Social- og Indenrigsudvalget 2015-16
SOU Alm.del Bilag 53
Offentligt
1565926_0001.png
Kvaliteten af specialkørslen for børn i Roskilde Kommune
SurveyMonkey
Q1
Dit barns køn
Besvaret: 68
Sprunget over: 0
Pige
Dreng
Svarvalg
Pige
Dreng
I alt
Besvarelser
25,00%
75,00%
17
51
68
1 / 46
SOU, Alm.del - 2015-16 - Bilag 53: Henvendelse af 6/11-15 fra Rie Rebecka Hedenborg, Roskilde, om at hun ønsker foretræde for udvalget vedrørende handicapkørsel af børn
1565926_0002.png
Kvaliteten af specialkørslen for børn i Roskilde Kommune
SurveyMonkey
Q2
Dit barns alder
Besvaret: 68
Sprunget over: 0
14-18
6-10
10-13
Svarvalg
0-5
6-10
10-13
14-18
I alt
Besvarelser
0,00%
35,29%
42,65%
22,06%
0
24
29
15
68
2 / 46
SOU, Alm.del - 2015-16 - Bilag 53: Henvendelse af 6/11-15 fra Rie Rebecka Hedenborg, Roskilde, om at hun ønsker foretræde for udvalget vedrørende handicapkørsel af børn
1565926_0003.png
Kvaliteten af specialkørslen for børn i Roskilde Kommune
SurveyMonkey
Q3
Mit barn benytter specialkørsel til
Besvaret: 67
100
80
Sprunget over: 1
60
40
20
0
Dagtilbud
Skoletilbud
Aflastning
Undervisning som eksempelvis sproggrupper
Svarvalg
Dagtilbud
Skoletilbud
Aflastning
Undervisning som eksempelvis sproggrupper
Respondenter i alt: 67
Besvarelser
4,48%
97,01%
13,43%
1,49%
3
65
9
1
Nr.
1
Andet (angiv venligst)
Aften klub
Dato
30-06-2015 21:21
3 / 46
SOU, Alm.del - 2015-16 - Bilag 53: Henvendelse af 6/11-15 fra Rie Rebecka Hedenborg, Roskilde, om at hun ønsker foretræde for udvalget vedrørende handicapkørsel af børn
1565926_0004.png
Kvaliteten af specialkørslen for børn i Roskilde Kommune
SurveyMonkey
Q4
Hvilken vognmand er tilknyttet jeres
barns tilbud
Besvaret: 66
Sprunget over: 2
Handicapbefordring
Roskilde Brandvæsen
Falck
Svarvalg
Handicapbefordring
Falck
Roskilde Brandvæsen
I alt
Besvarelser
36,36%
1,52%
62,12%
24
1
41
66
Nr.
1
2
Andet (angiv venligst)
pt til den 31-07-15 og derefter Falck
Hb bus
Dato
02-07-2015 12:29
24-06-2015 21:08
4 / 46
SOU, Alm.del - 2015-16 - Bilag 53: Henvendelse af 6/11-15 fra Rie Rebecka Hedenborg, Roskilde, om at hun ønsker foretræde for udvalget vedrørende handicapkørsel af børn
1565926_0005.png
Kvaliteten af specialkørslen for børn i Roskilde Kommune
SurveyMonkey
Q5
Har jeres familie modtaget information
om jeres barns kørsel før opstart på tilbud?
Besvaret: 58
Sprunget over: 10
Nej
Ja
Svarvalg
Ja
Nej
I alt
Besvarelser
84,48%
15,52%
49
9
58
Nr.
1
2
3
Andet (angiv venligst)
(men enndu ikke ift. fra august)
For to år siden
Først da vi selv efterlyste afhentningstidspunkt få dage før skolestart
Dato
06-07-2015 12:54
25-06-2015 09:08
24-06-2015 13:01
5 / 46
SOU, Alm.del - 2015-16 - Bilag 53: Henvendelse af 6/11-15 fra Rie Rebecka Hedenborg, Roskilde, om at hun ønsker foretræde for udvalget vedrørende handicapkørsel af børn
1565926_0006.png
Kvaliteten af specialkørslen for børn i Roskilde Kommune
SurveyMonkey
Q6
Hvis ja - Har jeres familie modtaget
denne information fra
Besvaret: 46
Sprunget over: 22
Vognmand
Begge
Roskilde Kommunes
Kørselskontor
Svarvalg
Vognmand
Roskilde Kommunes Kørselskontor
Begge
I alt
Besvarelser
23,91%
47,83%
28,26%
11
22
13
46
Nr.
1
2
3
4
5
6
7
Andet (angiv venligst)
Mener at det var dem der var afdender
Skolen
Jeg kan ikke finde brevet men så vidt jeg husker var det fra vognmand. Brev med tidspunkter for afhentning etc.
erindre jeg ikke
Skolen
For to år siden
Kan ikke huske - måske kørselskontoret?
Dato
06-07-2015 12:54
03-07-2015 16:03
02-07-2015 08:47
01-07-2015 09:19
30-06-2015 14:23
25-06-2015 09:08
24-06-2015 20:26
6 / 46
SOU, Alm.del - 2015-16 - Bilag 53: Henvendelse af 6/11-15 fra Rie Rebecka Hedenborg, Roskilde, om at hun ønsker foretræde for udvalget vedrørende handicapkørsel af børn
1565926_0007.png
Kvaliteten af specialkørslen for børn i Roskilde Kommune
SurveyMonkey
Q7
Hvor lang tid før opstart på specialtilbud
modtog I information?
Besvaret: 43
Sprunget over: 25
Over 1 måned før
Samme uge som
opstart
Indenfor 1 måned
før
Svarvalg
Over 1 måned før
Indenfor 1 måned før
Samme uge som opstart
I alt
Besvarelser
13,95%
39,53%
46,51%
6
17
20
43
Nr.
1
2
3
4
5
6
7
Andet (angiv venligst)
Har ikke modatget noget endnu
Kan ikke huske det
erindre jeg ikke men kort tid før
Dagen før da jeg selv tog kontakt
Kan ikke huske
For to pr siden, ved skolestart i pr var det hverdagen før
en skrivekse fra hb i januar med info om regler, tidspunkte for afhentning fik vi dagen før skolestart, tidspunkt for
aflevering fik vi sidst i oktober EFTER skolestart
kan ikke huske
Dagen før opstart
Få dage før
vi modtog ingen for skoleåret 2014/2015, året før kom der en meget fin oversigt med hente tider etc. som kun
dækkede de uger hvor XX skulle kører med. Han cykler i sommerhalvåret
Dato
10-07-2015 07:17
03-07-2015 16:03
01-07-2015 09:19
01-07-2015 08:37
25-06-2015 18:37
25-06-2015 09:08
24-06-2015 22:59
8
9
10
11
24-06-2015 20:26
24-06-2015 15:06
24-06-2015 13:01
24-06-2015 11:07
7 / 46
SOU, Alm.del - 2015-16 - Bilag 53: Henvendelse af 6/11-15 fra Rie Rebecka Hedenborg, Roskilde, om at hun ønsker foretræde for udvalget vedrørende handicapkørsel af børn
1565926_0008.png
Kvaliteten af specialkørslen for børn i Roskilde Kommune
SurveyMonkey
Q8
Måtte I selv være opsøgende for at
modtage information?
Besvaret: 58
Sprunget over: 10
Ja
Nej
Svarvalg
Ja
Nej
I alt
Besvarelser
46,55%
53,45%
27
31
58
8 / 46
SOU, Alm.del - 2015-16 - Bilag 53: Henvendelse af 6/11-15 fra Rie Rebecka Hedenborg, Roskilde, om at hun ønsker foretræde for udvalget vedrørende handicapkørsel af børn
1565926_0009.png
Kvaliteten af specialkørslen for børn i Roskilde Kommune
SurveyMonkey
Q9
Var informationen tilfredsstillende?
Besvaret: 58
Sprunget over: 10
Andet (angiv
venligst)
Nej
Ja
Svarvalg
Ja
Nej
Andet (angiv venligst)
I alt
Besvarelser
60,34%
34,48%
5,17%
35
20
3
58
Nr.
1
Andet (angiv venligst)
Problemet var den manglende fleksibilitet. Vi fik tidspunkter der i praksis betød en dag hjemmefra fra 7-16.30 og
det vurderede vi ikke var acceptabelt i en overgangsperiode (eller for så vidt på noget andet tidspunkt for en 6
årig autist)
Ikke i år, men ved opstart ja
Til dels
Dato
02-07-2015 08:47
2
3
25-06-2015 09:08
24-06-2015 20:26
9 / 46
SOU, Alm.del - 2015-16 - Bilag 53: Henvendelse af 6/11-15 fra Rie Rebecka Hedenborg, Roskilde, om at hun ønsker foretræde for udvalget vedrørende handicapkørsel af børn
1565926_0010.png
Kvaliteten af specialkørslen for børn i Roskilde Kommune
SurveyMonkey
Q10
Blev I som familie informeret om
Besvaret: 59
100%
80%
Sprunget over: 9
60%
40%
20%
0%
Afhentnin
gstidspun
kt +/- 10
min
Hjemkomst
tid +/-
10 min
Rute
Chauffør
Kontaktmu
ligheder
Klagevejl
edning
Ingen af
ovenståen
de
Svarvalg
Afhentningstidspunkt +/- 10 min
Hjemkomsttid +/- 10 min
Rute
Chauffør
Kontaktmuligheder
Klagevejledning
Ingen af ovenstående
Respondenter i alt: 59
Besvarelser
86,44%
40,68%
1,69%
15,25%
57,63%
16,95%
8,47%
51
24
1
9
34
10
5
10 / 46
SOU, Alm.del - 2015-16 - Bilag 53: Henvendelse af 6/11-15 fra Rie Rebecka Hedenborg, Roskilde, om at hun ønsker foretræde for udvalget vedrørende handicapkørsel af børn
1565926_0011.png
Kvaliteten af specialkørslen for børn i Roskilde Kommune
SurveyMonkey
Q11
Har informationen været
tilfredsstillende
Besvaret: 60
Sprunget over: 8
Andet (angiv
venligst)
Ja
Nej
Svarvalg
Ja
Nej
Andet (angiv venligst)
I alt
Besvarelser
46,67%
43,33%
10,00%
28
26
6
60
Nr.
