Transport- og Bygningsudvalget 2015-16
TRU Alm.del Bilag 155
Offentligt
1594539_0001.png
Notat
Tillæg til høringsnotat for VVM-idefasehøring vedr. Elektrificering og
opgradering Aarhus H-Aalborg/Lindholm
Banedanmark ønsker at tilføje følgende høringssvar samt kommentar hertil, som desværre ikke er
kommet med i den offentliggjorte version af høringsnotatet for VVM - idefasehøringen vedr.
Elektrificering og opgradering Aarhus H-Aalborg/Lindholm, som er oversendt til Folketingets
Transportudvalg i januar 2016.
Høringssvar fra borger (Rasmus Valbjørn), i høringsnotatet kaldet 21B:
21B påpeger at det er planlagt at det fremtidige Superlyn-tog ikke får standsning i Hobro. 21B mener
at det er en fejl ikke at lade Superlyn-toget standse i Hobro, da Hobro st. bl.a. dækker byområderne
Løgstør, Års, Ålestrup og Farsø.
Banedanmarks kommentarer:
Det er korrekt, at det ikke i det tidligere grundlag for en timemodel er planlagt, at Superlyn skal
standse i Hobro. Hvis der skulle standses i Hobro, ville det give en længere rejsetid end planlagt
mellem Aarhus og Aalborg. Kravet til antallet af standsninger ved de enkelte stationer fastsættes i
(fremtidige) kontrakter mellem togoperatørerne og staten. Spørgsmålet om standsninger er derfor ikke
inddraget i VVM-analysen.
Anlægsudvikling
Amerika Plads 15
2100 København Ø
Telefon
8234 0000
Direkte
2081 7356
[email protected]
banedanmark.dk
Journalnr.
Version
Notatskabelon 1.0
Side 1(1)