Kommunaludvalget 2014-15 (1. samling)
KOU Alm.del Bilag 59
Offentligt
1529868_0001.png
Folketingets Kommunaludvalg
Sagsnr.
2015 - 2973
Doknr.
225023
Dato
13-05-2015
Opgørelse over antallet af sager om nyt personnummer i særlige tilfælde i for-
bindelse med identitetsmisbrug
Folketinget vedtog den 25. marts 2014 en ændring af CPR-loven, hvorefter Økonomi-
og Indenrigsministeriet efter skriftlig anmodning herom i særlige tilfælde kan tildele nyt
personnummer til en person, hvis personnummer indgår eller har indgået i forbindelse
med misbrug af vedkommendes identitet
1
. Bestemmelsen herom blev ved lov nr. 311
af 29. marts 2014 indsat som nyt § 3, stk. 6, i CPR-loven.
I forbindelse med den daværende økonomi- og indenrigsministers besvarelse af
spørgsmål 2 til lovforslaget blev det tilkendegivet, at Økonomi- og Indenrigsministeriet
vil følge op på lovforslaget og udarbejde en årlig opgørelse over antallet af ansøgnin-
ger om nyt personnummer, antallet af sager, hvor der tildeles nyt personnummer og
antallet af sager, hvor der gives afslag på tildeling af nyt personnummer. Det blev
ligeledes tilkendegivet, at opgørelsen vil indeholde en redegørelse for begrundelsen i
den enkelte sag for tildeling af nyt personnummer henholdsvis afslag herpå.
1.
Af lovforslagets bemærkninger fremgår bl.a. følgende om sagsbehandlingen i for-
bindelse med ansøgninger om nyt personnummer som følge af identitetsmisbrug:
”Anmodning om tildeling af nyt personnummer vil skulle indgives til Økonomi- og Indenrigsministe-
riet. Anmodningen skal være skriftlig og være ledsaget af fyldestgørende oplysninger og dokumenta-
tion til belysning af, at lovens betingelser er opfyldt, herunder at der har fundet et misbrug sted af
den pågældendes personnummer af den karakter, som er nævnt i den foreslåede bestemmelse. Der
skal vedlægges dokumentation i form af brevveksling med virksomheder m.fl. om misbruget og dæk-
ning af tabet i den forbindelse, politianmeldelse af forholdet m.v.
Til brug for Økonomi- og Indenrigsministeriets afgørelse af, om der i et konkret tilfælde skal tilde-
les nyt personnummer, vil ministeriet kunne anmode politiet om en udtalelse om, hvorvidt misbruget
har været genstand for politimæssig efterforskning. Det sker med henblik på, at politiets behandling
af en sådan eventuel sag vil kunne indgå i ministeriets afgørelse af, om der kan tildeles nyt person-
nummer. En udtalelse vil bl.a. kunne indhentes til brug for Økonomi- og Indenrigsministeriets vurde-
ring af, om misbruget har fundet sted og med henblik på at belyse karakteren og omfanget af mis-
bruget, samt hvorvidt det kan antages at ville forhindre yderligere misbrug, at den berørte person
tildeles nyt personnummer.
Såfremt det ved indgivelsen af ansøgning om nyt personnummer er åbenbart, at lovens betingelser
ikke er opfyldt, vil Økonomi- og Indenrigsministeriet kunne afvise ansøgningen på det foreliggende
grundlag uden videre sagsbehandling. Tilsvarende vil gælde, hvis der ikke er vedlagt dokumentation
for misbruget i form af politianmeldelse og brevveksling med virksomheder m.fl. om identitetsmisbru-
get. Økonomi- og Indenrigsministeriet vejleder i den forbindelse ansøgeren om, hvilke oplysninger
og/eller dokumenter der mangler.”
2.
Om ministeriets sagsbehandling i disse sager kan generelt oplyses, at når en an-
søgning om nyt personnummer begrundet i identitetsmisbrug modtages i ministeriet,
1
Lovforslag nr. L 110 om forslag til lov om ændring af lov om Det Centrale Personregister (Tildeling af nyt
personnummer i særlige tilfælde i forbindelse med identitetsmisbrug samt ophævelse af markeringer i CPR
om forskerbeskyttelse).