1
2
Andet (angiv venligst)
Der var ikke så frygtelig med info.
Informationen var tilfredsstillende, men med respekt for folks hverdag og arbejde er der behov for planlægning
lang tid i forvejen.
Information om rute, chauffør og kontaktmuligheder kunne have været rar at få
Ikke i år.. Ingen skriftlig hjemtid hele året
både og. her de sidste 3 md. er det gået meget med af bakke med kørslen
Til dels - der var fejl i afhentningstidspunkt og HB var rigtig svære at kommunikere med i starten omkring dette.
Dato
03-07-2015 16:05
01-07-2015 11:28
3
4
5
6
01-07-2015 10:17
25-06-2015 09:09
24-06-2015 22:26
24-06-2015 20:29
11 / 46
SOU, Alm.del - 2015-16 - Bilag 53: Henvendelse af 6/11-15 fra Rie Rebecka Hedenborg, Roskilde, om at hun ønsker foretræde for udvalget vedrørende handicapkørsel af børn
1565926_0012.png
Kvaliteten af specialkørslen for børn i Roskilde Kommune
SurveyMonkey
Q12
Har jeres oplevelse levet op til det
lovede i informationen
Besvaret: 56
Sprunget over: 12
Nej
Ja
Svarvalg
Ja
Nej
I alt
Besvarelser
50,00%
50,00%
28
28
56
Nr.
1
2
Andet (angiv venligst)
Der har været spænd på 30 min. ved afhentning om morgenen.
Nej - ikke altid. Hver gang der er ændringer når normale vognmand ikke er der, så går der rigtig tit uorden i
hentning. Og kørselskontor oplyser ikke - ved ikke hvor chaufførerne er. Vi har adskillige gange måtte ringe til
kørselskontor for at høre hvor de bliver af (+15 min. efter at de burde være der).
Stort set.
Enkelte svipsere som forsinkelse ol
Undtagen her i den sidste periode
Ja, de første 3 mdr. Til den "faste chaffør" sagde op. Derefter har det været helt af h til
Sidste år ja, i år nej
I starten var der mange fejl, det var svært at komme i kontakt ned HB mv. Er blevet meget bedre.
Dato
09-07-2015 14:08
06-07-2015 12:57
3
4
5
6
7
8
02-07-2015 21:50
25-06-2015 18:39
25-06-2015 10:31
25-06-2015 09:47
25-06-2015 09:09
24-06-2015 20:29
12 / 46
SOU, Alm.del - 2015-16 - Bilag 53: Henvendelse af 6/11-15 fra Rie Rebecka Hedenborg, Roskilde, om at hun ønsker foretræde for udvalget vedrørende handicapkørsel af børn
1565926_0013.png
Kvaliteten af specialkørslen for børn i Roskilde Kommune
SurveyMonkey
Q13
Hvad har fungeret godt?
Besvaret: 57
100%
80%
Sprunget over: 11
60%
40%
20%
0%
Overhol
delse
af
afhe...
Overhol
delse
af
hjem...
Informa
tion
om
rute
og
køretid
Chauffø
rskift
( Ikke
akut...
Kontakt Kontakt
en til
en til
vognman kørsels
d
kontor
Kontakt
en til
andre
for...
Modtage
lsen
af
klager
Ingen
af
ovenstå
ende
Andet
(angiv
venligs
t)
Svarvalg
Overholdelse af afhentningstid
Overholdelse af hjemkomsttid
Information om rute og køretid
Chaufførskift ( Ikke akutte )
Kontakten til vognmand
Kontakten til kørselskontor
Kontakten til andre for eksempel distriktskole
Modtagelsen af klager
Ingen af ovenstående
Andet (angiv venligst)
Respondenter i alt: 57
Besvarelser
50,88%
35,09%
5,26%
14,04%
26,32%
47,37%
8,77%
7,02%
5,26%
19,30%
29
20
3
8
15
27
5
4
3
11
Nr.
1
2
Andet (angiv venligst)
Når det er normale vognmand og ikke noget ekstraordinær hentning som f.eks. aflastningsbørn.
Det er sket et par gange at bussen har været mere end 40 min forsinket både ud og hjem uden at jeg er
informeret. Et lille ring ville have været på sin plads.
Afhentningstidspunktet har været fra kl. 6:55 - 7:55 skulle hentes kl. 7:21, uden information. Forsøg på dialog om
dette på mail blev ikke besvaret.
Vi har haft en god chauffør om morgenen.
vi benytter ikke hjemtransport
De første 3 mdr fungerede til helt perfekt. Så stoppede den "faste" chaffør fra dag til dag. Og derefter har det
været helt af h til. Den sidste mdr har det været helt af h til med kontakten til kørselskontor/Roskilde brandvæsen.
De har før været gode til at svare på mail meget hurtigt, men noget er gået med af bakke.
Dato
06-07-2015 13:00
02-07-2015 21:57
3
01-07-2015 08:44
4
5
6
30-06-2015 21:55
27-06-2015 07:47
25-06-2015 09:51
13 / 46
SOU, Alm.del - 2015-16 - Bilag 53: Henvendelse af 6/11-15 fra Rie Rebecka Hedenborg, Roskilde, om at hun ønsker foretræde for udvalget vedrørende handicapkørsel af børn
1565926_0014.png
Kvaliteten af specialkørslen for børn i Roskilde Kommune
7
8
9
10
Rider er rimeligt overholdt. Men der har været store fejl
Det blev først godt efter et par måneder.
Afhentningstid morgen, ikke eftermiddag!!!
Kontakten til nogle af de enkelte faste chauffører, hvilket også har været medvirkende til at oplevelsen med HB
ikke har været helt håbløs
Kontakt til fast morgenchaffør
SurveyMonkey
25-06-2015 09:10
24-06-2015 20:30
24-06-2015 20:19
24-06-2015 20:05
11
24-06-2015 11:26
14 / 46
SOU, Alm.del - 2015-16 - Bilag 53: Henvendelse af 6/11-15 fra Rie Rebecka Hedenborg, Roskilde, om at hun ønsker foretræde for udvalget vedrørende handicapkørsel af børn
1565926_0015.png
Kvaliteten af specialkørslen for børn i Roskilde Kommune
SurveyMonkey
Q14
Hvad har ikke fungeret?
Besvaret: 52
100%
80%
Sprunget over: 16
60%
40%
20%
0%
Overhol
delse
af
afhe...
Overhol
delse
af
hjem...
Informa
tion
om
rute
og
køretid
Chauffø
rskift
( ikke
akut...
Kontakt
en til
vognman
d
Kontakt
en til
kørsels
kontor
Kontakt
en til
andre
inst...
Modtage Alle
lsen af
ovenstå
klager
ende
punk...
Svarvalg
Overholdelse af afhentningstid
Overholdelse af hjemkomsttid
Information om rute og køretid
Chaufførskift ( ikke akutte )
Kontakten til vognmand
Kontakten til kørselskontor
Kontakten til andre instanser som for eksempel distriktskole
Modtagelsen af klager
Alle ovenstående punkter har fungeret
Respondenter i alt: 52
Besvarelser
50,00%
53,85%
40,38%
53,85%
23,08%
36,54%
9,62%
36,54%
9,62%
26
28
21
28
12
19
5
19
5
Nr.
1
Andet (angiv venligst)
Når det har været den normale vognmand har det kørt rigtig godt. Men ved vikardækning, eller når alm.
vognmand har skulle have ekstra elever med - f.eks. som har været i aflastning - så kommer han konsekvent for
sent! Det er ikke iorden.
Min søn kan være hjemme mellem 16.30 - 17.10
Min søn har stort set ikke haft en fast chauffør, og hvergang der var ny chauffør ny tid...de sidste 14 dage
kontaktede de mig endelig når de dagligt ændrede i afhentningstidspunktet.
Manglende information om at det var en ny type bus. Manglende information om at i den sidste periode har der
været forskellige chauffører
De sidste 2-3 mdr
Fra tid til anden er der udfordringer, og ikke altid løst tilfredsstillende
Ind imellem har vi fået info om ny chauffør men langt fra konsekvent.
Dato
06-07-2015 13:00
2
3
02-07-2015 21:57
01-07-2015 08:44
4
25-06-2015 10:34
5
6
7
25-06-2015 09:51
24-06-2015 21:22
24-06-2015 20:30
15 / 46
SOU, Alm.del - 2015-16 - Bilag 53: Henvendelse af 6/11-15 fra Rie Rebecka Hedenborg, Roskilde, om at hun ønsker foretræde for udvalget vedrørende handicapkørsel af børn
1565926_0016.png
Kvaliteten af specialkørslen for børn i Roskilde Kommune
8
vores søn er ikke så følsom ift. chauffør, mens tidspunktet fylder mest hos ham.
