Kulturudvalget 2015-16
KUU Alm.del Bilag 208
Offentligt
1659621_0001.png
Fra:
Lars Madsen <[email protected]>
Dato:
29. august 2016 kl. 16.46.35 CEST
Til:
<[email protected]>, <[email protected]>, <[email protected]>, <[email protected]>,
<[email protected]>, <[email protected]>, <[email protected]>, <[email protected]>, <[email protected]>,
<[email protected]>, <[email protected]>, <[email protected]>, <[email protected]>, <[email protected]>,
<[email protected]>, <[email protected]>, <[email protected]>, <[email protected]>,
<[email protected]>, <[email protected]>, <[email protected]>,
<[email protected]>, <[email protected]>, <[email protected]>, <[email protected]>,
<[email protected]>, <[email protected]>, <[email protected]>, <[email protected]>,
<[email protected]>, <[email protected]>
Emne: DR
Jeg undre mig over at DR programmet P1 podcaster kan vedblive med ikke at overholde de interne
retningslinjer som DR selv stiller op, som indgår i den aftale DR har indgået med kulturministeriet.
Det fremgår ganske klart af DR interne retningslinjer at man ikke alene må henvise til øvrigt materiale på fx
Facebook, men også skal anvende henvisninger til programmet egen side på
dr.dk.
På trods af jeg
gentagende gange siden februar 2016 har gjort opmærksom på dette, der er lovet det vil blive ændret, så
vedbliver DR P1 Podcaster med alene at henvise til Facebook for ekstramateriale. Dette på trods af der er
lovet dette vil blive ændret, men intet er sket. Jesper Termansen, Lytternes - og seernes redaktør, har
mange henvendelser om dette liggende, men intet sker. Maria Rørbye Rønn har fået gentagende mail om
dette, men den ansvarlige direktør evner øjensynlig ikke en gang at besvare mails hun modtager, eller at
ændre på denne klare overtrædelse af de retningslinjer DR selv har lovet at efterleve. Ansvarlig ledelse?
Sjovt nok så kan jeg samtidig konstater at DR klagesystem synes at havde sin helt egen måde at funger på.
Når en klage er registreret, så kan der gå endda flere mdr. før man besvarer den – måse DR håber sagen så
er glemt. Men noget helt andet er at den slettes fra systemet, før den er besvaret, nemlig når den
videresendes til besvarelse… Det må siges at være en ret kreativ måde at håndter klager på…
Hvad agter I at gøre jer for at DR overholder de indgåede aftale?
Mvh.
Lars Madsen.