KOU, Alm.del - 2014-15 (1. samling) - Bilag 59: Opgørelse over antallet af sager om nyt personnummer i særlige tilfælde i forbindelse med identitetsmisbrug, fra økonomi- og indenrigsministeren
1529868_0002.png
vurderes det først på baggrund af de modtagne oplysninger, om sagen kan undergi-
ves nærmere sagsbehandling, eller om sagen må afvises som åbenbar grundløs. Må
sagen anses for åbenbar grundløs, informeres ansøgeren om indholdet af reglerne,
og det meddeles ansøgeren, at ministeriet på det foreliggende grundlag må afvise
anmodningen om nyt personnummer som følge af, at der ikke er tilvejebragt den for-
nødne dokumentation for, at lovens betingelser er opfyldt.
Kan ansøgningen ikke anses for åbenbar grundløs, men må de i ansøgningen afgivne
oplysninger anses for så mangelfulde og utilstrækkelige, at der ikke er grundlag for at
indlede en egentlig sagsbehandling, orienteres ansøgeren om indholdet af reglerne og
de betingelser, der skal være opfyldt for, at nyt personnummer kan tildeles. Ministeriet
tilkendegiver i den forbindelse over for ansøgeren, at såfremt ansøgeren finder, at
vedkommende befinder sig i en situation, som er omfattet af den beskrevne lovæn-
dring, kan ansøgeren indgive en egentlig skriftlig ansøgning bilagt de nødvendige
dokumenter til belysning af misbruget af ansøgerens identitet, herunder personnum-
mer. Det drejer sig bl.a. om oplysninger i form af politianmeldelse og brevveksling med
virksomheder og myndigheder vedrørende de krav m.v., der er gjort gældende mod
ansøgeren i den forbindelse.
I sager, hvor de modtagne oplysninger kan danne grundlag for en egentlig sagsbe-
handling, anmoder Økonomi- og Indenrigsministeriet ansøgeren om samtykke til at
indhente oplysninger fra politiet i det omfang, der er mulighed herfor. Baggrunden
herfor er, at politiets sagsbehandling kan medvirke til at dokumentere misbrugets ka-
rakter og omfang. Politiets efterforskning kan endvidere føre til, at en gerningsperson
sigtes og eventuelt tiltales, hvilket kan føre til, at det stedfundne misbrug må anses for
at være bragt til ophør for fremtiden.
Når der modtages svar fra politiet i sagen, vil sagen i nogle tilfælde kunne afsluttes
umiddelbart ved, at der tildeles ansøgeren et nyt personnummer eller meddeles afslag
herpå. I nogle sager er der behov for at indhente yderligere oplysninger fra ansøgeren
henholdsvis politiet. Når sagen anses for tilstrækkeligt oplyst, træffer ministeriet afgø-
relse i sagen. Afgørelsen vil gå ud på, at der tildeles ansøgeren et nyt personnummer
henholdsvis meddeles afslag herpå.
3.
Økonomi- og Indenrigsministeriet har det første år efter lovens ikrafttræden den 1.
april 2014 modtaget 29 ansøgninger om nyt personnummer begrundet i identitetsmis-
brug. Af de modtagene sager er 22 sager afsluttet.7 sager er stadig verserende.
3.1.
I
8 sager
er ansøgningen om nyt personnummer umiddelbart afslået, fordi an-
søgningen var åbenbart grundløs. De afgivne oplysninger om grundlaget for anmod-
ningen om nyt personnummer i disse ansøgninger er af meget forskelligartet karakter.
Således er der bl.a. afgivet oplysninger om, at anmodningen om nyt personnummer er
begrundet i, at der har fundet en eller anden form for offentliggørelse af personnum-
meret sted, uden at der er konstateret et misbrug i den forbindelse. I andre sager er
det om grundlaget for anmodningen om nyt personnummer oplyst, at den pågældende
person har vidnet i en straffesag og i den forbindelse frygter for sit liv, at den pågæl-
dende udsættes for aflytning af politiet og endvidere udsættes for spionage, og at den
pågældende ikke har mulighed for at fastholde jobs grundet voldsom chikane fra poli-
tiet henholdsvis et nærmere angivet pengeinstitut.
3.2.
