1. Åbent samråd med uddannelses- og forskningsministeren og undervisningsministeren om sammenhængen mellem gymnasiereform og dimensionering af de videregående uddannelser, jf. FIV alm. del - samrådsspm. A, stillet af Esben Lunde Larsen (V) og af Lene Espersen (KF) vedr. Undervisningsudvalget. Samt FIV alm. del (2013-14) - bilag 233, 265, 267 og 273, samt FIV alm. del (2014-15) - bilag 2, 6, 11, 14-19, 26, 28 og 33. Samt FIV alm. del - spm. 24, 26,-28, 30-33, 36 og 40-58.
2. Åbent samråd med uddannelses- og forskningsministeren om nedlæggelses af bachelorpladser på universiteterne, jf. FIV alm. del - samrådsspm. B-F, stillet af Annette Vilhelmsen (SF) og Rosa Lund (EL).
3. Kort teknisk gennemgang ved uddannelses- og forskningsministeren og embedsmænd af regeringens lovforslag på uddannelses- og forskningsområdet i folketingsåret 2014-15, jf. FIV alm. del - bilag 1. Samt FIV alm. del (2013-14) - bilag 233, 244, 247 og 275.
4. Modtagelse af deputationer:
a) Danske Erhvervsakademier om dimensionering, jf. FIV alm. del - bilag 25.
b) Studentersamfundet v/AAU om dimensionering, jf. FIV alm. del - bilag 35.
5. Drøftelse af kommende høringer:
a) Esben Lunde Larsen (V) foreslår udvalget at afholde en høring om sammenhængen mellem gymnasiereform og dimensionering.
b) Esben Lunde Larsen (V) foreslår udvalget, at der bliver afholdt en høring om phd-uddannelser, f.eks. i januar 2015.
c) Esben Lunde Larsen (V) og Jeppe Bruus (S) ønsker et to mands-underudvalg nedsat til forberedelse af en høring om forskningsbaseret myndighedsberedskab og rådgivning.
6. Drøftelse af 1. udkast til rapport om FIV's studierejse 2014.
7. Udvalgets kommende møder, arrangementer m.v.:
a) Invitation til DTU-konference den 13. november 2014 om ESS og MAX V i Lund/København, jf. FIV alm. del - bilag 3.
b) FIV udvalgsmøde tirsdag den 25. november 2014 kl. 16.00.
c) Drøftelse af evt. deltagelse i europæisk parlamentsmøde om forskning i Rom den 20.-21. nov. 2014, jf. FIV alm. del - bilag 27 og 36.
8. Eventuelt.
Note: Børne- og Undervisningsudvalget er inviteret til at deltage under punkt 1.
Bilag: