Børne- og Undervisningsudvalget 2015-16
BUU Alm.del Bilag 267
Offentligt
1662267_0001.png
RESULTATER AF SPØRGESKEMAUNDERSØGELSE BLANDT DE KOMMUNALE SKOLEFORVALTNINGER
OMSTILLING TIL EN NY SKOLE FORÅR 2016
RESULTATER AF KL-
UNDERSØGELSE OM
OMSTILLINGEN TIL EN NY
SKOLE, FORÅR 2016
BLANDT DE KOMMUNALE SKOLEFORVALTNINGER
BUU, Alm.del - 2015-16 - Bilag 267: Hovedresultaterne fra KL’s spørgeskemaundersøgelse om omstilling til en ny skole, forår 2016 (til brug for møde med KL den 27/9-2016)
1662267_0002.png
RESULTATER AF SPØRGESKEMAUNDERSØGELSE BLANDT DE KOMMUNALE SKOLEFORVALTNINGER
Om undersøgelsen
OMSTILLING TIL EN NY SKOLE FORÅR 2016
Undersøgelse blandt de kommunale skoleforvaltninger
Gennemført maj-juni 2016
Alle 98 kommuner har besvaret
Temaer for undersøgelsen:
1.
2.
3.
4.
Udvikling af en varieret og motiverende skoledag
Digital understøttelse af arbejdet med læring
Undervisning af nytilkomne børn og unge med flygtningebaggrund
Den lokale dialog med DLF og dialogen mellem ledere og lærere
BUU, Alm.del - 2015-16 - Bilag 267: Hovedresultaterne fra KL’s spørgeskemaundersøgelse om omstilling til en ny skole, forår 2016 (til brug for møde med KL den 27/9-2016)
1662267_0003.png
RESULTATER AF SPØRGESKEMAUNDERSØGELSE BLANDT DE KOMMUNALE SKOLEFORVALTNINGER
OMSTILLING TIL EN NY SKOLE FORÅR 2016
HOVEDRESULTATER
BUU, Alm.del - 2015-16 - Bilag 267: Hovedresultaterne fra KL’s spørgeskemaundersøgelse om omstilling til en ny skole, forår 2016 (til brug for møde med KL den 27/9-2016)
1662267_0004.png
HOVEDRESULTATER
UDVIKLING AF EN MOTIVERENDE OG VARIERET SKOLEDAG
Udvikling af en motiverende og varieret
skoledag l
§
Alle kommuner oplever at være i god eller nogenlunde god udvikling med at udvikle en
motiverende og varieret skoledag:
45 kommuner oplever, at arbejdet er i god udvikling med overkommelige udfordringer
53 kommuner oplever, at arbejdet er i nogenlunde god udvikling, dog med væsentlige
udfordringer
Ingen af de 98 kommuner oplever, at arbejdet er i mindre god udvikling.
§
Kommunerne arbejder på forskellige måder med at udvikle skoledagen:
I langt størstedelen af kommunerne (84) faciliterer forvaltningen drøftelser på tværs af
kommunens skoler om opgaven
Mange kommuner (71) har fokus på at inddrage digitale læremidler og/eller
læringsplatformen i arbejdet
62 kommuner arbejder med at nytænke den grundlæggende struktur i skoledagen.
BUU, Alm.del - 2015-16 - Bilag 267: Hovedresultaterne fra KL’s spørgeskemaundersøgelse om omstilling til en ny skole, forår 2016 (til brug for møde med KL den 27/9-2016)
1662267_0005.png
HOVEDRESULTATER
UDVIKLING AF EN MOTIVERENDE OG VARIERET SKOLEDAG
Udvikling af en motiverende og varieret
skoledag ll
§
Kommunerne er meget optaget af at bringe pædagogernes kompetencer i spil i
skoledagen
:
I 86 kommuner indgår pædagogerne i kompetenceudviklingsforløb, der kvalificerer dem til
at indgå i skolens læringsforløb
I 58 kommuner faciliterer forvaltningen drøftelser om opgaven på tværs af skolerne
I 72 kommuner tilrettelægger skolerne selv arbejdet med at bringe pædagogernes arbejde i
spil.
