Kommunaludvalget 2014-15 (1. samling)
KOU Alm.del Bilag 31
Offentligt
1491606_0001.png
Fra:
Bo svensen [mailto:[email protected]]
Sendt:
28. januar 2015 09:54
Til:
Folketingets Oplysning
Emne:
e-mail
Hvordan kan det være, at det er nemmere, når det offentlige/kommunale skal skrive til borgerne, så
gør de digitalt, men ikke omvendt? Der er flere steder hvor borgeren ikke kan skrive til det
offentlige/kommunale, men kun ringe, hvilket i min verden virker ubehøvlet. Det virker jo som om
de mener, at deres tid er meget mere vigtig end borgerens. Nogle steder skal man gennem
omstillingsborde, for så at blive stillet om til en telefon, der ikke bliver taget, eller bliver
viderestillet, for så at få at vide, at man kun kan ringe i bestemte tidsrum, hvis den overhovedet
bliver taget.
Jeg spurgte f.eks. en hjemmesygeplejerske om deres e-mail, så jeg kunne give besked, når de ikke
skulle komme til min mor, hvis hun skal til undersøgelse, eller andet.
Svaret var: det var jo umuligt at benytte en e-mail til en akut situation.
Jeg var overbevist om at sygeplejersker havde højere iq, forklarede, at selv små børn ved, at det
ikke hjælper noget, at skrive et brev for at tilkalde en ambulance til et hjertetilfælde.
Men når jeg nu havde en hel del dage med aflysninger og ændringer, som først sker ugen efter, så
ville det oven i købet være en hjælp, til at undgå misforståelser, da man kan se e-mailen når der er
tid.
En e-mail kunne også have sparet mig en hel del mas, da hjemmeplejen indlagde min mor, uden at
informere mig, jeg fandt ud af det ved at ringe rundt til sygehusene, hvor jeg så kunne forklare, at
min mor var dement, hvilket ingen havde fået at vide. Sådan kan jeg fortælle om adskillige
episoder, hvor den ene ikke aner hvad der sker, der kunne en e-mail være en stor hjælp.
Venlig hilsen
Bo Svensen
Stærevej 36, 5, F
2400 NV
Det samme er sket på sygehuset, når de flytter fra akut til en afdeling, så aner den nye afdeling
nærmest ikke en pind