Skatteudvalget 2014-15 (1. samling)
SAU Alm.del
Offentligt
Bilag 1
Korrigeret opgørelse over redaktionelt indhold i
søndagsudgaver af Berlingske, Jyllands-Posten og Politiken
samt Børsen Weekend i september 2014
Nedenstående opgørelser er baseret på opmålinger foretaget af et analysebureau.
Den anvendte opmålingsmetode opgør andelen af hhv. redaktionelt indhold og
annoncer i spaltemillimeter, der herefter omregnes til procentvise andele samt
antal sider. Opmålingen i spaltemillimeter tager – i modsætning til den tidligere
opmålingsmetode – højde for eventuel variation de enkelte sektioners og/eller
annoncetillægs sideformat.
Tabel 1: Berlingske*
Redaktionelt
Annoncer,
Redaktionelt
Annoncer,
indhold, pct.
pct.
indhold, sider
sider
7. september
49 pct.
51 pct.
128,4 sider
135,6 sider
2014
14. september 51 pct.
49 pct.
109,1 sider
102,9 sider
2014
21. september 46 pct.
54 pct.
110 sider
130 sider
2014
28. september 48 pct.
52 pct.
106,4 sider
113,6 sider
2014
*) Der blev ikke distribueret selvstændige annoncetillæg med Berlingske Søndag i
september 2014
1