§
Samarbejdet om åben skole er generelt i god udvikling, men der er forskelle i
samarbejdet med de forskellige aktører:
51 kommuner vurderer, at samarbejdet om åben skole med eksterne aktører generelt er i
god udvikling med overkommelige udfordringer og 42 kommuner svarer, at udviklingen er
nogenlunde god, dog med væsentlige udfordringer. 5 kommuner svarer, at udviklingen er
mindre god med grundlæggende udfordringer.
Samarbejdet fungerer bedst i forhold til ungdomsskoler, musikskoler og kulturinstitutioner
og mindre godt i forhold til virksomheder, foreninger og øvrige aktører.
I langt de fleste kommuner er samarbejdet med ungdomsskoler, musikskoler og
kulturinstitutioner i høj grad eller i nogen grad en integreret del af skolernes og elevernes
hverdag. Det er i mindre omfang tilfældet for samarbejdet med bl.a. virksomheder.
BUU, Alm.del - 2015-16 - Bilag 267: Hovedresultaterne fra KL’s spørgeskemaundersøgelse om omstilling til en ny skole, forår 2016 (til brug for møde med KL den 27/9-2016)
1662267_0006.png
HOVEDRESULTATER
UDVIKLING AF EN VARIERET OG MOTIVERENDE SKOLEDAG
Udvikling af en motiverende og varieret
skoledag lll
§
Kommunikation til forældrene om skolernes arbejde med at skabe læring og trivsel er i
god udvikling
54 kommuner oplever, at opgaven med at kommunikere til forældrene om skolernes
arbejde med at skabe læring og trivsel er i god udvikling. 42 kommuner svarer, at det er i
nogenlunde god udvikling. Kun to kommuner oplever, at arbejdet er i mindre god udvikling.
I størstedelen af kommunerne er det især skolernes ledelser, skolebestyrelserne og
medarbejderne, der kommunikerer til forældrene.
21 kommuner har en fælles fortælling om læring og trivsel i såvel skole som dagtilbud, som
kommunikeres til forældrene.
§
52 kommuner har skoler, hvor man har konverteret understøttende undervisning til
fagopdelt undervisning med flere voksne i klassen
Typisk har kommunalbestyrelsen delegeret beslutningskompetencen til at konvertere
understøttende undervisning til et fagudvalg eller til skolelederen og skolebestyrelsen på
den berørte skole.
BUU, Alm.del - 2015-16 - Bilag 267: Hovedresultaterne fra KL’s spørgeskemaundersøgelse om omstilling til en ny skole, forår 2016 (til brug for møde med KL den 27/9-2016)
1662267_0007.png
HOVEDRESULTATER
DIGITAL UNDERSTØTTELSE AF ARBEJDET MED LÆRING
Digital understøttelse af arbejdet med læring
§
Størstedelen af kommunerne oplever at arbejdet med digital understøttelse af
elevernes læring er i god udvikling (62) eller i nogenlunde god udvikling (32)
I en stor del af kommunerne (83) faciliterer forvaltningen drøftelser på tværs af skolerne om
opgaven med at udvikle it-understøttede læreprocesser, der tager afsæt i tydelige mål,
evaluering og feedback.
66 kommuner deltager i eller arrangerer selv udviklingsprojekter om indhold og
tilrettelæggelse af opgaven.
I 61 kommuner udveksler skolerne af egen drift viden, erfaringer og ideer om opgaven
§
Kommunernes hovedfokus med hensyn til læringsplatforme er, at de skal understøtte
en læringsmålstyret læreproces samt nye arbejds- og samarbejdsformer for det
pædagogiske personale
I 79 kommuner faciliterer forvaltningen deling af viden, ideer og erfaringer om processen
med at implementere læringsplatforme på tværs af skolerne. 73 kommuner har igangsat
konkrete udviklingsaktiviteter om indhold og tilrettelæggelse af implementeringsprocessen.
Langt de fleste kommuner har eller forventer at få retningslinjer for, hvordan det
pædagogiske personale inddrager de digitale muligheder i deres samarbejde om elevernes
læring.