I
9 sager
har ministeriet ikke umiddelbart fundet, at oplysningerne i den modtagne
ansøgning gav grundlag for at indlede en egentlig sagsbehandling som følge af, at de
fra ansøgeren modtagne oplysninger har været mangelfulde og utilstrækkelige. Mini-
steriet har i disse sager over for ansøgeren redegjort for indholdet af reglerne og de
betingelser, der skal være opfyldt for, at nyt personnummer kan tildeles. Ministeriet
har tilkendegivet over for ansøgeren, at såfremt ansøgeren finder, at vedkommende
befinder sig i en situation, som er omfattet af den beskrevne lovændring, kan ansøge-
ren indsende de nødvendige dokumenter til belysning af misbruget af ansøgerens
2
KOU, Alm.del - 2014-15 (1. samling) - Bilag 59: Opgørelse over antallet af sager om nyt personnummer i særlige tilfælde i forbindelse med identitetsmisbrug, fra økonomi- og indenrigsministeren
1529868_0003.png
identitet, herunder personnummer. Det drejer sig navnlig om oplysninger i form af
politianmeldelse og brevveksling med virksomheder og myndigheder vedrørende de
krav m.v., der er gjort gældende mod ansøgeren i den forbindelse.
I ingen af disse sager er ansøgeren vendt tilbage med yderligere oplysninger.
3.3.
I
2 sager
har Økonomi- og Indenrigsministeriet på baggrund af de i ansøgningen
afgivne oplysninger og i overensstemmelse med ministeriets sagsbehandling i disse
sager anmodet ansøgeren om at udfylde og returnere en samtykkeerklæring, hvorved
ansøgeren giver skriftligt samtykke til, at ministeriet kan indhente oplysninger i politiets
sag i det omfang, der er mulighed herfor.
De omtalte anmodninger om samtykke blev afsendt af ministeriet den 16. juli 2014
henholdsvis 18. februar 2015. I ingen af disse sager har ansøgeren returneret sam-
tykkeerklæringen i udfyldt stand.
3.4.
I
2 sager
er der på baggrund af den indgivne ansøgning og yderligere indhentede
oplysninger tildelt nyt personnummer.
3.4.1.
I den ene sag gjorde følgende forhold sig gældende:
Den 3. maj 2014 fik ansøgeren stjålet sin pung indeholdende bl.a. kørekort, sund-
hedskort og pas.
Den 13. maj 2014 blev der herefter bestilt 2 Iphones med abonnementer hos et tele-
selskab, den 15. maj 2014 blev der oprettet et lån hos en lånevirksomhed, den 19. maj
2014 blev der oprettet et lån hos en lånevirksomhed i forbindelse med fysisk fremmø-
de i en elektronikbutik og et teleselskab, samme dato blev der købt 2 Iphones og en
Ipad Air hos et teleselskab og oprettet lån hos et finansieringsselskab i forbindelse
med et brillekøb hos en optiker, den 21. maj 2014 blev der oprettet en kreditaftale hos
en lånevirksomhed i forbindelse med fremmøde i en butik, samme dato blev der opret-
tet et brille-abonnement gennem et finansieringsselskab og på et ikke nærmere angi-
vet tidspunkt blev der oprettet et abonnement hos et teleselskab.
Efter en samlet vurdering af sagen har ministeriet tildelt ansøgeren et nyt person-
nummer.
Økonomi- og Indenrigsministeriet har lagt vægt på, at misbruget har haft et vist kvalifi-
ceret omfang og er foregået over en periode, at ansøgeren har mistet såvel sit køre-
kort, pas og sundhedskort, som er blevet brugt som legitimationsgrundlag ved indgå-
else af aftaler i ansøgerens navn, at der ikke er udsigt til, at politiet kan foretage efter-
forskningsskridt, der vil kunne føre til en opklaring af sagen med det resultat, at mis-
bruget vil blive bragt til ophør, og at der således er tale om, at misbruget vil kunne
fortsætte også for fremtiden. Ministeriet har ikke fundet tilstrækkeligt grundlag for at
afvise anmodningen om nyt personnummer på baggrund af den omstændighed, at
ansøgeren ikke har oplevet alvorligere problemer med at håndhæve sin ret over for de
virksomheder m.v., der har gjort krav gældende mod ansøgeren, og at ansøgeren ikke
har lidt et tab i anledningen af de begåede forhold. Ministeriet har herved lagt vægt på
misbrugets omfang og karakter samt på den omstændighed, at ansøgeren har tilken-
degivet, at opleve en vis psykisk påvirkning som følge af denne sag.
