Skatteudvalget 2014-15 (1. samling)
SAU Alm.del
Offentligt
1415691_0001.png
4. november 2014
J.nr. 14-4483963
Til Folketinget – Skatteudvalget
Hermed sendes svar på spørgsmål nr. 6 af 8. oktober 2014 (alm. del). Spørgsmålet er
stillet efter ønske fra Jan E. Jørgensen (V).
Benny Engelbrecht
/ Lene Skov Henningsen
PDF to HTML - Convert PDF files to HTML files
1415691_0002.png
Spørgsmål
Vil ministeren redegøre for, hvordan det skal kontrolleres, om noget er en direct
mail - herunder hvilken myndighed der skal kontrollere dette? Spørgsmålet
bedes også besvaret for direct mail, der pakkes og/eller sendes fra udlandet.
Svar
Direct Mail-forsendelser er defineret som ensartede breve, der udelukkende indeholder
reklame, kundeinformation eller markedsføringsmateriale, og som sendes til et større
antal modtagere.
Forsendelse af Direct Mail sker på baggrund af en individuel aftale mellem udgiveren og
postvirksomheden, og som hovedregel til en lavere pris end forsendelse af almindelig
post og erhvervsbreve.
Der vil derfor, allerede inden postforsendelsen påbegyndes, være klarhed over, hvorvidt
der er tale om Direct Mail eller ej.
Der skelnes i den forbindelse ikke imellem, om reklamerne sendes fra Danmark eller fra
udlandet.
Side 2 af 2