Møde i Sundheds- og Ældreudvalget

Mødedato: 15-9-2015
Mødetidspunkt: Kl. 14.00
Sted: 1-133
2. UDGAVE

1. Åbent samråd med sundheds- og ældreministeren om øremærkede midler til fødeafdelinger og svangreomsorg, jf. SUU samrådsspm. A-C. Se tillige SUU alm. del - svar på spm. 100, 101, 127 og 128.


2. Eventuelt.


    1. Åbent samråd med sundheds- og ældreministeren om øremærkede midler til fødeafdelinger og svangreomsorg, jf. SUU samrådsspm. A-C. Se tillige SUU alm. del - svar på spm. 100, 101, 127 og 128.

    Bilag:

    Samrådsspm. om, hvorfor regeringen har truffet beslutning om at fjerne 260 mio. kr. til fødeafdelinger og svangreomsorg fra finanslovsaftalen for 2015, til sundheds- og ældreministeren
    Samrådsspm. om ministeren vurderer, at fødeafdelingerne vil kunne leve op til Sundhedsstyrelsen anbefalinger for svangreomsorgen uden dette løft, til sundheds- og ældreministeren
    Samrådsspm. om ministerens holdning til den principielle parlamentariske problemstilling, at en nytiltrådt regering midt i et finansår beslutter sig for at tilbagerulle en beslutning, som er stemt igennem af et flertal i Folketinget ved den gældende finanslovs vedtagelse uden først at inddrage Folketinget, til sundheds- og ældreministeren
    SUU alm. del - svar på spm. 100 om, hvilke konsekvenser det får for landets fødeafdelinger, at den nye tiltænkte økonomiramme for 2015 nu sættes i bero, fra sundheds- og ældreministeren
    Ny
    SUU alm. del - svar på spm. 101 om, hvor stor en del af de 35 mio. kr. til et løft af kvaliteten på landets fødeafdelinger i 2015, der allerede er ansøgt om fra regionerne, fra sundheds- og ældreministeren
    Ny
    SUU alm. del - svar på spm. 127 om redegørelse for beslutningen om at droppe de i finansloven 2015 øremærkede og afsatte midler til svangreomsorgen, fra sundheds- og ældreministeren
    Ny
    SUU alm. del - svar på spm. 128 om redegørelse for, hvorfor de øremærkede midler til svangreomsorgen for 2015 endnu ikke - efter nu 8 måneder - er udmøntet på de enkelte fødesteder, fra sundheds- og ældreministeren
    Ny
    2. Eventuelt.