TRAFIKSTØJ
set fra
borgernes
perspektiv
»Trafikstøj er den miljøfaktor, der påvirker flest mennesker«
”
»En
støjskærm
på denne strækning
(langs Holbæk-
»
Støjskærme
er som at nøj-
motorvejen og den nye højhastighedsbane ved Allingvej i Hvidovre)
es med
vægge i halv højde
ind
forventes at have en reducerende effekt på togstøjen på
til teenageværelset. Man kan ikke
1-2 dB og 2 dB på motorvejens støj. Endvidere vil
se, hvad der foregår, men
man
skærmen kunne fungere som et visuelt værn«
.
kan ikke undgå at høre det«.
Hans Chr. Schmidt, Transport- og bygningsminister, 2. marts 2016.
Ægtepar langs Køge Bugt motorvejen,
(NtT: 1-2 dB er desværre ikke hørbart i praksis!).
der er udvidet til 8 spor.
NtT: En støjskærm gavner for lidt og hjælper for få!
Vi må gentænke trafikplanlægningen og sammenhængen med by- og erhvervsudviklingen
”
Borgergruppen NEJ TIL TRAFIKSTØJ
www.trafikstoej.dk
1