeren
Uddannelses- og Forskningsudvalget
Folketinget
Christiansborg
1240 København K
Til udvalgets orientering fremsendes hermed Danske Professionshøjskolers rede-
gørelse af 2. februar 2016:
Redegørelse for professionshøjskolesektorens arbejde med læsning og feedback
ift. skriftlige opgaver i pædagoguddannelsen.
Redegørelsen sendes til udvalgets orientering som opfølgning på FIV alm. del
spørgsmål 135, 136 og 137 vedrørende feedback på de studerendes opgaver på pæ-
dagoguddannelsen, som blev stillet til daværende uddannelses- og forskningsmini-
ster Sofie Carsten Nielsen i januar 2015.
Jeg konstaterer, at professionshøjskolerne arbejder aktivt på at udvikle og forbedre
feedback til de studerende. Det betrygger mig, at der er en høj grad af fokus på om-
rådet, og at dette fokus har materialiseret sig i konkrete initiativer.
Ministeriet vil løbende følge professionshøjskolernes videre arbejde med forbedret
feedback og inddragelse af de studerende i undervisningen. Endvidere indgår stu-
dieintensitet som sektorfælles mål i professionshøjskolernes udviklingskontrakter.
15. marts 2016
Uddannelses- og
Forskningsministeriet
Børsgade 4
Post
Postboks 2135
1015 København K
Tel.
3392 9700
Fax
3332 3501
Mail
[email protected]
Web
www.ufm.dk
CVR-nr.
1680 5408
Ref.-nr.
16/007823-02
Med venlig hilsen
Ulla Tørnæs
Side
1/1