SurveyMonkey
24-06-2015 11:10
16 / 46
SOU, Alm.del - 2015-16 - Bilag 53: Henvendelse af 6/11-15 fra Rie Rebecka Hedenborg, Roskilde, om at hun ønsker foretræde for udvalget vedrørende handicapkørsel af børn
1565926_0017.png
Kvaliteten af specialkørslen for børn i Roskilde Kommune
SurveyMonkey
Q15
Hvis I som familie har haft
klagepunkter, har I oplevet
Besvaret: 38
100%
80%
Sprunget over: 30
60%
40%
20%
0%
At det
var
nemt
at
overs...
At det
var
nemt
at finde
frem...
At I
hurtigt
fik svar
på je...
At det
var
svært
at
finde...
At det
var
svært
at
finde...
At
svartide
n på en
klage...
Vi fik
slet
ikke
svar
Andet
(angiv
venligst
)
Svarvalg
At det var nemt at overskue, hvem man skulle klage til
At det var nemt at finde frem til, hvordan man skulle klage
At I hurtigt fik svar på jeres klage på under 3 dage
At det var svært at finde ud af, hvem man skulle klage til
At det var svært at finde ud af, hvordan man skulle klage
At svartiden på en klage var over 3 dage
Vi fik slet ikke svar
Andet (angiv venligst)
Respondenter i alt: 38
Besvarelser
23,68%
10,53%
21,05%
44,74%
39,47%
34,21%
28,95%
15,79%
9
4
8
17
15
13
11
6
Nr.
1
2
3
4
5
6
Andet (angiv venligst)
Har ikke klaget, men haft en god løbende dialog
ligegyldighed
Inge klage
Kan ikke sætte flueben i nogle af dem
Har skrevet mail som de har været gode til at besvare hurtigt, de er dog glippet de sidste 1-2 mdr
Nogle tog 2-3-4 mdr
Dato
01-07-2015 11:29
30-06-2015 21:56
25-06-2015 19:19
25-06-2015 12:02
25-06-2015 09:52
25-06-2015 09:11
17 / 46
SOU, Alm.del - 2015-16 - Bilag 53: Henvendelse af 6/11-15 fra Rie Rebecka Hedenborg, Roskilde, om at hun ønsker foretræde for udvalget vedrørende handicapkørsel af børn
1565926_0018.png
Kvaliteten af specialkørslen for børn i Roskilde Kommune
SurveyMonkey
Q16
Hvis I har klaget, har I som familie
oplevet
Besvaret: 37
100%
80%
Sprunget over: 31
60%
40%
20%
0%
At jeres
klage
blev
taget...
At jeres
klage
blev
taget ...
At
klagepunk
tet ikke
foreko...
Vi har
ikke følt
os hørt
Vi har
ikke følt
man har
erkend...
Klagepunk
tet sker
igen
uden
ændring
Andet
(angiv
venligst)
Svarvalg
At jeres klage blev taget alvorligt
At jeres klage blev taget til efterretning
At klagepunktet ikke forekom igen
Vi har ikke følt os hørt
Vi har ikke følt man har erkendt fejlen
Klagepunktet sker igen uden ændring
Andet (angiv venligst)
Respondenter i alt: 37
Besvarelser
35,14%
27,03%
2,70%
32,43%
45,95%
51,35%
18,92%
13
10
1
12
17
19
7
Nr.
1
2
Andet (angiv venligst)
Ja det er ikke blevet bedre af at klage.
Ingen gør noget for at rette op på fejlen. Der er en kommunikationsbrist el.lign mellem kørselskontoret der
anerkender klagen, og vognmanden som skal udføre den
ingen klager
Ingen klage
Først i april da fejlen blev erkendt og årsag fundet, har det fungeret
kørselskontoret har gentagne gange prøvet at ordne vores klagepunkter, men uden det store held
Systemfejl
Dato
06-07-2015 13:01
02-07-2015 08:51
3
4
5
6
7
01-07-2015 11:29
25-06-2015 19:19
25-06-2015 09:11
24-06-2015 23:04
24-06-2015 11:28
18 / 46
SOU, Alm.del - 2015-16 - Bilag 53: Henvendelse af 6/11-15 fra Rie Rebecka Hedenborg, Roskilde, om at hun ønsker foretræde for udvalget vedrørende handicapkørsel af børn
1565926_0019.png
Kvaliteten af specialkørslen for børn i Roskilde Kommune
SurveyMonkey
Q17
Hvordan har I som familie oplevet
kommunikationen med vognmanden?
Besvaret: 46
Sprunget over: 22
Helt uacceptabel
Kompliceret
Imødekommende
Svarvalg
Imødekommende
Kompliceret
Helt uacceptabel
I alt
Besvarelser
80,43%
17,39%
2,17%
37
8
1
46
Nr.
1
2
3
Andet (angiv venligst)
Har ikke haft kontakt med vognmanden
Jeg har kun haft en dialog med 1-2 af vognmændene.
ALLE vognmand/kvinder har været FANTASTISKE og de har haft lige så mange problemer med kedelsen som
os forælder
Har vist kun kommunikeret transportbehov via mail, hvilket medfører et høfligt (auto)svar
Især 3/4 stk af dem er super søde
Vores faste chauffør Michael var fantastisk - har ikke samme kontakt med den (de) nuværende..
Vores chauffør har været perfekt, Lars
meget venlige og imødekommende chafføre. intet at udsætte på dem
meget svingende
Næsten ingen kommunikation, undtaget ved forsinkelser
Skiftende vognmænd ingen relationer til dem
Der har ikke været kommunikation
Dato
09-07-2015 14:11
03-07-2015 16:27
02-07-2015 12:35
4
5
6
7
8
9
10
11
12
02-07-2015 08:56
01-07-2015 18:04
25-06-2015 18:44
25-06-2015 12:04
24-06-2015 23:06
24-06-2015 22:28
24-06-2015 21:24
24-06-2015 21:14
24-06-2015 15:09
19 / 46
SOU, Alm.del - 2015-16 - Bilag 53: Henvendelse af 6/11-15 fra Rie Rebecka Hedenborg, Roskilde, om at hun ønsker foretræde for udvalget vedrørende handicapkørsel af børn
1565926_0020.png
Kvaliteten af specialkørslen for børn i Roskilde Kommune
SurveyMonkey
Q18
Hvordan har I som familie oplevet
komnumikationen med Roskilde
Kommunes Kørselskontor?
Besvaret: 48
Sprunget over: 20
Helt uacceptabel
Kompliceret
Imødekommende
Svarvalg
Imødekommende
Kompliceret
Helt uacceptabel
I alt
Besvarelser
58,33%
31,25%
10,42%
28
15
5
48
Nr.
1
2
3
4
5
6
Andet (angiv venligst)
I daglig kommunikation om ændringer er det fint - den enkelte klage vi har haft er ikke håndteret ok
Både og.. Men kan kun vælge
Frustrerende
For det meste imødekommende, men ikke altid, føler sig nogen gange til besvær, at man klager
Siden nytår har kommunikation og serviceniveauet fra Kørselskontoret været nedadgående
Aldrig talt med dem
Dato
25-06-2015 18:44
25-06-2015 09:14
24-06-2015 21:14
24-06-2015 20:22
24-06-2015 20:08
24-06-2015 14:30
20 / 46
SOU, Alm.del - 2015-16 - Bilag 53: Henvendelse af 6/11-15 fra Rie Rebecka Hedenborg, Roskilde, om at hun ønsker foretræde for udvalget vedrørende handicapkørsel af børn
1565926_0021.png
Kvaliteten af specialkørslen for børn i Roskilde Kommune
SurveyMonkey
Q19
Sæt kryds ved de termer der beskriver
din oplevelse i kontakten med Vognmand
Besvaret: 52
100%
80%
Sprunget over: 16
60%
40%
20%
0%
Positi
v
Imødek Fleksi Kompet Overbl Høflig
ommend
bel
ent
ik
e
Tryghe Negati Afvise Ufleks Mangel Utrygh
d
v
nde
ibel
ed
overbl
ik
Svarvalg
Positiv
Imødekommende
Fleksibel
Kompetent
Overblik
Høflig
Tryghed
Negativ
Afvisende
Ufleksibel
Mangel på overblik
Utryghed
Respondenter i alt: 52
Besvarelser
65,38%
55,77%
32,69%
28,85%
23,08%
61,54%
34,62%
3,85%
7,69%
11,54%
23,08%
21,15%
34
29
17
15
12
32
18
2
4
6
12
11
Nr.
1
2
3
Andet (angiv venligst)
Har ikke haft kontakt med vognmanden
Positiv kontakt 1-2 af chaufførerne
Jeg har ikke rigtig kommunikeret ret meget med vognmanden. Men har oplevet flere gange at der er kommet bus
mandag morgen, trods afmelding. Så deres arbejdsgang fungere ikke optimalt. Vi har haft meget positiv kontakt
til chaufførene
Ville have kontakten på mail, der aldrig blev besvaret.
