Skatteudvalget 2014-15 (1. samling)
SAU Alm.del Bilag 153
Offentligt
1524283_0001.png
29. april 2014
J.nr. 14-3368511
Til Folketinget – Skatteudvalget
Hermed sendes oversigt over telefoniske og elektroniske henvendelser til SKAT for peri-
oden fra 1. januar 2013 til 31. marts 2015.
Benny Engelbrecht
/ Lars Tjærby Rasmussen
SAU, Alm.del - 2014-15 (1. samling) - Bilag 153: Oversigt over telefoniske og elektroniske henvendelser til SKAT for perioden fra 1. januar 2013 til 31. marts 2015.
1524283_0002.png
Folketingets Skatteudvalg får en kvartalsvis orientering om antal elektroniske henvendel-
ser til SKAT. Orienteringen suppleres med antal telefoniske henvendelser til SKAT.
Den 27. januar 2015 fik Folketingets Skatteudvalg tilsendt en oversigt over antallet af
telefoniske og elektroniske henvendelser til SKAT for perioden 1. januar 2013 til 31. de-
cember 2014, jf. SAU 2014-15 Alm. del bilag 86.
Nedenfor er en opdateret figur 1, som viser perioden indtil 31. marts 2015:
Figur 1. Telefoniske og elektroniske henvendelser i perioden 1.1.2013 – 31.3.2015
500.000
450.000
400.000
350.000
300.000
250.000
200.000
150.000
100.000
140.000
120.000
100.000
80.000
60.000
40.000
20.000
Anm.: Opgørelsen af telefoniske henvendelser omfatter tilbudte kald, hvilket er summen af kald, der er tabt i kø eller er
besvaret af en medarbejder. Kald, der er tabt i kø, kan fx være tabt, fordi spørgsmålet blev besvaret i et speak, eller fordi
ventetiden var for lang. Kald, der er tabt ved telefonudbyderen eller i telefonsystemet på grund af manglende kapacitet i
peakperioder, er ikke medregnet.
Udviklingen i telefoniske og elektroniske henvendelser i 1. kvartal 2015 er helt som for-
ventet sammenholdt med 1. kvartal i de foregående år.
Det store antal telefoniske og elektroniske henvendelser i marts måned skyldes frigivelsen
af årsopgørelsen. Antallet af henvendelser i marts 2015 er på samme niveau som i tilsva-
rende måned i 2013 og 2014.
jan-13
feb
mar
apr
maj
juni
juli
aug
sep
okt
nov
dec
jan-14
feb
mar
apr
maj
juni
juli
aug
sep
okt
nov
dec
jan-15
feb
mar
Tilbudte telefonkald (venstre akse)
Henvendelser på web og e-mail (højre akse)
Side 2 af 2