Transport- og Bygningsudvalget 2015-16
TRU Alm.del Bilag 398
Offentligt
1670124_0001.png
Rapport Svendborgbanen
Transport- og Bygningsministeriet
Frederiksholms Kanal 27F
1220 København
Rettidighed på Svendborgbanen- opfølgende rapport hver 14. dag
Følgende grafer viser udviklingen i rettidigheden på strækningen fra jan 2015
til og med 31. august 2016:
Direktions-
sekretariatet
1. september 2016
DSB
Telegade 2
2630 Taastrup
CVR 25 05 00 53
Direkte 24683289
[email protected]
www.dsb.dk
Svendborgbanen har i perioden 15.-31. august kørt halvdelen af dagene tilfredsstillende.
Månedsresultat for august er under kontraktmålet med 81,35 % for kunderettidighed og
91,60% for operatørrettidighed.
Der har der været 6 dage med meget lave kunderettidigheder som skyldes fejl på
sikringsanlæg (heraf en, der varede flere dage og som gav mange delaflysninger i
Stenstrup), fejl og nedbrud på materiel, manglende materiel pga. ekstraordinært mange
Desirotog på værksted samt driftsmæssige dispositioner.
I perioden har der været indsat IC4 flere dage, da der ikke var nok driftsklare Desirotog.
IC4 står som driftsreserve klar i Odense og anvendes kun ved akutte problemer med
Desiromateriel på Svendborgbanen.
TRU, Alm.del - 2015-16 - Bilag 398: Rettidighedsrapporter for Svendborgbanen, fra transport- og bygningsministeren
1670124_0002.png
Svendborgbanen
Rapportindhold
Tabellen viser rettidighed, kunderettid, operatørrettid, operatørmaterielrettidighed samt antallet af delaflyste tog i Stenstrup mod Svendborg. Rettidigheder er beregnet iht. kontrakt
med TBM.
Kontrakthenvisning
Ekstraordinær rapport
Kunderettid
259
Dato
Operatør-
rettid
259
Operatør-
materiel-
rettid
259
Antal
aflyste tog
Andel
Antal del-
delaflyste aflysninger i
tog (heraf)
Stenstrup
mod
Svendborg
Antal tog
kørt med
IC4
Hovedårsag
Forklaring
Mål
01-07-2016
02-07-2016
03-07-2016
04-07-2016
05-07-2016
06-07-2016
07-07-2016
08-07-2016
09-07-2016
10-07-2016
11-07-2016
12-07-2016
13-07-2016
14-07-2016
15-07-2016
16-07-2016
17-07-2016
01-08-2016
02-08-2016
03-08-2016
04-08-2016
05-08-2016
06-08-2016
07-08-2016
08-08-2016
81,8
100,0
100,0
100,0
98,2
93,7
94,2
93,1
95,5
100,0
95,7
95,2
98,4
84,9
62,9
88,7
100,0
0,0
90,4
100,0
98,4
100,0
100,0
99,3
66,6
93,8
100,0
100,0
100,0
100,0
97,4
96,5
95,6
97,4
100,0
98,1
98,2
98,2
89,6
98,3
92,0
100,0
100,0
99,1
100,0
100,0
100,0
100,0
100,0
71,7
100,0
100,0
100,0
100,0
97,4
96,5
95,6
97,4
100,0
98,1
98,2
100,0
91,3
100,0
98,0
100,0
100,0
100,0
100,0
100,0
100,0
100,0
100,0
97,6
2
2
2
1
2
4
5
3
3
1
2
2
2
1
DSB
Bane
Materielfejl
Sikringsfejl
Stenstrup delaflyst pga sikringsfejl.
13
3
Bane
2
1
8
8
Bane er lukket pga sporarbejde uge 29 og 30
Åbning af banen er forsinket en dag.
Stenstrup aflyst pga. sikringsfejl ved Stenstrup.
Ekstraordinært mange MQ på værksted erstattes af IC4.
Ekstraordinært mange MQ på værksted erstattes af IC4.
