L 43 B Forslag til lov om ændring af registreringsafgiftsloven, brændstofforbrugsafgiftsloven og lov om vægtafgift af motorkøretøjer m.v.

(Harmonisering af afgifterne på personbiler med tilladelse til erhvervsmæssig persontransport).

Af: Skatteminister Benny Engelbrecht (S)
Udvalg: Skatteudvalget
Samling: 2014-15 (1. samling)
Status: Stadfæstet

Spørgsmål 5

Hvad er den provenumæssige effekt for staten af en ordning, hvor den nuværende ordning for frikørsel af taxier udbredes til alle former for erhvervsmæssig personbefordring med personbil (taxi, limousine, sygetransport og offentlig servicetrafik), samtidig med at bundgrænsen for betaling af registreringsafgift ændres fra de nuværende 230.000 kr. til 150.000 kr.?
Dato: 12-11-2014
Status: Endeligt besvaret
Emne: moms , motorkøretøjer

Endeligt svar

Dokumentdato: 24-11-2014
Modtaget: 24-11-2014
Omdelt: 24-11-2014

L 43 - svar på spm. 5 om, hvad den provenumæssige effekt for staten er af en ordning, hvor den nuværende ordning for frikørsel af taxier udbredes til alle former for erhvervsmæssig personbefordring med personbil, samtidig med at bundgrænsen for betaling af registreringsafgift ændres fra de nuværende 230.000 kr. til 150.000 kr., fra skatteministeren

Svar på spm 5 DOK71360299 (pdf-version)
Html-version

Udvalgsspørgsmål

Dokumentdato: 12-11-2014
Modtaget: 12-11-2014
Omdelt: 12-11-2014

Spm. om, hvad den provenumæssige effekt for staten er af en ordning, hvor den nuværende ordning for frikørsel af taxier udbredes til alle former for erhvervsmæssig personbefordring med personbil, samtidig med at bundgrænsen for betaling af registreringsafgift ændres fra de nuværende 230.000 kr. til 150.000 kr., til skatteministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version