BUU, Alm.del - 2015-16 - Bilag 267: Hovedresultaterne fra KL’s spørgeskemaundersøgelse om omstilling til en ny skole, forår 2016 (til brug for møde med KL den 27/9-2016)
1662267_0008.png
HOVEDRESULTATER
UNDERVISNING AF NYTILKOMNE BØRN OG UNGE MED
FLYGTNINGEBAGGRUND
Undervisning af nytilkomne børn og unge
med flygtningebaggrund
92 ud af de 98 kommuner modtager børn og unge med flygtningebaggrund i 2016.
Et væsentligt antal kommuner (39) vurderer at være i nogenlunde god udvikling, dog
med væsentlige udfordringer, med arbejdet med at organisere og tilrettelægge læring
for flygtningebørn.
50 kommuner vurderer at være i god udvikling med opgaven.
I forhold til at sikre en god og hurtig integration i almenområdet har 75 kommuner gode
erfaringer med undervisning i modtagelsesklasser/på modtagehold. 53 kommuner har gode
erfaringer med undervisning i en almenklasse suppleret med undervisning i dansk som
andetsprog på modtagehold eller som enkeltmandsundervisning.
Mange kommuner (52) vurderer, at de er i god udvikling i forhold til samarbejde med eksterne
aktører, foreningsliv m.fl. om læring og trivsel for børn med flygtningebaggrund. Det
tværprofessionelle samarbejde med social- og sundhedsområdet, PPR m.fl. vurderes positivt i
44 kommuner.
Omvendt vurderer relativt få kommuner (24) at være i god udvikling med den
ledelsesmæssige prioritering på skolerne af opgaven med børn med flygtningebaggrund, og
med at have fokus på progression i læring for denne gruppe børn (20).
BUU, Alm.del - 2015-16 - Bilag 267: Hovedresultaterne fra KL’s spørgeskemaundersøgelse om omstilling til en ny skole, forår 2016 (til brug for møde med KL den 27/9-2016)
1662267_0009.png
HOVEDRESULTATER
Den lokale dialog med DLF
DEN LOKALE DIALOG MED DLF
§
Langt de fleste kommuner har en hyppig dialog med de lokale lærerkredse:
Over halvdelen (50 kommuner) er i dialog hver 14. dag eller oftere, mens mere end en
tredjedel (32 kommuner) er i dialog en gang om måneden.
Dialogen handler typisk om arbejdstid, nye måder at arbejde og samarbejde på i skolen samt
kompetenceudvikling.
62 kommunerne vurderer, at dialogen med den lokale lærerkreds i høj grad er konstruktiv,
mens 32 kommuner vurderer dialogen som i nogen grad konstruktiv. Kun 4 kommuner
vurderer, at dialogen i mindre grad er konstruktiv.
51 kommuner svarer, at dialogen har udviklet sig positivt siden reformernes implementering
den 1. august 2014 og 39 kommuner svarer i nogen grad. Kun 8 kommuner siger i mindre
grad.
BUU, Alm.del - 2015-16 - Bilag 267: Hovedresultaterne fra KL’s spørgeskemaundersøgelse om omstilling til en ny skole, forår 2016 (til brug for møde med KL den 27/9-2016)
1662267_0010.png
HOVEDRESULTATER
Dialogen mellem ledere og lærere
DIALOGEN MELLEM LEDERE OG LÆRERE
§
Dialogen mellem ledere og lærere er konstruktiv og udvikler sig i positiv retning
Størstedelen (80 kommuner) vurderer, at dialogen mellem ledere og lærere i høj grad er
konstruktiv og 18 kommuner svarer i nogen grad. Ingen kommuner vurderer, at dialogen i
mindre grad er konstruktiv.
94 kommuner vurderer, at denne dialog i høj grad eller i nogen grad har udviklet sig positivt
siden reformernes implementering den 1. august 2014.
Dialogen mellem ledere og lærere handler typisk om arbejdstid, kompetenceudvikling og
tilrettelæggelse af en motiverende og varieret skoledag.
