Transportudvalget 2014-15 (1. samling)
TRU Alm.del
Offentligt
1509692_0001.png
MINISTEREN
Transportudvalget
Folketinget
Dato
J. nr.
19. marts 2015
2015-990
Frederiksholms Kanal 27 F
1220 København K
Telefon
41 71 27 00
Transportudvalget har i brev af 22. december 2014 stillet mig følgende spørgs-
mål (TRU alm. del), som jeg hermed skal besvare. Spørgsmålet er stillet efter
ønske fra Henning Hyllested (EL).
Spørgsmål nr. 237:
Når BVU og Intraplan konkluderer i deres rapport, at færgedrift ikke vil være
økonomisk rentabelt, da bedes ministeren gøre rede for, hvilke forudsætninger
BVU og Intraplan har for at have denne indsigt i Scandlines driftsomkostninger
i 2025, herunder hvilken forståelse BVU og Intraplan har af det fremtidige
brændstofforbrug, omkostninger til vedligeholdelse, lønninger m.v.
Svar:
Som det fremgår af ’Fehmarnbelt Forecast 2014 – Update of the FTC-Study of
2002’, side 20, er formålet med den opdaterede trafikprognose at udarbejde en
opdateret, langsigtet prognose for trafikken og transportmængderne, der kan
forventes med den planlagte faste forbindelse over Femern Bælt.
Det er den opgave, de har løst på grundlag af deres faglige vurderinger, herun-
der også med en følsomhedsberegning om fortsat færgedrift.
Med
venlig
hilsen
Magnus Heunicke