Ministeriet har bemærket, at i alle de nævnte forhold, hvor ansøgerens identitet er
blevet misbrugt, er det muligt, at personnummeret er indgået som et blandt flere mo-
menter, der har ført til, at misbruget har fundet sted, men at det i en situation som den
i sagen foreliggende, hvor legitimationspapirer i form af pas, kørekort og sundhedskort
benyttes i forbindelse med misbruget, ofte vil være selve forevisningen af disse doku-
menter i sig selv, der fører til, at aftaler m.v. kan indgås. Det kan derfor heller ikke
udelukkes, at der efter tildeling af nyt personnummer har fundet sted, vil kunne finde
3
KOU, Alm.del - 2014-15 (1. samling) - Bilag 59: Opgørelse over antallet af sager om nyt personnummer i særlige tilfælde i forbindelse med identitetsmisbrug, fra økonomi- og indenrigsministeren
1529868_0004.png
misbrug sted ved brug af disse legitimationsdokumenter, såfremt der ikke foretages
yderligere identitetskontrol i konkrete tilfælde.
3.4.2.
I den anden sag var der tale om misbrug af følgende karakter:
I august måned 2005 afslog ansøgeren at låne sin fætter penge. Den 27. og 28. sep-
tember 2005 blev der uretmæssigt overført i alt 18.900 kr. fra ansøgerens konto i et
pengeinstitut. Pengeinstituttet har siden hen tilbageført beløbet til ansøgerens konto. I
samme uge blev ansøgeren kontaktet af en elektronikkæde i forbindelse med levering
af varer for ca. 32.000 kr. bestilt i ansøgerens navn samt en yderligere ordre på 4
fladskærme. Ansøgeren gjorde over for elektronikkæden indsigelse mod at have be-
stilt de pågældende varer.
Den 6. oktober 2005 blev der uretmæssigt udbetalt 8.300 kr. fra ansøgerens konto i et
pengeinstitut i Københavns Lufthavn. Forholdet blev af pengeinstituttet anmeldt til
politiet. På sagen forefindes overvågningsbilleder af de pågældende hændelser. An-
søgerens fætter blev af politiet sigtet for dette forhold, og fætteren erkendte sigtelsen.
Ansøgerens fætter blev efterfølgende ved dom afsagt i februar 2006 idømt en straf for
blandt andet dette forhold.
Ansøgerens identitet, herunder personnummer, blev den 21. februar 2009 og 30.
marts 2009 misbrugt i forbindelse med oprettelse af flere telefonabonnementer og i
forbindelse med en bødetilkendegivelse. Det fremgår af politiets anmeldelsesrapport
vedrørende disse forhold, at ansøgeren til politiet oplyste, at ansøgeren havde en
stærk mistanke om, at ansøgerens fætter stod bag disse forhold. Ansøgeren havde til
politiet oplyst, at ansøgerens fætter i forbindelse med et tidligere misbrug af ansøge-
rens identitet havde fået udfærdiget en dåbsattest i ansøgerens navn, som angiveligt
var blevet brugt til at få udfærdiget andre identitetspapirer.
Den 15. juni 2011 blev ansøgerens identitet misbrugt i forbindelse med oprettelse af et
abonnement hos et teleselskab, og den 13. februar 2013 blev ansøgerens identitet
misbrugt i forbindelse med et bilkøb. Det fremgår, at ansøgeren mistænkte fætteren
for at stå bag disse forhold.
Den 26. maj 2014 anmeldte ansøgeren til politiet, at ansøgeren på ny havde modtaget
regninger på flere abonnementer og opkald fra et teleselskab på et samlet beløb på
ca. 9.500 kr. Ansøgeren oplyste i forbindelse med politianmeldelsen, at han flere gan-
ge havde anmodet teleselskabet om at spærre for oprettelsen af yderligere abonne-
menter i ansøgerens navn. Ansøgeren oplyste også, at ansøgeren havde ringet til de
mobilnumre, der var blevet oprettet i ansøgerens navn, og det var ansøgerens fætter,
der besvarede disse opkald, idet fætteren straks afbrød samtalen, da han blev klar
over, hvem opkaldet kom fra. Teleselskabet oplyste på politiets forespørgsel, at man
pr. telefon kunne oprette alle de telefonnumre hos teleselskabet, man ønskede, blot
ved at oplyse et personnummer.