Dato
09-07-2015 14:11
03-07-2015 16:27
02-07-2015 08:56
4
01-07-2015 08:47
21 / 46
SOU, Alm.del - 2015-16 - Bilag 53: Henvendelse af 6/11-15 fra Rie Rebecka Hedenborg, Roskilde, om at hun ønsker foretræde for udvalget vedrørende handicapkørsel af børn
1565926_0022.png
Kvaliteten af specialkørslen for børn i Roskilde Kommune
5
6
7
8
9
10
Den forrige faste chauffør
Har prøvet det hele. Heldigvis er den/de faste ok
uvidenhed om hvad der sker
Igen har der været få lyspunkter i form af enkelt chauffør
Har ikke haft kontakt
ikke talt med denne
SurveyMonkey
25-06-2015 18:44
25-06-2015 09:14
24-06-2015 23:06
24-06-2015 20:08
24-06-2015 15:09
24-06-2015 14:30
22 / 46
SOU, Alm.del - 2015-16 - Bilag 53: Henvendelse af 6/11-15 fra Rie Rebecka Hedenborg, Roskilde, om at hun ønsker foretræde for udvalget vedrørende handicapkørsel af børn
1565926_0023.png
Kvaliteten af specialkørslen for børn i Roskilde Kommune
SurveyMonkey
Q20
Sæt kryds ved de termer der beskriver
din oplevelse i kontakten med Roskilde
Kommunes Kørselskontor
Besvaret: 43
100%
80%
Sprunget over: 25
60%
40%
20%
0%
Positi
v
Imødek Fleksi Kompet Overbl Høflig
ommend
bel
ent
ik
e
Tryghe Negati Afvise Ufleks Mangel Utrygh
d
v
nde
ibel
ed
overbl
ik
Svarvalg
Positiv
Imødekommende
Fleksibel
Kompetent
Overblik
Høflig
Tryghed
Negativ
Afvisende
Ufleksibel
Mangel på overblik
Utryghed
Respondenter i alt: 43
Besvarelser
46,51%
51,16%
30,23%
32,56%
18,60%
46,51%
18,60%
11,63%
23,26%
23,26%
27,91%
11,63%
20
22
13
14
8
20
8
5
10
10
12
5
Nr.
1
2
3
4
5
Andet (angiv venligst)
En 'systemkontakt' = høfligt men uden handling.
På nær det ene nævnte eksrmpel
Det hele, første år fint, andet år skidt. De sidste to mdr godt
Aldrig haft kontakt
Manglende kontakt
Dato
02-07-2015 08:56
25-06-2015 18:44
25-06-2015 09:14
24-06-2015 14:30
24-06-2015 11:30
23 / 46
SOU, Alm.del - 2015-16 - Bilag 53: Henvendelse af 6/11-15 fra Rie Rebecka Hedenborg, Roskilde, om at hun ønsker foretræde for udvalget vedrørende handicapkørsel af børn
1565926_0024.png
Kvaliteten af specialkørslen for børn i Roskilde Kommune
SurveyMonkey
24 / 46
SOU, Alm.del - 2015-16 - Bilag 53: Henvendelse af 6/11-15 fra Rie Rebecka Hedenborg, Roskilde, om at hun ønsker foretræde for udvalget vedrørende handicapkørsel af børn
1565926_0025.png
Kvaliteten af specialkørslen for børn i Roskilde Kommune
SurveyMonkey
Q21
Er I tilfreds med jeres chauffører?
Besvaret: 48
Sprunget over: 20
Nej
Ja
Svarvalg
Ja
Nej
I alt
Besvarelser
91,67%
8,33%
44
4
48
Nr.
1
Andet (angiv venligst)
Både og, den eftermiddags chauffør som jeg er startet med at have, har jeg været glad for, de har det med at
sætte blandede på hele tiden.
ikke utilfreds, men pt er der så mange, at det ikke kan vurderes
ikke afløsere
I starten var vi meget tilfredse. I den sidste periode oplever jeg en kæmpe forskel alt efter hvilken chauffør.
Har pt ingen fast chaffør, men næsten en ny hverdag
Vores første chauffør var bedre end ham der har overtaget sidst på skoleåret
80%
om morgenen.
både og
Kan ikke sige. Har ikke kontakt, undtaget ved forsinkelser
Morgenchauffør er fast, hjem skifter konstant, ikke tilfredsstillende på hjemtur
Nogle af dem
Hilser ikke på børnene om morgenen
Bestemt ikke alle. Der er en del skift
Dato
03-07-2015 16:35
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
01-07-2015 11:32
27-06-2015 07:49
25-06-2015 10:38
25-06-2015 09:54
25-06-2015 09:49
25-06-2015 09:15
24-06-2015 22:36
24-06-2015 22:28
24-06-2015 21:26
24-06-2015 20:24
24-06-2015 15:10
24-06-2015 14:32
24-06-2015 13:42
25 / 46
SOU, Alm.del - 2015-16 - Bilag 53: Henvendelse af 6/11-15 fra Rie Rebecka Hedenborg, Roskilde, om at hun ønsker foretræde for udvalget vedrørende handicapkørsel af børn
1565926_0026.png
Kvaliteten af specialkørslen for børn i Roskilde Kommune
SurveyMonkey
Q22
Chauffører - hvordan fungerer det?
Besvaret: 53
Sprunget over: 15
Vi bliver aldrig
informeret om ny
chauffør
Vi bliver
informeret om
planlagte
chaufførskift
Vi har ikke faste
chauffører
Vi har fast
chauffør både
morgen og
eftermiddag
Vi har fast
chauffør morgen
Vi har en fast
gruppe af
chauffører, der
deles om ruten
Svarvalg
Vi har fast chauffør både morgen og eftermiddag
Vi har fast chauffør morgen
Vi har fast chauffør eftermiddag
Vi har en fast gruppe af chauffører, der deles om ruten
Vi har ikke faste chauffører
Vi bliver informeret om planlagte chaufførskift
Vi bliver aldrig informeret om ny chauffør
I alt
Besvarelser
11,32%
32,08%
0,00%
15,09%
7,55%
1,89%
32,08%
6
17
0
8
4
1
17
53
26 / 46
SOU, Alm.del - 2015-16 - Bilag 53: Henvendelse af 6/11-15 fra Rie Rebecka Hedenborg, Roskilde, om at hun ønsker foretræde for udvalget vedrørende handicapkørsel af børn
1565926_0027.png
Kvaliteten af specialkørslen for børn i Roskilde Kommune
SurveyMonkey
Q23
Hvordan oplever du chaufførerne
generelt
Besvaret: 46
100%
80%
Sprunget over: 22
60%
40%
20%
0%
De
har
en
god
til...
De
taler
pænt
til...
De
er
rolige
De
har
overbl
ik
Vi er
meget
trygge
ved...
De
virker
ikke
til...
De
er
stress
ede
De
har
en
kedeli
g
m...
Vi er
utrygg
e
ved
cha...
Vi
har
ønsket
at...
Vi
kører
selv
vor...
Svarvalg
De har en god tilgang til vores barn
De taler pænt til børnene og os
De er rolige
De har overblik
Vi er meget trygge ved vores chauffører generelt
De virker ikke til at have erfaring med børn med handicap
De er stressede
De har en kedelig måde at tale til vores barn og os på
Vi er utrygge ved chaufførerne
Vi har ønsket at skifte chauffør
Vi kører selv vores barn for at undgå bestemte chauffører
Respondenter i alt: 46
Besvarelser
69,57%
69,57%
69,57%
45,65%
60,87%
10,87%
8,70%
2,17%
2,17%
2,17%
2,17%
32
32
32
21
28
5
4
1
1
1
1
Nr.
1
2
3
Andet (angiv venligst)
Vores barn har nu en alder, hvor det ikke er så afgørende.
Vores faste chauffør om morgenen er vi superglade for.
Sofie har kørt få gange og haft forskellige chauførrer - som alle har været meget søde og gode! En tog ansvar
selvom beskeden fra kontoret var at Sofie ikke skulle med, fik ringet og hun kom med. Hvordan de er overfor
børnene, er svært at sige. Men de er smilende og positive når jeg er der :)
Det er meget blandet, men klart nogle chauffører er lidt mere smilende og imødekommende end andre...
Kun en enkelt kvindelig chauffør kunne jeg godt være for uden, talte grimt eller slet ikke til vores børn.
Dato
03-07-2015 22:12
02-07-2015 22:02
02-07-2015 08:59
4
5
01-07-2015 11:32
01-07-2015 08:49
27 / 46
SOU, Alm.del - 2015-16 - Bilag 53: Henvendelse af 6/11-15 fra Rie Rebecka Hedenborg, Roskilde, om at hun ønsker foretræde for udvalget vedrørende handicapkørsel af børn
1565926_0028.png
Kvaliteten af specialkørslen for børn i Roskilde Kommune
6
7
der er ingen kontakt
Vi har haft kaldt en chauffør til undervisning om handicappede børn fordi han talte meget grimt til et hjerneskadet
barn. Han vidste ikke hvad han skulle stille op med vores søn og var verbalt meget utilfredstillende. Spørgsmål
22. Vi har fast chauffør hver dag morgen og aften men når der skiftes ved vi kun besked om at den faste har fri
aldrig hvem der så kommer. Vi ved heller aldrig hvem som kører aftenklub turen hjem hver anden torsdag aften.
Vi ved heller aldrig om turen tager 30 min. Eller 2 timer.
Jeg har oplevet flere dårligesom bandede af mig og barnet og som brokkede sig, ikke svarede
Dette gælder kun chraufføren om morgen, vi ved ikke hvem der henter vores søn om eftermiddagen, han køre
med det samme når vires søn er sat af på adressen
vi bliver aldrig informeret om ny chauffør, og vi skifter tit chauffør om eftermiddagen
Ikke morgen chaufføren
Skiftende chauffører og ingen relationer og oplevede ligegyldighed overfor min søn
Kan ikke sige. Har ikke kontakt, undtaget ved forsinkelser
Det er meget forskelligt
En kedelig oplevelse med en enkelt, eller ok tilfreds
SurveyMonkey
30-06-2015 21:59
30-06-2015 21:39
8
9
25-06-2015 09:15
25-06-2015 06:55
10
11
12
13
14
15
24-06-2015 23:10
24-06-2015 22:36
24-06-2015 21:37
24-06-2015 21:26
24-06-2015 15:10
24-06-2015 13:42
28 / 46
SOU, Alm.del - 2015-16 - Bilag 53: Henvendelse af 6/11-15 fra Rie Rebecka Hedenborg, Roskilde, om at hun ønsker foretræde for udvalget vedrørende handicapkørsel af børn
1565926_0029.png
Kvaliteten af specialkørslen for børn i Roskilde Kommune
SurveyMonkey
Q24
Er jeres barn glad for chaufførerne?
