Skatteudvalget 2014-15 (1. samling)
SAU Alm.del
Offentligt
1511924_0001.png
25. marts 2015
J.nr. 15-0987264
Til Folketinget – Skatteudvalget
Hermed sendes svar på spørgsmål nr. 543 af 9. marts 2015 (alm. del). Spørgsmålet er stil-
let efter ønske fra Karina Adsbøl (DF).
Benny Engelbrecht
/ John Ladefoged
PDF to HTML - Convert PDF files to HTML files
1511924_0002.png
Spørgsmål
Spørger er blevet kontaktet af en blind borger, som ikke kunne få hjælp til at få sine skat-
teoplysninger oplyst, og Borgerservice kunne heller ikke hjælpe. På den baggrund bedes
ministeren redegøre for, om man som blind borger kan ringe til SKAT og få hjælp og vej-
ledning og høre, hvor meget man får tilbage i SKAT. Ministeren bedes desuden redegøre
for, hvordan SKAT hjælper borgere, der er blinde, og om ministeren overvejer initiativer
for at sikre denne hjælp.
Svar
Jeg kan henholde mig til følgende, som jeg har modtaget fra SKAT:
”SKAT har ikke mulighed for at kommentere den konkrete borgerhenvendelse, der har
dannet baggrund for spørgsmålet.
En borger med særlige behov har mulighed for ved telefonisk henvendelse at få tid til et
personligt møde hos SKAT, hvor borgeren kan få oplyst resultatet af årsopgørelsen.
SKAT kan ikke telefonisk oplyse herom som følge af tavshedspligten.”
Side 2 af 2