Transport- og Bygningsudvalget 2015-16
TRU Alm.del Bilag 182
Offentligt
1602711_0001.png
Fra:
Jesper Ravn [mailto:[email protected]]
Sendt:
23. februar 2016 23:50
Emne:
FW: Vedr. dine klager i forbindelse med Banedanmarks to afgørelser om aktindsigt af 25. november
2015 (Id nr.: 108712)
Prioritet:
Høj
Kære TRM
Dette er en klage over den manglende fristoverholdelse fra jeres side.
Dette er endda 2. Gang i overskrider denne behandling.
Da jeg d.d. Har talt med Kontorchef Jakob Karlshøj, kunne han ikke komme med en nærmere angivelse af
hvornår TRM så havde tænkt sig at svare.
Dette er stærkt utilfredsstillende og som borger har jeg en del højere forventninger til et ministerie!
Hvornår kan jeg modtage svar?
Og da svaret er af kritisk betydning for min sag, da den forventligt vil dokumentere, hvorledes vi blev skifter ud
med Bravida til langt dyrere ydelser, så er det stærkt forundrende hvorfor svaret tilfældigvis trækkes ud hele
tiden.
Med venlig hilsen
Kind regards
Mit Freundlichen Grüßen
Jesper Ravn
Adm. Direktør
RAVN Bane ApS
Roholmsvej 12F
2620 Albertslund
Tel: +45 3111 6660
Dir: +45 3111 6666
www.ravn-bane.dk
[email protected]
Fra:
TRM Malte Stampe Lysgaard <[email protected]>
Dato:
mandag den 25. januar 2016 kl. 18.48
Til:
Jesper Ravn <[email protected]>
Emne:
Vedr. dine klager i forbindelse med Banedanmarks to afgørelser om aktindsigt af 25. november 2015
(Id nr.: 108712)
Kære Jesper Ravn
Den 25. november 2015 henvendte du dig til ministeriet med en klage over Banedanmarks afgørelse af 25.
november 2015 om en anmodning om aktindsigt i Bravidas priser for sikringsydelser. Som du blev oplyst den 26.
november 2015 burde din klage være sendt til Banedanmark, hvilket også fremgik af Banedanmarks afgørelse af
25. november 2015.
TRU, Alm.del - 2015-16 - Bilag 182: Henvendelse af 23/2-16 vedrørende Banedanmark, fra Ravn Bane ApS
1602711_0002.png
Den 7. december 2015 informerede Banedanmark ministeriet om, at Banedanmark mente at deres afgørelse af
25. november 2015 skulle fastholdes. Som klageinstans skal ministeriet som udgangspunkt behandle klager over
afgørelser om aktindsigt inden for 20 arbejdsdage. Dette følger af offentlighedslovens § 37, stk. 3.
Ministeriet har beklageligvis ikke kunnet færdigbehandle din klage inden for fristen den 12. januar 2016.
Ministeriet kan imidlertid informere dig om, at din klage er under behandling og forventer at kunne
færdigbehandle den senest mandag den 1. februar 2016.
Jeg beklager de gener dette måtte medføre.
For så vidt angår din klage over Banedanmarks afgørelse om aktindsigt af 25. november 2015, om priser på C Rail
Safetys ydelser for Otto Bussesvej, henvendte du dig første omgang til ministeriet om denne den 5. januar 2016.
Banedanmark har den 21. januar 2016 meddelt ministeriet, at Banedanmark mener at deres afgørelse skal
fastholdes.
Ministeriet forventer at kunne færdigbehandle din klage snarest muligt og senest onsdag den 17. februar 2016.
Venlig hilsen
TRM Malte Stampe Lysgaard
Fuldmægtig
Transport- og Bygningsministeriet
Ministry of Transport and Building
Banekontoret | FrederiksholmsKanal 27 F| DK-1220 København K
[email protected]<mailto:[email protected]>
|
www.trm.dk
|Telefon +45 72267015