Transport- og Bygningsudvalget 2015-16
TRU Alm.del Bilag 385
Offentligt
1666685_0001.png
Fra:
Lars Madsen [mailto:[email protected]]
Sendt:
20. september 2016 16:41
Til:
Lone Klinke <[email protected]>
Cc:
Cecilie Jensen <[email protected]>
Emne:
SV: Transport- og Bygningsministerens kommentar til din henvendelse af 31. august 2016
Tak for svaret.
Jeg vil gerne påpege følgende.
Der er tale om daglig kø ved trappen i mylder tiden.
Der er tale om hyppige udfald af elevatorerne som kan var i flere dage.
Elevatorerne er ikke store nok til fx tvilling barnevogne, ladcykler som fx bruges af børne familier.
Der er ved at blive etableret en såkaldt trampe – en trappe – hvor gelænderet ikke er til glæde for
gangbesværet, da rampe til cykler er placeret ved gelænder.
Trampen kan ikke bruges af barnevogne – ramperne er ikke brede nok.
Det er korrekt at der kommer endnu en krydsning af banegraven med nedgang til sporet. Den vil
dog kun i meget begrænset omfang løse myldretids problemet da den placeres modsat busterminal
så dem der skal med bus ikke kan bruge den.
Udstyret på perron øen modsvare slet ikke behovet. Der er 2 bænke, et enkel skur. Før
ombygningen var der var spor et direkte adgang fra ventesalen, lige som perronen var overdækket.
Alle steder med mange bænke.
Der er en især ældre som ikke længere ønsker at benytte toget da de ikke kan klare trapperne, der mangler
gode venteforhold. Trapperne kan for disse være svære at benytte, de har ingen tillid til at de ”gamle”
elevator virker. De ved af erfaring der er store udfordringer med deres funktion.
Der er tale om en kraftig forringelse for de togrejsende, som selv med den nye bro over banegraven ikke vil
blive løst. Der mangler noget så simpelt som overblik over hvor passagerne skal hen efterfølgende.
Mvh.
Lars Madsen.