Transport- og Bygningsudvalget 2015-16
TRU Alm.del Bilag 313
Offentligt
1646279_0001.png
Den 13. jun. 2016 kl. 18.11 skrev Lone Jensen <[email protected]>:
Til nogle af medlemmerne i Folketingets trafikudvalg.
Håber I vil læse min korrespondance med DSB. Den starter nedefra, som mail jo altid gør.
Når jeg ulejliger Jer, er det fordi, at jeg oplever det at kommunikere med DSB er, som at slå i en
dyne. Jeg har tidligere forsøgt at få svar på andre problemstillinger. De tager ikke stilling til de
spørgsmål jeg har, hvilket jeg finder meget arrogant. Tilbyder godt nok at jeg kan ringe og tale med
dem, men det har jeg prøvet og dem man taler med giver ingen brugbare løsninger.
Ved godt at I ikke kan gøre så meget, men vil blot informere om, hvordan jeg, som
rejsende, oplever det.
Tak fordi I gider læse det (håber jeg).
Venlig hilsen
Lone Jensen
Tre Høje 9, 5932 Humble.
From:
Lone Jensen
Sent:
Sunday, June 05, 2016 9:44 AM
To:
Salginfo [DSB]
Subject:
Re: Billetter købt på stationen eller i automaten
Der arbejdes på at alle stadig kan købe den billet de ønsker.
Hvad betyder det ?
I beklager, at jeg får en forringelse, men størsteparten vil opleve digitaliseringen som
nemmere,
det må jeg så forstå på den måde, at ikke alle kunder/rejsende bliver stillet lige.
Ikke nok med, at det bliver ringere, det bliver også dyrere, hvilket har I ikke taget stilling til i
Jeres svar.
Jeg oplever svaret på den måde, at jeg får ”en sludder for en sladder” og at I slet ikke tager
stilling til de spørgsmål jeg stiller, ingen forslag til hvordan jeg fremover kan få fat i en billet
ligeså nemt og billigt, som med papkortet.
At henvise til hjemmesiden er jo ikke en måde at svare på, hvis svarene lå der, havde
jeg ikke behøvet at skrive. Jeg har netop brug for at der er et menneske, som sætter
sig ind i problemet og kommer med forslag til en løsning.
Hilsen
Lone Jensen
Vil sende en kopi af denne korrespondance til Folketingets trafikordførere, så de kan blive
bekendt med, hvad det betyder for brugerne, når der foretages ændringer omkring billetsalg
mm.
From:
Salginfo [DSB]
Sent:
Saturday, June 04, 2016 12:17 AM
To:
[email protected]
TRU, Alm.del - 2015-16 - Bilag 313: Henvendelse af 13/6-16 vedrørende DSB og billetsalg, fra Lone Jensen, Humble
1646279_0002.png
Subject:
SV: Billetter købt på stationen eller i automaten
Kære Lone
Tak for din henvendelse.
Jeg må beklage at du oplever en forringelse når klippekortet udfases.
Men størsteparten af DSB’s kunden vil opleve digitaliseringen som nemmere.
Der arbejdes på at alle stadig kan købe den billet de ønsker.
Du kan finde flere informationer på www.dsb.dk, eller du kan kontakte os på telefon 70 13 14
15 - alle ugens dage mellem kl. 07.00 og kl. 20.00.
Venlig hilsen
Helle Agergaard Jørler
DSB Kundecenter Øst.
Fra:
[email protected]
[mailto:[email protected]]
Sendt:
31. maj 2016 13:06
Til:
DSB Kundecenter Kundeservice S-tog [DSB] <[email protected]>
Emne:
Billetter købt på stationen eller i automaten
Fornavn:
Lone
Efternavn:
Jensen
Adresse:
Tre Høje 9
postnummer:
5932
By:
Humble
mail:
[email protected]
gentag_mail:
[email protected]
Telefonnummer: 40461709
Cpr:
hvilken_station: Danmark
udogse:
Nej
Nu udgår klippekort af pap. Hvordan skal jeg efter 15.8.2016 få en billet, som jeg
nu har brugt i mere end 10 år, to klips kort mellem Ordrup S-st, og Nordenbro,
Sydlangeland. Billetten kan ikke købes via internettet. Kan jeg købe billetten i
billetudsalg ? Det nærmeste ligger i Svendborg !!! (42 km)
besked:
Jeg har for et to-klips pensionistkort, billigdag betalt 334,00 kr., hvilket er 167,00
kr. for en enkelt tur. En billet Nyborg - Ordrup koster 122,00 kr.
med rejsekort
kr.173,25 !!!
En billet med Fynbus: Nordenbro - Nyborg koster 100,00 kr., altså
en fordyrelse på kr. 55,00 efter 15.8.2016.
TRU, Alm.del - 2015-16 - Bilag 313: Henvendelse af 13/6-16 vedrørende DSB og billetsalg, fra Lone Jensen, Humble
Rejsekortet kan ikke bruges på Fyn. Jeg har ingen mobiltelefon der kan modtage
apps.
I skriver at rejsekortet er et relevant alternativ til klippekortet. Ikke en mulighed
jeg har. I gør det nemt og enkelt at købe billetter på mobilen via DSB app., ikke
muligt for mig.
Hvordan skal jeg efter den 15-8-2016 få fat i et produkt, som erstatter
klippekortet af pap, der opfylder mine behov. Jeg rejser 1-2 gange månedligt.
Klippekortet har også den fordel, at jeg kan have et lager liggende og så rejse
hvilken som helst dag jeg lyster og er ikke afhængig af at købe billetten samme
dag, som jeg skal bruge den, da jeg af og til rejser "akut". Min PC kan jo være
nede eller printeren løbet tør for blæk. Når man kommer med bussen til Nyborg
er der kun ca. 8 min. til toget går, hvilket ikke gør det muligt at købe billetten på
Nyborg st. Ser frem til besked om, hvordan jeg kan fremover kan få et produkt
der er ligeså godt, som det der nu afskaffes. Hilsen Lone Jensen.