I tillæg hertil har ansøgeren oplyst, at misbruget har været psykisk hårdt for ham.
På baggrund af disse omstændigheder og efter en konkret og samlet vurdering har
Økonomi- og Indenrigsministeriet tildelt ansøgeren et nyt personnummer.
Ministeriet har herved lagt vægt på, at misbruget har haft et kvalificeret omfang og er
foregået over en længere årrække, at misbruget er fortsat til trods for, at der er sket
domfældelse af gerningsmanden for det begåede forhold i 2005, at det ikke kan afvi-
ses, at der er blevet udarbejdet falske identitetspapirer, som benyttes ved indgåelse af
aftaler i ansøgerens navn, og at det på grund af sagens samlede omstændigheder
ikke kan afvises, at misbruget vil kunne fortsætte også i fremtiden.
4
KOU, Alm.del - 2014-15 (1. samling) - Bilag 59: Opgørelse over antallet af sager om nyt personnummer i særlige tilfælde i forbindelse med identitetsmisbrug, fra økonomi- og indenrigsministeren
1529868_0005.png
Ministeriet har bemærket, at i alle de nævnte forhold, hvor ansøgerens identitet er
blevet misbrugt, er det muligt, at ansøgerens personnummer er indgået som et blandt
flere momenter, der har ført til, at misbruget har fundet sted. Ministeriet har endvidere
bemærket, at det kan konstateres, at der i forbindelse med oprettelse af i hvert fald
nogle af de omtalte telefonabonnementer hos et teleselskab ikke er foretaget tilstræk-
kelig identitetskontrol, og at det derfor ikke kan udelukkes, at der også efter tildeling af
nyt personnummer, vil kunne finde misbrug sted ved brug af ansøgerens tidligere
tildelte personnummer, såfremt der ikke foretages tilstrækkelig identitetskontrol i kon-
krete tilfælde.
Ministeriet har også lagt vægt på, at ansøgeren har tilkendegivet at opleve en vis psy-
kisk påvirkning som følge af denne sag.
3.5.
I
1 sag
har ministeriet meddelt afslag på tildeling af nyt personnummer.
Det fremgår af sagen, at der den 20. januar 2014 blev bestilt et benzinkort hos et ben-
zinselskab med angivelse af ansøgerens personnummer, men med anvendelse af
gerningsmandens eget navn. Efterfølgende blev tankkortet benyttet til køb af benzin,
diesel, slik, cigaretter m.v. for i alt 7.401,10 kr. Den 21. januar 2014 blev ansøgeren
kontaktet telefonisk af en elektronikkæde, der oplyste, at ansøgerens personnummer
og navn var forsøgt anvendt til bestilling af en iPhone og iPad. Elektronikkæden kon-
taktede som en kontrolforanstaltning telefonisk ansøgeren som den angivne køber, og
handlen blev herefter afvist. Den 4. februar 2014 blev der foretaget forsøg på køb og
finansiering af varer til en samlet værdi på 14.661 kr. hos et internetfirma i ansøgerens
navn. Firmaet standsede imidlertid ordren, idet firmaet kontaktede ansøgeren telefo-
nisk som en kontrolforanstaltning i forbindelse med bestillingen. Den 6. februar 2014
blev der bestilt tøj m.v. hos et internetfirma i ansøgerens navn, ligesom der hos sam-
me firma blev forsøgt bestilt en iPad og en PlayStation i ansøgerens navn. De to
sidstnævnte bestillinger blev dog annulleret af firmaet som følge af en mistanke om
misbrug. Den 10. februar 2014 blev der oprettet et tankkort hos et benzinselskab, idet
der til brug herfor blev oplyst ansøgerens personnummer, men gerningsmandens eget
navn. Tankkortet blev benyttet samme dag til køb for i alt 4.006 kr. Den 2. marts 2014
blev der oprettet telefonabonnement hos et teleselskab i ansøgerens navn og med
anvendelse af ansøgerens personnummer med et samlet forbrug på 1.187 kr. Den 15.
marts 2014 blev der bestilt varer hos en forhandler af hvidevarer under anvendelse af
ansøgerens personnummer for i alt 24.053 kr.
Det fremgår endvidere af sagen, at der er blevet stjålet post fra ansøgerens postkas-
se.