10
4
2
18
DSB
09-08-2016
10-08-2016
11-08-2016
12-08-2016
13-08-2016
14-08-2016
15-08-2016
16-08-2016
17-08-2016
18-08-2016
19-08-2016
20-08-2016
21-08-2016
22-08-2016
23-08-2016
82,6
95,6
55,3
79,6
78,5
96,1
81,7
69,9
57,9
56,4
97,4
61,7
91,7
96,8
52,5
91,6
100,0
97,5
95,1
76,8
98,1
88,6
78,3
96,9
100,0
97,3
71,6
98,1
98,8
68,7
94,6
100,0
100,0
95,1
85,2
98,1
100,0
78,3
100,0
100,0
98,7
75,9
100,0
100,0
70,6
4
2
1
3
14
DSB/Bane
24
5
7
10
1
8
Bane
DSB/Bane
DSB/Bane
4
1
12
21
7
9
17
35
2
11
2
4
1
12
31
3
1
1
1
11
31
25
3
DSB
DSB/Bane
Bane
Manglende materiel og genopretning af trafikken.
Stenstrup aflyst pga. ombytning af materiel.
Ekstraordinært mange MQ på værksted erstattes af IC4.
Sikringsfejl, materielfejl samt genopretning af trafikken.
Stenstrup aflyst pga. manglende brændolie på materiel.
Ekstraordinært mange MQ på værksted erstattes af IC4.
Ekstraordinært mange MQ på værksted erstattes af IC4.
Sikringsfejl.
Stenstrup aflyst pga. fejl på sporskifte i Kværndrup.
Sikringsfejl og materielfejl.
Ekstraordinært mange MQ på værksted erstattes af IC4.
Materielfejl.
Stenstrup aflyst pga. ATC fejl efter Stenstrup.
Ekstraordinært mange MQ på værksted erstattes af IC4.
Ekstraordinært mange MQ på værksted erstattes af IC4.
Disponering af driften
Sikringsfejl ved Kværndrup - Stenstrup er årsag til aflysning ved Stenstrup
Ekstraordinært mange MQ på værksted erstattes af IC4.
Materiel- og sikringsfejl.
Materielfejl ved bremseprøven i Odense er årsag del aflysning ved Stenstrup
Fejl på sikringsanlæg
Sikringsfejl ved Stenstrup - Svendborg er årsag til delaflysninger ved
Stenstrup.
Fejl på sikringsanlæg
Sikringsfejl ved Stenstrup er årsag til delaflysninger ved Stenstrup.
Materiel- og sikringsfejl.
3
Bane
DSB/Bane
7
2
2
17
DSB
24-08-2016
25-08-2016
26-08-2016
27-08-2016
28-08-2016
29-08-2016
30-08-2016
31-08-2016
66,2
91,8
75,6
98,1
98,6
88,0
79,3
98,9
76,8
97,6
79,4
98,6
100,0
91,0
97,6
98,8
92,7
97,6
93,5
100,0
100,0
97,6
97,6
98,8
4
3
7
2
4
3
4
1
1
2
2
1
1
19
12
14
2
2
10
4
DSB
DSB
DSB/Bane
Materielfejl og -nedbrud.
Ekstraordinært mange MQ på værksted erstattes af IC4.
Stenstrup er delaflyst pga materielfejl og -nedbrud.
Materielfejl samt disponering af trafikken.
Ekstraordinært mange MQ på værksted erstattes af IC4.
Stenstrup er delaflyst pga materielfejl og sikringsfejl.
Ekstraordinært mange MQ på værksted erstattes af IC4.
Stenstrup er delafyst pga fejl på overkørsel.
Materielfejl samt disponering af trafikken.
Ekstraordinært mange MQ på værksted erstattes af IC4.
Stenstrup er delafyst pga fejl på materiel.
IC4 indsat pga manglende driftsklart materiel
IC4 indsat pga manglende driftsklart materiel
IC4 indsat pga manglende driftsklart materiel
Sporarbejde og materielfejl.
IC4 indsat pga manglende driftsklart materiel
Side 2/2