Skatteudvalget 2014-15 (1. samling)
SAU Alm.del
Offentligt
1512299_0001.png
25. marts 2015
J.nr. 15-0987261
Til Folketinget – Skatteudvalget
Hermed sendes svar på spørgsmål nr. 532 af 6. marts 2015 (alm. del). Spørgsmålet er stil-
let efter ønske fra Anni Matthiesen (V).
Benny Engelbrecht
/ John Ladefoged
PDF to HTML - Convert PDF files to HTML files
1512299_0002.png
Spørgsmål
Hvad påtænker ministeren at gøre for at nedbringe de meget lange ventetider i forbin-
delse med opkald til SKAT?
Svar
Jeg kan henholde mig til følgende, som jeg har modtaget fra SKAT:
”SKAT arbejder løbende på at tilrettelægge telefonbetjeningen, så den gennemføres så
smidigt som muligt, blandt andet testes der i øjeblikket en call back funktion, og der ar-
bejdes på at meddele aktuel ventetid i telefonkøen.
SKAT følger ventetiderne tæt. Som eksempel kan nævnes den nuværende periode, hvor
der er mange kald som følge af, at årsopgørelsen for 2014 er klar. SKAT har som konse-
kvens heraf sørget for ekstra bemanding på telefonerne.
På skat.dk vises også de forventede ventetider på SKATs telefoner, så borgere og virk-
somheder så vidt muligt kan ringe på tidspunkter, hvor der er mindst ventetid.”
Side 2 af 2