Besvaret: 51
100%
80%
Sprunget over: 17
60%
40%
20%
0%
Nogen af
chaufførerne
Nej
Ja
Nægter at køre
med visse
chauffører
Svarvalg
Nogen af chaufførerne
Nej
Ja
Nægter at køre med visse chauffører
Respondenter i alt: 51
Besvarelser
50,98%
1,96%
49,02%
1,96%
26
1
25
1
Nr.
1
2
Andet (angiv venligst)
Det er vores børn, som skal have struktur - så skift af chaffør, får deres verden til at blive utryg.
1 af dem, den ene som. Startede med at kører min dreng hjem om eftermiddagen. Men som ikke altid er ham
som kommer hjem med ham, for så bliver han pludselig sat til at kører nogle andre børn en dem han plejer.
Især den faste morgenchauffør.
Bertram taler ikke så meget om chaufførerne efter de ikke længere er faste
Vi har nægtet en chauffør at køre med vores barn, gennem kørselskontoret. Alle viste han var inkompetent og
alligevel var han blevet ansat. Har sat vores barn af hjemme i vores indkørsel uden nogen hjemme. 1. Anden
chauffør greb vores barn i kraven og løftede ham fra den ene side af bussen til den anden og det er meget
uacceptabelt at chauffører opfører sig sådan.
Han lukker heldigvis af
Det er chaufføren om morgenen
Se ovenstående svært at svare på
Har ikke spurgt ind til det
Han har ingen mening om ham.
Dato
10-07-2015 07:21
03-07-2015 16:35
3
4
5
02-07-2015 22:02
01-07-2015 11:32
30-06-2015 21:39
6
7
8
9
10
25-06-2015 09:15
25-06-2015 06:55
24-06-2015 21:37
24-06-2015 21:26
24-06-2015 14:32
29 / 46
SOU, Alm.del - 2015-16 - Bilag 53: Henvendelse af 6/11-15 fra Rie Rebecka Hedenborg, Roskilde, om at hun ønsker foretræde for udvalget vedrørende handicapkørsel af børn
1565926_0030.png
Kvaliteten af specialkørslen for børn i Roskilde Kommune
SurveyMonkey
Q25
Hvordan oplever i sikkerheden og
størrelsen af køretøjerne?
Besvaret: 51
100%
80%
Sprunget over: 17
60%
40%
20%
0%
Perfekt
sikkerhed og
størrelse
Ok men kunne
være bedre
Der er for
mange børn med
på turene
Vi kan være
utrygge ved
sikkerheden
Svarvalg
Perfekt sikkerhed og størrelse
Ok men kunne være bedre
Der er for mange børn med på turene
Vi kan være utrygge ved sikkerheden
Respondenter i alt: 51
Besvarelser
66,67%
25,49%
7,84%
3,92%
34
13
4
2
Nr.
1
2
3
Andet (angiv venligst)
Har oplevet at der ikke er nok selepuder, når der f.eks. er aflastningsbørn med på ruten. Ikke godt nok.
Aner ikke hvor mange der er med fra start, så det kan jeg ikke rigtig svare på
har været usikker situation med Bertram, men synes det blev taklet fint og det virker, som om problemet er helt
løst
Har desværre oplevet kørsel en enkelt gang hvor jeg tænkte, du køre med mit guld
Min søn skulle transportere et sæde da han ikke er høj nok og min søn har halvsidelammelse
Til skole er bussen tom/tilpas. Fra skole, vides ikke. Nogen gange er der andre børn med son sættes af først
Vores søn bruger et sæde uden ryglæn, men dette frarådes af FDM
Dato
06-07-2015 13:03
02-07-2015 09:00
01-07-2015 11:33
4
5
6
7
25-06-2015 09:55
24-06-2015 21:38
24-06-2015 21:27
24-06-2015 20:25
30 / 46
SOU, Alm.del - 2015-16 - Bilag 53: Henvendelse af 6/11-15 fra Rie Rebecka Hedenborg, Roskilde, om at hun ønsker foretræde for udvalget vedrørende handicapkørsel af børn
1565926_0031.png
Kvaliteten af specialkørslen for børn i Roskilde Kommune
SurveyMonkey
Q26
Ved sygemeldinger/fridage fra dag til
dag- uden I kontakter chauffør direkte -
fungerer det?
Besvaret: 51
Sprunget over: 17
Nej der er ikke
styr på akutte
ændringer
Ofte kommer der en
vogn alligevel
Ja - så kommer der
ingen vogn
Svarvalg
Ja - så kommer der ingen vogn
Ofte kommer der en vogn alligevel
Nej der er ikke styr på akutte ændringer
I alt
Besvarelser
68,63%
17,65%
13,73%
35
9
7
51
Nr.
1
2
3
4
5
Andet (angiv venligst)
En gang er der kommet en vogn.
Det er sket at der er kommet en bus - også i forbindelse med planlagt aflastning.
har ikke prøvet det.
Der er fejl, via kørselskontoret
Men kontakter altid chauffør, for at være sikker på han ved det
Dato
09-07-2015 14:13
02-07-2015 22:05
27-06-2015 10:14
25-06-2015 09:22
24-06-2015 20:29
31 / 46
SOU, Alm.del - 2015-16 - Bilag 53: Henvendelse af 6/11-15 fra Rie Rebecka Hedenborg, Roskilde, om at hun ønsker foretræde for udvalget vedrørende handicapkørsel af børn
1565926_0032.png
Kvaliteten af specialkørslen for børn i Roskilde Kommune
SurveyMonkey
Q27
Ved 1+ sygedage/fridage/ferier -
fungerer afmeldingen?
Besvaret: 50
Sprunget over: 18
Nej afbud flere
dage i træk
fungerer ikke
Ofte dukker der en
vogn op alligevel
Ja ingen problemer
Svarvalg
Ja ingen problemer
Ofte dukker der en vogn op alligevel
Nej afbud flere dage i træk fungerer ikke
I alt
Besvarelser
78,00%
16,00%
6,00%
39
8
3
50
Nr.
1
2
3
4
5
Andet (angiv venligst)
Har ikke prøvet det.
Jeg plejer som regel at ringe til kørselskontoret vedr. Sygedag 1 en eller flere dage.
Samme som ovenfor.
Det har jeg ikke baggrund for at vurdere endnu
min har ikke været syg mens han har kørt med jer.
Dato
09-07-2015 14:13
03-07-2015 16:45
02-07-2015 22:05
02-07-2015 09:03
27-06-2015 10:14
32 / 46
SOU, Alm.del - 2015-16 - Bilag 53: Henvendelse af 6/11-15 fra Rie Rebecka Hedenborg, Roskilde, om at hun ønsker foretræde for udvalget vedrørende handicapkørsel af børn
1565926_0033.png
Kvaliteten af specialkørslen for børn i Roskilde Kommune
SurveyMonkey
Q28
Ved opstart efter
sygedage/fridage/ferier - fungerer det?
Besvaret: 50
Sprunget over: 18
Nej der kommer
ingen vogn
Vi skal selv
tjekke op på
kørslen
Ofte fungerer det
ikke
Ja ingen problemer
Svarvalg
Ja ingen problemer
Ofte fungerer det ikke
Vi skal selv tjekke op på kørslen
Nej der kommer ingen vogn
I alt
Besvarelser
74,00%
8,00%
16,00%
2,00%
37
4
8
1
50
Nr.
1
2
3
4
Andet (angiv venligst)
Har ikke prøvet det endnu
Oftest fungerer det, men har oplevet desværre at der ingen vogn kom.
Det har jeg ikke baggrund for at vurdere endnu
Har flere gange oplevet, at bussen ikke er kommet efter sygdom.
Dato
09-07-2015 14:13
06-07-2015 13:05
02-07-2015 09:03
24-06-2015 20:29
33 / 46
SOU, Alm.del - 2015-16 - Bilag 53: Henvendelse af 6/11-15 fra Rie Rebecka Hedenborg, Roskilde, om at hun ønsker foretræde for udvalget vedrørende handicapkørsel af børn
1565926_0034.png
Kvaliteten af specialkørslen for børn i Roskilde Kommune
SurveyMonkey
Q29
Ved skiftende adresser mellem hjem,
aflastning eller når mor og far er skilt -
fungerer det?
Besvaret: 26
Sprunget over: 42
Vi vælger selv at
køre ved disse
ændringer
Ja - ingen
problemer
Nej - der er ofte
ikke styr på disse
faste ændringer
Svarvalg
Ja - ingen problemer
Nej - der er ofte ikke styr på disse faste ændringer
Vi vælger selv at køre ved disse ændringer
I alt
Besvarelser
42,31%
30,77%
26,92%
11
8
7
26
Nr.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Andet (angiv venligst)
Brugt ved legeaftaler.
Ikke skilsmissebarn - så ingen erfaringer her . ej heller aflastningsbarn,
vognmændene får forkerte ard. så de køre børnene hjem og omvendt når de skal i aflastning mm
vi har ikke skiftende adresser
Det har vi ikke haft brug for
bruger det ikke
Bruger vi ikke
Ikke relevant
Der er ikke styr på det og de mener at det er vores skyld. Da vi har en 9/5 ordning. Og/men nu er fejlen fundet og
det er at i den halve uge skrives afh og afl som i 5ugen selvom det er 9uge afl
Udfordringer hos både mor og far fra tid til anden
Har ikke behovet
Dato
09-07-2015 14:13
06-07-2015 13:05
02-07-2015 12:41
01-07-2015 11:34
01-07-2015 10:23
30-06-2015 22:01
25-06-2015 18:47
25-06-2015 09:56
25-06-2015 09:22
10
11
24-06-2015 21:30
24-06-2015 20:29
34 / 46
SOU, Alm.del - 2015-16 - Bilag 53: Henvendelse af 6/11-15 fra Rie Rebecka Hedenborg, Roskilde, om at hun ønsker foretræde for udvalget vedrørende handicapkørsel af børn
1565926_0035.png
Kvaliteten af specialkørslen for børn i Roskilde Kommune
SurveyMonkey
Q30
Ved varige ændringer i adresse eller
tider - hvordan oplever I som familie
processen?
