Skatteudvalget 2014-15 (1. samling)
SAU Alm.del
Offentligt
1427447_0001.png
28. november 2014
J.nr. 14-58586
Til Folketinget – Skatteudvalget
Hermed sendes svar på spørgsmål nr. 90 af 31. oktober 2014 (alm. del). Spørgsmålet er
stillet efter ønske fra Jan E. Jørgensen (V).
Benny Engelbrecht
/ Lene Skov Henningsen
PDF to HTML - Convert PDF files to HTML files
1427447_0002.png
Spørgsmål
Vil ministeren oversende en vurdering af reklameafgiftens effekt på dagligvarepriserne
med udgangspunkt i konklusionerne fra Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens rapport
”tilbud i den danske dagligvarehandel” fra 2012 og herunder inddrage det faktum, at over
en tredjedel af forbrugerne i rapporten angiver, at deres valg af dagligvarebutik var påvir-
ket af, at der var bestemte varer på tilbud?
Svar
Jeg henviser til svar på spørgsmål S 1823 af 8. september 2014.
Desuden bemærkes det, at selvom mængderne af husstandsomdelte reklametryksager
falder, kan varerne stadig være på tilbud, og forbrugerne kan stadig - både gennem hus-
standsomdelte reklamer og andre reklameformer - være oplyste om, at varerne er på til-
bud.
Side 2 af 2