Det fremgår af sagen, at ansøgeren har anmeldt ovennævnte forhold til politiet. Øko-
nomi- og Indenrigsministeriet har med ansøgerens samtykke indhentet akter i politiets
sager vedrørende ovennævnte. Det fremgår heraf, at politiet har iværksat efterforsk-
ning af de omtalte forhold og sigtet en person for de af sagen omhandlede forhold.
Den pågældende er efterfølgende meddelt tiltalefrafald i medfør af retsplejelovens §
722, stk. 1, nr. 7, jf. § 2, nr. 4, i bekendtgørelse nr. 621 af 25. juni 2001. Den pågæl-
dende er således fundet skyldig i de begåede forhold.
Ved brev af 19. december 2014 anmodede Økonomi- og Indenrigsministeriet ansøge-
ren om at oplyse, hvorvidt ansøgeren havde oplevet misbrug af sin identitet, herunder
personnummer, efter at der blev rejst sigtelse af politiet for de af sagen omhandlede
forhold, hvilket fandt sted den 19. september 2014.
Ved e-mail af 9. januar 2015 oplyste ansøgeren, at pågældende ikke har kendskab til
misbrug af sin identitet, herunder personnummer, efter at der blev rejst sigtelse i poli-
tiets sag.
5
KOU, Alm.del - 2014-15 (1. samling) - Bilag 59: Opgørelse over antallet af sager om nyt personnummer i særlige tilfælde i forbindelse med identitetsmisbrug, fra økonomi- og indenrigsministeren
1529868_0006.png
På ovennævnte baggrund fandt ministeriet, at det stedfundne misbrug af ansøgerens
identitet efter ministeriets opfattelse er af en karakter og omfang, der i sig selv er til-
strækkeligt til, at nyt personnummer kan tildeles. Ministeriet bemærkede, at i alle de
nævnte forhold, hvor ansøgerens identitet er blevet misbrugt eller forsøgt misbrugt, er
det muligt, at ansøgerens personnummer er indgået som et blandt flere momenter,
der har ført til, at misbruget har fundet sted. Ministeriet bemærkede, at der i flere af de
nævnte forhold ikke er sket tilstrækkelig identitetskontrol.
Ministeriet fandt imidlertid, at den omstændighed, at en person er fundet skyldig i de af
sagen omfattede forhold, indebærer, at misbruget må anses for at være bragt til ophør
også for fremtiden. Ministeriet henså herved til, at ansøgeren ved e-mail af 9. januar
2015 oplyste, at ansøgeren ikke har kendskab til misbrug af ansøgerens identitet,
efter at der blev rejst sigtelse for de af sagen omhandlede forhold, hvilket fandt sted
den 19. september 2014.
På den baggrund meddelte ministeriet, at ministeriet ikke fandt, at betingelserne for
tildeling af nyt personnummer er til stede. Ministeriet lagde ved vurderingen heraf og-
så vægt på, at de virksomheder, som har fremsat krav mod ansøgeren i anledning af
misbruget, har anerkendt misbruget og herefter frafaldet de fremsatte krav. Ansøgeren
har således ikke lidt noget tab eller oplevet nævneværdige vanskeligheder ved at
håndhæve sin ret.
Ministeriet tilføjede, at såfremt ansøgeren i fremtiden oplever tilfælde af misbrug af sin
identitet, herunder personnummer, henholdsvis forsøg herpå, kan ansøgeren rette
henvendelse til ministeriet på ny, hvorefter ministeriet vil genoptage sagens behand-
ling.
3.6. 7 sager
er fortsat verserende.
4
sager beror på modtagelsen af oplysninger fra
politiet til belysning af det stedfundne misbrug.
3
sager beror på Økonomi- og Inden-
rigsministeriets stillingtagen til, om der kan træffes afgørelse på det foreliggende
grundlag, eller om sagen skal oplyses yderligere. Det bemærkes i den forbindelse, at
det er ministeriets praksis i sager, hvor der anmodes om nyt personnummer på grund
af identitetsmisbrug, at anmode politiet om udlevering af oplysninger i det omfang det
er muligt, ligesom borgeren anmodes om at indsende yderligere brevveksling med
virksomheder om identitetsmisbruget, såfremt de allerede indsendte oplysninger ikke
giver fyldestgørende oplysninger om det stedfundne misbrug.
Med venlig hilsen
Morten Østergaard
6