Skatteudvalget 2014-15 (2. samling)
SAU Alm.del Bilag 25
Offentligt
1541866_0001.png
27. august 2014
J.nr. 14-3368511
Til Folketinget – Skatteudvalget
Hermed sendes oversigt over telefoniske og elektroniske henvendelser til SKAT for peri-
oden fra 1. januar 2013 til 30. juni 2015.
Karsten Lauritzen
/ Lars Tjærby Rasmussen
SAU, Alm.del - 2014-15 (2. samling) - Bilag 25: Oversigt over telefoniske og elektroniske henvendelser til SKAT for perioden fra 1. januar 2013 til 30. juni 2015, fra skatteministeren
1541866_0002.png
Folketingets Skatteudvalg får en kvartalsvis orientering om antal elektroniske henvendel-
ser til SKAT. Orienteringen suppleres med antal telefoniske henvendelser til SKAT.
Den 29. april 2015 fik Folketingets Skatteudvalg tilsendt en oversigt over antallet af tele-
foniske og elektroniske henvendelser til SKAT for perioden 1. januar 2013 til 31. marts
2015, jf. SAU 2014-15 Alm. del bilag 153.
Nedenfor er en opdateret figur 1, som viser perioden indtil 30. juni 2015:
Figur 1. Telefoniske og elektroniske henvendelser i perioden 1.1.2013 – 30.6.2015
500.000
450.000
400.000
350.000
300.000
250.000
200.000
150.000
100.000
140.000
120.000
100.000
80.000
60.000
40.000
20.000
Tilbudte telefonkald (venstre akse)
Henvendelser på web og e-mail (højre akse)
Anm.: Opgørelsen af telefoniske henvendelser omfatter tilbudte kald, hvilket er summen af kald, der er tabt i kø eller er
besvaret af en medarbejder. Kald, der er tabt i kø, kan fx være tabt, fordi spørgsmålet blev besvaret i et speak, eller fordi
ventetiden var for lang. Kald, der er tabt ved telefonudbyderen eller i telefonsystemet på grund af manglende kapacitet i
peakperioder, er ikke medregnet.
Udviklingen i telefoniske og elektroniske henvendelser i 1. og 2 kvartal 2015 er helt som
forventet sammenholdt med samme kvartaler i de foregående år.
Det store antal telefoniske og elektroniske henvendelser i marts og april måned skyldes
frigivelsen af årsopgørelsen. Antallet af henvendelser i marts og april 2015 er på stort set
samme niveau som i tilsvarende måneder i 2013 og 2014.
Antallet af telefoniske og elektroniske henvendelser udgjorde i alt 3.992.821 i 2013 og
4.212.334 i 2014. SKAT forventer samme niveau i 2015.
Side 2 af 2