Espen Bøgh
Brydes Alle 56, 1., th.
2300 København S
København d. 30. november 2015
Øresundsbroen (brobizz, privat)
Tranportudvalgt, folketinget
KLAGE:
Vedr.: Skift af betalingkort(ændring af nr.) via såvel hjemmeside som pr. telefon.
Min ægtefælle, Joan Karin Bøgh og jeg er netop hjemkommet fra Spanien, lørdag d. 28-11-2015
efter et 3 ugers ophold på Montebello, for genoptræning efter min ægtefælle brækkede anklen i
sommers, og blev opereret herfor.
Netop hjemkommet herfra, ligger der et brev fra øresundsforbindelsen, der vil have ændret
betalingskort nummeret idet der åbenbart er givet besked til Øresundsforbindelsen om, at
kortnummeret udløber d. 1. november, og derfor skal skiftes til det nye kortnummer, - og gerne via
hjemmesiden.
Det blev der gjort adskillige forsøg på søndag aften d. 29-11-2015, men det blev afvist, da der var
en uoverensstemmelse mellem det nye kortnummer og kontrolcifrene, og det nye kortnummer og
kontrolcifrene.
Da min ægtefælle i dag d. 30-11-2015er indlagt til operation på Gentofte sygehus, aftalte vi, at jeg
skulle kontakte Øresundsforbindelsen for at få ændret kortnummeret så betalingsaftalen kunne
fortsætte som hidtil.
- Vi ønsker trods alt at gøre det rigtige, så tingene glider glat, og ikke giver problemer for os selv!
Efter et opslag på Google ringer jeg til Brobizz, som efter en kort samtale fortæller det intet har med
dem at gøre, og stiller mig om til Øresundsforbindelsen, hvor jeg kommet til at tale med en meget
”svensktalende”(svært forståeligt samtale for mig) herre ved navn ”Vilhelm”, men som tingene
skrider frem – eller tilbage om man vil, så er der ingen fremgang eller mulighed for at gennemføre
denne ændring af betalingskortets numre fra min ægtefælles nye betalingskort.