Transport- og Bygningsudvalget 2015-16
TRU Alm.del Bilag 390
Offentligt
1667879_0001.png
Fra:
Jesper Ravn [mailto:[email protected]]
Sendt:
24. september 2016 22:27
Til:
Banedanmark <[email protected]>
Cc:
[email protected]; Kim Christiansen <[email protected]>; Tor Bagger <[email protected]>; Annacarina
Staunstrup <[email protected]>; [email protected]; Per Movritsen <[email protected]>; Per Movritsen
<[email protected]>
Emne:
Redegørelse
Prioritet:
Høj
Kære Transportudvalg
Jeg ser meget gerne, at man i Transportudvalget vil følge dette til dørs.
For når Kammeradvokaten ser stort på hjemmel i de regler han anvender i en retssag, så må man
trække en streg i sandet og sige stop til, at spilde flere skattekroner på denne farce.
Man kunne passende erstatte tabet for entreprenøren der er blevet ramt og dermed redde personerne
bag denne tragedie.
Et estimat omkring hvor store summer TRM og Banedanmark har brugt i forsvaret af en række
ugerninger er i mellem 40-50 mio kr.
Dette er kun hvis man inkluderer timer anvendt på sagen mod undertegnede af alle indvoldverede
ansatte i Banedanmark og TRM, samt teknisk assistance af ATOS, Deloitte og Kammeradvokaten.
Dette inkluderer IKKE ansættelse af indtil flere Jurister i Banedanmark som følge af denne sag.
Dette inkluderer ikke afholdelse af kursus i “god forvaltningsskik” for samtlige ansatte i
Banedanmark.
Dette inkluderer ikke indkøb af ydelser langt dyrere end man kunne købe det til ved RAVN Bane
ApS.
Jeg vil meget gerne have, at Transportudvalget undersøger til bunds, hvad denne sag har kostet
samfundet?
Kære Banedanmark
Så er den gal igen.
Og denne gang har Kammeradvokaten slugt maddingen og dermed sendt en gang volapyk ud som replik.
Jeg gætter på, at det er Banedanmark som har leveret fortolkningen af Bek 985 til replikken, for det er ikke et
naturligt område for Kammeradvokaten.
Nedenstånde er et afsnit fra side 3 i replikken af den 19.09.2016.
Jeg har ikke vedhæftet replikken da den endnu ikke er besvaret.
Jesper Ravn havde ikke vedligeholdt sit strækningskendskab for nogen strækninger i perio-den fra
den 26. november 2013 til den 26. januar 2014 januar 2014,
hvorfor hans stræk-ningskendskab i
sin heldhed bortfaldt den 26. januar 2016, jf. de nye retningslinjer for ved-ligeholdelse af
strækningskendskab.
Jeg vil bede Banedanmark om en redegørelse for ovenstående herunder henvisninger til den
lovgivning som giver hjemmel til disse påstande.
Nedenfor har jeg indsat Bek 985 § 32 som Kammeradvokaten påstår , at undertegnede bryder.
TRU, Alm.del - 2015-16 - Bilag 390: Henvendelse af 24/9-16 vedrørende Banedanmark, fra Jesper Ravn
§ 32. En person med lokomotivførercertifikat
skal bestå en prøve mindst hvert tredje år,
hvor de
krævede
kompetencer til infrastruktur- og litrakendskab afprøves. Har personen ikke i det forløbne år ført
trækkraftenheder
på en given infrastruktur, skal personen aflægge prøve i de krævede kompetencer for
infrastrukturkendskabet
for denne infrastruktur, jf. § 8.
Da man anklager undertegnede for ikke, at leve op til kravene for gennemkørsler af strækninger
ser jeg mig nødsaget til, at forlange supplerende materiale fremlagt af Banedanmark.
Banedanmark har tidligere hårdnakket påstået, at man IKKE diskriminerede mod undertegnede.
