Transport- og Bygningsudvalget 2015-16
TRU Alm.del Bilag 398
Offentligt
1670115_0001.png
Rapport Svendborgbanen
Transport- og Bygningsministeriet
Rettidighed på Svendborgbanen- opfølgende rapport hver 14. dag
Følgende grafer viser udviklingen i rettidigheden på strækningen fra jan 2015
til 10. april 2016:
Direktions-
sekretariatet
12. april 2016
Kunderettidighed Svendborgbane 2015 og
2016
110,00%
90,00%
70,00%
50,00%
jan feb mar apr maj jun
jul aug sep okt nov dec
Kunderettidighed inkl. aflysninger 2015
Kunderettidighed inkl. aflysninger 2016
DSB
Telegade 2
2630 Taastrup
CVR 25 05 00 53
Direkte 24683289
[email protected]
www.dsb.dk
Operatørrettidighed Svendborgbane 2015 og
2016
100,00%
90,00%
80,00%
70,00%
jan feb mar apr maj jun
jul aug sep okt nov dec
Operatørrettidighed inkl. aflysninger 2015
Operatørrettidighed inkl. aflysninger 2016
Rettidigheden har oplevet et dyk i efteråret 2015 og et mindre fald i januar 2016.
I februar og marts har rettidigheden været stigende og lå et godt stykke over
kontraktkravet. I den seneste periode har rettidigheden igen taget et mindre dyk
ned og operatørrettidigheden lå i de første dage af april måned under
kontraktkravet på 93,8% som følge af flere materielfejl.
TRU, Alm.del - 2015-16 - Bilag 398: Rettidighedsrapporter for Svendborgbanen, fra transport- og bygningsministeren
1670115_0002.png
Svendborgbanen
Rapportindhold
Tabellen viser rettidighed, kunderettid, operatørrettid, operatørmaterielrettidighed samt antallet af delaflyste tog i Stenstrup mod Svendborg. Rettidigheder er beregnet iht kontrakt med
TBM.
Kontrakthenvisning
Ekstraordinær rapport
Dato
Kunderettid
259
Operatør-
rettid
259
Operatør-
materiel-
rettid*
259
Antal
aflyste tog
Andel
Antal del- Hovedårsag
delaflyste aflysninger i
tog (heraf)
Stenstrup
mod
Svendborg
Forklaring
Mål
01-02-2016
02-02-2016
03-02-2016
04-02-2016
05-02-2016
06-02-2016
07-02-2016
08-02-2016
09-02-2016
10-02-2016
11-02-2016
12-02-2016
13-02-2016
14-02-2016
15-02-2016
16-02-2016
17-02-2016
18-02-2016
19-02-2016
20-02-2016
21-02-2016
22-02-2016
23-02-2016
24-02-2016
25-02-2016
26-02-2016
27-02-2016
28-02-2016
29-02-2016
01-03-2016
02-03-2016
03-03-2016
04-03-2016
05-03-2016
06-03-2016
07-03-2016
08-03-2016
09-03-2016
10-03-2016
11-03-2016
12-03-2016
13-03-2016
14-03-2016
15-03-2016
16-03-2016
17-03-2016
18-03-2016
19-03-2016
20-03-2016
21-03-2016
22-03-2016
23-03-2016
24-03-2016
25-03-2016
26-03-2016
27-03-2016
28-03-2016
29-03-2016
30-03-2016
31-03-2016
01-04-2016
02-04-2016
03-04-2016
04-04-2016
05-04-2016
06-04-2016
07-04-2016
08-04-2016
09-04-2016
10-04-2016
81,8
23,2
58,7
65,3
75,2
93,7
96,9
99,8
84,9
100,0
85,4
94,1
72,9
83,2
98,6
98,9
98,7
86,3
84,7
84,4
83,3
94,5
93,6
94,8
92,3
92,3
96,6
