Transportudvalget 2014-15 (1. samling)
TRU Alm.del
Offentligt
1529915_0001.png
From:
Babak Taherloo - The One Times
Sent:
Monday, February 23, 2015 09:47
Subject:
Kære medlemmer af Transportudvalget - Vedrørerende international Dansk produkt for metro
medie fremvisning
Kære medlemmer af Transportudvalget
Mit navn er Babak Taherloo, og jeg er ejer af Patentet på Echo Light som er et
system til markedsføring I Metro Tunneller.
Jeg har vedlagt en brochure som beskriver vores produkt yderligere samt fire links til
youtube clips der giver en hurtig overblik over vores produkt.
3D præsentation:
http://youtu.be/uc6ZaXytDtc
Test:
http://www.youtube.com/watch?v=doi7blsqVXk&feature=g-upl
http://www.youtube.com/watch?v=r0_NBgvlQEU
Fra Tv2News:
https://www.youtube.com/watch?v=fOljRdl3YCo
Jeg vil gerne fortælle kort om min oplevelse af introduktionen af produktet til
Københavns Metro som jeg ikke føler er retfærdig.
Jeg præsenterede Echo Light Systemet til Københavns Metro som opereres af Metro
Service første gang den 21 Januar 2010 og den daværende ansvarlige for området
hos Metro Service var meget positive og kunne hurtigt se fordelene ved det unikke
muligheder, store indtægts potentiale, og mange arbejdspladser som Echo Light
Systemet ville skabe for Metro Service,
TRU, Alm.del - 2014-15 (1. samling) - Endeligt svar på spørgsmål 626: Spm. om kommentar til henvendelse af 23/2-15 fra Babak Taherloo vedrørende Københavns Metro, til transportministeren
1529915_0002.png
Købehavns Metro og dens ejere MetroSelskabet. Som i er bekendt med
er Metroselskabet er et interessentskab, og ejes af Københavns
Kommune (50,0 procent andel), staten ved Transportministeriet (41,7 procent
andel) og Frederiksberg Kommune (8,3 procent andel).
Vi følte at vi var tæt på en samarbejdsaftale omkring brug af Echo Light Systemet
med Metro Service A/S, men desværre skulle denne medarbejder vi oprindeligt var
henvist til og som var ansvarlig for dette område for Metro Service A/S måtte flytte
fra Danmark og i et brev skrev han at det fremadrettet ville være en anden person
som skulle tage stilling til implementering og brug af Echo Light Systemet I
Københavns Metro.
Vi havde før vores tidligere kontakt hos Metro Service A/S flyttede, et møde med
den nye ansvarlige på området hos Metro Service A/S.
Efter det møde har vi på forskellig gentagne gange haft kommunikeret med den nye
ansvarlige men desværre ikke kunnet komme videre I forhandlingerne.
Vores store spørgsmål er således:
1. Hvorfor de ansvarlige ikke tillader fri konkurrence ved at lave udbud på reklame
området af metroen ?
2. Hvorfor man ikke giver alle virksomheder muligheden for byde eller give bud på at
få muligheden for at reklamere I Metroen, eller dele af den
3. Hvorfor vi ikke få lov til at bruge vores produkt Echo Light System, når det kan
genere million beløb for ejerne af metroen årligt som vil blive til gavn for borgerne
uden at være til nogen gene overhovedet?
4. Hvem kan holdes til ansvar for at have tilbageholdt de enorme indtægts kroner?
Og ligeledes tab af de mange nye jobs som garanti vil blive skabt I denne med at vi
kunne byde på reklamefremføring i metroen med vores patenteret teknologi ?
5. Hvorfor Metroen i København som drives af skatter som vi borger i Danmark har
betalt for og som forvaltes af Metro Service A/S og som burde yde sin bedste for at
skabe så stor en økonomisk gevinst som muligt, ikke tillader en patenteret produkt
som vores som er sikker, miljøvenlig, arbejdsskabende med mulighed for eksport og
som vil være en stor indtægt for metroens ejer og kan være med til at holde
TRU, Alm.del - 2014-15 (1. samling) - Endeligt svar på spørgsmål 626: Spm. om kommentar til henvendelse af 23/2-15 fra Babak Taherloo vedrørende Københavns Metro, til transportministeren
billetpriserne nede at blive implementeret og uden nogen grund afviser at vi må
bruge produktet.
Udover eksport mulighederne og de masser af arbejdspladser der skabes i
forbindelse med vores produkts implementering i metroen i københavn vil der
ligeledes være rigtig store skatte fordele, som kun kan være til gavn for Danmark.
Vi har tilbudt metroen at leje os ind i faciliteterne og på den måde kan metroen kun
have ekstra økonomisk gevinst omkostningsfrit, men vi får alligevel et ubegrundet
nej.
Vi syntes det er meget urimeligt og vi føler ikke loven på området er retfærdig, hvis
Metro Service A/S selv kan bestemme hvem der skal kunne byde ind og
tilbageholde andre for at byde.
Vi har siden 2010 som sagt været i kontakt med metro service over flere gange
omkring implementeringen af vores produkt, og siden vi hver gang er blevet henvist
til at vente og ikke har kunne komme videre har vi været nødsaget til at fokusere på
andre lande hvor støtten til vores produkt er meget større og hvor de kan se de
økonomiske fordele det bringer med sig.
I de fleste lande vi operere I er det ikke metro operatøren som alene kan bestemme
hvem der kan byde ind og hvem der ikke kan byde ind på reklame markedet. Der
gives mulighed for udbud på de forskellige reklame områder såsom seperat udbud
for tunnel reklame.
Kære medlemmer af Transportudvalget,
Sommetider mødes vi med spørgsmålet: ”det er Dansk designet, udviklet i Danmark,
og testet i Københavns Metro med flot resultat, hvordan kan det være at det ikke er
implementeret i København?”
Tillad mig at dele med mig hvad der virkeligt sørger mig. Sommetider begynder jeg
at tro at hvis jeg ikke hed Babak og var Dansker med anden etnisk herkomst var det
meget muligt at Echo Light Systemet var blevet implementeret på nuværende
tidspunkt og havde fået en masse ros og opbakning.
Efter at have modtaget den første udstedelse af patent i USA har vi været i dialog
med rigtig mange Danske virksomheder om køb af komponenter til vores system
velvidende at vi hvis vi havde mulighed for at implementere i Københavns Metro
TRU, Alm.del - 2014-15 (1. samling) - Endeligt svar på spørgsmål 626: Spm. om kommentar til henvendelse af 23/2-15 fra Babak Taherloo vedrørende Københavns Metro, til transportministeren
1529915_0004.png
ville modtage rigtig mange ordre som kunne eksporteres fra Danmark, men det er
desværre ikke blevet tilfældet.
Jeg håber at denne klage som jeg har bestræbt mig på at forkorte har givet dem de
overordnede oplysninger og at i således at kan komme til bunds I hvilke muligheder
der er for os at bruge vores produkt til alles gavn i Københavns Metro.
Jeg uddyber gerne punkterne foroven samt yderligere dokumentation I form af
breve og emails som vi har, og vil samtidig gerne høre om det er muligt af få sat et
møde op til dette, da vi ikke har fået grund for hvorfor vi ikke må bruge vores
system eller give bud derpå.
Sidst ville jeg som medborger meget gerne høre hvad I ville have gjort I min situation
og hvad I vil råde mig til at gøre I denne situation.
Jeg ser frem til at høre fra jer, og takker for jeres tid.
De bedste hilsner,
Babak Taherloo
Babak Taherloo
Management
[email protected]
www.theonetimes.com