BUU, Alm.del - 2015-16 - Bilag 267: Hovedresultaterne fra KL’s spørgeskemaundersøgelse om omstilling til en ny skole, forår 2016 (til brug for møde med KL den 27/9-2016)
1662267_0011.png
RESULTATER AF SPØRGESKEMAUNDERSØGELSE BLANDT DE KOMMUNALE SKOLEFORVALTNINGER
HOVEDRESULTATER
FIGURER FRA
UNDERSØGELSEN
BUU, Alm.del - 2015-16 - Bilag 267: Hovedresultaterne fra KL’s spørgeskemaundersøgelse om omstilling til en ny skole, forår 2016 (til brug for møde med KL den 27/9-2016)
1662267_0012.png
RESULTATER AF SPØRGESKEMAUNDERSØGELSE BLANDT DE KOMMUNALE SKOLEFORVALTNINGER
Resultater fra spørgeskemaet
§
På de følgende sider vises fordelingerne på alle spørgsmålene fra
spørgeskemaet
HOVEDRESULTATER
§
Fordelingerne viser antallet af kommuner, der har valgt den pågældende
svarkategori
BUU, Alm.del - 2015-16 - Bilag 267: Hovedresultaterne fra KL’s spørgeskemaundersøgelse om omstilling til en ny skole, forår 2016 (til brug for møde med KL den 27/9-2016)
1662267_0013.png
RESULTATER AF SPØRGESKEMAUNDERSØGELSE BLANDT DE KOMMUNALE SKOLEFORVALTNINGER
UDVIKLING AF EN VARIERET OG MOTIVERENDE SKOLEDAG
1/
UDVIKLING AF EN
VARIERET OG
MOTIVERENDE SKOLEDAG
BUU, Alm.del - 2015-16 - Bilag 267: Hovedresultaterne fra KL’s spørgeskemaundersøgelse om omstilling til en ny skole, forår 2016 (til brug for møde med KL den 27/9-2016)
1662267_0014.png
RESULTATER AF SPØRGESKEMAUNDERSØGELSE BLANDT DE KOMMUNALE SKOLEFORVALTNINGER
UDVIKLING AF EN VARIERET OG MOTIVERENDE SKOLEDAG
BUU, Alm.del - 2015-16 - Bilag 267: Hovedresultaterne fra KL’s spørgeskemaundersøgelse om omstilling til en ny skole, forår 2016 (til brug for møde med KL den 27/9-2016)
1662267_0015.png
RESULTATER AF SPØRGESKEMAUNDERSØGELSE BLANDT DE KOMMUNALE SKOLEFORVALTNINGER
UDVIKLING AF EN VARIERET OG MOTIVERENDE SKOLEDAG
BUU, Alm.del - 2015-16 - Bilag 267: Hovedresultaterne fra KL’s spørgeskemaundersøgelse om omstilling til en ny skole, forår 2016 (til brug for møde med KL den 27/9-2016)
1662267_0016.png
RESULTATER AF SPØRGESKEMAUNDERSØGELSE BLANDT DE KOMMUNALE SKOLEFORVALTNINGER
UDVIKLING AF EN VARIERET OG MOTIVERENDE SKOLEDAG
BUU, Alm.del - 2015-16 - Bilag 267: Hovedresultaterne fra KL’s spørgeskemaundersøgelse om omstilling til en ny skole, forår 2016 (til brug for møde med KL den 27/9-2016)
1662267_0017.png
RESULTATER AF SPØRGESKEMAUNDERSØGELSE BLANDT DE KOMMUNALE SKOLEFORVALTNINGER
UDVIKLING AF EN VARIERET OG MOTIVERENDE SKOLEDAG
BUU, Alm.del - 2015-16 - Bilag 267: Hovedresultaterne fra KL’s spørgeskemaundersøgelse om omstilling til en ny skole, forår 2016 (til brug for møde med KL den 27/9-2016)
1662267_0018.png
