Hvordan arbejder I med læring
for 0-2-årige børn?
Med dialogkortene du nu har i hånden får du mulighed
for sammen med kollegaer at reflektere over jeres arbejde
med de 0-2-årige børns læring. Dialogkortene giver jer
nogle spørgsmål, I kan bruge som udgangspunkt for faglig
refleksion på personalemøder, ledermøder eller andre
fora, hvor I taler sammen om jeres praksis. I kan bruge
dialogkortene til at lære af hinandens viden og erfaringer
og til at drøfte det pædagogiske arbejde med børnene.
Sådan bruges dialogkortene:
–
Sæt jer sammen i grupper på 3-5 deltagere
–
Beslut en tidsramme for øvelsen, gerne 30 minutter
eller mere
–
Udpeg en tovholder i hver gruppe, der læser teksten på
dialogkortene op og holder øje med tiden under øvelsen
–
Fordel dialogkortene mellem grupperne, og del jeres
refleksioner med de andre grupper efter øvelsen.
Hvert dialogkort handler om en metode i arbejdet med
0-2-årige børns læring. På forsiden er der spørgsmål til
refleksion og på bagsiden er der en forklaring på den
metode, dialogkortet handler om.