Børne- og Undervisningsudvalget 2015-16
BUU Alm.del Bilag 289
Offentligt
1669094_0001.png
Skabe læringsrum
1. Hvordan skaber vi gode læringsrum
for børnene i hverdagen?
2. Hvordan skaber vi rum for samvær og
samspil, der giver mulighed for læring?
3. Hvordan sikrer vi ro og tid omkring
aktiviteter og rutiner, fx i garderoben?
4. Hvordan kan vi dele børnene i mindre grupper?
– Hvilke pædagogiske overvejelser ligger bag?
5. Hvilke muligheder har vi for at ændre vores
fysiske rum, så de bedre understøtter
børnenes samspil og fordybelse?
BUU, Alm.del - 2015-16 - Bilag 289: Publikation: Dialogkort til refleksion over arbejdet med 0-2-årige børns læring, fra Danmarks Evalueringsinstitut
1669094_0002.png
Skabe læringsrum
Skabe læringsrum handler om at skabe mulighed for
samvær og samspil med andre. Læringsrum kan skabes
i alle situationer ved at være opmærksom på daglig-
dagens læringsmuligheder og mere konkret ved at
skabe ro og tid i dagligdagen, dele børnene i mindre
grupper eller indrette fysiske rum, der kan fremme
et positivt samspil, fordybelse og ro hos børnene.
WWW.EVA.DK