RESULTATER AF SPØRGESKEMAUNDERSØGELSE BLANDT DE KOMMUNALE SKOLEFORVALTNINGER
UDVIKLING AF EN VARIERET OG MOTIVERENDE SKOLEDAG
BUU, Alm.del - 2015-16 - Bilag 267: Hovedresultaterne fra KL’s spørgeskemaundersøgelse om omstilling til en ny skole, forår 2016 (til brug for møde med KL den 27/9-2016)
1662267_0019.png
RESULTATER AF SPØRGESKEMAUNDERSØGELSE BLANDT DE KOMMUNALE SKOLEFORVALTNINGER
UDVIKLING AF EN VARIERET OG MOTIVERENDE SKOLEDAG
BUU, Alm.del - 2015-16 - Bilag 267: Hovedresultaterne fra KL’s spørgeskemaundersøgelse om omstilling til en ny skole, forår 2016 (til brug for møde med KL den 27/9-2016)
1662267_0020.png
RESULTATER AF SPØRGESKEMAUNDERSØGELSE BLANDT DE KOMMUNALE SKOLEFORVALTNINGER
UDVIKLING AF EN VARIERET OG MOTIVERENDE SKOLEDAG
BUU, Alm.del - 2015-16 - Bilag 267: Hovedresultaterne fra KL’s spørgeskemaundersøgelse om omstilling til en ny skole, forår 2016 (til brug for møde med KL den 27/9-2016)
1662267_0021.png
RESULTATER AF SPØRGESKEMAUNDERSØGELSE BLANDT DE KOMMUNALE SKOLEFORVALTNINGER
UDVIKLING AF EN VARIERET OG MOTIVERENDE SKOLEDAG
BUU, Alm.del - 2015-16 - Bilag 267: Hovedresultaterne fra KL’s spørgeskemaundersøgelse om omstilling til en ny skole, forår 2016 (til brug for møde med KL den 27/9-2016)
1662267_0022.png
RESULTATER AF SPØRGESKEMAUNDERSØGELSE BLANDT DE KOMMUNALE SKOLEFORVALTNINGER
UDVIKLING AF EN VARIERET OG MOTIVERENDE SKOLEDAG
BUU, Alm.del - 2015-16 - Bilag 267: Hovedresultaterne fra KL’s spørgeskemaundersøgelse om omstilling til en ny skole, forår 2016 (til brug for møde med KL den 27/9-2016)
1662267_0023.png
RESULTATER AF SPØRGESKEMAUNDERSØGELSE BLANDT DE KOMMUNALE SKOLEFORVALTNINGER
UDVIKLING AF EN VARIERET OG MOTIVERENDE SKOLEDAG
BUU, Alm.del - 2015-16 - Bilag 267: Hovedresultaterne fra KL’s spørgeskemaundersøgelse om omstilling til en ny skole, forår 2016 (til brug for møde med KL den 27/9-2016)
1662267_0024.png
RESULTATER AF SPØRGESKEMAUNDERSØGELSE BLANDT DE KOMMUNALE SKOLEFORVALTNINGER
DIGITAL UNDERSTØTTELSE AF ARBEJDET MED LÆRING
2/
DIGITAL
UNDERSTØTTELSE AF
ARBEJDET MED LÆRING
BUU, Alm.del - 2015-16 - Bilag 267: Hovedresultaterne fra KL’s spørgeskemaundersøgelse om omstilling til en ny skole, forår 2016 (til brug for møde med KL den 27/9-2016)
1662267_0025.png
RESULTATER AF SPØRGESKEMAUNDERSØGELSE BLANDT DE KOMMUNALE SKOLEFORVALTNINGER
DIGITAL UNDERSTØTTELSE AF ARBEJDET MED LÆRING
BUU, Alm.del - 2015-16 - Bilag 267: Hovedresultaterne fra KL’s spørgeskemaundersøgelse om omstilling til en ny skole, forår 2016 (til brug for møde med KL den 27/9-2016)
1662267_0026.png
RESULTATER AF SPØRGESKEMAUNDERSØGELSE BLANDT DE KOMMUNALE SKOLEFORVALTNINGER
DIGITAL UNDERSTØTTELSE AF ARBEJDET MED LÆRING