Besvaret: 28
100%
80%
Sprunget over: 40
60%
40%
20%
0%
Ingen
problem
er -
der...
Der
sker
ingen
fejl...
Vi ved
ikke,
hvem
vi
skal...
Det er
svært
grun...
Det er
en
lang
proces
Vi har
oplevet
af få
afsl...
Der
tages
ikke
hens...
Ændring
er
godkend
es m...
Der er
for
mange
led ...
Svarvalg
Ingen problemer - der arbejdes på at tilpasse kørslen vores rimelige behov
Der sker ingen fejl ved varige ændringer
Vi ved ikke, hvem vi skal spørge
Det er svært på grund af lange svartider
Det er en lang proces
Vi har oplevet af få afslag uden begrundelse
Der tages ikke hensyn til vores rimelige behov og ønsker
Ændringer godkendes men der sker fejl
Der er for mange led i processen ( kørselskontor, vognmand, skole, kommune )
Respondenter i alt: 28
Besvarelser
42,86%
10,71%
7,14%
14,29%
17,86%
17,86%
17,86%
21,43%
28,57%
12
3
2
4
5
5
5
6
8
Nr.
1
2
3
4
5
6
7
8
Andet (angiv venligst)
Ingen erfaring
Vi har ikke haft nogle ændringer
De ændringer vi fik igennem via klage til kørselskontoret, blev aldrig implementeret
har ikke prøvet det
Ikke aktuelt
Har ikke haft behovet
Ikke relevant
vi har ikke haft nogen ændringer i adresse eller tider, kun fra deres side og der bliver vi ikke informeret
Dato
06-07-2015 13:05
03-07-2015 22:13
02-07-2015 09:03
30-06-2015 22:01
25-06-2015 18:47
25-06-2015 12:06
25-06-2015 09:56
24-06-2015 23:13
35 / 46
SOU, Alm.del - 2015-16 - Bilag 53: Henvendelse af 6/11-15 fra Rie Rebecka Hedenborg, Roskilde, om at hun ønsker foretræde for udvalget vedrørende handicapkørsel af børn
1565926_0036.png
Kvaliteten af specialkørslen for børn i Roskilde Kommune
SurveyMonkey
9
Har ikke haft behov
24-06-2015 20:29
36 / 46
SOU, Alm.del - 2015-16 - Bilag 53: Henvendelse af 6/11-15 fra Rie Rebecka Hedenborg, Roskilde, om at hun ønsker foretræde for udvalget vedrørende handicapkørsel af børn
1565926_0037.png
Kvaliteten af specialkørslen for børn i Roskilde Kommune
SurveyMonkey
Q31
Vælg den ting I som familie synes
fungerer bedst med jeres vognmand
Besvaret: 51
Sprunget over: 17
Ingen af
ovenstående punkter
fungerer
Overholdelse af
tider
Information ved
ændringer eller
forsinkelser
Fast chauffør
Kommunikationen
Svarvalg
Overholdelse af tider
Information ved ændringer eller forsinkelser
Kommunikationen
Fast chauffør
Ingen af ovenstående punkter fungerer
I alt
Besvarelser
25,49%
7,84%
15,69%
29,41%
21,57%
13
4
8
15
11
51
Nr.
1
2
3
4
Andet (angiv venligst)
Kommunikation med en enkel chauffør fungere fint.
Morgen ok - hjem er der især på det sidste forsinkelser
Dette gælder morgen chaufføren
Bliver IKKE informeret ved forsinkelser generelt. Skal selv ringe og søge denne info, når bussen ikke kommer
planmæssigt
Desværre kun om morgnen
Dato
03-07-2015 16:47
25-06-2015 18:48
25-06-2015 06:58
24-06-2015 21:36
5
24-06-2015 20:31
37 / 46
SOU, Alm.del - 2015-16 - Bilag 53: Henvendelse af 6/11-15 fra Rie Rebecka Hedenborg, Roskilde, om at hun ønsker foretræde for udvalget vedrørende handicapkørsel af børn
1565926_0038.png
Kvaliteten af specialkørslen for børn i Roskilde Kommune
SurveyMonkey
Q32
Vælg den ting I som familie synes
fungerer bedst med Roskilde Kommunes
Kørselskontor
Besvaret: 42
Sprunget over: 26
Overholdelse af
tider
Ingen af
ovenstående punkter
fungerer
Information ved
ændringer eller
forsinkelser
Kommunikationen
Fast chauffør
Svarvalg
Overholdelse af tider
Information ved ændringer eller forsinkelser
Kommunikationen
Fast chauffør
Ingen af ovenstående punkter fungerer
I alt
Besvarelser
23,81%
4,76%
21,43%
7,14%
42,86%
10
2
9
3
18
42
Nr.
1
2
Andet (angiv venligst)
Bare for stort spænd
Jeg må indrømme at det for mig som ny er lidt svært at skeldne hvad der kommer fra kørselskontoret og hvad
der kommer fra vognmand.
Den er blevet god i år. De svarer tilbage at det er noteret. Det skete ikke fra starten af året. Det giver tryghed ved
mails
Med udforsringer
Har intet kontakt med kørselskontoret - kun til HB.
Omstillingen ved ikke hvem der sidder med kørsel
Dato
09-07-2015 14:15
02-07-2015 09:08
3
25-06-2015 09:25
4
5
6
24-06-2015 21:36
24-06-2015 20:34
24-06-2015 11:37
38 / 46
SOU, Alm.del - 2015-16 - Bilag 53: Henvendelse af 6/11-15 fra Rie Rebecka Hedenborg, Roskilde, om at hun ønsker foretræde for udvalget vedrørende handicapkørsel af børn
1565926_0039.png
Kvaliteten af specialkørslen for børn i Roskilde Kommune
SurveyMonkey
Q33
Hvis jeres barn har kørt med
specialkørsel FØR august 2014
Besvaret: 36
Sprunget over: 32
Kørslen fungerer
meget bedre efter
august 2014
Kørslen er blevet
markant dårligere
Det er det samme
Svarvalg
Kørslen fungerer meget bedre efter august 2014
Det er det samme
Kørslen er blevet markant dårligere
I alt
Besvarelser
19,44%
44,44%
36,11%
7
16
13
36
Nr.
1
2
Andet (angiv venligst)
Kørslen fungerede bedre før august 2014
Men det var også et andet bus selskab
Dato
10-07-2015 07:24
03-07-2015 16:47
39 / 46
SOU, Alm.del - 2015-16 - Bilag 53: Henvendelse af 6/11-15 fra Rie Rebecka Hedenborg, Roskilde, om at hun ønsker foretræde for udvalget vedrørende handicapkørsel af børn
1565926_0040.png
Kvaliteten af specialkørslen for børn i Roskilde Kommune
SurveyMonkey
Q34
Har kvaliteten af kørslen været
medvirkende til
Besvaret: 45
100%
80%
Sprunget over: 23
60%
40%
20%
0%
At vi har
måtte gå
ned i tid
på arbejdet
At vi er
kommet for
sent på
arbejde
At vi har
søgt tabt
arbejdsfort
jeneste
At vi har
måtte
skifte
arbejde...
At vi må
søge hjælp
hos venner
og familie
Vi har
ikke måtte
ændre
noget
Svarvalg
At vi har måtte gå ned i tid på arbejdet
At vi er kommet for sent på arbejde
At vi har søgt tabt arbejdsfortjeneste
At vi har måtte skifte arbejde eller tider
At vi må søge hjælp hos venner og familie
Vi har ikke måtte ændre noget
Respondenter i alt: 45
Besvarelser
11,11%
44,44%
8,89%
6,67%
26,67%
48,89%
5
20
4
3
12
22
Nr.
1
2
Andet (angiv venligst)
Nogle gange om morgen afhængig af hvem der kører
To timers transport per dag er meget og denne tid brugt på transport påvirker, hvor meget Bertram kan holde til
at være i SFO
Ingen af delene.
Men det er kun fordi jeg er sygemeldt og han er blevet så stor
det var især i de første tre mrd. af skoleåret 2014, resten af skoleåret 2014- 2015 vi har også flere gange måtte
aflyse vores barns ridefysioterapi da han er kommet for sent hjem til at kunne nå dette
At HB bus glemt at aflever min søn det aftalte sted. Min søn ventede alene i 45min hvor jeg fandt ham med
gennemtissede bukser unden at kunne tale først efter 2 timer kunne han tale igen.
Ved forsinkelse, har jeg måttet tage taxa, til toget, da morgenen er meget presset. Taxa-bon vil ikke blive
refunderet, selvom forsinkelse var 12 min, altså 2 min mere end aftalen gælder. Her er jeg principfast. IKKE
tilfredsstillende
I starten var det nødvendigt at gå før for at være sikker på at hvis bussen svigtede, at man selv kunne hente. Jeg
gruer for opstart efter sommerferien...