93,7
99,5
97,1
93,4
88,8
93,3
97,4
96,9
98,4
99,5
93,0
98,4
100,0
99,3
93,3
86,9
96,8
92,1
93,4
93,0
97,7
100,0
98,1
100,0
95,0
97,8
100,0
100,0
99,4
100,0
99,1
85,6
93,5
97,0
92,2
67,2
94,1
72,1
72,2
99,3
88,2
86,4
72,9
99,0
93,8
78,7
71,9
78,6
85,6
96,4
97,9
100,0
94,0
100,0
91,4
94,0
85,0
87,3
100,0
98,2
98,8
100,0
84,4
82,4
92,2
93,4
100,0
98,4
95,8
98,2
98,8
96,5
99,1
98,8
92,2
100,0
97,0
100,0
96,5
98,1
98,8
96,4
100,0
100,0
98,2
93,7
89,1
97,6
97,6
100,0
94,6
96,4
100,0
99,1
100,0
99,1
100,0
100,0
100,0
100,0
100,0
100,0
93,1
96,4
97,6
93,2
90,7
98,9
79,5
73,8
97,6
87,5
83,5
79,0
99,1
96,3
96,3
88,7
87,4
97,0
100,0
100,0
100,0
100,0
100,0
97,3
100,0
87,3
100,0
100,0
99,4
100,0
100,0
94,8
92,2
100,0
100,0
100,0
100,0
99,4
99,4
96,5
99,1
100,0
96,7
100,0
100,0
100,0
96,5
98,1
98,8
97,1
100,0
100,0
100,0
94,4
90,9
97,6
100,0
100,0
97,6
99,3
100,0
100,0
100,0
100,0
100,0
100,0
100,0
100,0
100,0
100,0
98,7
100,0
97,6
100,0
94,0
100,0
89,2
98,8
100,0
97,5
87,1
79,0
99,1
6
4
3
4
1
1
1
Bane
DSB
DSB
DSB
Overkørselfejl
Manglende forklaring
Materielfejl
Materielfejl
DSB
3
6
2
1
2
Bane
DSB
Passagerudveksling
Sikringsfejl
Materielfejl
5
5
6
10
1
1
2
1
Bane
DSB
DSB
DSB/Bane
DSB
1
Stenstrup pga overkørselfejl.
Tog kan ikke holde køreplan.
Materielforhold
Materielfejl. Stenstrup aflyst på signalfejl. Ingen bus. Passagerer blev yderligere 12 minutter
forsinket pga. aflysningen.
Mindre driftsproblemer.
2
1
2
9
2
2
2
2
DSB
Bane
Personalemangel
Stenstrup pga fjernstyringsproblemer. Passagerer henvises til togbus.
1
1
4
10
2
2
6
2
2
1
DSB
DSB
Materielforhold
Materielforhold
Materielforhold årsag til aflysning
2
Materielforhold årsag til aflysninger
3
DSB
Drift og materielforhold IC4.
IC4 kortvarrigt tilbage på svendborgbanen indtil 8. april. IC3 skal bruges andetsteds pga
sporarbejde.
3
2
13
1
1
DSB
DSB/Bane
Blandede forhold togsæt, passager og driftsdisponeringer
IC4 kørte med nedsat trækkraft samt signalfejl ml. Årslev og Ringe, som gjorde at det
nødvendigt med ændret driftsdisponering. Driftsdisponering betyder ændring af
materielindsættelse for at genoprette driften i tilfælde af driftuorden.
Blandede forhold togsæt, passager og driftsdisponeringer.
Delaflyst i Stenstrup pga sikringsfejl i overkørsel.
Driftsdiponeringer. IC4 aflyst pga fejl på kobling, ingen erstatningsmateriel indsat.
Materielforhold
Nedbrud på IC4, som først blev fjernet fra banen den 9.4.
Den 10.4. var der materielfejl på IC3, som skabte en lille forsinkelse
3
6
6
7
10
1
1
1
DSB/Bane
DSB
DSB
DSB
DSB
1
Ovenstående tal for april måned er forløbige.
* Ved operatørmaterielrettidighed forstås den samlede rettidighed med fradrag af forsinkelser, der skyldes forhold, som DSB's materiel ikke er ansvarlig for.
Side 2/2