Skatteudvalget 2014-15 (1. samling)
SAU Alm.del
Offentligt
1427445_0001.png
28. november 2014
J.nr. 14-4858586
Til Folketinget – Skatteudvalget
Hermed sendes svar på spørgsmål nr. 91 af 31. oktober 2014 (alm. del). Spørgsmålet er
stillet efter ønske fra Jan E. Jørgensen (V).
Benny Engelbrecht
/ Lene Skov Henningsen
PDF to HTML - Convert PDF files to HTML files
1427445_0002.png
Spørgsmål
Vil ministeren redegøre for, hvorledes det forventes, at effekterne af reklameafgiften vil
påvirke Post Danmarks resultat fremover, og hvordan dette indgår i beregningerne af det
samlede provenu fra reklameafgiften?
Svar
Jeg skal henholde mig til følgende, som jeg har modtaget fra Transportministeriet:
”Post Danmark A/S har oplyst til Transportministeriet, at en implementering af reklame-
afgiftsloven vil betyde en mistet omsætning på adresseløse forsendelser for virksomhe-
den. Post Danmark A/S skønner, at der er tale om en mistet omsætning i størrelsesorde-
nen 10 pct.”
Post Danmarks resultat indgår ikke særskilt i provenuberegningerne. De samlede økono-
miske omkostninger for erhvervslivet fremgår af det vedtagne lovforslag (L50, 2012-13).
Side 2 af 2