Dato
01-07-2015 18:06
01-07-2015 11:36
3
4
5
25-06-2015 12:08
25-06-2015 09:25
24-06-2015 23:19
6
24-06-2015 21:45
7
24-06-2015 21:36
8
24-06-2015 20:34
40 / 46
SOU, Alm.del - 2015-16 - Bilag 53: Henvendelse af 6/11-15 fra Rie Rebecka Hedenborg, Roskilde, om at hun ønsker foretræde for udvalget vedrørende handicapkørsel af børn
1565926_0041.png
Kvaliteten af specialkørslen for børn i Roskilde Kommune
9
Har flextid hvor jeg arbejder, og udnytter dette
SurveyMonkey
24-06-2015 20:31
41 / 46
SOU, Alm.del - 2015-16 - Bilag 53: Henvendelse af 6/11-15 fra Rie Rebecka Hedenborg, Roskilde, om at hun ønsker foretræde for udvalget vedrørende handicapkørsel af børn
1565926_0042.png
Kvaliteten af specialkørslen for børn i Roskilde Kommune
SurveyMonkey
Q35
Samlet set er vi som familie
Besvaret: 52
Sprunget over: 16
Vi kører selv
vores barn alle
dage for at føle os
Vi kører helst
trygge
vores barn selv ved
ændringer i kørslen
Vi er utrygge ved
kørslen
Meget utilfreds
Ikke tilfreds
Meget tilfredse
med kørslen
Tilfreds
Det fungerer
nogenlunde
Svarvalg
Meget tilfredse med kørslen
Tilfreds
Det fungerer nogenlunde
Ikke tilfreds
Meget utilfreds
Vi er utrygge ved kørslen
Vi kører helst vores barn selv ved ændringer i kørslen
Vi kører selv vores barn alle dage for at føle os trygge
I alt
Besvarelser
17,31%
32,69%
21,15%
15,38%
5,77%
3,85%
1,92%
1,92%
9
17
11
8
3
2
1
1
52
Nr.
1
2
Andet (angiv venligst)
Pånær når der opstår ændringer i fast chafførs forhold - ferie, kurser mm. Så opstår problemerne.
Her ville jeg gerne sætte flere krydser. Hvis vi overhoved har kunne, har vi kørt selv, hvilket har smadret ret
meget for os som familie - fordi det betyder at jeg har skulle arbejde på skæve tidspunkter. Den går ikke til
efteråret, og hvad så????? Vi har besluttet at vores barn ikke skal i SFO, hvad mon det kommer til at betyde for
kørslen???
Heldigt at det er nu.. For tre mdr siden havde svaret været utilfreds eller utryg
Dato
06-07-2015 13:07
02-07-2015 09:08
3
25-06-2015 09:25
42 / 46
SOU, Alm.del - 2015-16 - Bilag 53: Henvendelse af 6/11-15 fra Rie Rebecka Hedenborg, Roskilde, om at hun ønsker foretræde for udvalget vedrørende handicapkørsel af børn
1565926_0043.png
Kvaliteten af specialkørslen for børn i Roskilde Kommune
SurveyMonkey
Q36
Skriv løs her med ris, ros, forslag til
ændringer i opbygningen af kørslen,
konkrete oplevelser mm.
Besvaret: 28
Sprunget over: 40
Nr.
1
Besvarelser
Afheningstidspunkt der blir ik taget højde for markant ændring fra et tidspunkt 6.40 til 7.30 dette kan jo ikke
fungere. Ik lydhør overfor problemer med at nå på arbejde. Altid meget dårlig kontakt til kontor, totalt dårlig
service virker meget ligeglade. Der blir ik informeret ved forsinkelser, ændring af chauffør. Oplever nogle
chauffører som sure. Ikke altid trygt at sende sit barn afsted. Oplever at der ingen forståelse er i forbindelse med
afhentningstidspunkt og jobs. Vi har kun godt og sige om vores faste chauffør. Alt andet har være uacceptabelt.
Når man kører med børn som har særlige hensyn, at tage hensyn til - er det vigtig at børnene føler sig trygge ved
Chaufførerne. Så kan det ikke, nytte noget at man på et halv år har 20 forskellige - det er ikke trygt for børn der
netop, skal have struktur og ensartet hverdage. Vi har forståelse for sygdom og ferier, men ikke dårlig
planlægning. Selv chaufførerne er frustreret over den måde det kører på. Det er helt uacceptabelt den måde man
har kørt kørselsafdelingen på - man kan undre sig over, hvordan det kan lade sig gøre, når man har med børn
med særlig hensyn, at gøre. Dårlig lederskab og planlægning - som forhåbentlig via dette skema får
konsekvenser.
Vi har i vores fammilie store problemer hvis ikke afhentningstiden oveholdes. Generelt er vi rigtigt tilfredse med
roskilde brandvæsen, men desværre er vi meget sårbare overfor tider der ikke bliver overholdt til dels pga vores
arbejdstider der betyder at vi må komme for sent på arbejde simpelthen, men også fordi at Tobias er autist og har
brug for helt klare rammer og faste tider. En ting er når bussen er 10 minutter forsinket. så kommer mor eller far
lidt for sent på arbejde, men det er værre når bussen pludselig kommer 5-10 minutter for tidligt. Dette er enormt
stressende for Tobias (og mor og far) nå man pludselig skal skynde sig enormt for at komme ud af døren. Alt ros
Roskilde brandvæsen for deres enormt dygtige og venlige personale, men punktligheden er simpelthen ikke
iorden.
Kommunikation omkring ændringer skal formidles. Aftalte Tider skal overholdes. Det er meget vigtigt for at starte
dage ordentligt for autistiske børn.
Vores chauffør fortsætter desværre ikke da det nye selskab FALCK har været alt for langsomme om at tilbyde
stillinger. Rigtig ærgerligt da han har kørt med Lysholmbørnene i 10 år. OBS på at de nye busser kan være for
små! Ide: Lav særlig bus der henter aflastningsbørn, så det ikke går udover den alm. drift. Der er altid
forsinkelser involveret når der også skal presses aflastningsbørn ind,
Jeg havde en oplevelse da bussen kom og hentede min søn en morgen, så ventede han 1 minut på at jeg kom
ud med ham, og lige da jeg var på vej ud, så jeg bagdelen af bussen på vej tilsat kører uden min søn i. Jeg løb
efter bussen og han tog ham med, med den besked om at han kun måtte vente 1 minut frem over på at jeg
kommer ud med min søn.
Min søn har haft meget svært ved at der ofte kan være 5 forskellige chauffører på hjemturen i løbet af en uge,
hvilket gør ham urolig da han er meget afhængig af forudsigelighed.
vi har kørt med en del forskellige, og de BEDSTE er helt klart DITO, både hvad angår kontor og cheffør, det var
altid de samme der kørte vores børn og de samme afløser. med Roskilde brandvæsen, har vi FLERE gang
oplevet at der ikke kom en vogn om morgen, da kontoret hvede glemt at en cheffør var syg, hvede ferie mm og vi
er blevet ringet op og bedt om selv at køre vores barn i skole da de ikke kunne nå det??? stort set aldrig den
samme cheffør, kun her til sidst ellers en forskellig hver dag og aften, flere gange er mit barn blevet kørt hjem
istedet for at køres i aflastning og omvendt og jeg har så selv skulle hente hende i aflastningen. TÆNKER at
Roskilde Kommune måske skulle begynde at vælge de selskaber der levere god servis og ikke kun se på
billigste, for nu skal vi til at køre med Falck, det bliver vel det samme som Roskilde brand. vi har prøvet Falck i
2002 det var forfartligt jeg kunne blive ved og ved men har besluttet at ikke bruge mere tid på dette, så bliver det
som det er nu vælger jeg selv at køre mit barn dagligt og så må min kommune og Roskilde kommune finde ud af
hvem der skal betale for det.
Dato
10-07-2015 19:35
2
10-07-2015 07:33
3
09-07-2015 16:44
4
09-07-2015 09:42
5
06-07-2015 13:10
6
05-07-2015 20:08
7
02-07-2015 22:10
8
02-07-2015 12:54
43 / 46
SOU, Alm.del - 2015-16 - Bilag 53: Henvendelse af 6/11-15 fra Rie Rebecka Hedenborg, Roskilde, om at hun ønsker foretræde for udvalget vedrørende handicapkørsel af børn
1565926_0044.png
Kvaliteten af specialkørslen for børn i Roskilde Kommune
9
Det har været en meget uoverskuelig proces, hvor vi har valgt selv at arbejde os ud af det, ved selv at hente og
bringe for at kunne give Sofie en rimelig opstart. 1) Vi har inderligt manglet fleksibilitet i kørsel ift de helt nye, der
starter i SFO inden sommerferien. Hun kunne komme hjemmefra kl.7 og tidligst køre fra skolen 15.20 hvilket er
en dag som vist ikke kan kaldes for en 'blød opstart' og det er en dag som min autistiske datter simpelthen ikke
kunne magte. Så vi har haft en til at hente hende nogle dage og jeg har flekset, for at hun ikke skulle få de lange
dage. 2) Ud af de 4 gange hun har måtte tage bussen hjem, er hun: 1 gang ville de ikke tage hende med for di de
sagde hun var afmeldt. Endte med at komme hjem med taxa takket være en pædagog. 2 gange været hjemme
kl.16.50 hvilket er 1�½ time i bus og en gang været hjemme kl 16.10 = helt efter bogen. 3) som skrevet ind i
skemaet har det været uoverskueligt hvilke instanser vi arbejder med, og hvem der bestemmer hvad. Men det er
jo sådan det er i det offentlige og der ligger selvfølgelig også et ansvar hos os selv til at sætte os ind i tingene :)
Bedre info, ved skift, og når det er forsinkelser.