Da frekvensen var meget høj påstod Banedanmark, at stikprøvekontrollerne gjaldt alle uddannede
Lokomotivførere for uddannelsesholdet fra sommeren 2013.
Såfremt Kammeradvokaten og Banedanmark fastholder, at undertegnede IKKE har fremsendt
dokumentation for gennemkørsler af strækninger, og det heraf resulterer i, at mit certifikat ikke
anerkendes som gyldigt, så må Banedanmark dokumentere, at den samme dokumentation er
indsamlet for samtlige deltagere i Lokomotivføreruddannelsen i sommeren 2013, som man har
påstået har fundet sted.
For at opsummerer så henviser Kammeradvokaten til en to årig vedligeholdelsesperiode som der
ikke findes hjemmel til og som de påstår findes i Bek 985. Men i Bek 985 er der fastsat en tre årig
periode. Banedanmarks uddannelsessystem er sat til en treårig periode, og konkret tog
undertegnede strækningsprøve i samtlige strækninger den 04.10.2013, og i Banedanmarks
uddannelsessystem udløber min kompetence heraf den 03.10.2016, altså en treårig periode.
Banedanmark HAR diskrimineret imod undertegnede i en årerække, og dette er årsagen til denne
enorme interesse for min person, min strækningskørsel og mit certifikat.
Banedanmark må løfte bevisbyrden for, at denne påstand ikke passer, da Banedanmark tidligere
er fanget i en række usandheder i forsøget på, at afvise anklager om diskrimination.
Jeg vil ligeledes bede Banedanmark som nuværende og tidligere arbejdsgiver om, at komme
med personlige redegørelser fra følgende personer om årsagen til den enorme interesse for
undertegnede.
Niels Kristian Lundberg Jensen
Lars Theodor Vejler
Lone Gregersen
Lizette Jensen
Klaus Seneca Jensen
Kirsten Kornerup Jehrbo
Michael Borre
Jesper Hansen
Der er tidligere fremsendt rigtig mange emails afsendt, kommenteret af eller modtaget af ovennævnte personer.
Der er tillige tale om en række sikkerhedsmæssige hændelser som undertegnede uretmæssigt er blevet pålagt
ansvaret for, og hvor uretmæssigheden er dokumenteret.
TRU, Alm.del - 2015-16 - Bilag 390: Henvendelse af 24/9-16 vedrørende Banedanmark, fra Jesper Ravn
1667879_0003.png
Dette til trods har en hver erkendelse af, at en anklage imod min person ikke holdt, ikke ført til en afslutning af
diskriminationen.
Tvært imod har alle erkendelser af fejl ført til en intensivering af diskriminationen imod min person.
Resultatet ser vi i dag, hvor RAVN Bane ApS gik konkurs, hvor 45 ansatte ikke længere er ved
undertagende og hvor undertegnede har kæmpe problemer med, at finde arbejde grundet frygt
blandt entreprenørerne for “Banedanmarks vrede” såfremt man anvender undertegnede.
E-mailen den 11.03.2009, hvori Niels K skriver “det var i øvrigt godt at vi syltede Jesper Ravn”, er
starten på et nu mere end 7 år langt forløb hvor diskriminationen kun er blevet værre og
værre. Indeholdende fratagelse af kompetencer i 2009 såvel som 2014. Sortlistning initieret af
Banedanmark Produktions Direktør af Jesper Ravn. Intensivering af stikprøvekontroller. Spredning
af rygter om Jesper Ravn begået af ansatte i Banedanmark.
Det ville her klæde Banedanmark såfremt man for første gang erkendte de faktiske forhold og
søgte en holdbar løsning modsat den nuværende kurs.
Med venlig hilsen
Kind regards
Mit Freundlichen Grüßen
Jesper Ravn
Adm. Direktør
RAVN Bane 2016 ApS
Roholmsvej 12F
2620 Albertslund
Tel: +45 3111 6660
Dir: +45 3111 6666
www.ravn-bane.dk
[email protected]