Transportudvalget (TRU) Alm. del

Samling: 2014-15 (1. samling)

Spørgsmål 369

På pressemødet om Togfond DK den 1. marts 2013 udtalte statsministeren på et spørgsmål om, hvorvidt finansieringen af Togfond DK bryder med regeringens forsigtighedsprincip: ”Det her det ændrer jo ikke ved de veje, som vi allerede planlægger, det ændrer ikke ved det almindelige budget til trafikinvesteringer. Det her det er oveni. Det er nye penge. Det er godt nok midlertidige penge, men det er nye penge og et temmelig stort beløb.” Kan statsministeren på den baggrund garantere, at de i vedlagte bilag angivne konkrete trafikinvesteringer og trafikpuljer, der blev aftalt med Aftale om en grøn transportpolitik fra 2013, ikke vil blive udskudt, nedskaleret eller helt aflyst for at finde finansiering til regeringens Togfond DK, der i øjeblikket ser ud til at være underfinansieret med 18 mia. kr.?
Dato: 05-02-2015
Status: Endeligt besvaret
Emne: jernbaneinfrastruktur, transportpolitik

Endeligt svar

Dokumentdato: 10-02-2015
Modtaget: 10-02-2015
Omdelt: 10-02-2015

Svar på TRU alm. del - spm. 369 om ministeren kan garantere, at angivne konkrete trafikinvesteringer og trafikpuljer, der blev aftalt med Aftale om en grøn transportpolitik fra 2013, ikke vil blive udskudt, nedskaleret eller helt aflyst for at finde finansiering til regeringens Togfond DK, fra statsministeren

Svar på Transportudvalgets spørgsmål 369 af 5-2-2015 (pdf-version)
Html-version

Udvalgsspørgsmål

Dokumentdato: 05-02-2015
Modtaget: 05-02-2015
Omdelt: 05-02-2015

Spm. om ministeren kan garantere, at angivne konkrete trafikinvesteringer og trafikpuljer, der blev aftalt med Aftale om en grøn transportpolitik fra 2013, ikke vil blive udskudt, nedskaleret eller helt aflyst for at finde finansiering til regeringens Togfond DK, til statsministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version
Bilag - Grøn transportpolitik 2013 (pdf-version)
Html-version