Miljø- og Fødevareudvalget 2015-16
MOF Alm.del Bilag 300
Offentligt
Vedrørende LAG j.nr. 32407-12-3934
Vi ansøger LAG om midler til etablering af elektronisk markeringsanlæg i
Alslev Skytteforening. Vi får tilsagn om 50.000.
Og aftaler en startdato for projektet.
Vi får imidlertid tilbud på at få de elektroniske baner tidligere end aftalt
og henvender os derfor til LAG for at høre om vi kan fremrykke
startdatoen.
Dette får vi tilladelse til i telefonsamtalen d. 24. september 2012.
Og vi tror at alt er i orden og får endda en mail som bekræfter det vi
aftalte.
Da vi slut indsender regnskab for vi afslag på udbetaling da de siger vi er
påbegyndt projektet før tid.
Vi har LAG Varde til at hjælpe med at udrede sagen, men det hjælper
ikke. Vi har klaget og henvendt os både skriftlig og telefonisk, men hører
ikke mere fra LAG.
Da vi taler med Tanja Poulsen LAG om ændring af projektdato, skulle hun
have fortalt os, at datoen skulle være den dato, hvor vi bestiller anlægget
og ikke den dato første rate på regningen skulle betales, for at alt skulle
gå rigtig til.
Vi har også pr. telefon fået at vide fra LAG at Tanja Poulsen var ferie
afløser, og derfor slet ikke havde kompetence til at give os den tilladelse
til at ændre projekt start datoen.
Men det kunnen vi jo ligesom ikke vide igennem telefonsamtalen.
Håber du vil se på sagen og måske kan hjælpe os
MOF, Alm.del - 2015-16 - Bilag 300: Henvendelse af 3/2-16 fra Ejlif B. Christensen, Alslev Skytteforening, vedrørende tilskud til elektronisk markering i Alslev skytteforening
Venligt hilsen på Alslev skytteforenings vegne
Ejlif B. Christensen
Til Center for erhverv.
Vi vil gerne klage over afgørelsen på vores J. nr. 32407-12-3934
angående tilskud til elektronisk markering i Alslev skytteforening.
Vi har ikke afholdt udgifter udenfor projektperioden, da vi først har betalt vores
faktura den dag projektperioden starter.
Og denne dato har vi netop i samarbejde med Jer aftalt.
(se mail af 25.september 2012 ).
Vi fortalte at vi kunne starte vores projekt tidligere end beregnet, fordi en anden
forening også skulle have materialer tilsendt, og hvis vi fik dem samtidigt kunne vi
opnå rabat på forsendelsen. Og vi fortalte netop, at første rate skulle betales den 23.
september 2012, og derfor blev datoen for projektets start fremrykket til denne
dato. Og hvis datoen skulle have været fremrykket til fakturadatoen som er den 21.
september 2014, så skulle I jo have fortalt os det, så det kunne være blevet datoen
den 21. september 2012 i stedet der blev projektdatoens start.
Vi mener, at hvis det er de datoer der gør at vi ikke får udbetalt tilskuddet, så har I
fejlinformeret os den dag vi ringer og taler med Jer om at få ændret startdatoen.
Vi har ikke snydt eller gjort noget forkert, men netop henvendt os til Jer for at få
projektet rigtig sat i gang, så vi mener vi er berettiget til at få tilskuddet på 50.000
udbetalt.
Med venlig hilsen
Ejlif B. Christensen
Alslev Skytteforening den 31. august 2014