Transportudvalget 2014-15 (1. samling)
TRU Alm.del
Offentligt
1509642_0001.png
MINISTEREN
Transportudvalget
Folketinget
Dato
J. nr.
19. marts 2015
2015-990
Frederiksholms Kanal 27 F
1220 København K
Telefon
41 71 27 00
Transportudvalget har i brev af 22. december 2014 stillet mig følgende spørgs-
mål (TRU alm. del), som jeg hermed skal besvare. Spørgsmålet er stillet efter
ønske fra Henning Hyllested (EL).
Spørgsmål nr. 234:
Ministeren bedes gøre rede for, hvorfor BVU og Intraplan i trafikprognosen for
Femern Bælt alene opstiller færgescenarier med enten afgang hver time eller
hveranden time, hvilket er en markant lavere frekvens end i dag, og hvilket
strider imod Scandlines’ udsagn om at opretholde en høj frekvens, samt i øvrigt
at tilpasse afgangene efter det aktuelle trafikmønster.
Svar:
De tyske konsulentfirmaer, Intraplan og BVU, der står bag den opdaterede tra-
fikprognose, har foretaget følsomhedsberegninger i forhold til sejlplaner for
fortsat færgedrift med en-times drift og to-timers drift. At der ikke er regnet på
en højere frekvens, er baseret på de tyske konsulentfirmaers faglige vurdering.
Med
venlig
hilsen
Magnus Heunicke