Børne- og Undervisningsudvalget 2015-16
BUU Alm.del Bilag 289
Offentligt
1669097_0001.png
Sætte ord på
1. Hvordan føles det at sætte ord på
i dagligdagen?
2. Hvornår giver det mening at sætte
ord på de voksnes handlinger?
3. Hvornår giver det mening at sætte
ord på barnets relationer, følelser
og handlinger?
4. Kan vi gøre mere for at styrke børnenes
sprogudvikling i hverdagen?
BUU, Alm.del - 2015-16 - Bilag 289: Publikation: Dialogkort til refleksion over arbejdet med 0-2-årige børns læring, fra Danmarks Evalueringsinstitut
1669097_0002.png
Sætte ord på
At sætte ord på det der sker i og omkring barnet
handler om at gøre sproget til en følgesvend i alle
situationer. Personalet benævner følelser, genstande,
relationer og handlinger for børnene. Det skaber
tryghed i hverdagen og styrker børnenes sproglige
udvikling. Det gør børnene mere bevidste om deres
egne følelser og samspillet med de andre børn og
styrker derved også deres sociale og personlige
udvikling.
WWW.EVA.DK