BUU, Alm.del - 2015-16 - Bilag 267: Hovedresultaterne fra KL’s spørgeskemaundersøgelse om omstilling til en ny skole, forår 2016 (til brug for møde med KL den 27/9-2016)
1662267_0027.png
RESULTATER AF SPØRGESKEMAUNDERSØGELSE BLANDT DE KOMMUNALE SKOLEFORVALTNINGER
DIGITAL UNDERSTØTTELSE AF ARBEJDET MED LÆRING
BUU, Alm.del - 2015-16 - Bilag 267: Hovedresultaterne fra KL’s spørgeskemaundersøgelse om omstilling til en ny skole, forår 2016 (til brug for møde med KL den 27/9-2016)
1662267_0028.png
RESULTATER AF SPØRGESKEMAUNDERSØGELSE BLANDT DE KOMMUNALE SKOLEFORVALTNINGER
DIGITAL UNDERSTØTTELSE AF ARBEJDET MED LÆRING
BUU, Alm.del - 2015-16 - Bilag 267: Hovedresultaterne fra KL’s spørgeskemaundersøgelse om omstilling til en ny skole, forår 2016 (til brug for møde med KL den 27/9-2016)
1662267_0029.png
RESULTATER AF SPØRGESKEMAUNDERSØGELSE BLANDT DE KOMMUNALE SKOLEFORVALTNINGER
DIGITAL UNDERSTØTTELSE AF ARBEJDET MED LÆRING
BUU, Alm.del - 2015-16 - Bilag 267: Hovedresultaterne fra KL’s spørgeskemaundersøgelse om omstilling til en ny skole, forår 2016 (til brug for møde med KL den 27/9-2016)
1662267_0030.png
RESULTATER AF SPØRGESKEMAUNDERSØGELSE BLANDT DE KOMMUNALE SKOLEFORVALTNINGER
UNDERVISNING AF NYTILKOMNE BØRN OG UNGE MED
FLYGTNINGEBAGGRUND
3/
UNDERVISNING AF
NYTILKOMNE BØRN OG
UNGE MED
FLYGTNINGEBAGGRUND
BUU, Alm.del - 2015-16 - Bilag 267: Hovedresultaterne fra KL’s spørgeskemaundersøgelse om omstilling til en ny skole, forår 2016 (til brug for møde med KL den 27/9-2016)
1662267_0031.png
RESULTATER AF SPØRGESKEMAUNDERSØGELSE BLANDT DE KOMMUNALE SKOLEFORVALTNINGER
UNDERVISNING AF NYTILKOMNE BØRN OG UNGE MED
FLYGTNINGEBAGGRUND
BUU, Alm.del - 2015-16 - Bilag 267: Hovedresultaterne fra KL’s spørgeskemaundersøgelse om omstilling til en ny skole, forår 2016 (til brug for møde med KL den 27/9-2016)
1662267_0032.png
RESULTATER AF SPØRGESKEMAUNDERSØGELSE BLANDT DE KOMMUNALE SKOLEFORVALTNINGER
UNDERVISNING AF NYTILKOMNE BØRN OG UNGE MED
FLYGTNINGEBAGGRUND
BUU, Alm.del - 2015-16 - Bilag 267: Hovedresultaterne fra KL’s spørgeskemaundersøgelse om omstilling til en ny skole, forår 2016 (til brug for møde med KL den 27/9-2016)
1662267_0033.png
RESULTATER AF SPØRGESKEMAUNDERSØGELSE BLANDT DE KOMMUNALE SKOLEFORVALTNINGER
UNDERVISNING AF NYTILKOMNE BØRN OG UNGE MED
FLYGTNINGEBAGGRUND
BUU, Alm.del - 2015-16 - Bilag 267: Hovedresultaterne fra KL’s spørgeskemaundersøgelse om omstilling til en ny skole, forår 2016 (til brug for møde med KL den 27/9-2016)
1662267_0034.png
RESULTATER AF SPØRGESKEMAUNDERSØGELSE BLANDT DE KOMMUNALE SKOLEFORVALTNINGER
UNDERVISNING AF NYTILKOMNE BØRN OG UNGE MED