Vi synes, der er for lang køretid - mindst 1 time hver vej for vores vedkommende. Det måtte meget gerne
forkortes, så vores søn havde max 45 min. i bussen hver vej
Søde presset chauffør har oplevelsen af at de mange skift i afhentningstidspunktet var pga. Kørselskontores
planlægning.
Vi har aldrig i de 14 år vi har kørt til og fra specialtilbud haft kendskab så ringe et firma som Roskilde
Brandvæsen. Vi mener det har været kompetente chauffører der har knoklet som vilde for at hjælpe os forældre.
Der har været et par stykker vi har klaget over direkte til Brandvæsenet og det har der været tager hånd om med
det samme. Vi har oplevet elendig planlægning af ruter gennem hele året. Vi har oplevet vi direkte er blevet løjet
overfor af planlægger. 3 gange det sidste kvartal. Vi har oplevet elendig planlægning af biler der skal have rigtig
mange hjælpemidler med. Så er der blot blevet kørt uden vores barn har fået sine hjælpemidler med til aflastning.
Der har ikke været sendt information til aflastning om afhentning f.eks til morgen skolekørsel. Jeg har flere gange
forespurgt om en SMS ved aftenklub kørsel om hvad tid mit barn forventes hjem .? Hvem/hvilken chauffør der
kører med mit barn og et Tlf. Så jeg kan få fat i den chauffør der kører rundt med mit barn. Det er enormt utrykt
når der er mellem 30 min. Og 2 timers køretid at vælgemellem og chaufføren er ukendt og jeg kan ikke få kontakt
med den der kører rundt med mit barn. En SMS ved aftenklub ville give mig tryghed og så ved jeg der er styr på
det. Det ville give et helt andet billede. Der har været flere løgne meldt ud til os hvor det havde givet større
mening vi havde fået sandheden. Louise Stenberg Tlf. 60191898 Mor til Mads Lysholmskolen.
alt for store udsving i især hjemkomst uden besked
Har en fornemmelse af at chaufførerne gør hvad de kan, men ofte er forsinkede pga sygdom og dermed flere
børn i bussen.
Et par gange har vi oplevet meget forsinket hjemkørsel. Det kan jo ske - men vi får ikke besked og det irriterer
mig..
Vores chauffør Lars har været perfekt, omsorgsfuld og kommet til tiden. Ellers har vi kommunikeret direkte via tlf
eller SMS. Nogen gange var det nemmere med direkte kontakt. Information, information er så vigtigt, ved
ændringer osv
Jeg skriver hver uge til kørsels kontor, som regel hver onsdag tider for den efterfølgende uge. Jeg får næsten
altid en bekr. At de har modtaget mailen og retter til. Jeg oplever desværre for tit at chaufføren ikke får besked og
står med forrige uges seddel.
Det undre mig at man skifter chauffør sidst på skoleåret når man har en chauffør som børnene er glade for og
som overholder alle aftaler. Syntes kørslen var bedre med den chauffør vi havde før
Vigtigt at der altid svares set ved skriftlige henvendelser. Besked om hvem der overtager en sag eller en klage
Faste afh tidspunkter Faste chauffører. Kendskab til handicap Forståelse for forældrenes situation og vi ikke er
luksus forældre
på trods af en meget kaotisk start er der ved at komme styr på det, dog er der stadig noget der ikke fungerer,
vores hjemkomst tider bliver ændret uden vi får besked, de ændres tilbage til det først aftalte, ved henvendelse, vi
får ingen besked ved forsinkelser, heller ikke selvom de er over �½ time forsinket, vi har oplevet at han blev glemt,
sat forkert af, hentet op til tre kvater for sent i sfo uden besked, vi har en aftale om en opringning 5 min før
aflevering, dette overholdes af nogle ikke af andre, nogle køre ikke efter aflevering før der er voksen kontakt,
andre sætter bare af og køre uden, vi har ikke underskrevet aftalen om afsætning uden voksenkontakt. vi oplever
chaufførene meget flinke og oplever at de gerne vil vores barn. men at der ikke er styr på det fra hb. side
SurveyMonkey
02-07-2015 09:17
10
11
01-07-2015 22:18
01-07-2015 10:27
12
01-07-2015 08:52
13
30-06-2015 22:04
14
15
30-06-2015 22:04
30-06-2015 20:30
16
25-06-2015 18:50
17
25-06-2015 12:10
18
25-06-2015 10:43
19
25-06-2015 09:56
20
25-06-2015 09:26
21
24-06-2015 23:39
44 / 46
SOU, Alm.del - 2015-16 - Bilag 53: Henvendelse af 6/11-15 fra Rie Rebecka Hedenborg, Roskilde, om at hun ønsker foretræde for udvalget vedrørende handicapkørsel af børn
1565926_0045.png
Kvaliteten af specialkørslen for børn i Roskilde Kommune
22
min søn startede med at komme 40 min forsendt til første skole dag. Og der efter sket mange fatale fejl. Blev sat
af 4 x uden voksen kontakt blev sat af på forkert sted uden voksen kontakt. Min søn stod alene i 45min og jeg
sad på aftalt sted og ventede på min søn. Kunne ikke komme i kontakt telefonisk med HB bus. Fandt tilsidesat
min søn chokeret gennemtissede bukser og kunne først tale efter 2 timer. Tidpunkter passede ikke blev lavet om
uden vi blev meddelt det. Ringede 40min før aftalt tid om morgenen at NU skulle han køre afsted. Lange køreture
rund i byen skønt vi bor 10 min fra skole. Ingen lydhørhed.
Min datter hentes kl 5:45. Ved forsinkelser, ringes der ikke fra den der har vagt-telefonen. SKal selv ringe og
søge info, og vente på svar tilbage. Må i sådanne situationer tage en taxa til toget, for at jeg ikke komer for sent.
Både Roskilde Kommune og HB Bus nægter at refundere en sådan udgift, selvom de ikke har informeret om
forsinkelse, og kommer mere end 10 min for sent. Sender klage om dette til Roskilde Kørselskontor + andre
Ønsker fast(e) chauffør(er). Gerne et par stykker, så de kan dække for hinanden ved ferie mm. Ved solokørsel,
mindre biler, håbløst med bus! Besked ved forsinkelser, hver gang, sker sjældent. Afsætning uden
voksenkontakt, er en daglig foreteelse, har bedt om at bedt om at blive kontaktet, når han er hentet, men det sker
ikke. Forkert hjemadresse, 2 gange!!! Min søn ønsker ikke at køre med hjem pga dette!
- det er vigtigt at chaufførerne får indsigt i de udfordringer vores børn har. Det er ikke nok de har lært om at
hjælpe fysisk handicappede, når de skal køre autister. Det burde være et krav og ikke et tilbud. - det er vigtigt at
kørslen er planlagt så alt glider fra dag 1. Det nytter ikke, at forældre har en måned hvor alt er kaos. - det kan
ikke understreges nok: fast chauffør er altafgørende!
Hjemkørsel tager fra 20 min til 1,5 time, hvilket gør det lidt svært at planlægge dagene. Ellers fungerer
brandvæsnets kørsel fint for os.
Vi har haft en del problemer med morgenkørsel. Skiftede chauffører, for sent afhentning, hvor vi har ringet, og
fået af vide der kommer en taxa. (Det er dog ikke muligt for vores barn med autisme, at fortage skift fra bus til
taxa uden grundig forberedelse, og vi har måtte holde hende hjemme) En enkelt chauffør talte nedladende til
børnene og vi klagede. Ellers kun gode chauffører, der tydeligt er presset.
For os var overgangen fra DITO-bus til Brandvæsnet den største udfordring. Hos DITO var den skriftlige
information godt og kom i løbet af sommerferien. Efterfølgende ændringer blev også udsendt pr. brev. Og så var
der faste chauffører og blev de skiftet så kom der brev. vi viste også hvem de øvrige børn på ruten var. Den
information har været mest savnet.
SurveyMonkey
24-06-2015 21:54
23
24-06-2015 21:40
24
24-06-2015 20:40
25
24-06-2015 20:38
26
24-06-2015 14:35
27
24-06-2015 13:46
28
24-06-2015 11:21
45 / 46
SOU, Alm.del - 2015-16 - Bilag 53: Henvendelse af 6/11-15 fra Rie Rebecka Hedenborg, Roskilde, om at hun ønsker foretræde for udvalget vedrørende handicapkørsel af børn
1565926_0046.png
Kvaliteten af specialkørslen for børn i Roskilde Kommune
SurveyMonkey
Q37
Ris og ros til dette spørgeskema
Besvaret: 14
Sprunget over: 54
Nr.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Besvarelser
Det virker rigtig godt.
dejligt med et præcist spørgeskema
Tak!
Godt spørgeskema
Meget langt!
Der er flere punkter det kunne være ønsket man kan svare flere ting til. Jeg har forsøgt at skrive mig ud af det.
virker meget uddybende.
Super godt.
ok
et fint skema, der alt i alt dækker det det skal nogle steder ville det være godt med en mulighed for at sætte flere
krydser
Der manglede måske nogle ekstra svarmuligheder til et par af spørgsmålene. Men så udfylder man bare Andet-
boksen. Så ganske tilfreds :-)
Fint skema, dækker godt, mangler enkelte steder, hvor det ikke er relevant, at kunne vælge dette.
Tak for I sætter fokus!
Der mangler et felt man kan bruge hvis der ikke er bemærkninger.
Dato
09-07-2015 09:42
02-07-2015 12:54
02-07-2015 09:17
01-07-2015 10:27
01-07-2015 08:52
30-06-2015 22:04
30-06-2015 22:04
25-06-2015 12:10
25-06-2015 09:26
24-06-2015 23:39
11
24-06-2015 21:40
12
13
14
24-06-2015 20:40
24-06-2015 13:46
24-06-2015 11:21
46 / 46