Børne- og Undervisningsudvalget 2015-16
BUU Alm.del Bilag 148
Offentligt
1616921_0001.png
CV
Anne Frausing
2002 -
2007 -
Rektor ved HF-Centret Efterslægten
Medstifter af og ordførende for hf2net.dk
1984 – 2002 Lektor ved Gentofte HF i matematik og datalogi
2001 – 2002 Konsulent for Strategisk Netværk vedr. ”Det virtuelle Gymnasium”
Tidligere formand for Datalærerforeningen
Medlem af aftagerpanel for Masteruddannelsen i Gymnasiepædagogik ved Syddansk Universitet
Medforfatter til Det Virtuelle Gymnasium - udredning, evaluering og anbefalinger om IT i de gymnasiale
uddannelser, Strategisk Netværk og Undervisningsministeriet 2001 samt temahæfter om skrivepædagogik,
skriveværksteder og it.
HF-Centret Efterslægten ligger i København NV og har mere end 900 årskursister fordel på følgende
tilrettelæggelser af hf-uddannelsen: toårig hf (17 klasser), fagpakker til politi-, pædagog-, lærer- og
designuddannelser, traditionel hf-enkeltfagsundervisning dag, aften og net (nethf). Vi har stor erfaring med
tematilrettelæggelser af toårig hf og profilklasser (se
www.hfc.dk).
Kursisterne er karakteriseret ved stor
diversitet i alder, faglige forudsætninger og socioøkonomiske vilkår og med en stor andel af
mønsterbrydere.
Susanne Stubgaard
1999 -
Rektor ved Næstved Gymnasium og HF
1982 – 1999 Lektor ved Rysensteen Gymnasium i fysik, astronomi og matematik, afbrudt af periode som
projektleder i PS – Data fra 1986 – 1988.
Medlem af forretningsudvalget for Næstved Uddannelsesråd, bestyrelsen for Næstved Sportscollege,
aftagerpanel ved RUC, repræsentantskabet i Experimentarium mm. Tidligere formand for
fysiklærerforeningen og LMFK samt medlem af bestyrelsen for DG (Rektorforeningen)
Medforfatter til fysiktidsskrift, artikler om forskningsprojekt vedrørende piger i fysik, artikler om generelle
pædagogiske temaer, udredning, evaluering og anbefalinger om fysik i de gymnasiale uddannelser (EVA)
mm.
Næstved Gymnasium og HF rummer ca. 1350 elever og kursister. Skolens kursister har en meget blandet
baggerund: For mange er hf første valg – enten fordi kursisterne er målrettede og gerne vil hurtigt igennem
eller også fordi en tre – årig gymnasial uddannelse er svær at overskue. Andre kursister kommer med
nederlag fra andre skoleforløb og for dem er hf en ny start. Skolen har stort fokus på hf, herunder den
anvendelsesorienterede tilgang, og vi har mange faste samarbejdspartnere f.eks. lokale virksomheder,
Erhvervsakademi Sjælland, UCSJ og politiet, og alle vores kursister er i praktik i 2. hf som en integreret del
af undervisningen.
BUU, Alm.del - 2015-16 - Bilag 148: Henvendelse af 23/3-16 fra HF-udvalget om præsentation af HF-udvalgets anbefalinger