FLYGTNINGEBAGGRUND
BUU, Alm.del - 2015-16 - Bilag 267: Hovedresultaterne fra KL’s spørgeskemaundersøgelse om omstilling til en ny skole, forår 2016 (til brug for møde med KL den 27/9-2016)
1662267_0035.png
RESULTATER AF SPØRGESKEMAUNDERSØGELSE BLANDT DE KOMMUNALE SKOLEFORVALTNINGER
4/
DEN LOKALE DIALOG
MED DLF OG
DIALOGEN MELLEM
LEDERE OG LÆRERE
DEN LOKALE DIALOG
BUU, Alm.del - 2015-16 - Bilag 267: Hovedresultaterne fra KL’s spørgeskemaundersøgelse om omstilling til en ny skole, forår 2016 (til brug for møde med KL den 27/9-2016)
1662267_0036.png
RESULTATER AF SPØRGESKEMAUNDERSØGELSE BLANDT DE KOMMUNALE SKOLEFORVALTNINGER
DEN LOKALE DIALOG
BUU, Alm.del - 2015-16 - Bilag 267: Hovedresultaterne fra KL’s spørgeskemaundersøgelse om omstilling til en ny skole, forår 2016 (til brug for møde med KL den 27/9-2016)
1662267_0037.png
RESULTATER AF SPØRGESKEMAUNDERSØGELSE BLANDT DE KOMMUNALE SKOLEFORVALTNINGER
DEN LOKALE DIALOG
BUU, Alm.del - 2015-16 - Bilag 267: Hovedresultaterne fra KL’s spørgeskemaundersøgelse om omstilling til en ny skole, forår 2016 (til brug for møde med KL den 27/9-2016)
1662267_0038.png
RESULTATER AF SPØRGESKEMAUNDERSØGELSE BLANDT DE KOMMUNALE SKOLEFORVALTNINGER
DEN LOKALE DIALOG
BUU, Alm.del - 2015-16 - Bilag 267: Hovedresultaterne fra KL’s spørgeskemaundersøgelse om omstilling til en ny skole, forår 2016 (til brug for møde med KL den 27/9-2016)
1662267_0039.png
RESULTATER AF SPØRGESKEMAUNDERSØGELSE BLANDT DE KOMMUNALE SKOLEFORVALTNINGER
DEN LOKALE DIALOG
BUU, Alm.del - 2015-16 - Bilag 267: Hovedresultaterne fra KL’s spørgeskemaundersøgelse om omstilling til en ny skole, forår 2016 (til brug for møde med KL den 27/9-2016)
1662267_0040.png
RESULTATER AF SPØRGESKEMAUNDERSØGELSE BLANDT DE KOMMUNALE SKOLEFORVALTNINGER
DEN LOKALE DIALOG
BUU, Alm.del - 2015-16 - Bilag 267: Hovedresultaterne fra KL’s spørgeskemaundersøgelse om omstilling til en ny skole, forår 2016 (til brug for møde med KL den 27/9-2016)
1662267_0041.png
RESULTATER AF SPØRGESKEMAUNDERSØGELSE BLANDT DE KOMMUNALE SKOLEFORVALTNINGER
DEN LOKALE DIALOG
BUU, Alm.del - 2015-16 - Bilag 267: Hovedresultaterne fra KL’s spørgeskemaundersøgelse om omstilling til en ny skole, forår 2016 (til brug for møde med KL den 27/9-2016)
1662267_0042.png
RESULTATER AF SPØRGESKEMAUNDERSØGELSE BLANDT DE KOMMUNALE SKOLEFORVALTNINGER
DEN LOKALE DIALOG
BUU, Alm.del - 2015-16 - Bilag 267: Hovedresultaterne fra KL’s spørgeskemaundersøgelse om omstilling til en ny skole, forår 2016 (til brug for møde med KL den 27/9-2016)
1662267_0043.png
RESULTATER AF SPØRGESKEMAUNDERSØGELSE BLANDT DE KOMMUNALE SKOLEFORVALTNINGER
DEN LOKALE DIALOG